Zadejte hledaný výraz...

Direct marketing – zkušenosti a doporučení

Pavel Chodil
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
27. 5. 2011 19:54:12
Ahoj,
hledám pro nově vzniklý e-shop řešení direct marketingu. Jde mi o odeslání e-mailů jen vybrané skupině lidí se specifickým zájmem. Máte tip na nějakou službu? Neprovozujete fórum nebo web. stránky (se souhlasem zasílat reklamní e-maily) o domácích mazlíčcích (psi, kočky, hlodavci)? Už jste někdy použili e-mailing pro získání nových zákazníků a co byste mi doporučili? Otázek je více, každá přínosná odpověď bude hodnotná.
27. 5. 2011 19:54:12
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640378
Pavel Chodil
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
30. 5. 2011 18:10:05
Jak to tak vypadá, tak se tady v direct marketingu nikdo nevyzná. Očekával jsem i nabídky majitelů diskusních fór, ale marně. Zatím jsou na Webtrhu jen velcí odborníci přes SEO, kterým na všechno vystačí registrace do katalogů.
30. 5. 2011 18:10:05
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640377
Zkušenosti by byly, což o to, otázkou je, jak moc budou přenositelné, protože pracuji s úplně jinou komoditou, než vy a jak vím z praxe, ani u relativně blízkých produktů nejsou výsledky podobné. Z okruhu možných formátů DM se budeme tedy bavit o emailech a o tom, že byste chtěl využít databázi jiných subjektů s tím, že byste jejich zákazníky/uživatele apod.
Poměrně často platí přímá úměra, kdy čím cílenější jsou uživatelé na které posíláte, tím se platí za daný email více. U nás bohužel pro vás platí, že nejlepší efektivitu nemají extra cílené skupiny, ale naopak masová rozesílka. Co nefunguje zřejmě nikomu je posílání zpráv do účtů uživatelů na různá fóra apod. tam bývá efektivita ani ne dvacetinová vůči posílání DM přímo na email. Jako poměrně efektivní pak bývá ne samostatné rozeslání, ale jako součást, či jako podpora, tzn. ve smyslu "pro naše uživatele/zákazníky tu máme speciální nabídku od firmy Mapleho na žrádlo pro žirafy ..." a připravit jim nějakou bonus, výhodu, slevu - prostě cokoli, co může zaujmout. Prostá informace "ahoj, já jsem Maple, kupte si u mne..." povětšinou je jako průtokový ohřívač, za minutu je za zenitem. Hlavně by to měla pak být nějaká extra nabídka, kterou ale jiní nemají. Není nic horšího, než poslat nějakou upoutávku na "akce jen pro vás" a pak přijdou na web a tam uvidí, že to mají všichni.
U nás již také více u jaké ceny za email se musíme pohybovat, abychom dostali nějakého pozitiviního efektu, vy budete muset asi zkoušet. Opravdu nemá smysl se nechat stáhnout na megalomanské databáze ala warforum, reklama na fan stránkách FB apod. byť to jsou často stokoruny, tak je lepší je rovnou poslat nějak na charitu. Dobrou možností je také dodávání cen do soutěží výměnou za emaily soutěžících, tím si také budete vytvářt vlastní databází a můžete je pak oslovovat přímo.
Nicméně neumím vám odpovědět jakkoli blíže, protože vaše otázky jsou naprosto obecné a popisovat zde, jak to chodí by byla práce na několik stránek, což je zbytečná práce. Zkuste být ještě přesnější v dotazech.
30. 5. 2011 22:19:33
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640376
Pavel Chodil
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
31. 5. 2011 16:38:42
Jsi dobrý, jak ses hezky rozepsal. Je jasné, že na účty fór to nemá smysl, ale na stránky, kde se lidé zaregistrují (fóra, zájmové stránky atd.) většinou také dávají souhlas se zasíláním reklamních nabídek do e-mailu i třetích stran. Já osobně bych neplatil za e-maily, které bych odeslal milovníkům motorek, ať si koupí pelech pro psy. Takže masová rozesílka určitě jo, ale ne do masového hrobu.
Osobně bych ani nepotřeboval, aby mi e-mailová kampaň přinesla zisk, ale potřebuji, aby mi zaplatila náklady. Dát lidem slevu pár procent není příliš lákavé, ale určitě se dá něco vymyslet. Určitě se dá něco vymyslet, už mě i něco napadá: Při nákupu nad 1 000 Kč dostanete zdarma pelech pro psy i kočky Amélie v hodnotě 300 Kč (platí od 6. 6. 2011 do 13. 6. 2011) a navíc při nákupu nad 1 500 Kč máte poštovné zdarma (platí dlouhodobě). Pozor - toto je pouze ilustrativní případ, ne aby si někdo myslel, že to již platí.
Tak bych nic nevydělal, ale nalákal bych lidi k nákupu. Potom bych mohl pracovat s lidmi, kteří evidentně nakupují na internetu a začít na nich vydělávat při dalších akcích, které jim přistanou do e-mailu. Protože jsem také drobný podnikatel a všechno si šperkuju, tak bych mohl po určité době (kdy si třeba objednala krmivo) poslat e-mail zacílený přímo na ni. Chtěl bych tedy v první fázi oslovit lidi přes e-mail s akcí (tato akce by nebyla výnosná, ale pokryla by prostředky na náklady) a posléze bych měl databázi nakupujících, se kterými se dá pracovat. Co ty na to Radku?
31. 5. 2011 16:38:42
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640375
Takovy pristup je urcite mozny, urcite procento zakazniku bude nakupy opakovat, nez zjistite obecne zivotni cykly bude to trochu loterie, ale urcite riziko je mozne, navic zrejme v pocatku nepujde o rozesilky za nejake extra velke sumy.
Jen je treba upzoornit na to, ze pokud prodavate porovnatelne zbozi, tzn. znacky co prodavaji i jini, tak by mela byt ta "akcni" nabidka opravdu akcni. Ono asi moc uspechu s necim co budete mit za 1000 kc s tim, ze jini to maji za 950 nebudete mit. Jinak urcite motivy proc ne.
Slevy v procentech bych neresil. Slevu 10% si nikdo neumi prestavit, slevu 100 Kc uz ano. Prijit o 10% cloveka neboli, ale o 100 Kc uz pocitove ano. Neni marne zkusit v nabidce treba dat nejaky kupon na XXX Kc na nakup dle vlastniho vyberu s tim, ze byste omezil spodni hranici nakupu. Napr. 100 kc nad 1000 Kc. tam pracujete s penezy a to si lidi umi docela dobre predstavit.
31. 5. 2011 16:46:02
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640374
Pavel Chodil
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
31. 5. 2011 21:13:30
To jsou docela dobré připomínky, opravdu tě moc chválím a dík!
Napadlo mě využít při těchto akcích přímo vybrané zboží z toho důvodu, že můj dodavatel má na každý měsíc speciální akce, takže zboží můžu zakoupit o mnoho levněji (a tudíž lidem dát k objednávce velice hodnotný dárek).
Stejné cenové podmínky konkurence jsou v mém případě garantované, jelikož je stanovena minimální MOC, takže nebudu prodávat pod ani nad cenou.
Ještě by mě zajímalo, jak by měl být napsaný text nebo naťukané HTML. V jakém formátu se e-mail posílá? A jaké máte tipy na obsah sdělení a grafiku?
31. 5. 2011 21:13:30
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640373
Je to taky moznost. Nebo muzete udelat to, ze budete mit treba 10tis. mejlu a na 3 poslete jednu verzi na 3 druhou a na 4 treti a porovnate ktera funguje nejlip. vyberete pro priste dve nejlepsi a jede se dal.
Jinak formaty apod. jsou ruzne, tam jiz neporadim.
31. 5. 2011 21:27:22
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640372
Pavel Chodil
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
1. 6. 2011 18:06:20
Ale co mě nejvíce zaráží je, že mi na moji poptávku nikdo neodpovídá. Snad bych ještě zmírnil podmínky. Cílovou skupinou mohou být ženy, které navštěvují typicky měšťácké webové stránky. Nemusí to být jen e-maily od lidí, kteří se zajímají o zvířata, ale měla by to být konkretizovaná skupina osob, ať se z ní dá vybrat. Ale jak to není SEO, tak se na Webtrhu nikdo nehlásí.
1. 6. 2011 18:06:20
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640371
otazkou je, zda je zdejsi prostredi spravne pro takovou poptavku. ono emailing system ma pomerne malo eshoparu, k tomu nejake selekty, ochoty do toho dat nekoho jineho apod. holt neni to jednoduche.
dodavam: mozna by bylo efektivnejsi vytipovat si par eshopu dle toho, zda maji u sebe na webu "prihlasni k novinkam" coz bude naznacovat, ze maji zrejme emailing na zakazniky a oslovil bych je primo ve stylu "dodam vasim zakaznikum XY jako bonus vymenou za to, ze se o mne zminite"
1. 6. 2011 18:59:44
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640370
Pavel Chodil
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
1. 6. 2011 19:20:42
A ještě jeden dotaz. Jaká je optimální cena za poslání e-mailů v měrné jednotce za 1 e-mail? Mám v plánu nejdříve využít jen asi 500 e-mailů. Pokud bude vše fungovat podle předpokladů, tak postupně využiji počet e-mailů až do vyčerpání databáze (v řádu tisíců).
1. 6. 2011 19:20:42
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640369
zalezi na tom o jakou dtb se jedna, jak je proverena, ze ti lide kupuji apod. tudiz tak od 10 haliru po 3 koruny.
1. 6. 2011 19:26:47
https://webtrh.cz/diskuse/direct-marketing-zkusenosti-a-doporuceni#reply640368
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit