Zadejte hledaný výraz...

Dobírka – měli jste taky odvahu zrušit?

David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
24. 5. 2019 11:06:06
Venturi, Whispere: https://webtrh.cz/428197-externi-odberne-misto
24. 5. 2019 11:06:06
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402741
ChocolateHill
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 11:07:42
Napsal colbi;1528819
Hele pokud nechceš dobírku, napiš proč ji nemáš, a napiš to co jsi napsal zde. že ke každé čoko máš vztah, a mrzí tě když se vrátí polámaná .... atd ...
U objednávky u volby platby mají zdůvodnění napsané. Ale dobrý nápad. Mají to tam spíše objektivně (že bylo moc vratek). Ale asi bych mohl víc ten vztah zdůraznit, aby se to víc polidštilo a pochopili, že to není o tom, že bychom jim chtěli komplikovat život :) Děkuji!
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 11:31 ----------
Napsal ehw;1528835
Nechat si tu dobírku zaplatit samozřejmě třeba 39Kč, 49Kč je trochu už drzé... a do balíčku který pošlete dát kupón na slevu pro příští nákup (15Kč/10%?). Vy budete v konečném důsledku finančně na tom stejně.
Bohužel dobírka bude ČR ještě populární v některých typech zboží...
Dát slevu na platbu kartou 5% nebo objednávky placené kartou dostávají mini čokoládu jiný druh na zkoušku 5g... (Tohle myslím bude levnější pro vás a zákazník vyzkouší zdarma novou chuť...) Win win
No já si neustále říkám, že je to celé takové zvláštní (snad i smutné), kam se to v ČR v oblasti existence dobírky dostalo. Co vím, tak v zahraničí (směrem na západ) to snad ani tak nefunguje. Prostě zaplatit kartou, popř. nějaký Paypal, a nikdo o tom nijak nespekuluje. Díval jsem se i na obdobné čokoládovny třeba v Británii.
Lidé jsou na to zvyklí... Ta správná otázka je však - proč? Prosazují to tady velcí hráči. Kdyby dobírky pustil Mall, Alza a jím podobní, tak to podle mě spustí lavinu, kdy se připojí i střední a malé e-shopy. Jenže kdo z nich to udělá, okamžitě by ztratili konkurenceschopnost. Kdyby se to ale povedlo, vyčistilo by to trh a ve finále by to pomohlo i zákazníkům. Nutilo by je to totiž přemýšlet. Podle mě je problém v tom, že dobírku lidé berou jako garanci důvěryhodnosti e-shopu. Usnadňují si tím práci při rozhodování. Nic předem neplatím, nic se nemůže stát... (ale že jim může přijít krabice starých novin, to už neřeší). Maximálně si srovnají cenu, ale recenze moc nečtou. Výhradně platba předem zůstává pro podvodníky, nebo pro nás, kdo to s ohledem na charakter zboží realizovat nemohou (nebo na to nemají nervy). Kdyby dobírka šla do ústraní, lidé by si museli obchodníky lépe prověřovat. A ti nepoctiví by byli z trhu vyloučeni mnohem rychleji.
Pokud jde o nějaké zvýhodnění za platbu kartou apod. Na mě, jako na zákazníka, vždy tato zvýhodnění působily dost podezřele. Prostě to vyvolává dojem, že mě obchodník "chce někam dostat". Naším hlavním cílem je nyní budovat prvky důvěryhodnosti. Snažíme se spokojené zákazníky vyzývat k poskytování recenzí. Na Facebooku a na Google. Pokusíme se dobrou reputaci přenést i na e-shop (tedy i recenze z těchto kanálů). Naštěstí si za svými produkty stojíme, víme, že lidem chutnají. A aktivně nás chválí každý den, píšou děkovné e-maily, což nás nabíjí pozitivní energií. Snažíme se s nimi maximálně komunikovat a děláme pro ně první poslední :) Proto i věřím, že dokážeme bez dobírky existovat. Je to podle mě jen o vnímané důvěryhodnosti. Aby těch, které nutnost platit předem odradí, bylo minimum.
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 11:36 ----------
Napsal Jbrunato;1528842
řešil jsem podobný problém před lety, když ve zprávach denně hlasili že kdo nemá dobírku na webu tak je automatický zloděj. Vyřešíl jsem to tak že platba předem byla zlevněna z 99 na 69,-kč a na dobírku 149,-kč ....... rychle se změnil poměr nákupu s platbou předem a kdo chtěl tak měl na výběr dobírku:-)
Ano, ano, toto období si moc dobře pamatuji. A zcela určitě také stojí za tak silnou fixací lidí na tuto platební metodu :) Jenže to bylo taky období, kdy se člověk o nějakém podvodníkovi dozvěděl nejdříve ze zpráv, nebo z řetězových e-mailů. Naštěstí jsme už v době, kdy stačí neposlat pár zaplacených zásilek, nekomunikovat a obchodník skončí. A proto si myslím, že je nejvyšší čas, abychom společně začali bojovat za nějakou změnu :)
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 11:38 ----------
Napsal veronika29;1528852
Vyřešila jsem podmínkou - dobírka až při nákupu nad ....kč a fungovalo to.
No u nás by to byl ve finále ještě větší stres! Kdybychom měli třeba dobírku od 1 000 Kč, tak to znamená, že se nám místo 3 čokolád vrátí 12 a více rozlámaných tabulek :D Takže by si to ti, kdo za každou cenu potřebují dobírku, nasázeli do košíku hlava nehlava. A když by se po výplatě opět zjistilo, že zas tolik nezůstalo, tak bychom byli první, kdo dostane košem...
24. 5. 2019 11:07:42
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402740
ehw
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 11:47:53
Jak říkal Hagen, v Německu samozřejmě mít x možnosti. PayPal, Klarna, barzahlen Point (Rewe, DM, ....) atd. Dobírkou jde hodně málo. Tam je platba kartou normální, protože zákon dobře chrání kupujícího a vše co jde přes ebay, amazon, check24, atd tak prodejce řeší vše jak možno nejvíce vrácení m peněz, protože zákazník 100% spokojený a prodejci nezablokuji účet. V případě ceny zboží do cirka 10€ ani zboží nechtějí vrátit, protože se to nevyplatí. Je to hodně jiný trh...
V Česku platba kartou samozřejmě, posílat ručo na účet je blbost. PayPal bych přidal taky, jen to zpoplatnil samozřejmě. Dej si pozor, některé banky nepřijímají zahraniční karty, takže když někdo žije v USA a chce udělat dárek babičce, tak mu to neprojde.
Česko je v bezhotovostních platbách pozadu, ale ta možnost musí být. ČR a bývalé státy sovětského svazu ještě maji psychologické bariéry.
Zrovna tu vrátku můžeš využít na ty mini čokolády, nechat to na prodejně k vyzkoušení atd.
Je hodně obchodu (tvůj velkoobchodní zákazník) kteří fungují ještě starým způsobem telefon, dobírka, faktura papírová... A bude to ještě trvat asi let 20-30, než dinosauři odejdou.
Cena přivedeného zákazníka je vyšší než zákazníka si uchovat snad ve většině případů.
Platba na místě hotovosti a kartou je další z věcí, které jsou smyslem prestiže. Nutné zlo. Jo bere to prachy z podniku, ale s tím nic nenaděláš...
Je to jako jet na obchodní setkání do velké firmy, musí cinkat na klíčech klíč mercedesu a spol... Bere to z firmy prachy, ale je to věc prestiže a zralosti firmy. Takové divadlo, které na východě Evropy funguje. Na západě už to moc lidí nebere.
24. 5. 2019 11:47:53
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402739
veronika29
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
24. 5. 2019 11:48:05
Napsal ChocolateHill;1528874
U objednávky u volby platby mají zdůvodnění napsané. Ale dobrý nápad. Mají to tam spíše objektivně (že bylo moc vratek). Ale asi bych mohl víc ten vztah zdůraznit, aby se to víc polidštilo a pochopili, že to není o tom, že bychom jim chtěli komplikovat život :) Děkuji!
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 11:31 ----------
No já si neustále říkám, že je to celé takové zvláštní (snad i smutné), kam se to v ČR v oblasti existence dobírky dostalo. Co vím, tak v zahraničí (směrem na západ) to snad ani tak nefunguje. Prostě zaplatit kartou, popř. nějaký Paypal, a nikdo o tom nijak nespekuluje. Díval jsem se i na obdobné čokoládovny třeba v Británii.
Lidé jsou na to zvyklí... Ta správná otázka je však - proč? Prosazují to tady velcí hráči. Kdyby dobírky pustil Mall, Alza a jím podobní, tak to podle mě spustí lavinu, kdy se připojí i střední a malé e-shopy. Jenže kdo z nich to udělá, okamžitě by ztratili konkurenceschopnost. Kdyby se to ale povedlo, vyčistilo by to trh a ve finále by to pomohlo i zákazníkům. Nutilo by je to totiž přemýšlet. Podle mě je problém v tom, že dobírku lidé berou jako garanci důvěryhodnosti e-shopu. Usnadňují si tím práci při rozhodování. Nic předem neplatím, nic se nemůže stát... (ale že jim může přijít krabice starých novin, to už neřeší). Maximálně si srovnají cenu, ale recenze moc nečtou. Výhradně platba předem zůstává pro podvodníky, nebo pro nás, kdo to s ohledem na charakter zboží realizovat nemohou (nebo na to nemají nervy). Kdyby dobírka šla do ústraní, lidé by si museli obchodníky lépe prověřovat. A ti nepoctiví by byli z trhu vyloučeni mnohem rychleji.
Pokud jde o nějaké zvýhodnění za platbu kartou apod. Na mě, jako na zákazníka, vždy tato zvýhodnění působily dost podezřele. Prostě to vyvolává dojem, že mě obchodník "chce někam dostat". Naším hlavním cílem je nyní budovat prvky důvěryhodnosti. Snažíme se spokojené zákazníky vyzývat k poskytování recenzí. Na Facebooku a na Google. Pokusíme se dobrou reputaci přenést i na e-shop (tedy i recenze z těchto kanálů). Naštěstí si za svými produkty stojíme, víme, že lidem chutnají. A aktivně nás chválí každý den, píšou děkovné e-maily, což nás nabíjí pozitivní energií. Snažíme se s nimi maximálně komunikovat a děláme pro ně první poslední :) Proto i věřím, že dokážeme bez dobírky existovat. Je to podle mě jen o vnímané důvěryhodnosti. Aby těch, které nutnost platit předem odradí, bylo minimum.
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 11:36 ----------
Ano, ano, toto období si moc dobře pamatuji. A zcela určitě také stojí za tak silnou fixací lidí na tuto platební metodu :) Jenže to bylo taky období, kdy se člověk o nějakém podvodníkovi dozvěděl nejdříve ze zpráv, nebo z řetězových e-mailů. Naštěstí jsme už v době, kdy stačí neposlat pár zaplacených zásilek, nekomunikovat a obchodník skončí. A proto si myslím, že je nejvyšší čas, abychom společně začali bojovat za nějakou změnu :)
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 11:38 ----------
No u nás by to byl ve finále ještě větší stres! Kdybychom měli třeba dobírku od 1 000 Kč, tak to znamená, že se nám místo 3 čokolád vrátí 12 a více rozlámaných tabulek :D Takže by si to ti, kdo za každou cenu potřebují dobírku, nasázeli do košíku hlava nehlava. A když by se po výplatě opět zjistilo, že zas tolik nezůstalo, tak bychom byli první, kdo dostane košem...
Právě by to mělo mít ten efekt, že ten kdo si to neplánuje převzít bude líný házet do košíku více věcí a tím pádem se na objednávku vykašle...Nám to tak fungovalo.
24. 5. 2019 11:48:05
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402738
ChocolateHill
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 12:34:31
Napsal ehw;1528883
Jak říkal Hagen, v Německu samozřejmě mít x možnosti. PayPal, Klarna, barzahlen Point (Rewe, DM, ....) atd. Dobírkou jde hodně málo. Tam je platba kartou normální, protože zákon dobře chrání kupujícího a vše co jde přes ebay, amazon, check24, atd tak prodejce řeší vše jak možno nejvíce vrácení m peněz, protože zákazník 100% spokojený a prodejci nezablokuji účet. V případě ceny zboží do cirka 10€ ani zboží nechtějí vrátit, protože se to nevyplatí. Je to hodně jiný trh...
V Česku platba kartou samozřejmě, posílat ručo na účet je blbost. PayPal bych přidal taky, jen to zpoplatnil samozřejmě. Dej si pozor, některé banky nepřijímají zahraniční karty, takže když někdo žije v USA a chce udělat dárek babičce, tak mu to neprojde.
Česko je v bezhotovostních platbách pozadu, ale ta možnost musí být. ČR a bývalé státy sovětského svazu ještě maji psychologické bariéry.
Zrovna tu vrátku můžeš využít na ty mini čokolády, nechat to na prodejně k vyzkoušení atd.
Je hodně obchodu (tvůj velkoobchodní zákazník) kteří fungují ještě starým způsobem telefon, dobírka, faktura papírová... A bude to ještě trvat asi let 20-30, než dinosauři odejdou.
Cena přivedeného zákazníka je vyšší než zákazníka si uchovat snad ve většině případů.
Platba na místě hotovosti a kartou je další z věcí, které jsou smyslem prestiže. Nutné zlo. Jo bere to prachy z podniku, ale s tím nic nenaděláš...
Je to jako jet na obchodní setkání do velké firmy, musí cinkat na klíčech klíč mercedesu a spol... Bere to z firmy prachy, ale je to věc prestiže a zralosti firmy. Takové divadlo, které na východě Evropy funguje. Na západě už to moc lidí nebere.
Ano, souhlasím se vším. Ještě chvilku to bude trvat - myslím kultivace českého trhu.
Ještě budeme dobírku zvažovat, ale už k ní mám celkem velkou averzi. My zároveň nejsme úplně typický e-shop. Máme i své distributory, takže výroba probíhá i pro jiné obchodní kanály. Jakmile budeme mít ten obchod, tak samozřejmě odběr s platbou v hotovosti/kartou na místě zavedeme, už na to bude konečně někdo určený. Ale dokud to narušuje výrobní proces, tak chceme ten akt vydání co nejvíce zkrátit. I za jistou ztrátu prestiže. Není to o tom, že bychom lidem tuto možnost dopřát nechtěli. Ale ve výrobě máme 3-4 lidi. Jejich činnosti na sebe navazují a jsou sladěné. Když vypadne z řetězce jeden, zbytek se v zásadě zastaví a čeká, aby se mu to nekupilo.
24. 5. 2019 12:34:31
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402737
Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 5. 2019 12:42:21
hele ohledne te teploty (zrovan ted v Brne je 22), tak mě napadá co tak nabidnou VO spolupraci sklezienu nebo jiné síte zdravé vyzivi? A ohledne te logistiky na vlastni vydejni mista, tak mě napada model co ma mixit.cz , ze ma i své vlastni vydejny ala zasilkovna, prece jen zabiraji malo mista, ale presto kdyz uz mi pripada lepsi model VO nabizet prave zdravé vyzive a podobne a na webu mit seznam a mapku prodejen co zavazite.
24. 5. 2019 12:42:21
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402736
ChocolateHill
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 12:59:29
Napsal Venturi;1528895
hele ohledne te teploty (zrovan ted v Brne je 22), tak mě napadá co tak nabidnou VO spolupraci sklezienu nebo jiné síte zdravé vyzivi? A ohledne te logistiky na vlastni vydejni mista, tak mě napada model co ma mixit.cz , ze ma i své vlastni vydejny ala zasilkovna, prece jen zabiraji malo mista, ale presto kdyz uz mi pripada lepsi model VO nabizet prave zdravé vyzive a podobne a na webu mit seznam a mapku prodejen co zavazite.
No však už se nám ten konec blíží. Dnes nic nezasíláme. Příští týden má ještě pršet. A pak už to vypadá, že nám začnou prázdniny :)
Myfood (Sklizeno) je náš distributor už v současné chvíli. Pro naši základní řadu BIO čokolád. Ale tam to funguje úplně jinak. Abychom mohli umístit náš produkt do jejich regálů, tak samozřejmě musíme projít přes tzv. komisi. Dojde k posouzení, zda nás chtějí prodávat. Tam to o žádné manažerské dohodě není. Je to určitý orgán tvořený nákupčími a vyhodnocují si to po svém.
Ve zdravých výživách jsme též už nyní. Většinu z nich zajišťuje Myfood (dělají totiž také velkoobchod). Kdybychom se dohodli s nějakou zdravou výživou na výdeji pro náš e-shop, muselo by to být za podmínky, že nemohou naši čokoládu prodávat. A to z jediného důvodu. Když tam na naše náklady přivedeme zákazníka, tak mu řeknou, ať si to zbytečně neobjednává složitě přes e-shop, že u nich si to může koupit kdykoliv. Jistě, hurá, prodáme i tak naši čokoládovnu. Ale e-shop jsme zavedli, aby nám v čokoládovně zůstal větší podíl z marží, na které jinak nedosáhneme. A není to proto, že bychom byli hrabiví. Ale jsou to peníze, které potřebujeme pro další rozvoj, inovace. Z tabulky pro distribuci máme vyloženě jednotky korun a z dlouhodobého hlediska je to dobré na zaplacení zaměstnanců, nákup spotřebovaných surovin a titěrný zisk. Ale pro růst tam prostor není skoro žádný.
Určitě stále toužím po možnosti spolupracovat s nějakým subjektem, který by vydával naše zboží (viz. předchozí vlákno, na které zde bylo odkazováno). Ale ideální by bylo, když by to byl subjekt, který nás nebude vůbec sám prodávat. A nebudou tam vznikat podmínky pro přesvědčování zákazníků, aby e-shop nevyužívali :) Samozřejmě záleží na domluvě. Když tam navezeme zásoby jen pro výdej, tak by to mohl být třeba nějaký malý obchůdek s kávou. Za výdej provozovatel něco dostane (nějaké Kč za každou čokoládu) a navíc tam má k dispozici potenciálního zákazníka, který by o jeho zboží mohl mít též zájem. Zatím se nám nikdo takový nenabídl. Takže si možná třeba Prahu sám projdu a zkusím si někoho takového vytipovat :) Ale co si budeme povídat. Byla by kolem toho administrativa a těžko říci, kdo by se tím chtěl nechat zatěžovat.
Ale abychom měli vlastní výdejny, to zatím asi nehrozí. E-shop nedělá tolik objednávek, aby se něco takového vyplatilo (platit prostory a obsluhu).
24. 5. 2019 12:59:29
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402735
Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 5. 2019 13:10:29
diky za info, no neni to lehke. Hele jeste me napada, takova blbost a to suchý led, ono neni v realu ani moc drahy, ale je to laborovani sním kolik dat na jake mnozství. pred dvema roky jsem to skoumal a posila to jeden eshop z italskými speciality v lete uzeniny a syry z Prahy. Hele schvlane az bude nad 30 si vygogoli par eshopu s lahudkami co logicky musi myt problem s teplotou a zavolej jim jako zakaznik ze mas strach jak to resi s teplotou a treba se neco dozvis a pak objedej si neco maleho at vidis jak to prijde. Suchy led co jsem to drive hledal tak na malou zasilku (uzeniny) staci material cca za 5-10 kc a mělo by to vydrzet 3 dny a to je hodne chlazené.
24. 5. 2019 13:10:29
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402734
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 5. 2019 13:36:46
Proč zákazníci nevěří e-shopům, které nabízí pouze platbu kartou?
- Zákazník neví, že když mu zboží nebude dodáno, může platbu kartou reklamovat (u banky) a peníze mu budou vráceny. V tom vidím problém (příležitost), když bude obchodník informovat zákazníka, že jeho platba je bezpečná a že jí může za určitých podmínek reklamovat (když už musí informovat o kde jaké blbosti), nemusí se platby bát a ještě tím urychlí proces doručení.
- Ovšem v dnešní době ještě né všichni kartou platí a to nejen na internetu, jak jinak si teda nechat zaslat zboží?
24. 5. 2019 13:36:46
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402733
tib65
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 14:08:08
Napsal ChocolateHill;1528897
No však už se nám ten konec blíží. Dnes nic nezasíláme. Příští týden má ještě pršet. A pak už to vypadá, že nám začnou prázdniny :)
Myfood (Sklizeno) je náš distributor už v současné chvíli. Pro naši základní řadu BIO čokolád. Ale tam to funguje úplně jinak. Abychom mohli umístit náš produkt do jejich regálů, tak samozřejmě musíme projít přes tzv. komisi. Dojde k posouzení, zda nás chtějí prodávat. Tam to o žádné manažerské dohodě není. Je to určitý orgán tvořený nákupčími a vyhodnocují si to po svém.
Ve zdravých výživách jsme též už nyní. Většinu z nich zajišťuje Myfood (dělají totiž také velkoobchod). Kdybychom se dohodli s nějakou zdravou výživou na výdeji pro náš e-shop, muselo by to být za podmínky, že nemohou naši čokoládu prodávat. A to z jediného důvodu. Když tam na naše náklady přivedeme zákazníka, tak mu řeknou, ať si to zbytečně neobjednává složitě přes e-shop, že u nich si to může koupit kdykoliv. Jistě, hurá, prodáme i tak naši čokoládovnu. Ale e-shop jsme zavedli, aby nám v čokoládovně zůstal větší podíl z marží, na které jinak nedosáhneme. A není to proto, že bychom byli hrabiví. Ale jsou to peníze, které potřebujeme pro další rozvoj, inovace. Z tabulky pro distribuci máme vyloženě jednotky korun a z dlouhodobého hlediska je to dobré na zaplacení zaměstnanců, nákup spotřebovaných surovin a titěrný zisk. Ale pro růst tam prostor není skoro žádný.
Určitě stále toužím po možnosti spolupracovat s nějakým subjektem, který by vydával naše zboží (viz. předchozí vlákno, na které zde bylo odkazováno). Ale ideální by bylo, když by to byl subjekt, který nás nebude vůbec sám prodávat. A nebudou tam vznikat podmínky pro přesvědčování zákazníků, aby e-shop nevyužívali :) Samozřejmě záleží na domluvě. Když tam navezeme zásoby jen pro výdej, tak by to mohl být třeba nějaký malý obchůdek s kávou. Za výdej provozovatel něco dostane (nějaké Kč za každou čokoládu) a navíc tam má k dispozici potenciálního zákazníka, který by o jeho zboží mohl mít též zájem. Zatím se nám nikdo takový nenabídl. Takže si možná třeba Prahu sám projdu a zkusím si někoho takového vytipovat :) Ale co si budeme povídat. Byla by kolem toho administrativa a těžko říci, kdo by se tím chtěl nechat zatěžovat.
Ale abychom měli vlastní výdejny, to zatím asi nehrozí. E-shop nedělá tolik objednávek, aby se něco takového vyplatilo (platit prostory a obsluhu).
A co otevřít vlastní obchod kde budete prodávat něco co vydělá na pronájem a provoz a součástí bude i výdej pro eshop s čokoládou ? Odpadne složité vyjednávání a pokud se to udělá dobře tak ještě budete v zisku. Něco podobného dělám pro jednu firmu a funguje to skvěle.
24. 5. 2019 14:08:08
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402732
Matúš
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 5. 2019 14:18:04
Ja som dva roky posielal krehké sklo, sklenice na stopkách a nestalo sa mi že by PPL alebo DPD na Slovensku niečo rozbila.
Obsah zrolujte do do bublikovej fólie, aspoň 5 vrstev. Balík vystelte papierom a krabicu oblepte lepkou krehké (ja som si vytvoril vlastné, kde bolo jasne napísané Pozor, krehké sklo!) + lepka na stojáka a uvidíte, že sa k tomu budú správať veľmi bezpečne.
24. 5. 2019 14:18:04
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402731
ehw
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 15:14:49
Venturi má pravdu s ledem. Když se nakupuje VO, tak to moc nebolí...
24. 5. 2019 15:14:49
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402730
MarvinDela
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
24. 5. 2019 15:30:50
V létě prodávejte tzv. na jistotu to jest poslat newsletter zákazníkům co převzali dobírku a dát jim třeba i různý akční nabídky, zkrátka nebýt v létě na nule . Jak už jsem vám psal kdysi tak prodejce lahůdek a masa to řeší např vloženou petkou s ledem. Měl jsem od vás balíček takže vim, že to neni asi uplně vhodné řešení, ale tak nemusí to být zrovna 2l petka že jo :))
24. 5. 2019 15:30:50
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402729
ChocolateHill
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 17:57:09
Napsal Venturi;1528898
diky za info, no neni to lehke. Hele jeste me napada, takova blbost a to suchý led, ono neni v realu ani moc drahy, ale je to laborovani sním kolik dat na jake mnozství. pred dvema roky jsem to skoumal a posila to jeden eshop z italskými speciality v lete uzeniny a syry z Prahy. Hele schvlane az bude nad 30 si vygogoli par eshopu s lahudkami co logicky musi myt problem s teplotou a zavolej jim jako zakaznik ze mas strach jak to resi s teplotou a treba se neco dozvis a pak objedej si neco maleho at vidis jak to prijde. Suchy led co jsem to drive hledal tak na malou zasilku (uzeniny) staci material cca za 5-10 kc a mělo by to vydrzet 3 dny a to je hodne chlazené.
Já nad tím přemýšlel taky. Pro velkoobchod asi dobré. Ale pro VO si jsme schopni zajistit chlazenou dopravu, to takový problém není. Ale směrem ke koncovým zákazníkům by se to asi nevyplatilo. A nejsem si jistý, zda je to vůbec přípustné z bezpečnostního hlediska zaslat (suchý led). Pokud se nepletu, tak se z něj uvolňuje oxid uhličitý a ve vyšší koncentraci může být nebezpečný. Nečetl jsem nějak podrobně přepravní podmínky, ale řekl bych, že by to mohlo být vyloučeno. Navíc si neumím představit, že by se taková látka dostala do rukou zákazníkovi (popř. nějakému dítěti).
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 18:04 ----------
Napsal iPekelnik;1528901
Proč zákazníci nevěří e-shopům, které nabízí pouze platbu kartou?
- Zákazník neví, že když mu zboží nebude dodáno, může platbu kartou reklamovat (u banky) a peníze mu budou vráceny. V tom vidím problém (příležitost), když bude obchodník informovat zákazníka, že jeho platba je bezpečná a že jí může za určitých podmínek reklamovat (když už musí informovat o kde jaké blbosti), nemusí se platby bát a ještě tím urychlí proces doručení.
- Ovšem v dnešní době ještě né všichni kartou platí a to nejen na internetu, jak jinak si teda nechat zaslat zboží?
Základní problém je, že lidi nečtou :) Já se je snažím informovat snad o všem. Cca 10 %, kteří si zvolili bankovní převod, se diví, když je po týdnu upozorníme, že čekáme na platbu, co po nich chceme, že oni počítali s dobírkou :D Takže těžko říct, jak je schopný člověk předat informaci ohledně možnosti reklamovat platbu. A celkem se i teď snažím vžít do zákazníka, jak by na mě působilo, když by mi třeba v posledním kroku objednávky obchodník předával informaci o tom, že platba je bezpečná, a že když by nesplnil svůj závazek, že si můžu požádat o vrácení platby.
Tak nějak prostě předpokládám, že většina populace, která se pohybuje na internetu, má alespoň bankovní účet. Takže možnost zaplacení má.
No co, budeme v tomto originální a prostě budeme dobírku bojkovat. A můžu vám tady postupně psát své zkušenosti, jak jsme tuto politiku dál ladili a jak se nám dařilo :)
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 18:05 ----------
Napsal tib65;1528907
A co otevřít vlastní obchod kde budete prodávat něco co vydělá na pronájem a provoz a součástí bude i výdej pro eshop s čokoládou ? Odpadne složité vyjednávání a pokud se to udělá dobře tak ještě budete v zisku. Něco podobného dělám pro jednu firmu a funguje to skvěle.
Na to nemáme kapitál. Jsme malinká čokoládovna. To by nám teoreticky mohlo zlomit i vaz :) Nicméně se sezónností počítáme. A když se nám ji podaří jakkoliv potlačit, tak budeme fungovat nad plán :)
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 18:11 ----------
Napsal MarvinDela;1528937
V létě prodávejte tzv. na jistotu to jest poslat newsletter zákazníkům co převzali dobírku a dát jim třeba i různý akční nabídky, zkrátka nebýt v létě na nule . Jak už jsem vám psal kdysi tak prodejce lahůdek a masa to řeší např vloženou petkou s ledem. Měl jsem od vás balíček takže vim, že to neni asi uplně vhodné řešení, ale tak nemusí to být zrovna 2l petka že jo :))
Z tohoto řešení mám dost strach. Ono se to rosí. Takže vlhkost. Museli bychom čokolády do něčeho neprodyšně uzavírat. Lahev bude stejně pouštět vlhkost do krabice jako takové. A balíček může na sobě mít mokré stopy a měl bych strach, že v ten moment by to mohl dopravce vyloučit z přepravy.
Náš aktuální plán je takový, že budeme cílit kampaň na Brňáky (pro osobní odběr). Zkusíme najít nějaké partnery pro ten osobní odběr ještě v Praze a případně v Bratislavě. A budeme marketingově pracovat s těmito městy. To je asi nejlepší systémové řešení. A vlastně si říkám, že proč to hrotit. Aspoň můžeme pro změnu i o trošku odpočívat. Léto je v čokoládovně ideální čas na práci na nových produktech na Vánoce. Takže člověk může dát opalovačku, dát si horký punč a myslet na prosinec :D
Všechny možnosti drahého balení s nějakou možností chlazení by vyšly moc draho. Jak na materiálu, tak na lidech (balení).
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 18:13 ----------
Napsal matus-x1;1528913
Ja som dva roky posielal krehké sklo, sklenice na stopkách a nestalo sa mi že by PPL alebo DPD na Slovensku niečo rozbila.
Obsah zrolujte do do bublikovej fólie, aspoň 5 vrstev. Balík vystelte papierom a krabicu oblepte lepkou krehké (ja som si vytvoril vlastné, kde bolo jasne napísané Pozor, krehké sklo!) + lepka na stojáka a uvidíte, že sa k tomu budú správať veľmi bezpečne.
Toto by mě zajímalo. Mně vždycky každý říká, že ve chvíli, kdy tam dám křehké, tak je to červený hadr pro kurýry a že to o to víc dorasují. Tak by mě zajímalo, jestli je to mýtus, nebo je to založené na pravdě :)
---------- Příspěvek doplněn 24.05.2019 v 19:15 ----------
Všem vám moc děkuji za komentáře. Poskytlo mi to řadu pohledů na věc. Přiznám se, že mi to názor na dobírku nezměnilo. Osobně si myslím, že když bychom ji měli, tak by to nejspíš bylo asi ve finále ekonomicky výhodnější. Nejspíš bychom realizovali více objednávek, které by ty ztráty hravě pokryly. Kdybych tedy měl rozhodnutí učinit pouze s ekonomickými vstupy, asi bych ji vrátil. Ale povaha naší činnosti, kdy si to vyrábíme sami ručně a máme k tomu ten popsaný vztah, nás předurčuje k tomu, že ty vratky budeme brát více osobně, než bychom měli. Její zrušení je tedy spíše v zájmu zachování pohody a vyvarování se přísunu negativní energie, která prostě do malé čokoládové manufaktury nepatří :) Naivní? Nejspíš ano! Ale smysl našeho podnikání tkví v tom, že nás to prioritně baví a naplňuje. V poslední době nás to i trochu živí, ale nová auta před fabrikou ještě dlouho nebudou :D
Tento postoj nám však přinesl celkem odvážné cíle a je to perfektní motivační nástroj pro další rozvoj.
1) Budeme pracovat více s prvky důvěryhodnosti. Budeme testovat způsoby, jak integrovat recenze z FB a Google na e-shop (od HP přes produkty, nebo dokonce třeba do objednávkového procesu - to by mě zajímalo hodně, zda to jde nějak účinně udělat, aby to podpořilo ochotu platit předem).
2) Budeme se snažit naši značku rozvíjet do pozice lovebrandu. Tedy do pozice, kdy lidé budou naše produkty kupovat, protože po nich touží. V takový moment prostě a jednoduše nebudou formu platby řešit.
Asi to bude znít hrozně nabubřele. Ale vzhledem k tomu, kolik energie do jednoho balíčku investujeme (od třídění kakaových bobů, přes odlívání čokolád, balení...), tak očekávám, že náš potenciální zákazník naopak investuje trochu důvěry a předem za naši práci zaplatí. Pokud si není schopen ověřit, že jsme férový výrobce (a těch možností je celá řada), tak prostě a jednoduše o takového zákazníka nestojíme, bojíme se ho a neumíme si s ním vytvořit vztah. Ať si říká kdo chce co, tak Chocolate Hill s.r.o. i s výrobou sídlí na adrese Žižkova 1, Brno. S naprostou jistotou a zcela ověřitelně. Kdo si bude myslet, že jsme nenaplnili to, co jsme slíbili, k nám může kdykoliv naběhnout a vyřídit si to s námi osobně. Jako podpůrný prvek ověření naší kredibility má o nás dost nezávislých recenzí. Ale Jan Novák z města XYZ může být kdokoliv, kdo si sedne za monitor kdekoliv na světe a tyto údaje zcela neověřeně naťuká. Možnost verifikace nás a zákazníka se propastně liší.
Takže abych to uzavřel. Dobírka je podle mě maximální projev servility a podbízení. Tím nechci nikoho z vás napadat. To vůbec! Jistě máte svoje důvody (a zcela jistě pádné), proč ji držíte. Pro mě je to prostě jen cesta nejmenšího odporu (i za cenu nějakých ztrát), po které může do světa prodeje na internetu naskočit kdokoliv. A nám popravdě také dobře posloužila v samotném začátku. Ale dle mého by každý z nás měl směřovat k tomu, aby takový nástroj nepotřeboval, aby mohl sebevědomě nabízet své zboží bez potřeby někam něco posílat na dobré slovo někomu, jehož identita může být klidně falešná. Pokud máme jasné důkazy, že podnikáme po celou dobu zcela poctivě, neměli bychom povinnost tuto politiku zasílání objednávek poskytovat. Jak zde už někdo uvedl, tak to jde ruku v ruce s rozvojem platebních metod. Zákazník to musí mít maximálně usnadněné. Často skutečně může vyhrávat pohodlnost nad nedůvěrou.
Každopádně jsme asi specifický případ. Pokud bych měl e-shop, na kterém bych přeprodával věci, které koupím v Číně, a když mi to někdo nevyzvedne, tak to jen vytáhnu a pošlu někomu jinému, tak nad dobírkou asi tak neváhám a nebudu proti systému bojovat. Tedy pokud by se vratky držely v rozumných číslech a finančně to dávalo smysl.
Jestli budete mít zájem, tam sem s odstupem času shrnu, jaké kroky a s jakými úspěchy jsme realizovali. Přidám klidně i konkrétní čísla. Třeba to někomu poslouží jako inspirace / nebo to naopak pomůže vyvarovat se potenciálním chybám, kterých se možná dopouštím :)
Všem přeji mnoho úspěchů a děkuji!
24. 5. 2019 17:57:09
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402728
lada1979
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 22:35:30
Dle mého jsi se zrušením dobírky unáhlil. Spíše by to chtělo nějakou dobu skutečně analyzovat a pracovat se zákazníky co nepřebírají. Bohužel i ti co platí předem také nepřebírají zásilky a odstupují od smlouvy standartně odpovědí na email o odeslání zásilky. U tvého sortimentu si ale dovedu docela dobře představit, že si lidé nákup rozmyslí, jelikož polovina zákazníků se nepodívá pořádně na gramáž tvých čokolád a druhé polovině to ráno přijde jako drahé, když ted je někde v marketu Milka se 19,90. Je to samozřejmě tvé rozhodnutí, ale dobírka dle údajů na našich eshopech má dokonce za poslední dva roky mírně rostoucí trend, který přičítáme tomu, že přepravci lze platit kartou. Ono i těch důvodů proč lidé nechtějí platit předem může být celá řada od exekuce a pracování načerno až po to aby partner nevěděl, že si kupuji čokoládu. Nevím jaké máš průměrné objednávky, ale třeba nám se osvědčilo , že objednávky za 200-300 Kč jsou pouze s platbou předem, většina totiž určitě nebude přihazovat zboží do košíku jenom proto, aby se dostali na částku pro dobírku i když nepopírám, že se to jednou dvakrát za rok stane. Jinak každého zákazníka si přece můžeš ověřit telefonicky, když to bude podvodná objednávka, tak ten telefon většinou ani nezvedne či se nebude pamatovat, že něco objednal. Pokud se bojíš ztrát z dobírek je vhodné u nevyzvednutých zásilek chtít proplatit zbytečně vynaložené náklady, většina to zaplatí, někteří si zaplatí dopravné znovu a zboží odeberou a ty ostatní to napříště odradí.
24. 5. 2019 22:35:30
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit/strana/2#reply1402727
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit