Zadejte hledaný výraz...

Dva dotazy na analytics a měření eshopu

Tomáš
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
8. 8. 2015 14:36:41
Ahoj,
prosím někoho zběhlýho v analytics o radu
1) pokud mám eshop se 2 měnama a posílám přes koverzní kód i kód měny (nový měřící kód a parametr currency), co udělá Analytics? Nastavenou mám výchozí Kč, změní EUR objednávky do CZK? Nebo 300 euro přičte jako 300 Kč bez ohledu na uvedení currency v trackingu?
2) Jak správně měřit jednotlivé zdroje, resp. média?
jdu do Konverze - El. obchod - Přehled, tam vyberu Zdroj / Médium.
Dostanu toto:
https://www.dropbox.com/s/voxc2boxj7mr9dc/ppc-prehled.jpg?dl=0
Jenže když si přidám vlastní segment, kde nastavím, že medium přesně odpovídá "cpc" a zdroj přesně odpovídá "google", popř. nechám jen medium = cpc, jko je tomu zde, pak dostanu na stejném rozsahu dat toto:
https://www.dropbox.com/s/cw2hwrhwc9bxkbf/ppc-all.jpg?dl=0
A můj dotaz prosím je ten, proč se mi cpe PPC i do organiku a tak? Když ty PPCčka pak sečtu, dělá to diametrálně víc, než v holém přehledu, viz první obrázek.
Díky za rady.
8. 8. 2015 14:36:41
https://webtrh.cz/diskuse/dva-dotazy-na-analytics-a-mereni-eshopu#reply1131984
Napsal deries;1216161
Ahoj,
prosím někoho zběhlýho v analytics o radu
1) pokud mám eshop se 2 měnama a posílám přes koverzní kód i kód měny (nový měřící kód a parametr currency), co udělá Analytics? Nastavenou mám výchozí Kč, změní EUR objednávky do CZK? Nebo 300 euro přičte jako 300 Kč bez ohledu na uvedení currency v trackingu?
2) Jak správně měřit jednotlivé zdroje, resp. média?
jdu do Konverze - El. obchod - Přehled, tam vyberu Zdroj / Médium.
Dostanu toto:
https://www.dropbox.com/s/voxc2boxj7mr9dc/ppc-prehled.jpg?dl=0
Jenže když si přidám vlastní segment, kde nastavím, že medium přesně odpovídá "cpc" a zdroj přesně odpovídá "google", popř. nechám jen medium = cpc, jko je tomu zde, pak dostanu na stejném rozsahu dat toto:
https://www.dropbox.com/s/cw2hwrhwc9bxkbf/ppc-all.jpg?dl=0
A můj dotaz prosím je ten, proč se mi cpe PPC i do organiku a tak? Když ty PPCčka pak sečtu, dělá to diametrálně víc, než v holém přehledu, viz první obrázek.
Díky za rady.
Ahoj,
ve zkratce:
1) Ano, GA si převede dle aktuálního denního kurzu na měnu, která je uvedena v GA. Více info na:
Currency reference - Analytics Help…
Businesses that transact in more than one currency can specify a local currency type when sending transaction data to Google Analytics. If the local currency type differs from a view's global currency type, Google Analytics will perform the necessary conversion using the prior day's exchange rate.
Learn how to set the local currency type of a transaction or item in the following supported libraries or protocols:
2) Záleží na druhu produktů, které prodáváš a typu eshopu. Konverze, které GA defaultně ukazuje, jsou last click. Tedy poslední zdroj, který GA zaznamenali, za kterého přišel uživatel a udělal konverzi. Což velmi často nedává v rámci vyhodnocování smysl. Doporučuji si pročíst něco o atribučních modelech:
https://support.google.com/analytics/answer/1662518?hl=cs
A zvolit tu nejvhodnější metodu pro vyhodnocování kanálů. Konkrétně tento report nalezneš v GA v sekci:
Conversions -> Attribution -> Model Comparison Tool
Jinak k řešení tvého problému z druhého bodu:
Nemáš ten filtr segmentu náhodou omezený na úrovni uživatele místo na úrovni návštěvy, kterou chceš v tomto případě sledovat? To by vysvětlovalo data, která ukazuješ na obrázku.
10. 8. 2015 14:07:41
https://webtrh.cz/diskuse/dva-dotazy-na-analytics-a-mereni-eshopu#reply1131983
Tomáš
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
20. 8. 2015 15:42:15
Díky Filipe :)
20. 8. 2015 15:42:15
https://webtrh.cz/diskuse/dva-dotazy-na-analytics-a-mereni-eshopu#reply1131982
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit