Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Dětský eshop – má smysl investovat do grafiky a reklamy?

Marie Olawepo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 2. 2013 10:39:39
Má smysl investovat do grafiky eshopu a reklamy? Jedná se o eshop s kojeneckým a dětským zbožím, kterých jsou stovky. Celou story popíšu níže.
Z nudy a nutnosti chodit s permanentně řvoucím dítětem ven sem si udělala na koleni eshop, zaregistrovala se na mimibazaru, nakoupila pár kousků zboží, zmapovala trh výrobců a vše jsem spustila. Eshop je www.akankeo.cz . Vím, že shop je nic moc po všech stránkách, od vzhledu, přes nic moc dokončování objednávky, obchodní podmínky atd, je pomalý, protože ho mám na share hostingu, fotky mám taky děs běs atd. , ale nic mě to nestálo, jen doménu a čas.
Každopádně nejvíc objednávek mám z místa, kde bydlím a eshop mám spíš jako výkladní skříň pro maminky, které se u mě zastaví, zasednou za počítač, pokecaj, vyberou si co chtějí, pokud mám skladem, vytáhnu ze skříně, pokud ne, objednám. Dalším zdrojem zákazníků je mimibazar, který se v krátkodobém horizontu nevyplatil, dlouhodobě - druhý rok provozu, se většina zákazníků vrací a pak co vygeneruje přirozený traffic ze seznamu a googlu, což je ale návštěvnost eshopu mezi 15-30 návštěvníky denně.
Má vůbec smysl bojovat o zákazníky na internetu reklamou a seriózní grafikou a funkčností eshopu? Převlek eshopu do nějaké rozumné podoby a filtrování vidím na 30000Kč, heuréka, PPC budou žrát značnou část marže, budu muset navýšit ceny a navíc e o všechny tyto starat. Nebo je lepší se zaměřit čistě na propagaci v místě, kde jsou objednávky více méně bez prácea jen nalít víc zboží do eshopu, importy už mám skoro hotové. Vím, že je venku spousty potenciálních zákazníku, ale nejsem si jistá, jestli se vyplatí o ně bojovat
26. 2. 2013 10:39:39
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871032
Auxi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 2. 2013 11:15:05
PPC nežerú maržu, ale vyrábajú zákazky - ak je kampan dobre urobená, tak je to skvelý nástroj. Ak zameriaš kampaň na skutočne iba tých ľudí, čo hľadajú tieto veci na nete s úmyslom kupovat, nájdeš sem-tam nejaké slovko, čo má low konkurenciu, tak sa ti môže zvyšiť dramaticky počet obchodov.
Zlá PPC je čistý náklad, dobrá PPC vynáša:)
Odporúčam to skúsit aspoň s malým rozpočtom - pár korún denne človeka nezabije a možno si spravíš začiatočný obraz.
Grafika je v pohode na tom webe. Vrtáci na tomto fóre povedia, že nie, ale tých kašli. Väčšina ludí nepremýšľa ako webtrh experti, ktorí plačú nad každou čiarkou vedľa.
26. 2. 2013 11:15:05
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871031
Marie Olawepo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 2. 2013 11:28:28
Kdysi jsem dostala kupon od adwords, myslim za 150Kč, velmi výrazně mi to zvedlo návštěvnost, ale konverze byla bídná, objednávek z toho bylo nějakých 5. A nebo mám moc velká očekávání na konverzi, přece jen z lidí, co si mě sami našli je jedna objednávka na 75 návštěvníků, když jsem měla tu kampaň, bylo to 1 na 150. No, mám tu nějaké body na sklik, heureku, adwords, mozna to jeste nastuduji a odzkouším.
---------- Příspěvek doplněn 26.02.2013 v 11:40 ----------
Prosím neposílejte mi nabídky, pokud budu neco potrebovat, zadam si poptavku. Tady chci spis poresit, zda jit po zakaznicich z netu, kde je presycena nabidka, ktera vyrazne prevysuje poptavku nebo se soustredit na prodej v miste, kde neni nic jineho nez vietnamec, papirnictvi s par hrackama a Praha 35 minut autem, navic se nemusim balit s baliky. Kapacitu na vic jak 5 baliku denne stejne nemam a dalsi rok mit nebudu. Mam to zatim spis pro zabavu, nedelam si iluze, ze ani kdybych se do toho pustila profesionalne na plny uvazek, ze si vydelam jako v zamestnani, preci jen eshop ma kazdy druhy a pokud se vyrazne zvysi objem objednavek, zase vyrazne zvysi naklady o zamestnance a podobne.
26. 2. 2013 11:28:28
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871030
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 2. 2013 12:56:36
Napsal Auxi;915061
PPC nežerú maržu, ale vyrábajú zákazky
PPC žerou marži jako každá reklamní kampaň. Celý marketing probíhá vždy na úkor marže.
26. 2. 2013 12:56:36
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871029
Nie je zmyslom podnikania boj o zakaznika ? :)
Pokial vas bojovat o zakznikov frustruje rozhodne to pre vas cenu nema. Doelzite je co od e-shopu ocakavate. Pokial chcete svoje online podnikanie rozvijat bez boja to nepojde, Pokial vas naplna sucastny stav a kazdy dalsi zakaznik vas obtazuje, je investicia do "nejakeho" redesignu a "nejakej" reklamy zbytocna.
Nazory ako ze PPC zere marzu su uplne mimo :) S takymto pristupom treba e-shop zvesit z netu, kupit si plachtovy stanok a prenajat miesto pred obecnym uradom vedla vietnamca.
Pokial je cena za privedeneho zakaznika nizsia ako vynos z utratenych penazi tak mozete prostriedky do kampani nalievat neobmedzene pretoze generuju zisk.
Okrem ineho ma PPC znacny vpliv na konverzie z inych kanalov (direct, organic...) a tiez generuje vracajucich sa zakaznikov (opakovane nakupy), buduje povedomie o znacke a v neposlednom rade dokaze pordukovat okamzite cashflow.
26. 2. 2013 13:09:58
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871028
Marie Olawepo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 2. 2013 13:48:28
Ne, hlavnim smyslem eshopu neni boj o zakaznika, hlavnim smyslem je VYDELAT. Pokud budu vse delat stejne jako vsichni ostatni, nenabizim zadnou pridanou hodnotu, tudiz tezko mezi ostatnimi hraci na trhu, kteri maji casto k dipozici mnohem vetsi moznosti tezko prorazim. Dát zákazníkovi 5tihvězdičkový servis už je dneska nutnost, tim se tezko odlisim, to musim jedine nasledovat. Zeptam se tedy jinak, v ramci marketingu, jak moc se Vam vyplaci placena reklama?
Pokud vynecham bydliste, za sebe mohu rict, ze mam
1) nejvice objednavek a hlavne vracejicich se zakazniku na doporuceni
2) nebo tech, kteri si me nasli, cili prirozeny traffic.
3) Dalsim kanalem mam mimibazar, ten se mi z dlouhodobeho hlediska na nove zakazniky vyplatil, ale do prijemnych cisel jsem se tam dostala asi az po roce pouzivani, jinak byly vydelky nula od nuly pojde ve smyslu, ze vetsina sla na placeni clenstvi
4) Jinak jsem zatim byla jen na zbozi.cz, ktere je jeste par dnu zadarmo, trafik stejny jako z mimibazaru a konverze nic moc.
5) Proto sem taky zatim nespustila heureku, mam z ni dojem, ze to bude za hodne penez malo muziky.
6) Take jsem byla chvilku na aukru, aukroshop se mi nevyplatil, objednavky byly, byly take dost naklady, vlastni aukro taktez, mam levne zbozi, tam je ale treba extra levne
7) PPC, zatim jsem chvilku zkousela jen Adwords, 150Kč kupon prinesl 5 objednavek, je to hodne?
8) facebook jsem spustila nedavno, moc se mu ale nevenuji, soutez jsem jeste nedavala, clenu mam par
9) PR clanky jsem jeste nezkousela
10) minisites - pro me nema smysl, dost siroky sortiment, tak maximalne si spustit nejake stranky pro maminky, monetizovat je a dat si tam linky na zbozi, ale prijde mi to jako dost casove narocna zalezitost
Jinak vietnamce bych nepodcenovala, ma tu pronajate prostory za 30000Kc mesicne plus zalohy, 3 nevietnamske zamestnance, v podstate jediny uspesny podnikatel v sirokem okoli :-).
26. 2. 2013 13:48:28
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871027
Já bych to tak moc nezatracoval.... běží to na Open Cartu - moduly a rozšíření jsou za pár korun nebo zdarma.... kvalitních šablon se taky všude válí hodně....
Vzhledem k sortimentu bych heureku a zboží.cz neřešil - je velmi malá šance na zařazení produktů do správných kategorií (a nebo si pohrát s kategoriemi a názvy dle požadavků srovnávačů - což nemusí být vždy dobré pro zákazníky) .... takže největší část investic spolknou ty kampaně.... A pokud je PPC kampaň dobře nastavena, může s relativně malými prostředky přinést slušné výsledky....
---------- Příspěvek doplněn 26.02.2013 v 13:57 ----------
Napsal MarieO;915184
10) minisites - pro me nema smysl, dost siroky sortiment, tak maximalne si spustit nejake stranky pro maminky, monetizovat je a dat si tam linky na zbozi, ale prijde mi to jako dost casove narocna zalezitost
Zde bych viděl možnosti - minimální náklady (pokud tedy nepočítám Váš čas, který si také jistě nějak ceníte), portál pro maminky, diskuze, odkazy na produkty.... ale neznám tento trh a tak nevím, zda už taky není přesycen různými portály.... a samozřejmě předpoklad úspěchu je kvalitní obsah na takovémto portále....
26. 2. 2013 13:53:33
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871026
Ne, hlavnim smyslem eshopu neni boj o zakaznika, hlavnim smyslem je VYDELAT.
Aha, potom mi urcite prezradite ako sa da na e-shope zarobit bez zakaznikov... :)
Kazdy e-shopar o zakaznika bojuje, ci uz cez samotnu ponuku, PPC, Organicke vyhladavanie, kampane az po zlepsenie uzivatelskeho pozitku z nakupu.
Zeptam se tedy jinak, v ramci marketingu, jak moc se Vam vyplaci placena reklama?
Platena reklama je velmi siroky pojem, a vyplaca sa tak moc ako moc sa tomu clovek venuje.
Kazdy zo spomenutych kanalov je potencionalnym zdrojom konverzii, paradoxne tie co povazujete za najdrahsie dokazu prinasat konverzie za zlomok nakladov ako PPC systemy Sklik a Adwords ale nie v takych objemoch.
PPC reklmay je mozne velmi dobre zacielit regionalne a tu je aj vasa vyhoda oproti "velkej" konkurencii ako ti vy nazyvate. Sama ste uz spomenula jednu obrovsku vyhodu oproti velkej koknkurencii a to ze vasi zakaznici z okolia si u vas mozu vypit kavicku kde im zo vsetkym poradite takyto 5hviezdovy servis mall neposkytuje.
A dalo by sa pokracovat. Investicia do platenej reklamy rozhodne zmysel ma, ale mat to pod kontrolou inzerovat efektivne a hlvane merat dosah si vyzaduje trochu praxe a skusenosti...
26. 2. 2013 14:55:00
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871025
Mastershop.cz
verified
rating uzivatele
27. 2. 2013 11:09:54
Být vámi, tak bych do toho šla. V okolí neprodáte jistě tolik, jako na internetu. Podle toho, co píšete, obchodování na internetu rozumíte, tak proč toho nevyužít.
Můžete zkusit naše řešení, kdy grafiku dostanete od nás zdarma a to i na nejnižší variantu, která vychází na 150,- Kč měsíčně. Navíc máme jako jediní napojení na Mimibazar - tudíž se nemusíte zdržovat obsluhou dvou eshopů, ale vše spravujete z jednoho místa - tedy buď Mmb nebo z našeho Mastershopu.
Co se ppc kampaní týče, pak zde vám můžeme nabídnout taky profesionální spolupráci, kdy o vaše ppc se staráme my a tím pádem pro vás ppc reklama nebude znamenat výdaje, nýbrž čistý zisk.
Veškeré info najdete na www.mastershop.cz
27. 2. 2013 11:09:54
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871024
Marie Olawepo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 2. 2013 13:39:16
Napsal Mastershop.cz;915655
Veškeré info najdete na www.mastershop.cz
Děkuji za nabídku, ale eshop je plně funkční, jen nemá grafiku a některé pluginy, které zasahují do kódu, protže pak by se mi blbě upgradovalo. Tady spíš řeším dilema z kterého konce to vzít. Mám pouze informace volně dostupné z internetu, zkušenosti zatím malé z předchozích experimentů. Jak píše Patrik, 5tihvězdičkový servis nakupujícím po internetu lze vytvořit těžko, takže pokud mám investovat do reklamy, musím vymyslet, jakou přidanou hodnotu jsem schopna svým zákazníkům dát a sortiment to jistě nebude, vždy když najdu něco, co na trhu moc neni, za chvíli to má každý druhý eshop. Možná, že další portál pro maminky s poradnou nebude špatný směr, ale to je práce na půl úvazku a tolik času ještě nemám, takže asi začnu nalitím zboží z feedů do shopu a facebookem a pak uvidím, jak dál.
Jakou máte tedy konverzi z kampaní, vím, že je to dost hypotetická otácka, ale co už považujete za úspěšné? Nasadila jsem si laťku, že musí nakoupit alespoň 1 ze 100 zákazníků, je to hodně nebo málo? Zatím je to 1 za 75, s tou kampani jsem ale mela 1 na 150 a to už mi tedy přišlo zbytečné, navíc v době kampaně mi spadla doba návštěvy na 3,5 minuty čili pokud budu chtít dělat reklamu, budu asi muset přidat nejen zboží, ale i víc prvků na shop, což se mi kvůli jednoduchosti nechce. A možná rozsekat kategorie do několika propojených eshopů s jednou administrací a různou grafikou. Jak udržíte lidi z PPC reklamy na shopu a zvýšíte konverzi? Vím, že možností je spousty dle cílové skupiny a typu zboží, ale přesto by mě zajímalo kdo má s čím pozitivní zkušenost.
27. 2. 2013 13:39:16
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871023
hanx
verified
rating uzivatele
1. 3. 2013 14:00:19
MarieO: Neupínejte se moc na statistiky typu "doba návštěvy" protože zrovna konkrétně u tohoto doba návštěvy nemusí znamenat, že zákazník má zájem o více produktů ale naopak - může se ztratit, něco složitě hledat atd. Stejně tak jako s konverzemi a tak dále - konverze může klesat, ale průměrná hodnota objednávky stoupat, a nebo v absolutních číslech - konverze klesá, ale čistý zisk stoupá z důvodů více absolutních objednávek.
Úspěšná konverze a úspěšná PPC (jakákoliv) reklamní kampaň je ta, která se sama zaplatí a způsobí zvýšení čistého zisku. Ať dlouhodobě nebo krátkodobě. U každého je to jinak, někomu stačí na slušný výdělek 0,75%, někdo musí mít 3% a tak dále. Vše je individuální.
1. 3. 2013 14:00:19
https://webtrh.cz/diskuse/detsky-eshop-ma-smysl-investovat-do-grafiky-a-reklamy/#reply871022
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit