Zadejte hledaný výraz...

DobrýEshop – unikátní služba pro eshopy

VlastimilVa
verified
rating uzivatele
21. 10. 2009 15:36:29
Dovolte, abych přestavil unikátní službu DobrýEshop, která řeší logistické a marketingové problémy spojené s provozem eshopu.
Nasazená služba začne spořit zejména mzdové prostředky. Úspora je kolem 25 000 Kč měsíčně pro eshop, který má kolem 1000 objednávek za toto období.
Se vzrůstajícím počtem objednávek je úspora ještě vyšší.
Jaké jsou základní funkce služby DobrýEshop:
- skladová evidence (rezervace produktů, produkty na cestě i na skladě)
- automatické vytváření objednávek pro dodavatele
- optimalizace skladových zásob (simulace, která navrhne optimální množství kusů skladem)
- reporty (maržovost produktů)
Služba DobrýEshop poskytuje unikátní funkce, které na trhu nemají konkurenci. V současnosti je používána například firmou Maternia - předním prodejcem kontaktních čoček v ČR a SR (kontakt - Ing. Gabriela Chvalová, obchodní ředitelka, tel. +420 773 680 170).
Způsob integrace služby je velmi jednoduchý a vyžaduje pouze malé úpravy v kódu internetového obchodu.
DobrýEshop je nyní ve fázi alpha testování. Hledáme partnery, kteří by měli zájem o jeho nasazení. V budoucnu se bude jednat o zpoplatněnou službu, ale partnerům nabízíme 6 měsíců ostrého provozu.
Službu DobrýEshop rádi předvedeme osobně (samozřejmě zdarma a zcela nezávazně).
Kontakt - ItPlace s.r.o., Vlastimil Vávrů, Domažlická 1, Praha 3, +420 606 228 350).
Služba DobrýEshop je pro naše zákazníky obrovskou konkurenční výhodou. Významně šetří mzdové náklady, minimalizuje chybovost při vyřizování objednávek a optimalizuje strukturu skladu.
21. 10. 2009 15:36:29
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389712
Takže jestli tomu rozumím dobře, jde o fulfillment a řízení skladových zásob?
Nebo tam není fulfillment?
Jde o SaaS (online aplikaci, vy máte data), nebo (i) o samostatnou aplikaci, nasaditelnou ve vlastním prostředí?
21. 10. 2009 15:45:48
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389711
VlastimilVa
verified
rating uzivatele
21. 10. 2009 15:56:41
Napsal Retal;381231
Takže jestli tomu rozumím dobře, jde o fulfillment a řízení skladových zásob?
Nebo tam není fulfillment?
Jde o SaaS (online aplikaci, vy máte data), nebo (i) o samostatnou aplikaci, nasaditelnou ve vlastním prostředí?
Nejde o fulfillment - naše služba není invazivní. Nijak neřešení proces vyřizování objednávky ve stávajícím systému. Její síla je v tom, že dokáže přidat rozměr skladové evidence, optimalizace zásob a tím ušetřit manuální práci a optimalizovat skladbu produktů na skladě.
DobrýEshop nenahrazuje stávající systém - pouze jej rozšiřuje.
Jde o SaaS - data jsou "u nás" - hostovaná na vysoce zabezpečených Amazon Clouds. Datová úložiště pro jednotlivé zákazníky jsou fyzicky oddělena.
21. 10. 2009 15:56:41
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389710
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
22. 10. 2009 00:03:55
Možná jsem natvrdlý, ale stále nechápu, co kromě nějaké úspory konkrétně nabízíte. Skladování a rozesílání balíků?
22. 10. 2009 00:03:55
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389709
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
22. 10. 2009 00:39:59
Ja som to pochopil tak, ze na zaklade odbytu produktov vyhotovia namiesto prevadzkovatela e-shopu rebricek produktov a optimalny pocet kusov na objednanie a nasledne aj tieto produkty objednaju. Cize ak je cerveny hrncek najpredavanejsi tak sa objedna 50 ks, zeleny hrncek sa predava najmenej tak sa objednaju len 3 ks. Ak som to pochopil spravn tak je to naozaj "super" sluzba pre lenivych prevadzkovatelov e-shopu, ktori mu nevenuju ani 5 minut denne.
22. 10. 2009 00:39:59
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389708
Node, i kdyby to byl jen skladový forecasting, je dost těžké to udělat správně. Nejen to, je náročné ho dělat správně průběžně - zboží má nepříjemnou tendenci ubývat v různou dobu.
Já rozhodně vidím na trhu místo pro tuto specializovanou službu. Ačkoliv ještě víc by se mi líbila, kdyby šla použít jako vlastní řešení, aniž by provozovatel e-shopu musel dávat citlivá data třetí straně.
22. 10. 2009 02:44:11
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389707
Napsal Souki;381634
Možná jsem natvrdlý, ale stále nechápu, co kromě nějaké úspory konkrétně nabízíte. Skladování a rozesílání balíků?
Díky za dotaz. Popíšu to na konkrétním případu - eshop s kontaktními čočkami www.vasecocky.cz. Byznys logika při vytváření objednávky je:
1) Zákazník přidá do košíku a odešle požadované produkty a jejich varianty. Každá kontaktní čočka má spousty variant (parametry jsou dioptrie, průměr, zakřivení, adice, cylindr, osa, barva). Obvykle je variant kolem 100 až 200, ale existují i čočky s více jak 50tis variantami.
Již v této fázi dává náš systém přidanou hodnotu - je možno zobrazit kolik kusů daného produktu je k dispozici. "k dispozici" neznamená skladem.
k dipozici = pocet skladem - pocet v nevyrizenych objednavkach
Je to tedy počet kusů skladem zmenšený o počet kusů, který potřebujeme pro nevyřízené objednávky.
2) Odeslání objednávky - zde je hlavní část integrace.
Systém pro jednotlivé položky v objednávce zjistí, zda je k dispozici (popis viz dříve) dostatek produktů pro odeslání objednávky. Zde je již výpočet složitější:
pocet kusu k doobjednani od dodavatele = pocet kusu skladem + pocet kusu na ceste - pocet kusu v nevyrizenych objednavkach
Systém v případě potřeby vytvoří tzv. "doobjednávku" - objednávku pro našeho dodavatele. V systému je pro každé zboží nastaven výchozí dodavatel a také délka doby, za kterou nám zboží může dodat. Proto je možno ihned po odeslání objednávky zákazníkovi v detailu objednávky zobrazit zda je zboží skladem...a když ne tak kdy bude.
Způsob vytváření doobjednávek je takový, že se vytváří doobjednávky pro každého dodavatele zvlášť. Když je potřeba objednávka se vyexportuje např do XLS a odešle dodavateli. Současně se doobjednávka nastaví na status "na cestě".
3) Vyřizování (odesílání objednávky) - systém hlídá, zda je všechno zboží pro objednávku na skladě. A jak bylo popsáno dříve hlídá i rezervace předchozích zákazníků. Příklad:
Objednávka 1 obsahuje produkty A a B. Objednávka 2, která vznikla později obsahuje produkt B.
Na skladě není žádný produkt A a jeden produkt B. Teoreticky bychom mohli objednávku 2 odeslat...ale v momentě kdy nám přijde produkt A by nám B zase mohlo chybět. Systém hlídá, aby se objednávky vyřizovaly: kompletní a chronologicky podle data jejich vzniku.
Když od dodavatele přijde doobjednávky - fyzický balík, dodávka - naskladní se - naskladnění se vytvoří defaultně podle obsahu doobjednávky, ale v praxi se obsah balíčku liší od doobjednávky. Proto je možné toto pohodlně editovat. Při naskladňování se zadá počet kusů jednotlivých variant dodaného zboží a také pořizovací cena - systém pak počítá průměrné skladové ceny a počítá maržovost produktů.
Pokud je vše pro objednávku skladem a my ji vyřídíme provede se vyskladnění produktů skladem - počet kusů "k dispozici" se nemění...změní se pouze počet kusů skladem.
Kromě toho náš nástroj obsahuje simulaci, která na základě historie navrhuje optimální počty kusů skladem pro jednotlivé varianty zboží. Např. Podle prodejů vím, že žlutá varianta produktu A se prodává hodně a chci ji mít dost skladem (kolik je dost řekne náš systém), naproti tomu červená varianta se prodává míň a já nechci mít na skladě tolik...abych si nevázal fin. prostředky na nízkoobrátkovém zboží.
Obrovsky důležitou vlastností je, že je možno používat více klientů (eshopů). Např firma Maternia používá jeden systém pro 3 eshopy. Komunikace je pomocí RESTu.
Popsal jsem jenom malý kousek funkčnosti celého systému, který je již půl roku nasazen v produkci na několika serverech a náš zákazník si jeho provoz nemůže vynachválit.
Rád zodpovím další dotazy.
22. 10. 2009 09:29:31
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389706
Napsal node;381649
Ja som to pochopil tak, ze na zaklade odbytu produktov vyhotovia namiesto prevadzkovatela e-shopu rebricek produktov a optimalny pocet kusov na objednanie a nasledne aj tieto produkty objednaju. Cize ak je cerveny hrncek najpredavanejsi tak sa objedna 50 ks, zeleny hrncek sa predava najmenej tak sa objednaju len 3 ks. Ak som to pochopil spravn tak je to naozaj "super" sluzba pre lenivych prevadzkovatelov e-shopu, ktori mu nevenuju ani 5 minut denne.
Ano...i toto je jedna z mnoha funkcí naší služby.
V praxi to bohužel nezabere 5 min denně, ale mnohem víc. Zákazníci jsou neuvěřitelně citlivý na fakt, zda je zboží skladem či nikoliv. Pokud ano významně se zvyšuje konverzní poměr (máme ověřeno).
Už při počtu 10ti objednávek denně, které průměrně obsahují 3 kusy to máme 30 kusů zboží denně. Je nemožné držet v hlavě všechny informace potřebné k správnému provozu eshopu (abychom nevydali rezervované zboží jinému zákazníkovi apod).
22. 10. 2009 09:32:49
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389705
Napsal Retal;381664
Node, i kdyby to byl jen skladový forecasting, je dost těžké to udělat správně. Nejen to, je náročné ho dělat správně průběžně - zboží má nepříjemnou tendenci ubývat v různou dobu.
Já rozhodně vidím na trhu místo pro tuto specializovanou službu. Ačkoliv ještě víc by se mi líbila, kdyby šla použít jako vlastní řešení, aniž by provozovatel e-shopu musel dávat citlivá data třetí straně.
Díky za reakci.
Co se týče citlivých dat. Jako naprosté minimum systém požaduje:
- identifikátor produktu (např 4EDFR4)
- počet kusů
Není potřeba žádná textová informace o jaké zboží jde. Žádné informace o zákaznících. Dokonce není potřeba posílat žádné informace o nákupní a prodejní ceně (i když se tím ochutí o velkou část funkčnosti).
Služba DobrýEshop vznikla na základem PROBLÉMU, který jsme měli my sami s provozem vlastních eshopů...a na trhu jsme nenašli žádné řešení (kromě draných informačních systémů, které si obchodník naší velikosti nemohl dovolit).
Co se týče různé doby - počítáme s funkcí zadat trend - takový forecast - křivka relativních prodeji v jednotlivých měsících. Tím by se vyřešit i požadavek na větší počet kusů skladem v předvánočním období.
22. 10. 2009 09:37:38
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389704
meloun
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 11. 2009 23:46:46
Tohle je sice hezké, i když v případě pohledu na to dlouhé vysvětlení procesu každého, kdo alespoň trochu programuje, napadne, že je to vlastně naprosto jednoduché - části řešení ve svém e-shopu také využívám...
Avšak myslím, že v praxi je to použitelné pro velice malou část e-shopů, alespoň co se ČR týče - dodavatelů, kteří mají objednávkový systém, není příliš, resp. systém při generování objednávky nijak nemůže poznat, co má dodavatel skladem... A pak ta nejnáročnější část, tedy operativní zajišťování zásob u jiných dodavatelů, zůstává stejně na provozovateli...
A upřímně, myslím si, že e-shopy, které mají stovky či tisíce objednávek měsíčně, se spoléhají na vlastní řešení skladového hospodářství, než outsourcing.
Další věcí je to, že sklad nikdy nemůžete absolutně zautomatizovat, neděláte-li každou chvíli inventuru. Sám používám systém, že se objednané kusy rezervují, při poklesu pod určitou hodnotu se zboží objednává apod., ale čas od času prostě něco "zmizí" nebo se objeví zboží poškozené a zákazník dopadne stejně, jako kdyby systém nebyl...
Úspěch bych viděl spíše právě v tom forecastingu - podrobně sledovat trendy, jak již bylo zmíněno, podle měsíců, apod. - to jsem zatím v žádném hotovém řešení e-shopu neviděl a zní to celkem zajímavě... Ale jak psal Retal, i já myslím, že tady více fungují Murphyho zákony, než statistika :o))
20. 11. 2009 23:46:46
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389703
Fyod
verified
rating uzivatele
21. 11. 2009 02:52:18
Já sem si všiml, že jsou typy zboží, který sou v nabídce už třeba rok, měsíc se neprodá ani jeden kus a pak z ničeho nic během dvou dnů se jich prodají desítky. Nedokážu to přisoudit ničemu jinýmu, než že to někdo vytroubí na nějakým foru. Pokud by ale nějakej systém toto dokázal odhadnout, bylo by to geniální, podle mě ale naprosto nereálný. Taková statistická věc by se musela sledovat dlouhodobě a i tak by byl výsledek nejistej.
Přirovnal bych to k forecastingu u sportovních sázek. Tam se dají udělat statistiky na základě 20 let starých výsledků, vyjde z toho nějaká pravděpodobnost, ale jistota není nikdy.
Mě chování zákazníků velice zajímá, záleží to asi hodně na druhu zboží (něco se kupuje jednorázově, něco v intervalech), zkoušel sem v tom hledat nějakou souvislost a jediný co se dá jakš takš odhadnout jsou prodeje dle měsíců, dnů v týdnu, a hodina.
Ještě edit: na to v podstatě nepotřebuju program abych věděl, že se prodeje zvednou před vánocema, v září a přes prázdniny je útlum. To ale nemusí platit pro někoho, kdo prodává hračky do bazénu že? :)
21. 11. 2009 02:52:18
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389702
VlastimilVa
verified
rating uzivatele
21. 11. 2009 03:05:11
Napsal Fyod;400384
Já sem si všiml, že jsou typy zboží, který sou v nabídce už třeba rok, měsíc se neprodá ani jeden kus a pak z ničeho nic během dvou dnů se jich prodají desítky. Nedokážu to přisoudit ničemu jinýmu, než že to někdo vytroubí na nějakým foru. Pokud by ale nějakej systém toto dokázal odhadnout, bylo by to geniální, podle mě ale naprosto nereálný. Taková statistická věc by se musela sledovat dlouhodobě a i tak by byl výsledek nejistej.
Přirovnal bych to k forecastingu u sportovních sázek. Tam se dají udělat statistiky na základě 20 let starých výsledků, vyjde z toho nějaká pravděpodobnost, ale jistota není nikdy.
Mě chování zákazníků velice zajímá, záleží to asi hodně na druhu zboží (něco se kupuje jednorázově, něco v intervalech), zkoušel sem v tom hledat nějakou souvislost a jediný co se dá jakš takš odhadnout jsou prodeje dle měsíců, dnů v týdnu, a hodina.
Ještě edit: na to v podstatě nepotřebuju program abych věděl, že se prodeje zvednou před vánocema, v září a přes prázdniny je útlum. To ale nemusí platit pro někoho, kdo prodává hračky do bazénu že? :)
Odkud jsou zakaznici, kteri na webu nakupuji lze v dnesni dobe snadno zjistit - nastroje pro webovou analytikou jsou rozsirene - typicky Google Analytics.
Kazdy mluvime trosku o necem jinem. Muj system resi o objednani/rezervaci jednotlivych kusu v objednavce.
---------- Post was amended at 3:10 ----------
Napsal meloun;400356
Tohle je sice hezké, i když v případě pohledu na to dlouhé vysvětlení procesu každého, kdo alespoň trochu programuje, napadne, že je to vlastně naprosto jednoduché - části řešení ve svém e-shopu také využívám...
Avšak myslím, že v praxi je to použitelné pro velice malou část e-shopů, alespoň co se ČR týče - dodavatelů, kteří mají objednávkový systém, není příliš, resp. systém při generování objednávky nijak nemůže poznat, co má dodavatel skladem... A pak ta nejnáročnější část, tedy operativní zajišťování zásob u jiných dodavatelů, zůstává stejně na provozovateli...
A upřímně, myslím si, že e-shopy, které mají stovky či tisíce objednávek měsíčně, se spoléhají na vlastní řešení skladového hospodářství, než outsourcing.
Další věcí je to, že sklad nikdy nemůžete absolutně zautomatizovat, neděláte-li každou chvíli inventuru. Sám používám systém, že se objednané kusy rezervují, při poklesu pod určitou hodnotu se zboží objednává apod., ale čas od času prostě něco "zmizí" nebo se objeví zboží poškozené a zákazník dopadne stejně, jako kdyby systém nebyl...
Úspěch bych viděl spíše právě v tom forecastingu - podrobně sledovat trendy, jak již bylo zmíněno, podle měsíců, apod. - to jsem zatím v žádném hotovém řešení e-shopu neviděl a zní to celkem zajímavě... Ale jak psal Retal, i já myslím, že tady více fungují Murphyho zákony, než statistika :o))
Dekuji za dlouhy komentar.
Pisete, ze reseni je jednoduche. Princip je samozrejme jednoduchy. Kdyz se dostaneme k realizaci, tak to zase tak trivialni neni. Zvlast v pripade, kdy na jednom skladu provozujete nekolik eshopu a vse je treba propojit pres REST rozhrani (jak to mame v nasem pripade).
I pres fakt, ze to je jednoduche jsem to v zadne existujicim komercnim ani free reseni nevidel. Videl jsem pouze jednu hodnotu, kterou u zbozi lze zadat. Pri vyrizeni objednavky se odecte pocet kusu skladem. Tyto systemy vubec neresi jednotlive varianty zbozi a dalsich milion drobnosti, ktere je delaji v praxi nepouzitelnymi pro skutecne fungujici vetsi eshop.
Existuje spousta desktopovych programu na skladovou evidenci..ale tam je zase problem s propojenim na eshop...to by firmy museli mit nejake integrovane reseni.
V praxi nas system funguje velmi dobre. Nesoulad v poctu kusu v system a na sklade fyzicky je v radu nekolika kusu za pul roku.
21. 11. 2009 03:05:11
https://webtrh.cz/diskuse/dobryeshop-unikatni-sluzba-pro-eshopy/#reply389701
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit