Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Dovoz zboží z Číny – je to opravdu tak výhodné?

Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
27. 7. 2018 09:18:53
Napsal BBCUK;1476601
Kecáš. A to jsem slušný. Jak by jsi chtěl kontrolovat kvalitu zboží z Číny? To budeš jezdit přes Čínu se podívat na levný šunt? Každý kdo kupuje z Číny, kupuje proto, že to je levné a dobře ví, že kupuje brak na jedno použití.
Úplně stejné předsudky jako měl západ před zbožím z japonska či koree. Pak se průmysl, zvláště ten automobilový hodně divil.
27. 7. 2018 09:18:53
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353333
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
27. 7. 2018 09:26:59
Napsal BBCUK;1476601
Kecáš. A to jsem slušný. Jak by jsi chtěl kontrolovat kvalitu zboží z Číny? To budeš jezdit přes Čínu se podívat na levný šunt? Každý kdo kupuje z Číny, kupuje proto, že to je levné a dobře ví, že kupuje brak na jedno použití.
Asi se budes divit, protoze vypadas ze si o sobe myslis ze vis vsechno - ale v cine se dneska dela kazda kvalita, staci si tam zajet a vybrat si co je tvoje preference, jsou tam i vyrobci highend trid vseho druhu... Už dlouhy roky vubec neplati ze čína = brak na jedno pouziti... Ale to te nemuze prekvapovat, dkyz vsechno vis ze?
27. 7. 2018 09:26:59
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353332
lada1979
verified
rating uzivatele
27. 7. 2018 10:13:49
Napsal Hagen;1470825
Dělám si přehled trhu o dovozu bižuterie - cetek z Číny. Hlavním problém vidím v tom že, žádný prodejce z Číny nezaručí obsah materiálu. Co jsem se dočetl tak se uplně běžně stává že odeslané vzorky splňují přesně předepsané normy, ale při odeslání objednávky už tomu tak není.
Je možnost zaplatit test ještě v Číně, ale v tu chvílí se cena šplhá do stovek až tísícům Eur za testy v Číně. Což chápu u velkých objednávek, ale jak to provést u malé objednávky? Začínajcí živnostníček to neustojí...
Nevím jak přesně fungují celnice a zda zboží pustí a předpokládám že asi ano nebo to Xkrát projde. Tak je další a větší problém a to že prodávajcí nese zodpovědnost za dovezené zboží.
A pokud nějaká ženská bude mít vyrážku, tak je krásný problém na světě. Mám pocit že si tohle hodně obchodníků neuvědomuje... A dováží vše co projde...
Ne neobjevil jsem Ameriku, ale spíš mě zajímá technický postup, jak by to mohl někdo dovážet bez nesmyslných investic do jakosti....
Děkuji za postřehy
A proč se začínající živnostníček pouští do něčeho takového? Ale třeba, když bydlíš na úřadě či ve schránkové firmě, tak tě nějaké obavy z průšvihu zase nemusí tak zajímat.
27. 7. 2018 10:13:49
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353331
cargopro
verified
rating uzivatele
27. 7. 2018 13:59:53
jasně, že je tam různá kvalita, ale mě vadí ten přístup, přece neexistuje zákazník co by chtěl šunt, ale oni ti ho klidně prodají, to je v dnešní době neakceptovatelné, jako zákazník chci dodavateli věřit, jinak to není férový obchod. Proč se nedá koupit šunt v Japonsku? Prostě Číňan by neměl být partner s tímto přístupem, úplně chápu Trumpa, že jim dáva sodu.
27. 7. 2018 13:59:53
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353330
lada1979
verified
rating uzivatele
27. 7. 2018 14:14:53
než šunt bych raději napsal načančaný šunt. To máš asi jako u stočených tachometrů. Copak by synovi dal táta 200 tis. na BMW 5 staré 10 let a s najetými 500000 km. Nedal, ale když bude mít najeto jenom 200 tis. samozřejmě po důchodci tak mu to dá a zákazník požaduje stočit tachometr. Když se zeptáš mladých holek proč kupují oblečení u Vietnamců. Ony ví, že to nic nevydrží, ale cena je tak nízká, že si mohou dovolit koupit každým měsíc novou halenku a jsou in. Tedy než přijdou tam, kde každý pozná fake.
27. 7. 2018 14:14:53
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353329
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
27. 7. 2018 14:21:55
Napsal cargopro;1476654
jasně, že je tam různá kvalita, ale mě vadí ten přístup, přece neexistuje zákazník co by chtěl šunt, ale oni ti ho klidně prodají, to je v dnešní době neakceptovatelné, jako zákazník chci dodavateli věřit, jinak to není férový obchod. Proč se nedá koupit šunt v Japonsku? Prostě Číňan by neměl být partner s tímto přístupem, úplně chápu Trumpa, že jim dáva sodu.
I v japonsku se dá koupit. Jsou tam normální low cost tržnice ala SAPA kde nikdo jiný než čínani neprodává. A šunty koupíš i v USA. A přesně je to o ceně. Dokud lidi budou chtít low costy tak se budou dělat šunty. Proto existují low cost aerolinky, proto existují slevomaty nebo třeba ve čtvrti kde bydlím je prodejna prošlých potravin. Když jdu kolem, je tam vždy narváno a lidi podle oblečení rozhodně nevypadají jako bezdomáči obracející každou korunu.
27. 7. 2018 14:21:55
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353328
cargopro
verified
rating uzivatele
27. 7. 2018 14:27:41
nejde v podstatě o stav zboží, ale o stav jejich mysli, prostě jsi pro ně hejl, a že tě ojebou je vlastně součástí toho obchodu, ale dělají ze sebe blbce, i když dobře ví že udělali chybu, ale oni ušetřili.
---------- Příspěvek doplněn 27.07.2018 v 14:31 ----------
Kolik asi dostal hoštapler Tvrdík od toho "zmizelého" Číňana za ty investice, které skončili blamáží?
27. 7. 2018 14:27:41
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353327
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 7. 2018 15:19:56
Napsal Mi-Ro;1476603
Dekuji, ze jsi slusny :) - uz davno vsak neplati, ze zbozi z ciny je synonymum pro nekvalitni brak na jedno pouziti. Fakticky vetsina veci, ktere povazujte za "kvalitni" jsou vyrabeny a nebo jen castecne vyrabeny v cine. Pohybuji se leta v procesu manufacturingu a nevidim jediny rozdil mezi standardy cinske spolecnosti a ceske spolecnosti.
samozrejme existuje obrovska poptavka po nekvalitnim, levnem zbozi a cinan na ni jen nalezite reaguje a saturuje ji, ale zaroven dokaze saturovat potreby zakazniku s vysokym standardem. Koukni se namatkou na produkty ktere se tu vyrabeji ( Apple, Skoda auto .... )
sundej si klapky z oci, v cine se dneska odehrava vetsina rozvoje svetovych technologii. Jsou zde mista, ktera jsou o desitky let technologicky dopredu pred ceskou republikou ( mnoho prikladu za vsechny je mesto Shenzhen - dohledej si par informaci a pak zacni mluvit k tematu ).
Na tvoji otazku odpovim - ano, pokud nekdo bude chtit abych letel pres celou cinu a provedl kontrolu zbozi, tak to udelam ( a delam bezne ). Ono pokud mas pripraveno k odeslani nekolik kontejneru v radech stovek tisic dolaru, tak jsi rad, ze ti nekdo udela kontrolu kvality ( samozrejme jsem vetsinou pritomen v celem procesu a ne az na posledni OQC krok ).
Ono povedomi o cine je obecne velmi zkreslene, rika se ze tu lidi makaji za hrstku ryze ( zrovna jsem cetl ze prumer v nasi oblasti v cistem je neco pres 9kY tj pres 30k ceskych ), ze zijeme v chysi bez elektriky ( vetsinou vyskove budovy, v metru je signal vsude, plati se elektronicky vsude, inteligentni cesty, elektro-auta vsude, vysoky standard zdravotni pece ... )
To je grafomanský žvást.
Ty tvoje kvalitní výrobky se v Číně vyrábějí jen v továrnách, kde je nonstop přítomná kontrola kvality západních firem. Čínské továrny řízené Číňany, které vyrábějí kvalitu se dají spočítat na prstech jedný ruky po cirkulárce. Stačí, aby evropský nebo us managment odjel na týdenní školení a zmetkovitost stoupne o 200%.
Číňani postavili celý svůj výrobní proces na kopírování a mají obrovský problémy už jen se surovinama. Vyrobit správnou slitinu pro obrobek, je pro ně bez vedení za ručičku nepřekonatelný problém.
27. 7. 2018 15:19:56
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353326
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
27. 7. 2018 15:24:53
Napsal marat;1476663
To je grafomanský žvást.
Ty tvoje kvalitní výrobky se v Číně vyrábějí jen v továrnách, kde je nonstop přítomná kontrola kvality západních firem. Čínské továrny řízené Číňany, které vyrábějí kvalitu se dají spočítat na prstech jedný ruky po cirkulárce. Stačí, aby evropský nebo us managment odjel na týdenní školení a zmetkovitost stoupne o 200%.
Číňani postavili celý svůj výrobní proces na kopírování a mají obrovský problémy už jen se surovinama. Vyrobit správnou slitinu pro obrobek, je pro ně bez vedení za ručičku nepřekonatelný problém.
Jake mas realne zkusenosti s vyrobou v cine? jak dlouho jsi tam vyrabel, kontroloval a co se delo, kdyz si odjel na dovolenou? :) Ja jen abych vedel do jake kategorie si tenhle prispevek zaradit, tvari se jako ze to fakt vis... Ale jestli jsi tou vyrobou neprosel a nevyrabel jsi treba v Shenzhenu (kde to jde realne i kusove) svoje vyrobky tak je to jen domnenka zalozena na nicem :) a to je myslim docela hloupe vubec to psat, kdyz to proste nevis...
---------- Příspěvek doplněn 27.07.2018 v 15:32 ----------
Jinak cinskej model neni vsechno ukrast od zapadu, oni tot akhle kradou i sami od sebe :) Je to realny komunismus prevedeny do kapitalistickeho pojeti... Vsehcno je svech, vcetne napadu, znalosti, nemaji zadne patenty ani podobne veci a i diky tomu ekonomicky rostou jako nikdo na svete... Jestli ej to spravne nebo ne... kdo vi, ale rozhodne jim to funguje... A me se stejne patentovy pravo nikdy nelibilo...
27. 7. 2018 15:24:53
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353325
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 7. 2018 15:32:55
Poslouchal jsem brekot kvalitářů v korporaci přes 10let (sdíleli jsme open space). Neustálé diskuze, co s tím, neustálé hledání výrobce, který nato nebude srá*, "veselé" příhody z výroby, kdy číňan v noci vyráběl z jiné (samozdřejmě levnější) slitiny, než přes den (přišlo se nato, až po nárustu reklamací), několikrát taky pokus "vyjednat" vyšší cenu obstrukcemi při odeslání zboží, atd. A to je to velká firma co má lidi. S malý výrobcem si Číňan vytře víš co....? ;)
27. 7. 2018 15:32:55
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353324
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
27. 7. 2018 15:42:00
takze mas jednu zksuenost s jendou korporaci ktera dokola delala stejne chyby? :) ja nerikam ze ten problem neexistuje, samozrejme ze ano, ale ten rozsah, to ej neco co nemuzes vedet... Ja taky ne... ale upozornuju na to ze ty nejspis taky ne...
27. 7. 2018 15:42:00
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353323
cargopro
verified
rating uzivatele
27. 7. 2018 16:49:17
poslední dobou, a to převážím mraky krámů v oblasti strojírenství, už se nesetkávám s tím, že by seriózní firmy nakupovali v Číně, naopak pokud někdo něco dodá původem z Číny dostává se na blacklist a má utrum, ale jsou stále další dovozci v naději, že oni budou mít to štěstí na dodavatele... nebudou. Raději opravit starší japonský stroj, než nový okopírovaný za "hubičku", nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci -to prostě platí!
27. 7. 2018 16:49:17
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353322
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
27. 7. 2018 17:50:39
Napsal cargopro;1476676
poslední dobou, a to převážím mraky krámů v oblasti strojírenství, už se nesetkávám s tím, že by seriózní firmy nakupovali v Číně, naopak pokud někdo něco dodá původem z Číny dostává se na blacklist a má utrum, ale jsou stále další dovozci v naději, že oni budou mít to štěstí na dodavatele... nebudou. Raději opravit starší japonský stroj, než nový okopírovaný za "hubičku", nejsem tak bohatý abych kupoval levné věci -to prostě platí!
Jasně, nikdo z ČÍny strojírenský výrobky nekupuje, protože jsou tam šunty a proto cituji: Hlavní vývozní položky Číny v roce 2017 tvořilo strojírenství a elektrické produkty (58,4%). Následovaly vyspělé technologie a zemědělské produkty. Průmyslové výrobky tvoří 95% všech čínských vývozů, zejména 1) telekomunikační zařízení a součástky (13,3% všech čínských vývozů), 2) elektrické stroje a zařízení (12,8%), 3) kancelářské stroje a přístroje (8,7%).
A pokud se podíváme na CZ křovákov tak : Po Německu je Čína letos druhý největší dovozce do České republiky. Do Číny však směřuje jen 1,36 procenta českého exportu, letos zatím za 257 miliard korun. V neprospěch Česka tak hovoří saldo vzájemného obchodu 224 miliard korun.
a protože vlastně jak tvrdí Marat a Cargo nikdo z číny nic nechce, protože jsou tam jen šunty a lidi kupují ojeté japonské věci na repasy tak se brzo staně čína největší ekonomikou světa.
27. 7. 2018 17:50:39
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353321
cargopro
verified
rating uzivatele
27. 7. 2018 18:15:03
Mirek Novotný:... jasně, ale tam máš ty outsourcované technologie Honkongem, Taiwanem..., vyloženě Číňan samostatně není schopen ničeho co by neskončilo průserem.
27. 7. 2018 18:15:03
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353320
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
27. 7. 2018 18:24:58
Napsal cargopro;1476689
Mirek Novotný:... jasně, ale tam máš ty outsourcované technologie Honkongem, Taiwanem..., vyloženě Číňan samostatně není schopen ničeho co by neskončilo průserem.
No a co, tak musí mít dohled. Když nebudeš mít hlídat Řeka, Itala, či Španěla tak má nepřetržitou maňánu a prostě také netahá, ale to přeci neznamená že čína je automaticky průser. Kdyby byl tak se tam každý nesnaží dostat a nakupovat, nebo naopak prodávat. Apple, Volkswagen a další udělají cokoliv aby tam mohli bejt. Ale rozumím ti, vozíš staré japonské hajtry a proto víš že čína jen šunt který nikdo nechce a určitě doma nemáš nic vyrobeného v číne, šunty a ojebávače přeci nebudeš podporovat.
27. 7. 2018 18:24:58
https://webtrh.cz/diskuse/dovoz-zbozi-z-ciny-je-to-opravdu-tak-vyhodne/strana/2/#reply1353319
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit