Zadejte hledaný výraz...

Dopravné v eshope – áno alebo nie?

Misssinko
verified
rating uzivatele
17. 11. 2011 22:13:33
Jednoduchá otázka - započítať cenu dopravy do cenu produktu v eshope alebo nie? Nejedná sa o maličkosti, cena najlacnejšieho produktu je okolo 40 - 50€. Dlhodobo fungujeme na príncípe dopravného účtovaného extra, máme výdajné miesta a nemáme s touto koncepciou problém. Stále tu však je otázka - započítať cenu prepravy do ceny produktu? Cena produktu by sa zdvihla o 1,25€ / kus. Ilúzia "dopravné zdarma" by bola na svete. Aký na to máte praktický názor? Najviac ma zaujíma reakcia niekoho, kto prešiel touto zmenou a ako na ňu ľudia reagovali.
17. 11. 2011 22:13:33
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698621
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
17. 11. 2011 22:53:10
ze neni nic jednodussiho nez to zkusit a zjistit jak to pohlo s obraty :)
17. 11. 2011 22:53:10
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698620
oba kroky se nedelaji najednou, protoze vsimavi zakaznici to hned odhali. Tudiz bud nejdrive zdrazovat po krocich a pak prepnout, nebo prepnout a chvili se pripravit o marzi. Idealni reseni je pote ponechat v ceniku to postovne a delat akci na "postovne zdarma" byt bude uz zakalkulovano v cene.
Nicmene pocitove vypada cena bez postovneho lepe, na druhou stranu postovne "zdarma" se da dobre komunikovat a zni to lepe, byt ceny jsou vyssi. kazdopadne kdyz se kouknete kolem sebe na uspesne eshopy a ty velke, nikdo z nich nema postovne zdarma naporad a plosne, spise delaji akce na cast sortimentu, nebo hodnotu objednavky a postovne zdarma, casto si priplatite i za osobni odber apod.
Ani jedna varianta neni lepsi ci horsi, jen se s ni pak jinak pracuje.
17. 11. 2011 22:56:02
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698619
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
18. 11. 2011 10:14:03
Poštovné zdarma jsem zkusil hned po spuštění e-shopu. Výsledek stál za houby. Lidé nejdříve koukají na cenu produktu a hledají na internetu tu nejlepší. Při nákupu přes internet je poštovné samozřejmostí a tak s ním i lidé počítají. Případné poštovné zdarma je pro ně milé překvapení, kterého si všimnou až při uzavírání objednávky.
Zprvu skutečně porovnávají jen cenu produktu na internetu a ta nejlepší vyhrává bez ohledu na poštovné.
18. 11. 2011 10:14:03
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698618
radekbartuska
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
18. 11. 2011 11:53:35
Souhlasim s Comanchem. My jsme zavedli postovne zdarma pri platbe predem na kazdou hodnotu objednavky (nastesti mame male lehke produkty, kde je postovne opravdu nizke) a nase zkusenost je takova, ze pro zakaznika je to opravdu jen bonus navic. Tak nejak pri nakupu na internetu s postovnym pocita. Na druhou stranu to vidim tak, ze dlouhodobe je to vyhoda oproti konkurenci a zase jina pridana hodnota, kterou zakaznici casem dokazi ocenit.
18. 11. 2011 11:53:35
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698617
NV
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 11. 2011 16:18:11
Já pokud náhodou něco kupiji přes net, tak nejdříve jdu samozřejmě po ceně a pak po poštovném. Samozřejmě u nás platí "nejnižší cena = nejvyšší poštovné". V takovém eshopu, kde je poštovné vyšší než obvyklé nenakoupím. Vždy vyhraje poštovné zdarma
20. 11. 2011 16:18:11
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698616
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 11. 2011 22:17:05
Při zavádění těchto marketingových podpor prodeje je třeba uvážit více věcí než jen zavést nebo nezavést a zda započíst do ceny. Je třeba vědět odkud zákazníci chodí, jaký se tímto sleduje cíl. Pokud máš totiž většinu zákazníků z vyhledávačů zboží je Tvoje koncepce nesmyslnná, protože budeš dražší než konkurence a propadneš v návštěvnosti nebo na tom proděláš.
Pokud máš většinu zákazníku například z rádia, tištěné reklamy apod. pak má význam využít tohoto nástroje v propagaci v těchto mediích.
Vynikající je nástroj poštovného z pohledu navyšování objednávky (nakupte za XXXX a máte poštovné zdarma - toto bych u tebe vyzkoušel a tímto začal) a hlavně taky jako nástroj pro udržení zákazníka. Pravidelné newslettery s poštovným zdarma na omezenou dobu.
20. 11. 2011 22:17:05
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698615
radekbartuska
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
21. 11. 2011 08:06:59
Ten newsletter s omezenou dobou postovneho zdarma je dobry napad. Jinak samozrejme zalezi, odkud mas traffic, to je jasne, ale co kdyz ten traffic mas diverzifikovany a nekde ti postovne zdarma pomuze a nekde uskodi (zbozi.cz). Podle me pak vitezi dlouhodobe pridana hodnota pro zakaznika a to je postovne zdarma.
21. 11. 2011 08:06:59
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698614
Napsal radekbartuska;725319
Ten newsletter s omezenou dobou postovneho zdarma je dobry napad. Jinak samozrejme zalezi, odkud mas traffic, to je jasne, ale co kdyz ten traffic mas diverzifikovany a nekde ti postovne zdarma pomuze a nekde uskodi (zbozi.cz). Podle me pak vitezi dlouhodobe pridana hodnota pro zakaznika a to je postovne zdarma.
v cem je pro zkaznika pridana hodnota "postovneho zdarma" kdyz ho zaplati vzdy a to nasobne s poctem objednanych kusu. Mate-li postovne kalkulovano v kazdemu kusu, pak pokud udela objednavku na vice kusu, zaplati jej opakovane. Nicmene mnoho zakazniku neresi veci uplne racionalne a resi pocit a ano "zdarma" je pro nej prijemny pocit, stejne jako ruzne bonusy, vernostni slevy apod. s tim vsim obchodnik kalkuluje, takze "ze sveho to nedava" a nebyt techto veci kalkulovanych, stal by produkt rovnou mene, jenze lidi nechteji vec za 900 Kc. Oni ji chteji za 1500 a dostat slevu 600 korun. Samozrejme, ze ne vsichni, ale tato skupina bude dle meho pomerne mala a zavisla na cilove skupine.
21. 11. 2011 08:14:53
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698613
radekbartuska
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 11. 2011 13:56:01
Napsal Radek O.;725324
v cem je pro zkaznika pridana hodnota "postovneho zdarma" kdyz ho zaplati vzdy a to nasobne s poctem objednanych kusu. Mate-li postovne kalkulovano v kazdemu kusu, pak pokud udela objednavku na vice kusu, zaplati jej opakovane. Nicmene mnoho zakazniku neresi veci uplne racionalne a resi pocit a ano "zdarma" je pro nej prijemny pocit, stejne jako ruzne bonusy, vernostni slevy apod. s tim vsim obchodnik kalkuluje, takze "ze sveho to nedava" a nebyt techto veci kalkulovanych, stal by produkt rovnou mene, jenze lidi nechteji vec za 900 Kc. Oni ji chteji za 1500 a dostat slevu 600 korun. Samozrejme, ze ne vsichni, ale tato skupina bude dle meho pomerne mala a zavisla na cilove skupine.
nesouhlasim. Skoro bych to prirovnal k tomu, kdyz nekdo rekne "Kdyby nemel Persil reklamu v TV, tak si ho muzu koupit o pulku levneji". To je proste vse marketingovy mix a postovne zdarma je pro zakaznika pridana hodnota v tom, ze to konkurence nenabizi. Dulezite je take zminit, za postovne zdarma plati pouze pri platbe predem, takze neni promitnute v cene zbozi, ale v distribucni rezii (nevyzvednute dobirky, atd.) Je to taky v know how, jak zaridit aby to postovne zdarma bylo i pro obchodnika "zdarma"
nesouhlasim ani s tim, ze kdyby nebyly vernostni slevy, atd. stal by produkt rovnou mene. To je dle mych zkusenosti hloupost. Kdyz nepracujes marketingove se zakaznikem, nikdo u tebe nenakoupi a tim padem musis zdrazit vic jak ostatni nebo jeste hure byt nejlevnejsi a zkazit cely trh. To je taky v nadsazce duvod proc je ted krize a lidi nenakupujou
22. 11. 2011 13:56:01
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698612
Napsal radekbartuska;725835
nesouhlasim. Skoro bych to prirovnal k tomu, kdyz nekdo rekne "Kdyby nemel Persil reklamu v TV, tak si ho muzu koupit o pulku levneji". To je proste vse marketingovy mix a postovne zdarma je pro zakaznika pridana hodnota v tom, ze to konkurence nenabizi. Dulezite je take zminit, za postovne zdarma plati pouze pri platbe predem, takze neni promitnute v cene zbozi, ale v distribucni rezii (nevyzvednute dobirky, atd.) Je to taky v know how, jak zaridit aby to postovne zdarma bylo i pro obchodnika "zdarma"
nesouhlasim ani s tim, ze kdyby nebyly vernostni slevy, atd. stal by produkt rovnou mene. To je dle mych zkusenosti hloupost. Kdyz nepracujes marketingove se zakaznikem, nikdo u tebe nenakoupi a tim padem musis zdrazit vic jak ostatni nebo jeste hure byt nejlevnejsi a zkazit cely trh. To je taky v nadsazce duvod proc je ted krize a lidi nenakupujou
nesouhlasite a pak napisete to same co ja :) ja hovorim o tom, ze s temito naklady obchodnik pocita a ze to neni zdarma, protoze o tom obchodnik vi a pracuje s tim. Zdarma je neco co nenabizi standardne. Napr. zvrta objednavku klienta a tak mu jako omluvu na neco naprosto nestadnardne zdarma a klidne pujde i do minusu, protoze si chce udrzet jmeno. To je pak zdarma z pohledu obchodnika. Jakekoli dalsi marketingove bonusy nejsou nikdy zdarma z pohledu obchodnika, ale cistokrevny kalkul. Vy hovorite o uplne tom samem, jen trosku jinymi slovy.
22. 11. 2011 14:01:28
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698611
tuk
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 11. 2011 15:57:37
Napsal Comanch;724420
Zprvu skutečně porovnávají jen cenu produktu na internetu a ta nejlepší vyhrává bez ohledu na poštovné.
Poštovné je taky důležité. Ale jen v případě, že je extrémně nafouknuté. To dokáže naštvat a ten dojem se pak špatně vrací zpět. Pokud je obvyklé dopravné okolo 100 Kč a já budu mít 200 Kč, tak je to zásadní problém. Pokud ho budu mít taky okolo 100 Kč, tak to všichni akceptují, protože v našich krajích je to obvyklé a dopravné zdarma téměř nikdo nenabízí.
22. 11. 2011 15:57:37
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698610
radekbartuska
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
23. 11. 2011 13:18:46
Napsal Radek O.;725840
nesouhlasite a pak napisete to same co ja :) ja hovorim o tom, ze s temito naklady obchodnik pocita a ze to neni zdarma, protoze o tom obchodnik vi a pracuje s tim. Zdarma je neco co nenabizi standardne. Napr. zvrta objednavku klienta a tak mu jako omluvu na neco naprosto nestadnardne zdarma a klidne pujde i do minusu, protoze si chce udrzet jmeno. To je pak zdarma z pohledu obchodnika. Jakekoli dalsi marketingove bonusy nejsou nikdy zdarma z pohledu obchodnika, ale cistokrevny kalkul. Vy hovorite o uplne tom samem, jen trosku jinymi slovy.
Myslel jsem, za WT se tyka nebo to cas zmenil? :) Ano ted jiz souhlasim, kazdy to asi popisujeme jinak, ale skoro to same. jen jsem si chtel obhajit, ze postovne zdarma muze byt pridana hodnota pro zakaznika.
23. 11. 2011 13:18:46
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698609
Napsal radekbartuska;726210
Myslel jsem, za WT se tyka nebo to cas zmenil? :) Ano ted jiz souhlasim, kazdy to asi popisujeme jinak, ale skoro to same. jen jsem si chtel obhajit, ze postovne zdarma muze byt pridana hodnota pro zakaznika.
Mi tykani nijak nevadi, pokud vam vykani ano, pak se omlouvam. Jak jsem psal jiz nekolikrat - lide si casto kupuji pocit a ten je rozhodujici, zda jsou s nakupem spokojeni nebo ne. To co popisujete je prave ten pocit. Pridana hodnota je z meho pohledu to, ze zakaznik opravdu a realne ziska neco navic. A to timto neziska. Pouze ten pocit, ktery je taky velmi dulezity a nezpochybnuji to a funguje to dobre.
Ale nejdulezitejsi stejne je, aby si kazdy obchodnik nasel to, co mu bude vyhovovat a jeho zakaznikum taky.
23. 11. 2011 14:48:41
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698608
radekbartuska
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
24. 11. 2011 09:39:54
asi to je pripad od pripadu jine. Ja is dovolim tvrdit, ze u nas tu pridanou hodnotu ziska, protoze prodavame za stejne ceny jako konkurence a plusk tomu davame postovne zdarma. Ale uznavam, je to k diskuzi.
24. 11. 2011 09:39:54
https://webtrh.cz/diskuse/dopravne-v-eshope-ano-alebo-nie#reply698607
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit