Zadejte hledaný výraz...

Duplicita klíčových slov v AdWords

Lyonie
verified
rating uzivatele
23. 4. 2013 09:35:03
Hezký den všem,
ráda bych se vás zeptala na názory ohledně duplicity klíčových slov napříč AdWords.
Zda ovlivňuje duplicita klíčových slov zhoršení cen kampaně? (Není myšlena duplicita ve smyslu jedno slovo v několika typech shody)
Konkrétně může být duplicita na úrovni účtu - tedy stejné klíčové slovo v různých kampaních? Předpokládám že duplicita v rámci jedné kampani jistě vítaná není...
Prosím o rady s konstruktivním řešením, ne radu prostě duplicity smazat. Mám účet v AdWords vedený s několika jazykovými kampaněmi a některé výrazy jsou mezinárodní a tedy stejné v několika jazycích (tedy mám často duplicitu na úrovni kampaně; klíčových slov je v tomto velmi specifickém businessu málo).
Díky za vaše odpovědi a pomoc!
23. 4. 2013 09:35:03
https://webtrh.cz/diskuse/duplicita-klicovych-slov-v-adwords#reply894002
Nevím jestli chápu správně otázku. Stejné klíčové slovo je ve více různých kampaních, které jsou ale cílené na jiné země? Tudíž by vůbec nemělo jít o duplicitu (kampaně si v cílení nekonkurují).
Nebo se jejich jazykové / geografické cílení nějak protíná? Tady bych nejspíš doporučila cílit na konkrétní zěmě, čili oddělit to. Případně jestli je třeba záměr zacílit všechny lidi mluvící konkrétním jazykem, ať už jsou kdekoliv, rozdělit do dvou kampaní - jedna se slovy, která "existují jen v tom jazyce" a je cílená jazyk + celý svět, druhá pro anglická slova, cílená na konkrétní země, kde tím jazykem mluví. Ale tohle celé dost záleží na tom konkrétním případě, čeho má být vlastně dosaženo (a v jakém jazyce vlastně jsou inzeráty (angličtina nebo ten konkrétní).
24. 4. 2013 01:08:23
https://webtrh.cz/diskuse/duplicita-klicovych-slov-v-adwords#reply894001
Lyonie
verified
rating uzivatele
24. 4. 2013 15:12:23
Děkuji za odpověď, tedy v základu - duplicitu si mohu dovolit jen na úrovni kampaní a ty musí být rozdílně cílené?
Co se týká jazykových kampaní - v jednom účtu máme kampaně české, anglické, německé a polské (a další cílené zase jinak než jazykově), v každé kampani v konkrétním jazyce pak v sestavách propagujeme naše výrobky (v každé téměř ty samé). Jelikož máme opravdu složitou strukturu účtu a mnoho kampaní s mnoha sestavami, asi bychom se v tom při další přeorganizaci a rozšíření brzo ztratili, tak hledám cestu nejmenšího odporu :) Jde ale o to, že některé "poangličtilé" výrazy prostoupily už ve všech jazycích (jedná se o IT) a nechceme se připravit o možnost nějaké slovo vystřílet pouze v jedné kampani...
Popíšu druhý příklad, kde jsem na duplicity také narazila - mimo hlavní kampaně obsahující reklamní sestavy na naše výrobky, máme ještě kampaň akčních nabídek (toto vše zatím pouze v CZ pro ČR). Kampaň "akce" chci mít pro přehlednost vedenou zvlášť, ale její klíčová slova v rámci reklamních sestav jsou často totožná s klíčovými slovy sestav z hlavní kampaně... (cílení je u těchto kampaní samozřejmě stejné). Tomuto už bych se asi podle Vašeho vysvětlení zřejmě měla vyhnout?
Tedy velmi obecně - duplicita na úrovni kampaně zhoršuje ceny/kvalitu a je lepší se jí opravdu stůj co stůj vyhnout?
A počítá se jako duplicita stejné slovo v různých kampaních, když jedno je pozastaveno a ne smazáno?
(nechceme ztratit data)
Předem díky za polopatické vysvětlení, v tomhle opravdu plavu :-)
24. 4. 2013 15:12:23
https://webtrh.cz/diskuse/duplicita-klicovych-slov-v-adwords#reply894000
Začnu tím druhým případem, ten je jednoudšší. Ano, tam byste se duplicitě měla absolutně vyhnout. Mít duplicitní slova kdekoliv v rámci účtu jinými slovy znamená, že necháváte systém rozhodnout o tom, který inzerát na daný dotaz zobrazí. Pro akční kampaně je dobré jen měnit text inzerátu, klíčová slova (když jsou dlouhodobě platná, což tahle zřejmě jsou) by měla zůstat tam, kde jsou. Přímý vliv na skóre kvality atd. tohle nemá, problém je, že se to blbě vyhodnocuje, není to přehledné a systém si zobrazuje reklamu jak se mu zlíbí, nezávisle na tom, kterou zobrazovat chcete. Pozastavená slova jsou ok.
Ten první případ asi pořád nechápu :-) Kde tam dochází k překryvu? Pokud cílíte např. Španělsko + angličtina, španělština a v druhé kampani Británie + angličtina, k žádnému průniku nedochází a není žádný problém, že jsou ve dvou kampaních stejná slova.
Běžně se třeba dělají globálně cílené kampaně, které jsou pouze v angličtině, a tam jde často téměř o úplnou duplicitu celých kampaní. Akorát je každá kampaň cílená na jinou zemi, takže si vzájemně nemají šanci "přebírat lidi".
24. 4. 2013 18:54:41
https://webtrh.cz/diskuse/duplicita-klicovych-slov-v-adwords#reply893999
Lyonie
verified
rating uzivatele
29. 4. 2013 10:36:39
Petro, ani nevíte, jak jste mi pomohla, moc Vám děkuji, už jsem to konečně pochopila! Ani na školení mi tohle nezodpověděli a odbyli mě odpovědí duplicita nesmí být nikdy a nazadar :-)
Ještě jednou díky, hezký den!
29. 4. 2013 10:36:39
https://webtrh.cz/diskuse/duplicita-klicovych-slov-v-adwords#reply893998
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit