Zadejte hledaný výraz...

Dobírka – měli jste taky odvahu zrušit?

ChocolateHill
verified
rating uzivatele
23. 5. 2019 15:00:14
Ahoj všem,
tak mě nějak napadlo, že by mě zajímalo, kolik nás je, kdo měl "koule" na zrušení možnosti dobírky :) Nám se zasílání čokolád skrze vratky celkem vymstilo (bylo jich dost a hlavně produkty pak už stahujeme z prodeje, takže škody byly velké) a tuto možnost jsme nedávno slavnostně zrušili.
Považuji ji za strašný přežitek a docela mě mrzí, že to s tímto nástrojem došlo tak daleko, že ho zákazníci občas vnímají skoro jako svůj automatický nárok a umí se rozčilovat, když taková možnost není k dispozici. Zrovna dnes jsem to s jednou paní řešil. Zákaznice, která od nás už brala, čokolády jí chutnají. A vyloženě mi napsala, že až tak moc nám nevěří, aby objednávku opakovala za takových podmínek.
Jak jste na tom vy? Jaký je váš postoj k dobírce? Asi tady podobných témat bude hodně, ale i tak by mě zajímal aktuální stav a názory.
Díky.
23. 5. 2019 15:00:14
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402756
MarvinDela
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
23. 5. 2019 15:12:51
Měl jsem to naopak právě z důvodů vratek, po letech jsem se k dobírce vrátil a objednávek je víc, vratky cca pod 5% to se pokryje tím navýšeným prodejem. Spousta lidí je zde blbě naučených i díky debilním radám z dTESTU, čoiky a podobně, že je varovný signál pokud eshop nabízí pouze platbu předem takže to raději zvažte, Zkuste vratky které mají nějakou vadu prodávat na facebooku jako "jetý" s přesným popisem co jim je, zda jsou rozlámaný nebo rozteklý, lidi to koupí. Rozvozci květin to také dělají s tim, že prostě napíšou puget vydrží max 3dny a podobný nabídky a je to formou aukce na facebooku a zájem je velký.
23. 5. 2019 15:12:51
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402755
ChocolateHill
verified
rating uzivatele
23. 5. 2019 15:30:15
Napsal MarvinDela;1528762
Měl jsem to naopak právě z důvodů vratek, po letech jsem se k dobírce vrátil a objednávek je víc, vratky cca pod 5% to se pokryje tím navýšeným prodejem. Spousta lidí je zde blbě naučených i díky debilním radám z dTESTU, čoiky a podobně, že je varovný signál pokud eshop nabízí pouze platbu předem takže to raději zvažte, Zkuste vratky které mají nějakou vadu prodávat na facebooku jako "jetý" s přesným popisem co jim je, zda jsou rozlámaný nebo rozteklý, lidi to koupí. Rozvozci květin to také dělají s tim, že prostě napíšou puget vydrží max 3dny a podobný nabídky a je to formou aukce na facebooku a zájem je velký.
On je u nás možná ještě jeden problém. Neumíme si to odosobnit. Čokolády vlastníma rukama vyrábíme, balíme a posíláme. Máme ten produkt prostě moc rádi a máme k němu vztah. A člověk je hrozně pak zklamaný, když je na druhé straně někdo, kdo si toho neváží.
Posíláme přes Zásilkovnu. A nevím, jak to dělají, ale jakmile si to člověk nevyzvedne, tak se k tomu chovají jak horkému bramboru. Ono to ve většině případů nedojde polámané. Bývá z toho sypký šrot. Jako by s tím hráli fotbal. Natož pokud to jde třeba přes ČR nebo DPD, to je pak úplně. Ale když to jde k zákazníkovi, tak jen málokdy se čokoláda přelomí. Balíme to dost důsledně a je to obalené ze všech stran a běžným otřesům to odolá. Přežijí o normální hození o zem.
Takže jsem si samozřejmě dělal sám různé finanční projekce. Přemýšlel nad tím, že i navzdory vratkám, by to mělo přinést více peněz, jelikož nepřijdeme o lidi, které absence dobírky odradí. Ale prostě... Těžko ty zničené produkty neseme. Je to hrozně demotivující a dokonce je nám jich více líto než vynaložených nákladů na nevyzvednuté balíčky.
23. 5. 2019 15:30:15
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402754
Máte možnost platby kartou? Já osobně nerad platím klasickým převodem, když pominu že je rychlejší peníze fyzicky dovézt, není pak narozdíl od karty ani možnost refundace prostředků v případě nějakého problému. Osobně dobírku používám jako náhradu platby kartou.
23. 5. 2019 15:45:13
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402753
MarvinDela
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
23. 5. 2019 15:54:03
Napsal ChocolateHill;1528764
On je u nás možná ještě jeden problém. Neumíme si to odosobnit. Čokolády vlastníma rukama vyrábíme, balíme a posíláme. Máme ten produkt prostě moc rádi a máme k němu vztah. A člověk je hrozně pak zklamaný, když je na druhé straně někdo, kdo si toho neváží.
Posíláme přes Zásilkovnu. A nevím, jak to dělají, ale jakmile si to člověk nevyzvedne, tak se k tomu chovají jak horkému bramboru. Ono to ve většině případů nedojde polámané. Bývá z toho sypký šrot. Jako by s tím hráli fotbal. Natož pokud to jde třeba přes ČR nebo DPD, to je pak úplně. Ale když to jde k zákazníkovi, tak jen málokdy se čokoláda přelomí. Balíme to dost důsledně a je to obalené ze všech stran a běžným otřesům to odolá. Přežijí o normální hození o zem.
Takže jsem si samozřejmě dělal sám různé finanční projekce. Přemýšlel nad tím, že i navzdory vratkám, by to mělo přinést více peněz, jelikož nepřijdeme o lidi, které absence dobírky odradí. Ale prostě... Těžko ty zničené produkty neseme. Je to hrozně demotivující a dokonce je nám jich více líto než vynaložených nákladů na nevyzvednuté balíčky.
Tomu rozumím, je to přeci jen jiné než když já prodávám hovadiny z Číny ke kterým nemám vztah takže vás naprosto chápu a bohužel se hodí použít klasický klišé a říct, že to k tomu prostě patří a lidi vás tim budou srát pořád. Jednoho dne nad tim začnete mávat rukou , ale ještě jste na začátku cesty .)
23. 5. 2019 15:54:03
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402752
Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 5. 2019 16:25:48
ahoj,
doporučuji zavest dobirku, ale prostě ji osolit, ja ji mám třeb za 39 Kč a stejně to lide berou a to je at už pro ČP nebo zasilkovna. Kukl jsem na váš web, pač se mi libi produkty a měl bych jeden dotaz a pak pár rad:
Dotaz: jak to děláte když je vedro (ted neni) ale až budou +35 celszia tak to musí zakaznikoví přit rozteklé?
- u doručení ČP přes zasilkovnu (taky přes ně posálam z centraly z Brna) tak nabízíte doručení dopoledne x odpoledne, však to zasilkovna ani neumožnuje tak třidit nebo se pletu? nebo jak to děláte u zasilkovny?
Rady: - když dam osobní odběr tak se mi furt ukazuji platby předem, ale měla by se ukazat aj možnost platby hotově na mistě
- celkově volby dopravy jsou trochu neprehledné (a otočené, častějí je vlevo dopravci a v pravo metody platby), dal bych klidně k tem metodám maly obrazke prepravce a min textu
- ceny dopravy se dozvím až když dam do košeiku a dam jmeno, vzhledem k tomu že je nemáte vysoké tak bych vedle kontaktu udelal stranku: Ceny dopravy a tam přehledně vše uvedl
Jinak se mi produkty liby , zeptám se na dané adrese je aj prodejna nebo cukrárna? Jsem z Brna tak bych se někdy aj stavil na čokoladu
23. 5. 2019 16:25:48
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402751
Hele pokud nechceš dobírku, napiš proč ji nemáš, a napiš to co jsi napsal zde. že ke každé čoko máš vztah, a mrzí tě když se vrátí polámaná .... atd ...
23. 5. 2019 21:46:29
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402750
ehw
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 00:58:52
Nechat si tu dobírku zaplatit samozřejmě třeba 39Kč, 49Kč je trochu už drzé... a do balíčku který pošlete dát kupón na slevu pro příští nákup (15Kč/10%?). Vy budete v konečném důsledku finančně na tom stejně.
Bohužel dobírka bude ČR ještě populární v některých typech zboží...
Dát slevu na platbu kartou 5% nebo objednávky placené kartou dostávají mini čokoládu jiný druh na zkoušku 5g... (Tohle myslím bude levnější pro vás a zákazník vyzkouší zdarma novou chuť...) Win win
24. 5. 2019 00:58:52
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402749
Hagen
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
24. 5. 2019 05:03:01
Jak zminuje ehw - dobirka je popularni v Cr a je to takove specifikum trhu (kazdy trh ma svoje). My na našem shopu v Nemecku dobirku neumoznujeme, ale za to mame 7 platebnich moznosti a ty jeste budeme rozsirovat.
24. 5. 2019 05:03:01
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402748
Jan Brunato
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
24. 5. 2019 06:31:29
řešil jsem podobný problém před lety, když ve zprávach denně hlasili že kdo nemá dobírku na webu tak je automatický zloděj. Vyřešíl jsem to tak že platba předem byla zlevněna z 99 na 69,-kč a na dobírku 149,-kč ....... rychle se změnil poměr nákupu s platbou předem a kdo chtěl tak měl na výběr dobírku:-)
24. 5. 2019 06:31:29
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402747
veronika29
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
24. 5. 2019 08:26:42
Vyřešila jsem podmínkou - dobírka až při nákupu nad ....kč a fungovalo to.
24. 5. 2019 08:26:42
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402746
ChocolateHill
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 10:41:57
Napsal Toliceek;1528767
Máte možnost platby kartou? Já osobně nerad platím klasickým převodem, když pominu že je rychlejší peníze fyzicky dovézt, není pak narozdíl od karty ani možnost refundace prostředků v případě nějakého problému. Osobně dobírku používám jako náhradu platby kartou.
Zrovna dnes nám ji schválili :) Takže čekáme na finální aktivaci. Ale chvíli jsme fungovali dokonce jen na běžném bankovním převodu. Což chápu, že už může být problematické. Natož když dělám objednávku na mobilu.
Nyní tam máme běžný bankovní převod a rychlý bankovní převod (takové to platební tlačítko). Nicméně u rychlého bankovního uvažujeme, že ho snad i zrušíme. Banky s ním mají neustále problémy a hodně lidí končí tím, že platbu nezvládne realizovat.
24. 5. 2019 10:41:57
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402745
Napsal Venturi;1528773
Dotaz: jak to děláte když je vedro (ted neni) ale až budou +35 celszia tak to musí zakaznikoví přit rozteklé?
To by mě také zajímalo
24. 5. 2019 11:03:48
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402744
ChocolateHill
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 11:05:28
Napsal Venturi;1528773
ahoj,
doporučuji zavest dobirku, ale prostě ji osolit, ja ji mám třeb za 39 Kč a stejně to lide berou a to je at už pro ČP nebo zasilkovna. Kukl jsem na váš web, pač se mi libi produkty a měl bych jeden dotaz a pak pár rad:
Dotaz: jak to děláte když je vedro (ted neni) ale až budou +35 celszia tak to musí zakaznikoví přit rozteklé?
- u doručení ČP přes zasilkovnu (taky přes ně posálam z centraly z Brna) tak nabízíte doručení dopoledne x odpoledne, však to zasilkovna ani neumožnuje tak třidit nebo se pletu? nebo jak to děláte u zasilkovny?
Rady: - když dam osobní odběr tak se mi furt ukazuji platby předem, ale měla by se ukazat aj možnost platby hotově na mistě
- celkově volby dopravy jsou trochu neprehledné (a otočené, častějí je vlevo dopravci a v pravo metody platby), dal bych klidně k tem metodám maly obrazke prepravce a min textu
- ceny dopravy se dozvím až když dam do košeiku a dam jmeno, vzhledem k tomu že je nemáte vysoké tak bych vedle kontaktu udelal stranku: Ceny dopravy a tam přehledně vše uvedl
Jinak se mi produkty liby , zeptám se na dané adrese je aj prodejna nebo cukrárna? Jsem z Brna tak bych se někdy aj stavil na čokoladu
Děkuji za komentář.
No ona je to otázka. Když osolíte dobírku, tak ji stejně člověk zaplatí až ve chvíli, kdy si zásilku vyzvedne a zaplatí. Takže se mi spíš naopak zdá, že by to mohlo ještě víc podporovat chování, kdy si to zákazník rozmyslí. Jinak samozřejmě ti, kteří si to vyzvednou, tak mohou "přispívat" na ty potenciální vratky no. Takže by to smysl dávat mohlo. Na druhou stranu to pak odnesou ti slušní, což by se mi nelíbilo.
Ale u nás je asi fakt problém hlavně v citlivosti toho zboží. Kdyby to bylo jen o tom, že zaplatíme za dopravu, tak to asi nějak uneseme. Ale ve chvíli, kdy skoro nestíháme vyrábět, nám chybí čas na řešení těchto situací. Tyto čokolády vyřadíme jako vadné. Nedovolíme si je samozřejmě poslat dál. Někdo tady navrhoval, že je máme prodávat dál se slevou. Jenže do toho se mi úplně nechce. Každá čokoláda by se musela zaevidovat, načíst na e-shop jako vadná. Ve skladu by muselo vzniknout nové místo na tento typ čokolád. Kdybych to měl dělat já, tak to bude stát samozřejmě můj čas. Když to nechám dělat zaměstnance, tak ve finále ztráta ještě poroste na mzdových nákladech. Takže to, co nám zůstalo z minulých vratek, jsme si rozebrali pro osobní spotřebu, rozdali rodině atd. :) A dobírka nás prostě už neláká i za cenu toho, že o nějaké zákazníky přicházíme.
Jinak k dotazu. Jakmile bude několik dní za sebou více jak 22 stupňů, tak končíme :) V našem oboru to tak funguje. Přes léto e-shop bude zavřený. Případně tam bude možnost zaslání na vlastní riziko (nebo alespoň s tím, že si člověk musí počkat, až bude třeba pár deštivých dnů).
A k radám :)
- platbu na místě nemáme záměrně. Jsou k tomu dva důvody. Zaprvé ještě nemáme EET, což by šlo zařídit samozřejmě rychle. Ale druhý důvod (podstatnější) je ten, že je to vyzvednutí ve výrobě. A předávají to zaměstnanci, kteří si musí z výroby odskočit. A z hlediska výrobní efektivity není čas na to, aby tam případně honili drobné, přepočítávali, vystavovali účtenky. Možnost platby hotově nebo kartou zavedeme až ve chvíli, kdy budeme mít hotovou prodejnu, která bude přímo u výroby. Zrovna rekonstruujeme prostory k tomu určené a na podzim ji otevřeme.
- volby dopravy jako takové vycházejí z řešení, na kterém to máme postavené. Tedy to pořadí. Méně textu bude určitě třeba. Ono se to zkrátí zrovna dnes, kdy tam napojíme tu platbu kartou a nebude třeba podrobně vysvětlovat, co je to expresní bankovní převod. Obrázky tam dáme také. Systém to umí, ale kóder (máme tam design na míru) tam tuto možnost nedal. Máme tady seznam změn, na které se chystáme, až nám skončí sezona :)
- ceny dopravy máme v patičce v odkazu https://www.chocolatehill.cz/dodaci-podminky, ale asi to není špatný nápad dát to do hlavičky. Asi nad tím budu uvažovat. My se hlavně snažíme promovat v té horní liště tu dopravu zdarma při nákupu nad 1 000 Kč, tak přemýšlím, zda nedat nějaký odkaz přímo za to (na ostatní ceny).
A k úplně poslednímu dotazu :) Už jsem na něj vlastně odpověděl. Zatím jen tato podniková prodejna (ve výrobě) a ten obchůdek bude snad brzo! Budujeme to postupně a samozřejmě je to závislé i dost na penězích. A co si budeme povídat. S létem pro nás přicházejí krušné časy, jelikož zaměstnanci výplaty potřebují, ale my čokoládu k lidem úplně nedostaneme...
24. 5. 2019 11:05:28
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402743
ChocolateHill
verified
rating uzivatele
24. 5. 2019 11:06:04
Napsal Whispere;1528870
To by mě také zajímalo
Odpověď je doplněna v tom prvním dotazu :)
24. 5. 2019 11:06:04
https://webtrh.cz/diskuse/dobirka-meli-jste-taky-odvahu-zrusit#reply1402742
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit