Zadejte hledaný výraz...

E-commerce v Google Analytics

David Herold
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 9. 2010 21:41:00
Zdravím návštěvníky Webtrhu. Chci se zeptat na vaše zkušenost, jak používáte statistiky z e-commerce. Dělám e-marketing 1 rok a měl jsem tendenci díky GA zjišťovat přesné info o tom, kolik nám která reklama vydělala a to pak dávat dohromady s náklady. Dnes jsem byl za jednou webovou agenturou, co nám bude dělat nový web a ti říkali, že je zbytečné sledovat každou korunu. Spíš že jde o sledování nějakých trendů, kdy se návštěvnost/nákup zvýší atd. Jak hodně používáte e-commerce vy?
30. 9. 2010 21:41:00
https://webtrh.cz/diskuse/e-commerce-v-google-analytics#reply567071
hrki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 10. 2010 00:39:23
ciastocne maju pravdu a ciastocne nie. zhrniem ti to asi tak : "cielom je zisk, a musis sa prisposobovat trendom" :) takze kludne dalej sleduj kazdu korunu ale vyvodzuj s toho aj patricne dosledky. ked vidim ze daka kampan zabera a ine nie tak to co vrazam do incyh dam do tej co zabera, popriapde ak si nieco zavrhol jeden krat ako neziskove tak po istej dobe to uz tak byt nemusi a moze to zarabat jedna radost. je to vzdy o uvazovani a skusani. univerzalna rada tu nieje.
1. 10. 2010 00:39:23
https://webtrh.cz/diskuse/e-commerce-v-google-analytics#reply567070
Zdeněk Hejl
verified
rating uzivatele
1. 10. 2010 01:44:58
Přesné porovnávání zisků a nákladů na koruny nemá smysl. Přehledy e-commerce by měly poskytovat informace o trendech, kolik procent zisku generoval konkrétní zdroj návštěvnosti/typ návštěvníka, jaká je průměrná cena objednávky apod. Pokud bys nepoužíval ecommerce, ale používal jenom cíle, tak třebas zjistíš, že návštěvníci ze zbozi.cz i z google.cz uskutečnili za dané období stejné množství objednávek. Zůstane ale už ti utajeno, že návštěvníci ze zbozi.cz nakoupili objem zboží např. za pětinásobnou cenu. Díky znalosti těchto údajů je pak možno kvalifikovaněji se rozhodnout o dalším směřování vlastního času i peněz.
1. 10. 2010 01:44:58
https://webtrh.cz/diskuse/e-commerce-v-google-analytics#reply567069
hrki: to neni zas tak jednoduche. muzes rici, ze by reklama co vydelava bez reklamy co nevydelava fungovala tak jak ma? co kdyz zakaznik uvidi reklamu na novinka a neklikne, pak na idnes a neklikne a pak ji uvidi na centru a uz to zna a klikne. v GA uvidis, ze funguje jen ta z centra, ale to, ze proces rozhodovani vyvolaly jiz ty prvni dve nevidis. Nebo jinak, klikne na seznamu a nekoupi, pak na idnes a nekoupi a pak klikne na centru a koupi. v GA se zisk pripise reklame z centra a u ostatnich uvidis jenom kliky. GA je dobry, ale pomerne jednoduchy nastroj, ktery ma navic od nejakych 50tis. zobrazeni uz chybovost mezi 5-7% coz neni moc, ale ani malo a je treba s tim pocitat. Bohuzel je to nastroj zdarma a ukazuje omezene veci a tak je to treba brat. Pro analyzu uspesnosti kampani je to dobry pomocny nastroj, ale urcite nelze rici, ze to co nema obrat je spatne i z pohledu zisku, obzvlaste dela-li se nejaky mix.
Samozrejme, na pokrocile nastroje typu Coremetrics nebo Omniture vetsina eshopu mit nikdy nebude, ale zase se ochudi o kvalitni data a neni nic horsiho, nez rizeni kampani a marketing, pokud mate informacni slepotu.
Ale k veci. Je treba sledovat kazdou korunu a ne trendy. Pokud je to reklama co ma vydelavat, musi vydelavat a marketer musi vedet kolik firma z jedne investovane koruny ziskala zpet. Budeme-li brat, ze i kdyz je GA s chybou a chyba je konstantni, coz je dulezite, pak je mozno brat dane data za ta, se kterymi se da pracovat. Musi se umet ale vykladat a chapat. Trendy jsou pak neco jineho. Tydenni kampan musi mit ekonomicke vysledky a o trendech toho zas tolik nerekne. staci pocasi, termin po vyplate a razem je obrovsky vykyv a neni to trend.
Ale obecne je analytika velmi sofistikovany obor, ve kterem umi pracovat jen par jedincu tak, aby chapali cisla a umeli je interpretovat a vyuzivat spravne.
1. 10. 2010 07:27:52
https://webtrh.cz/diskuse/e-commerce-v-google-analytics#reply567068
hrki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 10. 2010 07:45:38
Radek O. : Viacmenej suhlasim. Este k tomu uvodu. Nieje nic jednoduchsie ako to zistit a spytat sa zakaznika odkial sa o Vas dozvedel, resp. ako sa dostal na Vas web. Pokial teda clovek nema na drahe hracky alebo na draheho programatora :). Jasne ze nie kazdy odpovie, ale ziadny analyticky nastroj aj tak nikdy neda presne cisla (pri GA si napriklad vypnem JS a je vymalovane).
Kazdopadne za tym co som pisal ako prve si stojim. "cielom je zisk, a musis sa prisposobovat trendom", proste sa treba sustredit vzdy na viac faktorov, neda sa povedat ze sleduj len toto a hotovo. Robit kampane ktore neprinasaju zisk je zbytocne a nerobit kampane podla trendov je ukracovanie sa o zisk (aj vianocne obdobie je isty trend, asi najznamejsi a ukazte mi jedneho eshopara, ktory sa nan netesi a nepripravuje).
1. 10. 2010 07:45:38
https://webtrh.cz/diskuse/e-commerce-v-google-analytics#reply567067
hrki: ptat se "odkud jste se o nas dozvedel" je pekne, ale vetsinou to skonci na tom, ze rekne v lepsim pripade obecne misto "na internetu" v horsim pripade si nevzpomene a aby udelal radost, neco placne. Tudiz pokud je reklama rozsahlejsi, na vice mistech, nedej Boze pokud je to nejaky kompletni media mix, tak zjistit ten prubeh je proste nemozne. Takze pokud mate reklamu na peti portalech, nebo i na jednom, ale X-mistech pak je najiti te cesty k rozhodnuti temer nemozne.
Nicmene je tu zase fakt, ze pokud kampan jako celek funguje a dilci veci v ni nefunguji nemusi se ty nefunkcni veci vypoustet, kdyz celek funguje. Nebo se to muze zkusit, to ano.
Jinak cile kampani muzou byt ruzne, zvyseni brendu, ziskani zakaznika, ziskani kontaktnich udaju apod.
1. 10. 2010 07:57:51
https://webtrh.cz/diskuse/e-commerce-v-google-analytics#reply567066
hrki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 10. 2010 09:02:04
1. ano to je mi jasne, ale vzdy je lepsie mat odpoved aspon od tych par ludi co to pvoedia presnejsie ako od tych ktory to nepovedia vobec. pri eshope napriklad tiez nemozes zmerat vsetko konverzie. je vela ludi ktory pridu, pozru si a casto navstivia napriklad predajnu osobne (ak je), alebo si proste zatelefonuju lebo je to pre nich pohodlnejsie a chcu napriklad ziskat aj viac info o produkte. treba sa snazit ziskat aspon tie data ktore mozme a za jednoduchu otazku aj ak zostane nezodpovedana nedas predsa nic.
2. s tym nemozem nesuhlasit :)
3. ano to je mi jasne, ale aj zvysenie brandu ma za ciel (dlhodoby) zvysit zisk prostrednictvom lepsieho vnimania znacky v ociach zakaznika. myslel som to skor vseobecnejsie :)
OT : tak mi napadlo, ake metody pouzivate na meranie ucinku kampani na zvysenie brandu ? :) (teda ak nejake pouzivate)
1. 10. 2010 09:02:04
https://webtrh.cz/diskuse/e-commerce-v-google-analytics#reply567065
jinak k tematu jeste - e-commerce lze brat vazne jak z pohledu cisel, tak z pohledu vyvoje. To prvni lze videt hned a to druhe je treba sledovat dlouhodobe. Je treba zkouset a naucit se cisla spravne cist a pouzivat.
ad OT: brand image ci attitude je meritelny slozite a resime to spise na urovni analyzy trhu a analyzy znalosti znacky jak podporene, tak spontanni. ono na to existuji ruzne metody, ale nejsou jednoduche a nejsou levne, proto jak pisi vyuzivame spise pruzkumy. Ty nejsou tak presne, ale jelikoz mame stale stejnou metriku, tak vidime trend rustu, poklesu a vidime zmeny. Ne vyjadrene presne v aboslutnich hodnotach. Jako udaj je to dostatecne pro dalsi rozhodovani.
1. 10. 2010 09:19:50
https://webtrh.cz/diskuse/e-commerce-v-google-analytics#reply567064
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit