Zadejte hledaný výraz...

e-shop a PPC

mka
verified
rating uzivatele
31. 3. 2009 14:45:27
Zdravíčko,
občas se tu na to téma něco mihne, ale což...
Zajímaly by mě vaše zkušenosti s propagací e-shopu prostřednictvím různých PPC systémů. Zejména pak kokrétní dopady na počet objednávek, resp. nákupů (nikoliv počet čumilů). Osobně jsem v tomto ohledu poměrně skeptický, ale třeba mě někdo vyvedete z omylu :-)
31. 3. 2009 14:45:27
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273823
Z dřívějších zkušeností vím, že mi na etargetu mizely tisícovky před očima, ale všechno jen čumilové a konkurence, zvýšení počtu objednávek nestálo za to. Ale asi záleží na sortimentu.
31. 3. 2009 14:49:59
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273822
PedroBA
verified
rating uzivatele
(34 hodnocení)
31. 3. 2009 14:58:13
Napsal Premek;253994
Z dřívějších zkušeností vím, že mi na etargetu mizely tisícovky před očima, ale všechno jen čumilové a konkurence, zvýšení počtu objednávek nestálo za to. Ale asi záleží na sortimentu.
osobne chystám na .sk etargete kúpiť reklamu.. uvidíme ;)
31. 3. 2009 14:58:13
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273821
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
31. 3. 2009 15:39:01
V poslednom case je to s PPC veeelmi zle. Sami cumilovia. Na nejakom blogu som videl aj clanok o tom, ze stopli PPC kampane, lebo sa im neoplacalo (spravca PPC kampani).
31. 3. 2009 15:39:01
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273820
mka
verified
rating uzivatele
31. 3. 2009 15:58:07
A případně:
má někdo nějaké zkušenosti se systémy typu "plať za nákup / objednávku" (ppb, ppp)? Něco na toto téma se sice dá vygooglit, ale zatím to vypadá tak nějak všelijak...
31. 3. 2009 15:58:07
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273819
Prošel jsem PPC od billboard.cz , blueboard.cz ( platí se za klik ale není to klasické ppc ) , sklik.cz, adfox.cz ....... a jak jsem tu už někde říkal nejlepší ( né světoborné ) výsledky sem měl u skliku a billboardu. Bohužel PPC jsou dnes ve stádiu že na některé slova - slovní spojení je cena řekněme neúměrná a nastavit ji se dá považovat za finanční masochizmus. Abych nezapomněl u PPC zásadně po zkušenostech nevolím " obsah " ale " vyhledávaní".
31. 3. 2009 16:04:13
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273818
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
31. 3. 2009 16:30:09
Sklik je na to fajnový. Ale musí se jít po long-tailu. Neříkám, že je to nejefektivnější, ale při rozumný ceně je s tím nejmíň práce. Samozřejmě záleží na sortimentu
31. 3. 2009 16:30:09
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273817
lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 3. 2009 17:46:31
Jednoznačně nejefektivnější je PPC ve vyhledávání, s vyšším rozpočtem to docela jde i v obsahu, případně cíleném na umístění (v AdWords).
Po spuštění kampaně je třeba nejdřív nasbírat nějaké statistiky, než můžeš říct, jaký je vliv na objednávky. Samozřejmě čím méně vyhledávaný produkt/kategorie, tím déle to trvá.
Systémy typu eTarget a AdFox možná na některá slova neobsahují tolik konkurence, ale zase mají jiné nedostatky :/ Když dobře optimalizuješ kampaň v Skliku nebo AdWords, můžeš dosáhnout nižších cen než inzerenti na pozicích pod Tebou.
Velmi důležité je provádět post-click analýzu, tozn. co se děje poté, co někdo proklikne na tvé stránky a podle toho upravovat jak samotné stránky, tak i třeba slova v kampani (= prostě u toho myslet). Vynikající je pro tohle integrace AdWords v uživatelském rozhraní Google Analytics.
31. 3. 2009 17:46:31
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273816
mka
verified
rating uzivatele
31. 3. 2009 18:00:32
No, v mém případě je klíčové slovo jasné: pneu. Takže velmi silná konkurence. A nic moc na tom nevymyslíš. V současné době - bez ppc - mi to vychází tak, že na jednu realizovanou objednávku mám cca 12 - 18 návštěv (a to tam někteří nejprve x-krát za sebou vlezou přes zbozi.cz a pak teprve si něco koupí). A při představě řekněme nějakých 200 - 500 kliknutí na jeden realizovaný nákup to už pro mě není zajímavé.
31. 3. 2009 18:00:32
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273815
Martin
verified
rating uzivatele
31. 3. 2009 18:15:03
Napsal lupo;254192
Jednoznačně nejefektivnější je PPC ve vyhledávání
no tak o tom by sa dalo diskutovat na pekne dlho :rolleyes:
Napsal lupo;254192
Když dobře optimalizuješ kampaň v Skliku nebo AdWords, můžeš dosáhnout nižších cen než inzerenti na pozicích pod Tebou.
tak snad funguju vsetky PPC systemy zalozene na modeloch aukcie, nie?
31. 3. 2009 18:15:03
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273814
mka
verified
rating uzivatele
31. 3. 2009 18:29:11
Tak tedy jinak:
Na začátku jsem psal, že mě zajímají vaše zkušenosti. Tak bych prosil něco konkrétnějšího. Například kolik procent (promile) z tržby e-shopu lze považovat za přiměřené (a reálné) náklady na PPC kampaň. Nebo tak něco. Děkuji.
31. 3. 2009 18:29:11
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273813
konisko
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
31. 3. 2009 19:07:51
Napsal mka;254233
Tak tedy jinak:
Na začátku jsem psal, že mě zajímají vaše zkušenosti. Tak bych prosil něco konkrétnějšího. Například kolik procent (promile) z tržby e-shopu lze považovat za přiměřené (a reálné) náklady na PPC kampaň. Nebo tak něco. Děkuji.
Koukal jsem už v minulosti na tvoje ceny a musím říct, že dost sympatický, tvůj obchod nabízí dost netradiční grafický pojetí, ale může to být pozitivní odlišení od šedé konkurence.
Teď k těm PPC - 1) přivede to lidi a i když si nic nekoupí, tak aspoň registrují, že existuje. To je ale docela drahý špás. 2) jen pomocí netradičních spojení se dostaneš na rozumnou cenu za proklik. 3) nedá se říct kolik z těch co prokliknou koupí, ale když to budou brýt podle porovnání cen s konkurencí, tak cca 5% těch co prokliknou 4) počítej s úspěšností prokliků cca 1% což při cílení na netradiční spojení může být téměř 00nic
5) doporučuju maximum energie věnovat optimalizaci zápisů pro srovnávače cen, aby když zadá člověk gumu v možném i nemožném formátu, tak aby mu vyjela - pak je otázkou, zda platit za zbozi.cz nebo nechat uzivatele at si seradi podle nejlevnejsiho;)
6) kde beres gumy za takove ceny?
31. 3. 2009 19:07:51
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273812
mka
verified
rating uzivatele
31. 3. 2009 19:31:36
Na pneu mám zdroj.
Ceny, tím že jsou docela "na krev", jsou v tomto případě to, co přivádí lidi např. ze zbozi.cz a dalších "srovnávačů". Samozřejmě, že xml feedy strkám, kam mohu (resp. o čem vím). Ale to je jiná kapitola, to by asi bylo na nové vlákno.
V tomhle případě mě spíš zajímalo, zda bych vůbec o nějaké PPC kampani měl uvažovat, aby to mělo smysl. A jak jsem už psal, jsem v tomto ohledu spíš skeptický.
31. 3. 2009 19:31:36
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273811
konisko
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
31. 3. 2009 19:59:11
Napsal mka;254285
. Samozřejmě, že xml feedy strkám, kam mohu (resp. o čem vím).
To strkáš dobře, i když opravdu toto téma je na novou dlouhou diskuzi:o)) cenu ma imho jen zbozi, heureka a hledejceny
Koukam, že to s popisem co jsem myslel máš až dost roztahaný, jen bacha na vychytávky typu zadám
pneu barum bravuris fr
extrémní případ toho co myslím předvádí barum-pneu a dobre-pneu když na zbozi.cz zadas
letní 195/60 r16 příp. letní pneu 195/60 r16
a seřadíš od nejlevnějšího
Vím, že se to těžko reguluje, ale popisky by měly být dobře nastavený pro vyhledávání, ale zároveň čtivý pro lidi!
31. 3. 2009 19:59:11
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273810
lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 3. 2009 23:42:25
Napsal bottanek;254215
no tak o tom by sa dalo diskutovat na pekne dlho :rolleyes:
Diskutovat se dá o všem. Vždy záleží na konkrétních předpokladech. Třeba na geografickém cílení, typu produktu, existenci poptávky ve vyhledávání, demografii uživatelů média, atd atd.. V globálu je moje zkušenost taková, jak píšu.
Napsal bottanek;254215
tak snad funguju vsetky PPC systemy zalozene na modeloch aukcie, nie?
Každý ze zmiňovaných systémů má jisté nuance, někde se to daří snáz, jinde hůř, opět záleží na spoustě předpokladů, když se v tom chce člověk pitvat.
P.S. Mám dojem, že vlákno nezakládal člověk, který chce polemizovat s kolegy/konkurenty, ale původní téma je praktické zkušenosti a dosažené výsledky, jestli to správně chápu, tak se spokojme s vlastní přítomností a nebuďme zbytečně off topic ;)
31. 3. 2009 23:42:25
https://webtrh.cz/diskuse/e-shop-a-ppc/#reply273809
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit