Zadejte hledaný výraz...

E-shop a SEO – Váš názor

Dobrý den,
řeším teď otázku zda se při vytváření mého e-shopu zaměřit a řešit otázku optimalizace SEO, kterou mi nabízí spousta firem anebo se více zaměřit na marketing typu PPC, Heuréka a podobné.
Osobně se víc přikláním dát peníze do PPC a do propagace e-shopu, než do SEO optimalizace které může a nemusí pomoct. Nicméně nemám tolik zkušeností a tak budu rád když mi sdělíte jak to vidíte vy, zkušení matadoři.
Díky
9. 5. 2012 15:00:30
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763127
samozřejmě SEO řešit...
9. 5. 2012 15:05:27
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763126
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 5. 2012 15:09:28
hlavně dobrej a dobře prezentovanej produkt jinak tě nezachrání ani SEO ani PPC.
9. 5. 2012 15:09:28
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763125
PPC platíš pořád. SEO - ti bude pracovat dlouhodobě, pokud se na začátku udělá smysluplně.
9. 5. 2012 15:10:02
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763124
určitě se zaměřit na oboje, jedna strana mince nestačí...
pokud je SEO optimalizace dělána poctivě a ne pomocí technik BlackHat SEO(špatné optimalizace), může vždy jen a pouze pomoci..
ovšem pro obě tyto kategorie propagace je nejprve třeba mít dobrý konverzní poměr na svém eshopu - tedy aby byl pro uživatele srozumitelný, přehledný, intuitivní a bylo v něm jednoduché nakoupit - ideálně si vaše řešení předem otestujte, než se vůbec pustíte do propagace - v případě nízkého rozpočtu na známých/přátelích nebo doporučuji využít placeného uživatelského testování.. odhalí Vám potencionální problémy, které ještě můžete se svým dodavatelem eshopového řešení napravit.
9. 5. 2012 15:11:53
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763123
Eze
Zrovna vydal Martin Kolčaba článek s aktuální tématikou: http://blog.komart.cz/kdy-resit-seo/
9. 5. 2012 15:22:08
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763122
Plaváček: Děkuji za odkaz, pročtu.
V tom případě mám ale na vás ještě doplňující otázku. Už jsem měl nějaké internetové projekty, ale nikdy e-shop. Dá se tedy říci co jednoduše řešit v rámci SEO? Četl jsem několik článků, ale čím víc si jich přečtu, tím více jsem zmatenější za co mám vlastně firmě zaplatit a za co už ne. V PPC se orientuju dobře, protože si jednoduše spočítám, jestli jsem ty peníze vložil dobře a produktivně nebo ne. V SEO nevím jak si spočítat jestli se má investice vrátila, nebo jsem zaplatil šarlatánovi za nic.
Díky za rady
9. 5. 2012 16:32:21
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763121
Majo Kolesar
verified
rating uzivatele
9. 5. 2012 17:23:21
Napsal Eze;793500
V SEO nevím jak si spočítat jestli se má investice vrátila, nebo jsem zaplatil šarlatánovi za nic.
Spočítate si to rovnako ako pri PPC alebo čomkolvek čo robíte.. prínos/vstupná investícia = ROI (návratnosť investície)
Ak dáte niekomu za SEO 1000 € viete si spocitat co vam to prinieslo - to, o co sa vam zdvihol priemerny zisk..ak date niekomu 1000 € na/za PPC tiez si viete odvodiť ako vám to ovplyvnilo cash-flow..
Osobne však odporúčam najprv stanoviť si cieľ a prostriedky pred voľbou metódy ako dosiahnete váš cieľ (to nechať na niekoho, kto sa v tom vyzná a orientuje)..To je základná chyba ľudí, že "vedia" spôsob, akým niečo dosiahnú ešte predtým ako vedia, čo vlastne dosiahnúť chcú..
9. 5. 2012 17:23:21
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763120
Tomáš Herout
verified
rating uzivatele
9. 5. 2012 19:04:44
Stručně (odborník promine):
SEO - umístí web dlouhodobě na dobrých pozicích ve vyhledávačích, tím přivede i návštěvníky, ale prodej nezaručí.
PPC - přivede zákazníky krátkodobě (po dobu placení), ale prodej také nezaručí
Použitelnost webu - nepřivede víc návštěvníků, ale zvýší konverzi (prodej)
Copywriting - zaujme návštěvníky a prodává
Analytika - vyhodnocuje nedostatky a zkoumá úspěšnost nápravných opatření
Zkrátka každé dělá něco. Volit mezi těmito metodami připomíná volbu "použít motor, nebo převodovku"? PPC se dělá povětšinou krátkodobě (na startu, sezónně ...), SEO, použitelnost a copywriting jsou soustavné činnosti, které se krátkodobě dělat nedají.
9. 5. 2012 19:04:44
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763119
Dobře, ale PPC kampaně si dokážu ohlídat. Když mi 4 firmy nabídnou SEO a každá má jiný způsob jak to udělat, jak poznám ten správný? Dá se to nějak poznat?
9. 5. 2012 19:22:36
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763118
Napsal Tomáš Herout;793544
Stručně (odborník promine):
SEO - umístí web dlouhodobě na dobrých pozicích ve vyhledávačích, tím přivede i návštěvníky, ale prodej nezaručí.
PPC - přivede zákazníky krátkodobě (po dobu placení), ale prodej také nezaručí
Použitelnost webu - nepřivede víc návštěvníků, ale zvýší konverzi (prodej)
Copywriting - zaujme návštěvníky a prodává
Analytika - vyhodnocuje nedostatky a zkoumá úspěšnost nápravných opatření
Zkrátka každé dělá něco. Volit mezi těmito metodami připomíná volbu "použít motor, nebo převodovku"? PPC se dělá povětšinou krátkodobě (na startu, sezónně ...), SEO, použitelnost a copywriting jsou soustavné činnosti, které se krátkodobě dělat nedají.
Sám bych to nenapsal lépe, jen s tím, že ne pro každého se hodí SEO a ne pro každého PPC....
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2012 v 19:25 ----------
Napsal Eze;793547
Dobře, ale PPC kampaně si dokážu ohlídat. Když mi 4 firmy nabídnou SEO a každá má jiný způsob jak to udělat, jak poznám ten správný? Dá se to nějak poznat?
Když si neohlídáte SEO, neohlídáte si ani PPC. Jak víte, jaká je optimální cena prokliku, jak víte, že PPC agentura využívá efektivně remarketing, že správně cílí, že neplatíte víc než musíte?
9. 5. 2012 19:24:42
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763117
Určitě to myslel tak, že si kampaně bude dělat sám, tedy ze svého pocitu bude mít představu, že je využívá efektivně. Ne teď vážně. Částečně má pravdu v tom, že PPC se dá dnes spočítat přes analytiku jednoduše, teoreticky i SEO, co není PPC můžeme připočítat kvalitnímu SEO, a pokud se jedná o tištěnou či jinou neinternetovou reklamu stačí si vyfiltrovat co jde na název e-shopu protože ho lidé znají z reklamních materiálů. Problém je jak vybrat správnou firmu. Nu asi se podívat ne reference.
9. 5. 2012 19:46:36
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763116
Tomáš Herout
verified
rating uzivatele
9. 5. 2012 20:06:21
Napsal Eze;793547
Dobře, ale PPC kampaně si dokážu ohlídat. Když mi 4 firmy nabídnou SEO a každá má jiný způsob jak to udělat, jak poznám ten správný? Dá se to nějak poznat?
Samozřejmě že odborník se poznat dá. SEO je metoda jak se zalíbit vyhledávačům a tím přivést zákazníky. Odborník k SEO takto přistupuje a bere ho jen jako jeden z druhů nástrojů. Skutečný odborník analyzuje stav a navrhne různé druhy řešení. V tom souhlasím s Michalem Kubíčkem, protože někdy se SEO skutečně nehodí a jindy je vhodnější PPC.
Rádoby SEO optimalizátor (už "SEO optimalizátor" je divný termín) tlačí zákazníka do SEO a tvrdí, že SEO je všemohoucí. Šílenci garantují první pozice a naprostí zoufalci dokonce první pozice napořád.
Přistupoval bych k tomu selským rozumem. Popovídat si s tím člověkem je důležité. Pokud dotyčnému budeš rozumět, tak ti laicky vysvětlí, co pro tebe může udělat a riziko napálení se je relativně malé. Pokud tomu člověku rozumět nebudeš, tak se s ním rychle rozluč. Bez dobré komunikace do toho nechoď.
---------- Příspěvek doplněn 09.05.2012 v 20:19 ----------
Napsal Eze;793547
Dobře, ale PPC kampaně si dokážu ohlídat. Když mi 4 firmy nabídnou SEO a každá má jiný způsob jak to udělat, jak poznám ten správný? Dá se to nějak poznat?
Napsal Michal Kubíček;793548
Když si neohlídáte SEO, neohlídáte si ani PPC. Jak víte, jaká je optimální cena prokliku, jak víte, že PPC agentura využívá efektivně remarketing, že správně cílí, že neplatíte víc než musíte?
Michal Kubíček má pravdu! Laikovi se může zdát, že PPC se dá ohlídat snadno. Je to omyl! Rozdíl mezi machrem na PPC a laikem je stejně veliký, jako mezi SEO šarlatánem a seriózním specialistou. Tak jako se dají vyhodit peníze oknem za SEO, tak se dají bezúčelně vyhodit i za PPC.
9. 5. 2012 20:06:21
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-seo-vas-nazor/#reply763115
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit