Zadejte hledaný výraz...

Designery: Ako riešite klientov, ktorý odmietnú perfektnú odovzdanú prácu?

matusy
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
22. 5. 2016 20:21:08
Zdravím,
Ako riešite klientov, ktorým odovzdáte perfektný design, ale oni by následne chceli toľko zmien, že v podstate musíte prekopať celý design (čiže ho spraviť v podstate odznova) ?
Máte v zmluvách nejakú rozumnú doložku, ktorá zabraňuje podobným situáciam?
Veľmi ďakujem za reakcie.
22. 5. 2016 20:21:08
https://webtrh.cz/diskuse/designery-ako-riesite-klientov-ktory-odmietnu-perfektnu-odovzdanu-pracu#reply1197580
Napsal matusy;1293875
Zdravím,
Ako riešite klientov, ktorým odovzdáte perfektný design, ale oni by následne chceli toľko zmien, že v podstate musíte prekopať celý design (čiže ho spraviť v podstate odznova) ?
Máte v zmluvách nejakú rozumnú doložku, ktorá zabraňuje podobným situáciam?
Veľmi ďakujem za reakcie.
No v mém případě vždy průběh prací konzultuji s klientem. První jsou požadavky klienta. Po analýze se vytvoří prototyp. Kontaktuji klienta v každém kroku během tvorby. Klient schválí prototyp a jde se ke grafikovi. Vytvoří se návrh (není to finální design) a předloží se klientovi. Po schválení se jede na ostro, kódování, ladění. V průběhu má vždy klient možnost připomínkovat. Pokud ti klient schválil návrh, tak jak může být nespokojený s výsledkem? Pokud se od návrhu nelišil?
22. 5. 2016 20:31:13
https://webtrh.cz/diskuse/designery-ako-riesite-klientov-ktory-odmietnu-perfektnu-odovzdanu-pracu#reply1197579
Jan Fréhar
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
22. 5. 2016 20:44:24
Napsal Tomáš Maňhal;1293877
No v mém případě vždy průběh prací konzultuji s klientem. První jsou požadavky klienta. Po analýze se vytvoří prototyp. Kontaktuji klienta v každém kroku během tvorby. Klient schválí prototyp a jde se ke grafikovi. Vytvoří se návrh (není to finální design) a předloží se klientovi. Po schválení se jede na ostro, kódování, ladění. V průběhu má vždy klient možnost připomínkovat. Pokud ti klient schválil návrh, tak jak může být nespokojený s výsledkem? Pokud se od návrhu nelišil?
Moc jsi ho nepochopil. Dle mého názoru udělal design a odevzdal např. psd soubor a klient chce, aby celý návrh udělal znovu...
---------- Příspěvek doplněn 22.05.2016 v 20:49 ----------
Napsal Tomáš Maňhal;1293877
No v mém případě vždy průběh prací konzultuji s klientem. První jsou požadavky klienta. Po analýze se vytvoří prototyp. Kontaktuji klienta v každém kroku během tvorby. Klient schválí prototyp a jde se ke grafikovi. Vytvoří se návrh (není to finální design) a předloží se klientovi. Po schválení se jede na ostro, kódování, ladění. V průběhu má vždy klient možnost připomínkovat. Pokud ti klient schválil návrh, tak jak může být nespokojený s výsledkem? Pokud se od návrhu nelišil?
Vysvětlil bych klientovi, že je to prostě hodně práce a je to v podstatě další návrh a pokud to chce takto a nespecifikoval to tak dříve, bohužel musí připlatit... Je to jako v obchodě, když chceš tilko a koupiš si tilko, taky nejdeš přece za prodavačkou, že to neni podle tvych představ a chceš misto toho rolak...
22. 5. 2016 20:44:24
https://webtrh.cz/diskuse/designery-ako-riesite-klientov-ktory-odmietnu-perfektnu-odovzdanu-pracu#reply1197578
Tak to se omlouvám, zda jsem to špatně pochopil. Každopádně naúčtovaná bude všechna práce, jak na původním návrhu, tak na úpravách.
22. 5. 2016 21:02:16
https://webtrh.cz/diskuse/designery-ako-riesite-klientov-ktory-odmietnu-perfektnu-odovzdanu-pracu#reply1197577
Martin Pročka
verified
rating uzivatele
7. 6. 2016 12:59:52
Drobné zmeny v grafike neúčtujem. Keď sa ale robí množstvo zmien a prakticky sa všetko prekopáva, tak je na to klient upozornený, že cena pôjde hore a on sa už musí rozhodnúť či mu za to stojí to, že sa po dokončení projektu rozhodol, že to chce celé inak. V zmluve by to určite malo byť, že práce nad rámec sú účtované. Kvôli prípadným nedorozumeniam. :)
7. 6. 2016 12:59:52
https://webtrh.cz/diskuse/designery-ako-riesite-klientov-ktory-odmietnu-perfektnu-odovzdanu-pracu#reply1197576
Můžeš použít např. kola úprav. Vytvořit cenové balíčky a v nich uvádět kola úprav, kolikrát může zákazník připomínkovat. Nicméně to se používá třeba u logotypů.
7. 6. 2016 13:10:06
https://webtrh.cz/diskuse/designery-ako-riesite-klientov-ktory-odmietnu-perfektnu-odovzdanu-pracu#reply1197575
mpph
verified
rating uzivatele
20. 6. 2016 18:31:29
DESIGN je široký pojem. Je nutné nejdříve navrhnout wireframe, který klient musí podepsat, že souhlasí s rozmístěním prvků. Poté se definuje grafický styl, barvy, fotografie a grafik vytvoří do wireframe grafický návrh. Pokud se klientovi ze subjektivního názoru grafika nelíbí, tak je jednoduché najít problém. Rozložení grafických prvků je OK, firemní barvy OK, fotky OK, tak co tedy... pro wireframe jsme vytvořili systém, kde klientovi ukážeme http://init.golden-egg.cz jaké jsou varianty a když si vybere, tak si to necháme alespoň e-mailem (screenshot) schválit.
20. 6. 2016 18:31:29
https://webtrh.cz/diskuse/designery-ako-riesite-klientov-ktory-odmietnu-perfektnu-odovzdanu-pracu#reply1197574
David Stingl
verified
rating uzivatele
24. 8. 2016 03:18:59
Dělal jsem 3 měsíce na modelech pro Leadwerks Software do Leadwerks Game Engine, jednalo se o 5 armádních vozů, které měly být kvality základních modelů v CryENGINE 3, kde HMMWV má přes 30 000 polygonů, a to mluvím o nastavení na Low, jinak je to i přes 100 000 polygonů, pánové chtěli stejný model s 5 000 polygonů se stejnou kvalitou, nemožné, ale zvládl jsem to, zákazník o průběhu absolutně nechtěl konzultovat, prostě udělej, pak pošli a začni s dalším, po třech měsících modelování, mi bylo řečeno, že model musí být méně náročný a také, že v modelu chybí nějaké části, jedna z nich byla podlaha, pán zákazník používal v roce 2016 Blender 2.64b, což nejen je software zdarma, ale také stará verze, s neopravenými chybami, zákazník nechtěl si stáhnout novou verzi, což by trvalo asi 5 minut a nechtěl použít jiný software, nakonec zakázku zrušil z důvodů mých problému se softwarem, ano můj 3Ds MAX 17 je asi méně funkční než jeho Blender zdarma z roku 2014... Co v takové situaci? Žádná smlouva...já vím, blbost z mé strany ale nechtěl jsem příjít o tak vělkého zákazníka...
24. 8. 2016 03:18:59
https://webtrh.cz/diskuse/designery-ako-riesite-klientov-ktory-odmietnu-perfektnu-odovzdanu-pracu#reply1197573
Snažim se tomu předcházet tím, že nastíním průběh naší spolupráce a pravidla. Tam už dost lidí odpadne. Smlovu sice ošetřenou mám, ale když zákazník vidí, že trochu vím co dělám, věří mi, nebývá většinou problém a ani ta smlouva není potřeba.
Když se to někdy stane, nezbývá než vyjednávat a ustoupit...doklepat to a minimalizovat ztráty.
Na potížisty, kretény, nebo dokonce podvodníky občas člověk narazí. Ale zas je to zkušenost.
27. 8. 2016 15:39:44
https://webtrh.cz/diskuse/designery-ako-riesite-klientov-ktory-odmietnu-perfektnu-odovzdanu-pracu#reply1197572
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit