Zadejte hledaný výraz...

Debata nad cenou textu

Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
17. 12. 2009 11:48:03
kvalitní článek = více stráveného času = více peněz
No já bych to viděl opět trochu jinak, ale už se blížíme :)
podle mě to není možné shrnout do jednoho vzorce. Mělo by to podle mě vypadat spíše takto:
Uspokojení zadavatele = SEO text nebo odborný text nebo krátký text nebo dlouhý text nebo nebo.... prostě to, co si zadavatel přeje + dobře poskládaná slova tak, jak to dělá každý z nás úplně jinak.
Adekvátní cena = taková cena, při níž se potká poptávka s nabídkou.
Kvalitní článek = uspokojení zadavatele + adekvátní cena
17. 12. 2009 11:48:03
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421249
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 12. 2009 11:52:51
Han_solo: nu to se ale tak neprepocitava "tady", to se prepocitava obecne a osobne v tom zadny problem nevidim. Spis naopak. Nejdu do napsani clanku, pokud si s klientem nejprve neudelame presnejsi predstavu o rozsahu - a mimochodem asi dobre delam, jelikoz uz jsem zazil i zakazniky, kteri povazuji NS za jednu stranku Wordu. To podle me vubec nesouvisi s tim, ze dlouhy text nezarucuje kvalitu (s cimz mimochodem souhlasim, zvlaste na Internetu... ALE - pisu stejne tak i pro odborne portaly, ktere maji uz zavedenou nejakou tradici a cokoliv pod 15 tisic znaku povazuji za malo obsahle). Spise s tim, ze je proste zapotrebi stanovit nejake mantinely a dvojnasob to plati v pripade tistenych magazinu, protoze ty zkratka nejsou "nafukovaci" a ja navic nesnasim, kdyz mi pak text dodatecne krati korektor co tomu vubec nerozumi.
17. 12. 2009 11:52:51
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421248
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
17. 12. 2009 12:09:19
Han_solo: nu to se ale tak neprepocitava "tady", to se prepocitava obecne a osobne v tom zadny problem nevidim. Spis naopak. Nejdu do napsani clanku, pokud si s klientem nejprve neudelame presnejsi predstavu o rozsahu - a mimochodem asi dobre delam, jelikoz uz jsem zazil i zakazniky, kteri povazuji NS za jednu stranku Wordu. To podle me vubec nesouvisi s tim, ze dlouhy text nezarucuje kvalitu (s cimz mimochodem souhlasim, zvlaste na Internetu... ALE - pisu stejne tak i pro odborne portaly, ktere maji uz zavedenou nejakou tradici a cokoliv pod 15 tisic znaku povazuji za malo obsahle). Spise s tim, ze je proste zapotrebi stanovit nejake mantinely a dvojnasob to plati v pripade tistenych magazinu, protoze ty zkratka nejsou "nafukovaci" a ja navic nesnasim, kdyz mi pak text dodatecne krati korektor co tomu vubec nerozumi.
Tak nám konečně něco předveď, když píšeš dobře. Rádi se necháme poučit. Taky chceme být dobrý jako ty. Znažil jsem se najít nějaké tvé reference, ale na stránku s "podezřelým útočným obsahem" , kteoru vystavuješ ve svém podpisu se mi moc nechce.
17. 12. 2009 12:09:19
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421247
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 12. 2009 12:27:55
Malej Jarda: jak jsem dal vcera doufam dostatecne najevo, tak nemam zadny duvod sem neco vkladat. Pokud se jeste ozve krnac, bude na tom trvat a soucasne mi zaplati, urcite pak link poskytne. I tak musim ale rict, ze o tom beztak jeste vazne premyslim. Protoze se to tu dost zvrhlo smerem, ktery se mi jednak nelibi a ze ktereho jsem druhak asi uz proste vyrostl. Mozna muj trimesicni syn by byl za nejakou dobu na podobne veci vhodnejsi adept. :)
WebText neni "one man show", tzn. neni muj, ale i kolegu. Momentalne nemuzu prijit na to jak se toho utocneho obsahu zbavit, takze to asi bude muset prevzit nekdo povolanejsi (konstatovat muzu jen tolik, ze uz po prvnim problemu a naslednem kompletnim vycisteni stranek jsem zmenil heslo, na FTP se v mezicase nikdo nelogoval, hesla nejsou nikde ulozena a presto se to vratilo).
17. 12. 2009 12:27:55
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421246
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
17. 12. 2009 12:32:17
Nightmare: Kdyby ses měl čím pochlubit, pochlubil by ses. Stejně jako se chlubíš svými příjmy, svými zkušenostmi či členstvým v Mense. Tvé ego by tě prostě donutilo k tomu dát sem link.
Směr, kterým se zvrhla tato debata se mě osobně naopak líbí hodně. Začala být konečně věcná a k tématu. Tedy kromě tvých příspěvků, ve kterých si jen taháš triko a skutek utek.
17. 12. 2009 12:32:17
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421245
Jan Matějka
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
17. 12. 2009 12:39:10
Malej Jarda: tak tady sepisuju sáhodlouhý elaborát a přemýšlím, proč do mě šiješ a kde mám jaký útočný stránky a ono to není pro mě :)
Nightmare: No já ale s tebou v zásadě souhlasím, co se týče toho zadávání NS/článek, tak ja má z offline spíš zkušenosti se zadám - naspat tiskovou zprávu, napsat dopis klientům, napsat text inzerátu, a je jedno kolik to bude mít znaků (z hlediska ceny, třeba u textu k inzerátu je to samozřejmě omezené po technické stránce věci). To, že někdo chce dlouhé texty, to je samozřejmě v pořádku a pro odborná média mají jistě smysl (i když to neznamená, že se čtou jednoduše, to ale není jejich účel).
Psaní pro tištený média má svoje specifika, nenazýval bych to copywritingem, ale redakční prací, což můžou být dost odlišné věci. Jinak upravovat text, který se někam nevejde by měl minimálně editor, když ne autor.
17. 12. 2009 12:39:10
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421244
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
17. 12. 2009 12:44:58
Malej Jarda: tak tady sepisuju sáhodlouhý elaborát a přemýšlím, proč do mě šiješ a kde mám jaký útočný stránky a ono to není pro mě
Šít do tebe - to bych si nedovolil. 1 - tvé příspěvky jsou věcné 2 - tvé stránky se mi líbí. 3 - s tvým fotbalemdoma.cz mám velké plány. Ty to ještě nevíš, ale brzy se to dozvíš :) (vše v tom nejlepším slova smyslu a myslím, že budeš rád)
17. 12. 2009 12:44:58
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421243
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 12. 2009 12:56:06
Han_solo: nj. toto zrovna jsou "formaty" u kterych existuji i jakesi zvyklosti a doporuceni co se nejen idealniho rozsahu tyce (napr. ze TZ sice muze byt delsi, ale mela by byt napsana tak, aby sla postupne kratit odzadu, hlavni je u ni prvni odstavec etc.) aj. Pravda je, ze ted v posledni dobe jsem take psal jeden obchodni dopis + TZ a rozsah se nespecifikoval. Ale to zase slo o firmu pro kterou pracuju dlouhodobe. Coz je pak take o necem trochu jinem, protoze oni uz vedi co muzou priblizne cekat...
---------- Post was amended at 13:01 ----------
Malej Jarda: tak presne tento druh stimulace ala "jestli opravdu umis hackovat, dokazes mi urcite zjistit heslo tady k tomu e-mailu" na me bohuzel nefungoval dokonce uz ani v tom veku, kdy jsem jeste byl k premerovani delky cehokoliv (a naslednemu vzajemnemu srovnavani) mnohem svolnejsi, nez dnes. :nono:
17. 12. 2009 12:56:06
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421242
Jan Matějka
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
17. 12. 2009 13:07:00
Šít do tebe - to bych si nedovolil. 1 - tvé příspěvky jsou věcné 2 - tvé stránky se mi líbí. 3 - s tvým fotbalemdoma.cz mám velké plány. Ty to ještě nevíš, ale brzy se to dozvíš (vše v tom nejlepším slova smyslu a myslím, že budeš rád)
:) Tak to mě těší :)
Nightmare: No a to je asi to co tvrdím. Obecně si myslím, že čím přesnější je zadání, tím je to lepší. Zadání třeba na jednu normostranu textu je přesné, ale řekl bych, že někdy je na škodu věci... Možná by zadavatelé víc přemýšlet o tom, na co ten text má sloužit, což jenom potvrzuje tvoje zkušenosti třeba s psaním pro odborná média...
17. 12. 2009 13:07:00
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421241
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
17. 12. 2009 13:33:55
Malej Jarda: tak presne tento druh stimulace ala "jestli opravdu umis hackovat, dokazes mi urcite zjistit heslo tady k tomu e-mailu" na me bohuzel nefungoval dokonce uz ani v tom veku, kdy jsem jeste byl k premerovani delky cehokoliv (a naslednemu vzajemnemu srovnavani) mnohem svolnejsi, nez dnes.
Ale ale. A co to tvé - vydělávám víc, jsem v Mense, jsem lepší.... to není poměřování? No když o tom tak uvažuju, tak vlastně ani ne. To je jen trapný žvanění, což z tebe dělá opravdu došpělého člověka. Aby to bylo poměřování, musel by si něco předvést, čemuž ty se zoufale brážníš a vymýšlíš nové a nové důvody a schováváš se za svou rádoby vyspělost.
17. 12. 2009 13:33:55
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421240
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 12. 2009 14:06:51
Malej Jarda: ne - to je konstatovani faktu. Ze napred napises hlouposti a pak - kdyz ti to nekdo natvrdo rekne - do nej okamzite zacnes ironicky rypat, tak to je tvuj problem. Ja se s tebou pak dal proste jen bavil ve stejnem duchu, protoze me to bavilo. Zlobit se na me muzes maximalne kvuli tomu, ze nejsem tak diplomaticky jako namatkou Han_solo se svym "A ještě poslední věc ad korektor - copywriter by zásadně neměl být i korektor textu (což neznamená, že by neměl umět pravopis)....", ale asi proste nemam ve zvyku kolem kazdeho chodit po spickach. Takze jsem zkratka rekl, ze je to podle me nesmysl a take ze netusim co presne chces slyset na tu poznamku o svem byvalem platu. A pokud podle nej ted hodnotis co je a co neni pod cenou, tak je to take nesmyslne. Ja fakt netusim co jsi cekal. Jestli te mam radeji politovat a napsat jak me mrzi, ze tvuj plat "zdaleka neodpovídal ceně 100 Kč/článek" a ze samozrejme tahle zakazka tim padem pod cenou nebyla a byt nemohla, jelikoz zadny, ani ten sebeschopnejsi redaktor na svete si vic vydelat nemuze...
Puvodne jsem chtel hlavne vysvetlit (byt asi ne dvakrat stastnou formou, jak tak sleduji pro zmenu to tve ego), ze v te cene pod kterou lide jako ja nechodi je zapocitano mnohem vic, nez jen vlastni NAPSANI cehokoliv. Neni to tedy vyhradne ani o napsani, ani o korekture, ani o casu co tomu venuji. Podobne to namatkou funguje u pravniku - vsichni vychazeji vicemene z toho stejneho zakladu, venuji ti na schuzkach plus/minus stejne casu ale jen nekteri z nich dokazou u soudu permanentne vyhravat a nebudou te proste obhajovat za tisicovku i kdyz by nakrasne teoreticky mohli. Dej jim jako argument, ze to prece neni pod cenou, protoze v dobach kdy jeste byli nekde na praxi nemeli ani tu tisicovku...
17. 12. 2009 14:06:51
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421239
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
17. 12. 2009 14:13:57
_Nightmare_ - nemusíš se takhle rozepisovat - už tvé příspěvky odmítám číst. Jsou hloupé, nabubřelé, rádoby došpělé a tvým nekonečným egem prostoupené. Jediný tvůj příspěvek který mne bude zajímat bude ten, ve kterém bude link na tvojí práci, za níž si účtuješ několia násobně více než většina z lidí z webrhu.
17. 12. 2009 14:13:57
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421238
Jan Matějka
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
17. 12. 2009 15:41:35
ze nejsem tak diplomaticky jako namatkou Han_solo
Tak nevim, jestli se mám urazit nebo to brát jako kompliment :).
17. 12. 2009 15:41:35
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421237
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
17. 12. 2009 15:53:34
Napsal _Nightmare_;416412
Nezlobte se na me panove, ale ja mam takovy pocit, ze tahle diskuse se zacina pomalu prelevat v "kdo dal docura". Coz me jednak uz nejakou tu dobu moc nebavi a jednak se v tom uplne zacina ztracet puvodni smysl me reakce. Kdy vubec neslo o to srovnavat jak kdo z nas pise, ale o nektere zcela konkretni zalezitosti (vyroky). Uprimne receno je mi vazne jedno co Jarda zvlada/nezvlada - dokud je ochoten mu nekdo za to platit, tak nakonec proc ne. Neni to moje vec, stejne jako on neni posluchac na nejake me prednasce. Z techto duvodu se nehodlam vyjadrovat ani k onomu clanku - jedine co si neodpustim je pozastavit se nad dosti sveraznym pristupem autora k vyrazu "Necronomicon" (je to totiz latinsky nazev pro Al-Azif a v prekladu znamena "kniha mrtvych jmen"). Tim se ale beztak jen potvrzuje co jsem sem napsal uz drive (pisalci berouci si na WebTrhu temata, kterym vlastne vubec nerozumi), takze netreba to rozvadet.
Tak s tímto abych řekl pravdu jsi mě mile překvapil, trochu bych to upřesnil:
Al-Azif - jsou zvuky nučního hmyzu a vé své podstatě to nemá z necronomiconem nic společného, ale opravdu jsi mě překvapil.
Udělej mi cenu za článek, nekoukej na NS - prostě pěknej článek.děkuji
17. 12. 2009 15:53:34
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421236
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
17. 12. 2009 15:58:25
krnac: a souhlasis spis s timhle vykladem, nebo s vykladem Kennetha Granta, kdyz jsme jednou u toho? :)
---------- Post was amended at 16:04 ----------
Han_solo: to neres :-) - proste jsem chtel jenom poukazat na fakt, ze jsi mu k tomuto konkretnimu bodu vicemene napsal to stejne co ja, akorat jinym zpusobem a prirozene do tebe uz neryje. Zvlaste kdyz mu chvalis web. :-)
17. 12. 2009 15:58:25
https://webtrh.cz/diskuse/debata-nad-cenou-textu/strana/6#reply421235
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit