Zadejte hledaný výraz...

Dva náměty na přemýšlení o vylepšení eshopu

Zdravím. Zabývám se teď, mimo jiné, dvěma zajímavými nápady. Kdo bude chtít, může se zapojit do přemýšlení se mnou. Napište komentář sem, nebo pište na radek@exitshop.cz svoje názory, nebo mi zavolejte na 737 392 402. Tady jsou ty dva nápady:
Inteligentní algoritmy pro výpočet nejlepší prodejní ceny.
Systém by sám určil optimální prodejní cenu. Známe to všichni, něco prodáváme příliš draze a kvůli tomu není objem prodeje takový jaký by mohl být a nebo prodáváme něco moc levně a přitom by se to prodávalo i dráž. Ale zkoušet toto a testovat na nějakém větším množství produktů ručně, je prostě nesmysl. A kdo si myslí že to má pod palcem, tak lže sám sobě 🙂
Otázkou tady je, co všechno hraje roli v tom, jak se co prodává. Můžeme udělat něco jednoduchého, že si zadáte nákupní cenu, systému řeknete že chcete marži minimálně třeba 40% a je to. Systém by začal na této nejnižší ceně a postupně by zdražoval dokud by prodeje nezačaly klesat. Poté by zase mohl jít s cenou dolů atd. Takže by mohl dosáhnout a držet optimální prodejní cenu. Ta by nebyla statická, ale kopírovala by vlastně i to jak moc produkt propagujete atd. No a potom je složitější systém. Ten by mohl brát v potaz jaký je den v týdnu, zda je Vánoční sezona, jaké je počasí, kolik máte ještě skladem a prostě další nespočet proměnných které hrají roli.
Napadá Vás k tomu jakýkoliv postřeh? Volejte, pište…
Vlastní chatovací systém založený na umělé inteligenci.
Požíváte třeba smartsupp? Je fajn, ale nikam to nevede, navždy budete muset odepisovat. Můžeme si udělat vlastní chatovací systém který by se učil. Výhoda by byla v tom, že si pak můžeme veškerou komunikaci uchovat v kartě každého zákazníka. Spolupracuji nyní na jiném projektu s člověkem, který se vážně zabývá UI. Ze začátku bude nutné odpovídat na vše, ale IU se bude postupně učit a šetřit nám postupně víc a víc práce. Máte k tomu co říct? Zabývali jste se třeba v minulosti něčím podobým?
Budu rád za každý postřeh nebo námět.
Díky všem kdo zde budou mluvit k věci. Radek Kilevník
29. 10. 2017 19:07:51
https://webtrh.cz/diskuse/dva-namety-na-premysleni-o-vylepseni-eshopu#reply1309142
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
29. 10. 2017 19:09:14
Vymýšlíte již vymyšlené
29. 10. 2017 19:09:14
https://webtrh.cz/diskuse/dva-namety-na-premysleni-o-vylepseni-eshopu#reply1309141
Napsal beraniste;1420767
Vymýšlíte již vymyšlené
Dobře, budu rád když mě navedete kde to již funguje. Já vím že podobné věci jsou, ale nevím kde je opravdu efektivně používají v praxi. Pokud myslíte hlavně tu druhou věc o chatování, tak si nepleťte naučené odpovědi s UI, to je úplně jiný level. Jsou chaty kam zadáváte jak má odpovídat a na co, ale UI se učí sama na základě dat která má.
29. 10. 2017 19:13:25
https://webtrh.cz/diskuse/dva-namety-na-premysleni-o-vylepseni-eshopu#reply1309140
chat resit nebudu, co se tyka te ceny...
nastroju je na trhu vicero a zaroven kazdy vetsi eshopovy subjekt ma nejakou formu dynamicke cenotvorby. Zapojuji se do toho ruzna data od konverzniho pomeru, pres marze, ceny konkurence, kvantity prodeju atd..atd..atd.. proste funguje to na principu, ze si definujete ceho chcete dosahnout a system sam meni ceny tak, aby se dosahlo cile. Cile mohou byt kombinovane apod. je toho opravdu hodne. Pak se stanovuje cenotvorba tak, aby se dosahlo cile. Ty skaldove zasobe, predicke dle obdobi to umi taky.
Zaroven pokud si nekdo mysli, ze vytvori nastroj "marzostroj" kde nejaky majitel eshpu nastavi pozadovany vysledek, ono to vyplivne ceny a je hotovo, tak to opravdu ne. I tak to vyzaduje spoustu vyvoje, optimalizaci, ruznich zasahu apod.
Takze hej hou do toho. Ze jsou na trhu podobne produkty neznamena, ze nemuze nekdo udelat lepsi.
Nicmene ma to jedno podstatne, aby to mohlo fungovat, musi to mit hodne dat. Proste pri 100-200-300 objednavkach denne to nikdy nebude poradne fungovat. Je to stejne jako optimalizatory google v PPC, kdo ma proste 50 kliku, nikdy mu zadny nastroj nepomuze, protoze je malo dat.
29. 10. 2017 19:31:17
https://webtrh.cz/diskuse/dva-namety-na-premysleni-o-vylepseni-eshopu#reply1309139
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit