Zadejte hledaný výraz...

Dělá si z Vás taky zákazník?

Jutro
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
24. 5. 2011 17:38:39
Dobrý den,
stalo se Vám někdy to, že si Váš zákazník z Vás dělá svojí ku**u? Kdybych napsal, že srandu, tak by to bylo přímo slabé. Jsem zcela znechucen zákazníky, kteří neví co chtějí a myslí si, že když Vám platí, tak si s Vámi mohou dělat co chtějí a poté Vám ještě oznámí že už to nechtějí. Co si myslíte o tom vy? Budu rád za každý názor.
24. 5. 2011 17:38:39
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639500
Jutro
Zákazník je náš pán.
Čím dříve si tenhle prostý fakt uvědomíš, tím šťastnější budeš.
24. 5. 2011 17:43:24
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639499
Jutro
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
24. 5. 2011 17:45:54
Uvědomuji si to, ale jejich chování by mělo být jiné než je.
24. 5. 2011 17:45:54
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639498
Netagent
verified
rating uzivatele
24. 5. 2011 17:46:18
Napsal Plaváček;659106
Jutro
Zákazník je náš pán.
Čím dříve si tenhle prostý fakt uvědomíš, tím šťastnější budeš.
Naprosto souhlasím s Plaváčkem...
24. 5. 2011 17:46:18
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639497
Jutro
Uvědomuji si to, ale jejich chování by mělo být jiné než je.
To nezměníš a je zbytečné se o něco podobného vůbec snažit. Když s tebou zákazník není spokojen, hledej vždy a jedině chybu u sebe. Tečka.
24. 5. 2011 17:47:42
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639496
SUNicko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 5. 2011 17:48:54
http://phpfashion.com/mam-nejhorsiho-klienta-stale-meni-zadani
24. 5. 2011 17:48:54
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639495
Jutro
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
24. 5. 2011 17:53:32
Napsal Plaváček;659111
Jutro
Uvědomuji si to, ale jejich chování by mělo být jiné než je.
To nezměníš a je zbytečné se o něco podobného vůbec snažit. Když s tebou zákazník není spokojen, hledej vždy a jedině chybu u sebe. Tečka.
Když je někdo povrchní, tak by mne zajímalo, kde je u mne chyba.
Napsal SUNicko;659112
http://phpfashion.com/mam-nejhorsiho-klienta-stale-meni-zadani
Dobrý článek k zamyšlení, takhle jsem nad tím ještě nepřemýšlel :).
24. 5. 2011 17:53:32
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639494
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
24. 5. 2011 18:26:01
Máš dvě možnosti. Buď budeš jejich K...a pro všechno, myšleno tak, že zákaznák má svou mylnou představu, co vše chce za nesmysly, i když jsou to opravdu nesmysly, a ty jsi jen nástroj, kterej ovládá nějakej software, a on našel tebe, takovej jednoduchej ovladač softwaru za prachy.
Nebo jsi grafik a zákazník si tě najal pro to co děláš, líbí se mu tvá práce a dává ti důvěru mu udělat něco, co chce. Očekává, že mu poradíš to nejlepší ne pro tebe, ani pro něj, ale pro jeho zákazníky. Nikdy neděláš web pro něj, ale pro návštěvníky toho webu. Pokud ti jasně řekně, chci tam to a to a to, a je na tobě jak to ztvárníš, ok. Uděláš návrh, odsouhlasí nebo ne. Pokud chce opravdu nesmysly, upozorníš ho na to jako profík, a řekneš taky proč takhle NE. Navrhneš mu lepší variantu, nebo tu svou obhájíš. Před zákazníkem bys měl vystupovat jako profík, kterej ví proč to dělá a hlavně co dělá. Pokud mu toto nedokážeš vysvětlit, je to špatně. Znám spoustu šikovných grafiků, kteří udělají nádhernej web, ale vůbec neví proč to tak udělali, kde v tom návrhu je klientův požadavek, co řeknou když klient bude oponovat atd atd. Je toho spousta. Ne jen umět skvěle ovládat to, co děláš, ale také komunikace s klientem je polovina úspechu. Pokud se cítí jako v péči profesionála a vidí, že co říkáš, tomu rozumíš, nechá si poradit. Pokud se plácáš v odpovědích, plácá se i on v otázkách. stalo se nám také, že jsme udělali web, od návrhu po spuštění bylo vše naprosto ok, nadšení klintky i klienta a pak to začlo. Rádoby profík její manžel se do toho vložil, i když s tím neměl nic společného a začel diktovat. Tolik nesmyslů, že jsme řekli OK, pokud hledáte web typu power point, prosím, ale pod žádnou s prominutím sračku se nepodepíšem a ani neuděláme. Byl vytočenej, že jinde mu to udělaj ale nuvědomuje si to, že to co udělaj není pro dobrý web, ale pro prachy.
24. 5. 2011 18:26:01
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639493
weby
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 5. 2011 18:36:08
Napsal Plaváček;659106
Jutro
Zákazník je náš pán.
Čím dříve si tenhle prostý fakt uvědomíš, tím šťastnější budeš.
Plaváček je lehce mimo, ale názor mu nechat můžeme.
Jsou klienti, kterým je lepší se zdaleka vyhnout, je dosti možné, že jsi na takového narazil. Věčně nespokojený klient, který si vymyšlí pokaždé něco jiného, zkouší všemožné seomaty a čeká, že to bude za fixní částku a ne za adekvátní hodinovou sazbu opravdu není náš pán.
Zajímavý článek, který může souviset http://navolnenoze.cz/blog/nezavislost/
24. 5. 2011 18:36:08
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639492
ghostik
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
24. 5. 2011 18:38:44
proc sis takoveho zakaznika vybral? proc nemas smlouvu? proc jste si vse nevysvetlili v pocatku? ...?
zakaznici - vysiraci - jsou poznatelni uz z nekolika prvnich mailu
napr:
- v prvnim mailu si domluvite web, funkcnost, rozvrzeni, ... a konkretni cenu za toto
- po tydnu ve druhem uz pise i o naplneni a super logu (cenu nezminuje a ani nezvysuje), ktere chce i s vizitkou atd.
- podeseti dnech ve tretim se pta na vyhledavace a chce mit jistotu, ze budouci web bude prvni na nejake obecne slovo = nekdo mu dal tip ci nejakou radu(v tuto chvili je web temer hotov a urcen k predani viz prvni odrazka)
- po ctrnacti dnech ti oznami, ze domluvena castka je vysoka a ze znameho syn, ktery chodi na ZS do 8. tridy, ktery ale taky dela super weby, by to zvladl za polovinu a ceka, ze slevis, jinak nechce nic nebo musis udelat neco navic
...
pokud s tebou klient vyjebava, je to tva chyba, ze nemas pevne stanovene mantinely typu, co presne bude a za kolik vytvoreno, co stoji prace navic atd.
Klient vysirac je dobre popsan tady:
http://www.fandor.cz/vysiraci-typologie-zakaznicke-skupiny/
24. 5. 2011 18:38:44
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639491
weby
Plaváček je lehce mimo, ale názor mu nechat můžeme.
Díky, žes mi ponechal právo na názor :) Dodám poslední větu - zákazník je vždycky náš pán. Bez výjimky. Jenom možná trochu záleží na tom, jakého si vybereme. A to už záleží na nás. Je to jasnější?
24. 5. 2011 19:10:27
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639490
toshi
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
24. 5. 2011 19:56:28
Plaváčku to je nesmysl. Máš jasně definovanou službu podle jasně definovaných podmínek, pokud to zákazník nechápe není to tvoje chyba ale jeho. Umět říct zákazníkovi ne by měl být podnikatelský základ.
24. 5. 2011 19:56:28
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639489
Myslím, že to nedávno napsal Petr Široký v jiném tématu, ale "Náš zákazník, náš pán" je v designu vražedná kombinace.
Zákazník není nikdy můj pán. Samozřejmě pokud jsi v situaci, kdy se ti hodí každá zakázka a každá koruna, pak je čas jít pod úroveň a nehlásit se ke svým výtvorům, hlavně, že je to zaplacený, nicméně to jsou extrémní případy.
Plaváček to, tuším, myslí dobře, jen to bez té poslední věty vypadá, jakoby nad ním stál někdo s holí a nutil ho dělat v designu prasárny, před kterými by musel zavírat oči. To je samozřejmě nesmysl, proč jinak bych měl ŽL a byl svým pánem?
24. 5. 2011 20:03:32
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639488
Plavajz to myslí dobře. Nevidím v tom radu "nechte si srát na hlavu" jako spíš prosté konstatování faktu, že jakékoli dohadování se se zákazníkem nebo hledání problému na jeho straně je jen zbytečným plýtváním sil a času, které stejně k ničemu nevede.
24. 5. 2011 21:43:07
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639487
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
24. 5. 2011 21:50:43
Napsal Plaváček;659144
Díky, žes mi ponechal právo na názor :) Dodám poslední větu - zákazník je vždycky náš pán. Bez výjimky. Jenom možná trochu záleží na tom, jakého si vybereme. A to už záleží na nás. Je to jasnější?
Vůbec ne. Ten citát je sám o sobě výborný a hrozivý. Dá se chápat dvěma směry. Jeden bych zestručnil tak, že člověk se má snažit svému zákazníkovi vyjít vstříc. Druhý bych nazval "podpantofel" a klasifikoval bych ho asi tak jako vhodný pro 17. století. Zákazníky si člověk volí. Definuje si hranice. Zákazník není tvůj pán, nikdy, pokud nejsi otrok. Máš možnost svobodně rozvázat spolupráci a najít si jiného.
Asi to budeš muset trochu rozvést, protože kromě toho že opakuješ 2 opravdu otřesné "rady" (v tom jak jsou jen řečeny a není k nim dodáno nic navíc - možná to vidíš jednoznačně v pozitivním směru, ale já ne), jsem mnoho moudrosti nepochytil. Nemyslím si že to myslíš tak příkře, ale potom to tak vyznívá. Mám rád taková dobře znějící hesla... A mimochodem, hledat chyby jen u sebe je rada do ideálního světa, kde jsou všichni hodní, slušní a spravedliví. Správně by mělo být "nejprve hledat chyby u sebe, potom u zákazníka". Protože někteří zákazníci jsou takoví, že to člověk prostě neuhlídá, i kdyby byl psycholog a profesionální vyšetřovatel zároveň.
Zákazník určitě nemá být ten, kdo by měl věci řešit, ale někdy jednoduše je lepší vycouvat, protože se s člověkem prostě nedá domluvit. Jinak upřímně ten úvodní příspěvek je takový výkřik do tmy, co na to napsat...
konstatování faktu, že jakékoli dohadování se se zákazníkem nebo hledání problému na jeho straně je jen zbytečným plýtváním sil a času
Pokud to myslí takhle, tak by se s tím dalo souhlasit. Někdy :) Je pravda že pokud si člověk neurčí hranice a sklouzne do toho, že skončí tak, že bude dělat něco co původně vůbec neměl v úmyslu, jde o jeho chybu, ale někteří zákazníci jsou prostě nepředvídatelní a nemůžete toho druhého člověka hlídat.
24. 5. 2011 21:50:43
https://webtrh.cz/diskuse/dela-si-z-vas-taky-zakaznik/#reply639486
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit