Zadejte hledaný výraz...

Dodržování doporučené ceny – marže

Proč by měl sám vyhladovět? Třeba to má spočítané. Stejně jako hypermarkety a jejich dumpingové ceny. Je to regulérní ekonomická taktika.
7. 8. 2016 09:42:33
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215948
Napsal Ondřej Veřtát;1315393
Proč by měl sám vyhladovět? Třeba to má spočítané. Stejně jako hypermarkety a jejich dumpingové ceny. Je to regulérní ekonomická taktika.
Presne tak .. dotuje jednu ci vice sluzeb/zbozi protoze vi ze zakaznik co jiz k nemu dorazi toho muze koupit vice
7. 8. 2016 09:51:49
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215947
Pokud pomineme pár střelců, kteří opravdu neví co dělají, tak bez dalších dat je hodnocení zda jim to funguje či nikoli naprosto nemožné. Ono lze pracovat s LTV zákazníků, kdy vím, že část zákazníků se vrací a dělá opakované nákupy. Dále mohu pracovat s průměrným košíkem. Pokud vím, že si průměrná zákazník koupí 2-3-4 proudkty s jedním nákupem, mohu řešit cenotvorbu jinak, protože vím, že potřebuji "vydělat" na košíku, ne na kusu. Pak když znám průměrný košík, tak mohu jít s marží dolů na kuse a jednotlivý kus může někomu připadat podstřelený, přitom na celku vydělám. A můžeme přidávat další a další data, která mi zpřesňují pohled a dávají informace, jak fungovat s cenami.
Pak to může působit na pohled "jak je možné, že s takovými cenami vydělají" a oni vydělají, protože neřeší jeden konkrétní kus, ale řeší to z pohledu vlastního byznysu do kterého nikdo další nevidí.
7. 8. 2016 10:42:13
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215946
Tomáš J.
verified
rating uzivatele
7. 8. 2016 10:56:52
Od J. Bezose jsem jednou slyšel krásnou větu: "ukažte mi jednoho zákazníka který chce vědomně koupit produkt dráž a dostat ho pomaleji ", pak prý přehodnotí cenotvorbu Amazonu. Amazon stale podráží ceny, tak myslím že takového zákazníka ještě nenašel ......
7. 8. 2016 10:56:52
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215945
emanuel2
verified
rating uzivatele
7. 8. 2016 11:17:41
No já si jedu svoje, snažím se aby to fungovalo, a jestli ostatní mají z tisícovky 1,- nebo 999,- je mi fuk.
Je mnoho faktorů, strategií, obchodních modelů, prodejních kanálů.....těžko soudit někoho jiného.
Vždycky je nejlepší zabývat se pořádně sám sebou.
7. 8. 2016 11:17:41
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215944
Tomáš J.
verified
rating uzivatele
7. 8. 2016 12:01:42
U nás to není moc běžné, ale ve světě se také používá business model jehož jediným cílem je dosáhnout obraty aby si mne větší konkurent všimnul a pak mne koupil.
Ukázkový příklad byl třeba Indy založený projekt Diapers.com ( prodej jednorázových dětských plenek ). Nikdy nevykázali zisk, každá jejich objednávka byla ztrátová a když získali majoritu trhu v US, tak byli koupeni za $550mil.
7. 8. 2016 12:01:42
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215943
mirek.s
verified
rating uzivatele
7. 8. 2016 14:22:57
Spousta najivnich hlupáků si myslí ze přiláká lidi a vrátí se nebo koupí něco jiného.
7. 8. 2016 14:22:57
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215942
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
7. 8. 2016 15:09:16
Napsal Jaroslav-Kral.cz;1315388
Protože největší problém je první nákup. Když zákazník překročí tu psychologickou bariéru a koupí si z e-shopu, který není z těch největších a sám s ním nemá zkušenosti, nemusí jí příště překračovat a já ho můžu natáhnout s trochu lepší marží.
Další možnost je, že musím stejně živit zaměstnance, takže když neprodám nic byť s nulovým ziskem pro mě, prodělávám, protože se ty lidi musím nejen stejně platit, ale začnou lenivět.
No a jednou z jiných možností je, že to opravdu dělají blbě.
-Vůbec si to tedy nemyslím. Ten kdo nakupuje levně, ten bude nakupovat levně, tomu komu to je jedno, tomu to bude vždycky jedno. Opravdu, alespoň mě to co tvrdíte nefunguje. Člověk je nějak zvyklý a zvyk se láme jen velmi těžko. Je teda pravda, že když už někdo u vás nakoupí, že jste schopen mu třeba nabídnout něco svého, originálního, dražšího ... a třeba to i vyjde. To ovšem neplatí o těch, co jste nalákali na nízkou cenu. Snažil jsem se o to mockrát, ale takto to prostě nefunguje.
-To že musí živit zaměstnance, nízká marže a vysoký obrat nezachrání. Dobře dá jim práci a tak se alespoň něco udělá, ale rozíl bude buď brutální ztráta a nebo malá ztráta. Vždy to bude špatně.
Jak tu někdo psal - "ukažte mi jednoho zákazníka který chce vědomně koupit produkt dráž" - tak jo, a že jich je hodně. Vyloženě jim rozmlouvám, aby to nekupovali, a prostě si nedají ríci.
- Např. mám pána, který chce vždy to nejdražší, já ho opravuji, myslíte nejkvalitnější? On odpovídá, "ne nejdražší." "A nevadí vám, že to mají někde jinde levněji. Nevadí, to je v pořádku."
- Další člověk - to balení sta kusů je levnější, protože s tím není práce, ale je to stejný produkt, jako kusové. Vy si berete sto kusovek, výhodnější bude, když si vezmete to balení se slevou. "Ne nechchi, chci to dražší" Já odpovídám : "víte, že kupujete stejný produkt za vyšší cenu?" Ano vím.
- Další - já chci tu pinzetu za padesát korun. "Dobrý den, bohužel my malé objednávky neděláme, resp. děláme, ale poštovné bude 150Kč a ta pinzeta je také dražší, než si koupíte pod barákem ve zverimexu. (vím, že ho má pod barákem). Ale já to chci od vás, pošlete mi to.
a tak můžu pokračovat. Je to zhruba 3% zákazníků - standardní odchylka
7. 8. 2016 15:09:16
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215941
Jaroslav-Kral.cz
verified
rating uzivatele
7. 8. 2016 20:03:06
Nevím jaký e-shop provozuješ nebo kterým analyzuješ data, ale mně se mnohokrát ta návratnost zákazníků potvrdila. Nepopírám, že existuje skupina lidí, pro které je cena navždy jediným kritériem, na ty se člověk opravdu může zaměřit jen pokud dokáže stlačit náklady významně pod konkurenci a to se ne vždy daří a ještě méně často vyplatí.
Ty příklady, které uvádíš jsou zajímavé a přijdou mi dost specifické. Zkoušel jsi se na ně nějak významně zaměřit?
7. 8. 2016 20:03:06
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215940
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
7. 8. 2016 21:35:13
Ne, jak říkám, už 5 let to jsou zhruba 3% a je to stále stejné. Jinak u spotřebního zboží je to prakticky o ceně.
7. 8. 2016 21:35:13
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215939
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
8. 8. 2016 10:34:39
Monitoruju ceny pro LIEBHERR. Většina těch "podstřelovačů" jsou prodejci, kteří jsou z Polska, nebo to tahají z Polska... Mají to levnější, ale zase nemají českou záruku, ale na takové věci se lidi při nákupu moc neptají.
---------- Příspěvek doplněn 08.08.2016 v 10:40 ----------
Ad vyhladovění konkurence: je to legitimní technika, kterou používají všechny větší společnosti... Já to třeba u těch svých ledniček také tak dělám. Sice držíme cenu, ale zase cpem dost velké peníze do reklamy, takže pokud někdo chce vstoupit na náš trh, tak musí mít fakt hodně peněz, nebo se prostě nechytá... Jednoduše ho přeplatíme. Na druhém místě bude Heureka, nebo nějaký jiný velký eshop. Malý hráč může najít svoji šanci maximálně ve srovnávači zboží, když začne prodávat pod cenou... Ale tím se postaví na šikmou plošinu, protože my, kteří prodáváme za běžnou cenu, máme větší zisk a ten nacpeme do reklamy a tím pádem se malý hráč na nás prostě nedostane. Může si vyzobávat zakázky těch, co jdou po nízké ceně, ale bude makat za málo a s malým ziskem.. Jestli vůbec s nějakým.
O vyhladovění konkurence píše třeba Robert Němec na http://robertnemec.com/jednicko-boj-se/
8. 8. 2016 10:34:39
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215938
kojot6
verified
rating uzivatele
9. 8. 2016 09:07:53
Tak třeba já mám kamaráda, co má e-shop a on nižší ceny měl i u něčeho stále má, protože to neumí. Dlouho prodával nabíječky k mobilům za 50 Kč a měl na tom marži 5 Kč (protože si nastavil procentní marži) než si všimnul, že úplně stejný počet nabíječek prodá, když je bude prodávat za 100 Kč s marží 55 Kč.
9. 8. 2016 09:07:53
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215937
jaroslavkonrad
verified
rating uzivatele
12. 8. 2016 08:44:03
Napsal Libor1;1315327
Proč obchody, hlavě e-shopy podstřelují ceny? Vždyť prodat zboží takřka bez marže je obchodní ubohost a neschopnost. A přesto se to děje v obrovské míře.
pan bude vestec
12. 8. 2016 08:44:03
https://webtrh.cz/diskuse/dodrzovani-doporucene-ceny-marze/strana/2#reply1215936
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit