Zadejte hledaný výraz...

Dva tábory, dva názory na obecné kampaně PPC s nízkým CTR

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
4. 11. 2016 15:31:39
Zdravím, rozpoutávám jen takovou volnou víknedovku. K jakému táboru u kampaní v PPC patříte vy? Obecné kampaně s volnými schodami, které sice konvertují, ale poskrovnu a dosahují často velmi nízkého CTR necháváte být, protože se vyplatí a sbíráte pomocí nich data pro další práci a nebo je vypínáte? Mě argument, že snižují celkové CTR účtu nestačí k tomu, abych je vypl, protože jasně, stahují výkonnější kampaně o něco níž, než by si zasloužily, ale pokud se na to podíváte z druhé strany, tak ty kvalitní kampaně zase pomáhají těmto slabším nahoru plus ty výhody o kterých jsem již psal. Jste vyloženě vyhraněný pro jeden způsob řešení - buď pro vypnutí x nechání a nebo se snažíte najít nějakou rozumnou rovnováhu?
4. 11. 2016 15:31:39
https://webtrh.cz/diskuse/dva-tabory-dva-nazory-na-obecne-kampane-ppc-s-nizkym-ctr#reply1235091
Jak to v souctu sype vice tak to mame.
4. 11. 2016 17:27:26
https://webtrh.cz/diskuse/dva-tabory-dva-nazory-na-obecne-kampane-ppc-s-nizkym-ctr#reply1235090
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
4. 11. 2016 18:59:52
Záleží co je nízké CTR a kolik takových kampaní je v účtu. Když budu mít malé rozpočty, tak volnou shodu ani nebudu používat. Případně to nechám na sbírat data, vytahám do přesné a potom to vypnu. Nebo dám velice nízké CPC.
Pokud ty kampaně s volnou přesto chci, musím pečlivě vylučovat KW a dát si s tím práci.
4. 11. 2016 18:59:52
https://webtrh.cz/diskuse/dva-tabory-dva-nazory-na-obecne-kampane-ppc-s-nizkym-ctr#reply1235089
Obecné kampaně nemusí mít a priori nízké CTR. Pokud ano, jsou to pravděpodobně právě ty nerozpracované volné shody. Hodně inzerentů to má tak, že má nějak zpracované konkrétní dotazy, popř. takové ty klasické kombinace značka + kategorie, filtr + kategorie. A pak vyzkouší ty obecné stylem jedna sestava "ledničky", druhá sestava "pračky", atd. a ono to funguje strašně. CTR nízké, ceny vysoké, konverze neúnosně drahé. Tak to vypnou a strašně za to ta obecná slova odsoudí. Ale tohle je extrém a nefunguje to z podstaty způsobu zpracování, ne proto, že by samotná obecná slova byla špatná. Jen se s nimi musí víc pracovat, mnohem víc do detailu.
Ale k původní otázce. CTR pro mě taky není důvod k vypnutí kampaní (ani těch, co skóre kvality mají vysloveně nízké - konkurence třeba). Je to jen ukazatel toho, že tam je nějaká rezerva, že je tam možná co vyloučit, že je tam možná špatná pozice, že na to slovo možná vážu příliš mnoho dotazů, ke kterým nesedí text, atd. Pokud to konvertuje, vždycky to má smysl, a stojí za to s tím pracovat a nakonec i to CTR dostat do nějakých rozumných mezí.
A stejně jako se vším, nemusí to být nutně buď a nebo. Nefungují mi obecná slova dost dobře a nemůžu to rychle vyřešit, je ale jasné, že to nefunguje jen "v průměru na úrovni kampaně". Když se podívám dovnitř, tak pořád budou cílové skupiny, na kterých to fungovat bude dobře a ty má smysl hned podpořit - může to být geografická oblast v okolí výdejního místa, publikum bývalých zákazníků nebo návštěvníků, apod.
Vypínání kampaní kvůli čemukoliv jinému než že to jsou tak blbý slova, že to prostě nikdy nemůže zkonvertovat (což je podloženo dostatečně vypovídajícím testem), je cesta do pekla.
5. 11. 2016 11:39:24
https://webtrh.cz/diskuse/dva-tabory-dva-nazory-na-obecne-kampane-ppc-s-nizkym-ctr#reply1235088
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit