Zadejte hledaný výraz...

Doporučte mi zhotovitele eshopů

Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 1. 2017 22:02:21
Po špatných zkušenostech s ..., bych vás chtěla požádat o doporučení společností, které vyvíjejí nějaká podobná komerční řešení eshopů. Toto není poptávka, všimněte si, že zde nezadávám parametry zakázky a nepožaduji konkrétní nabídku. Ráda bych od vás nějaké předběžné kontakty na spolehlivá řešení, kterým bychom se s konkrétní poptávkou v případě zájmu později ozvali a to i pravděpodobně jinou cestou než prostřednictvím tohoto portálu. Prosím také mi nepište soukromé zprávy vy, co vyvíjíte eshopy na prestách a podobných systémech, už jen z důvodu, že společnost, která eshop potřebuje, na openřešení není připravená a zkrátka ani majitel nechce, aby mne některé věci okolo eshopu odváděli od mé jiné práce(přestože jsem se něco již doporučit snažila).
Ceny, které zde uvádím jsou orientační a dle mého úsudku jsou řádově přibližné, nikoliv konečné. Nechci tím nikoho poškozovat.
Jaká je naše situace:
Za poslední dva roky, které dělám správu internetového obchodu s nářadím ... si společnost ... účtuje od majitele částky řádově v desítkách tisíc korun přesahující statisíc ročně. Za to je hrazená podpora a také aktualizace eshopu. Ty jsou z pohledu zákazníka minimální, za aktualizovaný eshop v nové verzi chtějí zaplatit další desítky tisíc navíc a eshop systém napojený na naši MS databázi občas nezaznamenává změny, které se v ní provádí, jsou zde výpadky, byly i v minulosti, ale nyní si vše hlídám a nemohu říct, že by byly jen zrovna na naší straně. Mínus: velké množství dat k produktům(více jak 30tis.) Plus: změny nejsou ani tak moc časté, v předávaných přehledech jsem schopná vnutit datum změny produktu vícekrát, pokud by se jednou něco nesesynchronizovalo, ani to občas nepomáhá. S tím by se ještě přežít dalo, že párkrát v roce, když se špatně sesynchronizují kategorie a je tím všechno rozházené, tak zá pár hodin je to v původním stavu. Nyní se od října/listopadu potýkáme s tím, že se do eshopu neaktualizují obrázky vůbec, avšak ukládání objednávek v xml formátu funguje. Původní správce si odnesl svůj počítač s windowsy, kde měl obrázky uložené a připojené přes FTP a já nový server vytvořila na našem hlavním linuxu připojeném na naši veřejnou IP. Za změnu přenastavení jim firma zaplatila, avšak poslední dva/tři měsíce aktualizace nefunguje vůbec. Teď jsem řešila nepřenášení potřetí s tím, že mezi obrázky bylo doplněno dalších víc jak dva tisíce obrázků, pouze oprava velikostí obrázků kvůli novým katalogům a zlepšila jsem práci s obrázky, tak jich hodně přibylo. V helpdesku mi na reklamaci poslali log, ze kterého vyplývá, že není FTP připojeno pomocí PASV režimu, po pár měsících reklamací mi zaslali log toho, co jsem jim již min dvakrát psala, že v tom bude asi problém, když nepoužívají PASV, aktivní režim na proftpd nikdy nebyl, protože se konfiguruje velice složitě. To ještě není všechno poslali mi další log, že se již mohou připojit, avšak nemohou vstoupit je do toho adresáře s obrázky, který za poslední dva roky narostly o cca 9tisíc souborů. Já si naše FTP připojila pomocí curlftpfs na jiném serveru, který je úplně někde jinde a poslala jsem jim screen obrazovek, že není problém si ten adresář připojit a vstupovat do něj, nebyl ani problém s Totalcomanderem na dalších win počítačích a serverech. Na to mi bylo odpovězeno, že programátor přepisuje kód eshopu, čímž nevím, čeho chce tím docílit, když si nenechá poradit a FTP nepřipojí. Pro firmu jsem psala skript v FTP také na linuxu, který prozkoumá nezadané obrázky podle produktů a jejich čísla, jež mají být umístěné na eshopu a ten spolehlivě funguje a přitom jsem si vystačila se základními funkcemi a to i ty obrázky na FTP ukládá včetně jejich variant. Já s připojením tohoto ftp nikdy problém neměla a to ho mám jak ve vnitřní síti ve firmě, tak přes vpn tak na jiném serveru a i mimo síť včetně skriptů. Nabídla jsem jim, že jim telefonicky pomůžu, to bez připomínek odmítli.
Ve výsledku nám nejenže nefunguje již několik měsíců přenos obrázků do eshopu, ale také dnes celý den jsou všechny obrázky smazané viz ... a vzniká tím škoda. A takhle to tu chodí se vším, jako by tím byl nepřímo nátlak ze strany ... na to, abychom dál platili za něčí neschopnost a zaplatili za nový eshop nebo ještě víc téměř za nic. Pochopila bych, kdyby majitel něco neplatil, ale je to řádná a velmi spolehlivá firma, která si na tom zakládá. Všude ve firmě jsou pověšené certifikáty o spolehlivosti nejen od ratingových firem, ale i od dodavatelů a výrobců zboží. Takhle to vypadá, že majitel je ten, který rád něco zaplatí, ale já bych ráda viděla nějaký výsledek, co za to. Chtěli jsme německou mutaci eshopu a bylo nám řečeno, že kvůli tomu, že chceme mít nějaké zboží v české a nějaké v německé verzi, tak bychom měli zaplatit více jak 50tis za nový aktualizovaný eshop. Takže platit za aktualizace dvakrát? I to rozbalovací menu kategorií je "zkopírované" z jiného eshopu za které platil původní zadavatel a pak i podruhé majitel.
Eshop sám o sobě není nic nového, vzhled je zastaralý skoro jak 10let, i za změnu barev se platí, CMS je minimální. Dál se víc eshop rozvíjet nedá a jestli nějaké aktualizace proběhly, pak jsme je již jako zákazníci předběhli svými požadavky a již tohle málokomu může stačit. O nějaké změny jsem se pokusila, hodnocení přehlednosti eshopu se za tu dobu zvedlo z běžných 3,5 na 4-4,5, ale i já mám sebereflexi a vím, že tohle není dostačující. Pořád si říkám, že to hodnotí zákazníci, co již nakoupili. Ti za výhodnou koupi vám odsouhlasí cokoliv a neobjektivně. Zbytek se jen tak zrácí.
V současné době máme mít schůzku s provozovateli ... a nějaké prezentace dalšího rozvoje do budoucna a cílem toho příspěvku je to, že bych ráda měla na ni připravené nějaké předběžné návrhy na to kolik a jaké dopady by měl mít přechod na jiný systém. Byla bych ráda, kdyby jste věcně přispívali k přechodům na jiné systémy a podělili se o své zkušenosti. Pokud nedoporučíte nějaké dodavatele, alespoň přispějte těmi zkušenostmi. děkuji
9. 1. 2017 22:02:21
https://webtrh.cz/diskuse/doporucte-mi-zhotovitele-eshopu/#reply1248990
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
9. 1. 2017 22:09:34
Doporučil bych psát stručněji. Tohle většina lidí ani nebude číst.
9. 1. 2017 22:09:34
https://webtrh.cz/diskuse/doporucte-mi-zhotovitele-eshopu/#reply1248989
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 1. 2017 22:18:41
Podle mne to stručné je, pokud by se ... ozvalo v této diskuzi, asi bude zaplněna neobjektivními příspěvky a dohady, co a jak bylo řešeno a co jak mohlo být řešeno. A já se výsledku nakonec nedoberu...zkrátka problém existuje, je komplexní/komplikovaný a nechci zde řešit maličkosti případně se dohadovat, vše podstatné je v příspěvku nastíněno. Dle mého stačí jak jsem uvedla, že jsou zde neustálé problémy, ty nejsou dané nějakou nespolehlivostí firmy majitele, penězi a nebo provozními problémy. PLS jen za kontakty na jiná řešení nebo jak již jsem psala nějaké zkušenosti s přechodem od xyonline. Asi by se nikomu nelíbilo, kdyby si provozovatel načetl jen pár obrázků, pak řekl, že zvýší limit za x tisíc, načte dalších pár a pak situaci opakoval. Toto jednání je vydírání a eshop je zrovna nefunkční, kvůli tomu jsem rozčílena.
9. 1. 2017 22:18:41
https://webtrh.cz/diskuse/doporucte-mi-zhotovitele-eshopu/#reply1248988
Doporucuji firmu Binargon.cz :)
9. 1. 2017 22:54:46
https://webtrh.cz/diskuse/doporucte-mi-zhotovitele-eshopu/#reply1248987
Mediacraft
verified
rating uzivatele
10. 1. 2017 00:47:55
Změna dodavatele je ve vašem případě nejlepším možným řešením. Nějaký kontakt by se určitě našel. Eshop máte napojený na nějaký ekonomický systém?
10. 1. 2017 00:47:55
https://webtrh.cz/diskuse/doporucte-mi-zhotovitele-eshopu/#reply1248986
saas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
10. 1. 2017 01:54:39
V principu ten problém je na hlavně na Vaší straně. Vy (míněno Vaše firma) platíte dodavatelům a je na Vaší zodpovědnosti, že jste si vybrali takového, se kterým nejste spokojeni. První krok k nápravě je připustit, že patrně nemáte dostatečné know-how či znalosti k tomu vybrat správného dodavatele eshopu (nemusíte se za to stydět, nemůžete být experti na všechno). Formulace dotazu zde ve fóru to v podstatě potvrzuje.
Celý proces by měl začínat někde úplně jinde. A to u vize Vaší firmy - cílů, kterých chce Vaše společnost dosáhnout. Řešení nevybíráte proto, že chcete být tam kde jste nebo jste byli, ale proto, že se chcete někam posunout. Od firemní vize se odvíjí ta vaše vize - všimněte si, že v tom nemáte s majitelem zcela jasno.
Cíle firmy by se měly kvantifikovat - tj. aby šly změřit. Bez toho totiž nezjistíte, zda jste jich dosáhli.
Další krok je analýza současného stavu (částečně provedeno viz výše) a pak důkladné popsání a analýza toho čeho chcete dosáhnout (většinou se to realizuje prostřednictvím workshopu), výsledkem je gap analýza a nemělo by se zapomínat ani na tzv. business impact analýzu (jak vše ovlivní business).
Nezapomenout na to vše kvantifikovat a převést do měřitelných jednotek. Ověřit si přínos pro business - zda opravdu investice má smysl.
Následuje vytvoření plánu, testování navržených řešení a končí to ověřením zda jste dosáhli cílů (proto musíte mít ty měřitelné jednotky).
Zmiňovat jméno dodavatele není úplně šťastné řešení. Je pravděpodobné, že se k obsahu této diskuze dostane a pak Vám to ztíží případné ukončení spolupráce.
Vsadil bych se, že jste nyní ve stavu vendor lock-in , že vlastně netušíte jestli Vám vůbec dodavatel poskytne vaše data v podobě, kdy se dají přenést k jinému dodavateli nebo zda to máte smluvně zajištěno. Raději tu zmínku upravte. Připravte se na to, že přechod nemusí být jednoduchý, při nespolupráci to může jít do desítek až stovek tisíc.
Nejdřív jsou tedy Vaše požadavky a pak až výběr dodavatele. Standardem je, že všechny podstatné věci se měří a jejich plnění se sleduje a je smluvně podchyceno a má finanční dopady pokud se neplní. Např. kde přesně leží Vaše odpovědnost za data, od kdy se počítá sankce za to, že systém není funkční, co obsahuje aktualizace atd.
Pokud budete postupovat obráceně tak se Vám může stát příště to samé.
Doporučuji si vzít k sobě na projekt nezávislého profesionála, který má zkušenosti s řízením IT projektů a pomůže Vám projít snáze touto trnitou cestou.
Stojí to sice peníze, ale dost jich pak ušetříte v budoucnu.
Jinak tip na dodavatele eshopů mám (znám osobně), rád poskytnu v PM , když vezmete v potaz doporučení viz výše.
10. 1. 2017 01:54:39
https://webtrh.cz/diskuse/doporucte-mi-zhotovitele-eshopu/#reply1248985
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 1. 2017 07:09:48
Máme Helios Orange a data se přenáší pomocí SQL přehledů, obrázky buď přes FTP nebo HTTP
K @saas: Dodavatel se nevybíral, dřívější pracovník/zaměstnanec před lety odešel pracovat k nim a tím byl dodavatel na pár let zajištěn tím, že si svoji práci doporučil, poslední dobou to jde však z kopce, z požadavků se máloco vyřeší.
Kompletní eshop je pouze zrcadlem toho, co je již v Helios Orange dávno vybudováno, přímo v eshopu se nic nedělá a tak by to mělo i být, o to by právě přechod byl jednodušší: naše přehledy poskytneme někomu jinému a ten uzpůsobí nový eshop podle nich nebo jsem schopná přehledy jakkolliv upravit. Nejsou žádná data, která by nám měli vracet, všechny zákazníky a objednávky máme také v Helios s rozlišením kamenných prodejen a eshopu a těch pár vytvořených HTML stránek se může buď přenést nebo znovu vytvořit během chvíle i kdyby chtěli dělat problémy. Jméno dodavatele mazat nebudu. Výsledek jejich neprofesionality je již druhý den vidět na stránkách eshopu ... a maximálně se tu budeme dohadovat o tom, jak se lze či nelze připojit na FTP nebo proč zrovna do adresáře s fotkama jim to nejde(zřejmě kvůli limitům, když do jiných lze) nebo proč zamítají návrhy, které jsem jim dala.
Majitel je z těch lepších zákazníků, to by si měli uvědomit.
10. 1. 2017 07:09:48
https://webtrh.cz/diskuse/doporucte-mi-zhotovitele-eshopu/#reply1248984
Zkuste webmex
10. 1. 2017 07:19:11
https://webtrh.cz/diskuse/doporucte-mi-zhotovitele-eshopu/#reply1248983
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit