Zadejte hledaný výraz...

Dostupnost zboží – Klamání zákazníka?

Ahoj,
měl bych zde takovou úvahu. Chceme prodávat tisíce položek a nemůžeme kontrolovat každý den jestli je mají dodavatelé všechny skladem (mimochodem nám dodavatelé neposkytují žádné xml (csv) soubory). Jelikož právě spuštíme eshop uvažujeme nad správným výrazem který by zákazníkovi vysvětlil toto: "my to zboží nemáme skladem a může se stát, že už ho nemá ani náš dodavatel, ale to musíme zjsitit". Znám výrazy jako: Na dotaz, Na externím skladu, Na cestě, Skladem u dodavatele..., ale není toto vše klamámí zákazníka? Vždyť my nemůže vědět jestli zboží dodavatel už náhodou zrovna nevyprodal. Jak co nejlépe zabránit klamání zákazníka a zárověň ho přimět ke koupi, když neznám dostupnost výrobku u dodavatele? Jak to řešíte vy?
Toť otázka...
12. 5. 2008 21:40:49
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70750
Vembl
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
12. 5. 2008 23:23:22
Tohle je skutečně palčivý problém, protože když potenciální zákazník uvidí, že zboží odesíláš třeba do 3 dnů, tak o hodně z nich přijdeš, protože nebudou chtít čekat. Na dodavatele také není spolehnutí, něco se vyprodá, něco už nemají a zapomněli zaktualizovat ceníky, apod. Podle mého názoru máš 2 možnosti - buď budeš poctivý a budeš informovat o skutečném stavu věci - tedy napíšeš třeba skladem u dodavatele nebo budeš lhát a všude uvádět skladem, abys vzbudil dojem, že všechno máš na skladě. Podle mého názoru je z dlouhodobého hlediska lepší řídit se heslem "S poctivostí nejdál dojdeš".
Já osobně používám slůvko obvykle (pokud máme zboží skladem tak je u něj zobrazen nápis skladem), pokud ho nemáme skladem máme napsáno obvykle do X dnů. Právě to slovo obvykle ti umožňuje zachovat si před zákazníkem tvář, pokud zboží již není k dispozici. Můžeš mu zavolat omluvit se a vysvětlit mu problém. Většina z nich to pochopí.
12. 5. 2008 23:23:22
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70749
Díky, slůvko "obvykle" zní opravdu dobře, ale samozžejmě musí být význam uveden v obchodních podmínkách. Asi to bude nejlepší řešení :thumbup:. Pokud má ještě někdo nějaké postřehy, budu rád když se podělíte.
12. 5. 2008 23:59:48
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70748
lukaspulda
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
13. 5. 2008 00:03:21
Myslim, že i "na dotaz" je dobré řešení ... kdo má skutečně zájem, tak se zeptá .. pak už je to na tvém prodejním umu
13. 5. 2008 00:03:21
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70747
Andrej Irša
verified
rating uzivatele
13. 5. 2008 11:40:02
Napsal Vembl;60495
Tohle je skutečně palčivý problém, protože když potenciální zákazník uvidí, že zboží odesíláš třeba do 3 dnů, tak o hodně z nich přijdeš, protože nebudou chtít čekat.
Mne dodávateľ sľúbil tovar tak do dvoch týždňov, pretože tovar dovážajú zo zahraničia každý týždeň, a tovar o ktorý mám záujem na sklade nemajú... Ale už čakám tretí mesiac, overil som si akceptáciu objednávky - a nič. Podotýkam, že tovar by mal byť určený k ďaľšiemu predaju, platený v hotovosti... Ak by sa našiel iný dodávateľ (tovar z Rakúska, prípadne z Nemecka môžeme niečo poriešiť...)
13. 5. 2008 11:40:02
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70746
Azu
verified
rating uzivatele
13. 5. 2008 12:29:00
Nad tímhle sem laboroval poměrně dlouho jak uvádět tyto informace a jednoznačný recept jak na to v podstatě není. Po zkušenostech z jiných obchodů, už kupující dost často informace o dostupnosti ignorují a pokud na to spěchají a chtějí to co nejrychleji, tak si stejně zavolají zda je zboží skladem a kdy bude odesláno, protože mají k tomuto údaji "skladem" nedůvěru právě díky podvodníkům, kteří uvádějí skladem i u toho co nemají a nebo firmy, které uvádějí skladem ač zboží nemají a má je skladem jejich dodavatel a tak dochází k expedici k zákazníkoj nejdříve za 2 dny. Právě to soustavné telefonování lidí zda to či ono máme skladem mně začalo po čase neskutečně vytáčet, obzvlášť když sem byl někde mimo odsah počítače a nevěděl sem jaký je aktuální stav a lidem prostě pravdivá informace uvedená na stránkách nestačila. Pomohla až změna popisu dostupnosti, kdy z pouhého textu "skladem", sem zaměnil za "Skladem - zboží ihned k expedici." a doplnil ještě o informaci kdy budou mít zboží doma, což se mění automaticky podle toho co je zrovna za den a kolik je hodin. Zboží značek u kterých bývají občas problémy s dostupností, raději tento údaj neuvádím vůbec, u ostatního zboží uvádím "Obvykle expedujeme do 3 - 7 pracovních dnů. Datum dodání Vám bude upřesněn po objednání." Po těchto úpravách se změnšil počet telefonátů na dostupnost z původních 30 - 50 za den na 0 - 2.
13. 5. 2008 12:29:00
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70745
Azu
verified
rating uzivatele
13. 5. 2008 12:35:03
Z dlouhodobého hlediska se být poctivý a uvádět pravdivé údaje vyplatí. Obchod, který bude uvádět nepravdivé údaje na to časem stejně dojede, protože zdejší trh je poměrně malý a takové negativní ohlasy si lidi mezi sebou rychle řeknou. Máme takto hodně zákazníků, kteří si objednali zboží jinde a nedostali jej ani do měsíce, obchodník jim říká že zboží nikde není a pak přijdou k nám a diví se, že to zboží mají druhý den doma a nechtějí tomu věřit. Jak myslíte, že to pak dopadne, takový zákazník se pochlubí kde koupil dobře a kde už nikdy nenakoupí. Proto je lepší uvádět pravdivý údaj a čas od času přijít o zákazníka, který to koupí jinde kde to skladem mají, než pak mít naštvaného zákazníka, který Vás velmi rychle pomluví kde to jen půjde a u některého sortimentu zboží, které není tolik rozšířené a jeho prodej dost záleží na komunitách lidí, pak může být pro takového obchodníka přímo smrtelný.
13. 5. 2008 12:35:03
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70744
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
13. 5. 2008 12:37:10
myslim, ze v dnesni dobe neni problem sledovat stav skladu pomoci XML vystupu. Resil jsem to vzdy pres XML kdy obchod meho zakaznika cerpal aktualni stav skladu a zobrazoval u polozky v eshopu, kolik je kusu skladem.
V cem je problem udelat podobne propojeni ?
//EDIT
omlouvamse, prehledl jsem to, ze dodavatele neposkytuji zadny xml ani csv vystup... toto je divne v dnesni dobe neco takoveho nemit. nabidnete jim, ze takovy vystup lze realizovat pomerne jednoduse a rychle. treba na to pristoupi.
nebo najit jineho dodavatele - coz je zdlouhave a riskantni
vzdy pred spustenim eshopu by to chtelo zjistovat i tak podstatne veci jako propojeni systemu s dodavatele - hlavne ten XML
13. 5. 2008 12:37:10
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70743
lukaspulda
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
13. 5. 2008 12:40:12
Ne všichni mají svůj sklad nebo všech položky mají na svém skladu... jsou i tací obchodníci, kteří zajišťují odesílání zboží přímo od dodavatele a nebo musejí při objednávce kontaktovat dodavatele - to je ten problém ... ti v tom mají většinou bordel (řikají že mají a nemají, říkají že dodají a nedodají,...)
13. 5. 2008 12:40:12
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70742
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
13. 5. 2008 12:46:39
prave, a toto nejvice odrazuje zakaznika.
13. 5. 2008 12:46:39
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70741
Azu
verified
rating uzivatele
13. 5. 2008 15:17:14
Pokud se nejdná o dodavatele výpočetní techniky, případně elektroniky, tak je spíš vzácnost aby byl schopen poskytnout online informace o skladu, někdy je problém získat předem jakékoliv informace, protože i oni to nakupují dále u zahraničních dodavatelů. Naprogramovat pro ně něco není možné, protože často používají ekonomické systémy, které nejsou schopny poskytnout jakýkoliv export a pokud ano, tak nikdo nechce jakýmkoliv způsobem zasahovat do něčeho co má něco společného s jejich ekonomikou. Okolní reálný svět funguje trochu jinak, než jak si počítačově zdatní jedinci myslí.
Také provozujeme jeden obchod, který dodává zboží přímo přes dodavatele a problém s tím, že bychom uváděli nepravdivé informace o dodání nemáme. Na dotaz do 5 minut poskytnou informaci o dostupnosti, protože ji sami musí zjistit v zahraniční. Co mají skladem to relativně vidíme a aktualizujeme 4x denně.
13. 5. 2008 15:17:14
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70740
appeltauer
verified
rating uzivatele
13. 5. 2008 17:06:15
Těší mě, že zrovna tady na Webtrhu se podporuje poctivost. ;)
Nejjednodušší řešení nastínil Vembl. Obvykle má opravdu mnoho významů a na webu tak můžete uvést i relativně krátkou dobu dodání.
"Na dotaz" je fajn, ale potenciální zákazníci si pravděpodobně srovnávají nabídku i s jiným e-shopem, který možná podvádí a uvádí nějaké konkrétní číslo jen aby zákazníka nalákal. V takovém případě může být "na dotaz" nevýhodou.
Sama o sobě je tato funkce fajn a dá se dobře zkombinovat s informací "obvykle". ;)
V každém případě ale platí, že zákazník, který zboží opravdu chce a váš e-shop na něj bude působit důvěryhodně, tak si klidně zavolá, aby měl jistotu.
13. 5. 2008 17:06:15
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70739
Ahoj, zdravím všechny, všimla jsem si, že se zde rozebírá téma klamání zákazníků a při té příležitosti bych ráda poprosila všechny ty, co je toto téma zajímá, zda-li by nevyplnili krátký dotazník, točící se kolem tohoto tématu. Jeho následné vyhodnocení vám v budoucnu pomůže k vytvoření dalšího zajímavého obrázku.
Dotazník najdete na této stránce: http://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/manipulace-a-klamani-zakazniku/
Zdraví Lucka
22. 9. 2010 21:10:11
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70738
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 9. 2010 00:21:03
Oleg:
možná by ses divil, jak na tom některý velkoobchody jsou. Odebírám zboží od 4 největších hráčů na trhu. Jeden jedinej ma xml, spustil ho nedávno, stále je to testovací provoz.
Jeden z nich mě aktuální ceník pro letošek dal až v dubnu...
23. 9. 2010 00:21:03
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70737
dave67
verified
rating uzivatele
23. 9. 2010 09:26:15
Pravda, pravda. Na druhou stranu nekteri jsou tim uz povestni. LevneElektro.cz pise do 3 dnu, coz znamena ze zbozi neni do 3 tydnu:-) Naopak to co melo byt do tydne, bylo na sklade... Proto radeji nez nepravdivy informace, tak zadny.
23. 9. 2010 09:26:15
https://webtrh.cz/diskuse/dostupnost-zbozi-klamani-zakaznika#reply70736
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit