Zadejte hledaný výraz...

Dárkové poukazy pro služby

Pavel Dundáček
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
11. 10. 2013 11:11:37
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti ohledně nabízení dárkových poukazů na služby prováděné přímo u zákazníků. Nejedná se tedy o poukazy na odběr zboží.
  • Jakou formu poukazu zvolit?
    Z hlediska jednoduchosti se mi zdá přijatelná forma, kdy zákazníkovi zašlu po zaplacení dárkový poukaz, ten si vytiskne a daruje jej obdarované osobě, nevýhodu vidím v tom, že ne každý má tiskárnu a taky asi dárkový poukaz na kancelářském papíru v čb provedení nebude vypadat moc hezky.
    Druhá možnost je zaslání dárkového poukazu poštou buď po zaplacení předem nebo na dobírku. Poukaz by byl vytištěn barevně v tiskárně a měl by reprezentativní vzhled.
    Jak to řešíte vy? Nabízíte jen jednu z možností, nebo obě?
    Osobní vyzvednutí poukazu u mě není možné, proto o něm neuvažuji.
  • Jak řešit to, pokud je ve skutečnosti výsledná cena vyšší, než je cena poukazu?
    Nabízím služby, kde je cena stanovena jako konečná a pevná, ale současně mám i služby, kdy se cena může lišit v závislosti na skutečném objemu prací, který třeba ten, kdo poukaz daruje, nemusí správně odhadnout, takže cena po provedení prací pak může být vyšší (ale i nižší), než je cena poukazu.
    Jak řešit tuhle situaci? Napadá mě zhruba pět řešení:
    • Zvolit dárkový poukaz s nějakou rezervou navíc. Vracet potom částku navíc tomu, kdo poukaz zakoupil, nebo ne?
    • Chtít rozdíl od obdarovávaného. Tady vidím docela problém chtít po někom, kdo počítá s tím, že služby dostal jako dárek zdarma, aby něco platil.
    • Chtít rozdíl od toho, kdo poukaz kupuje. Tady taky vidím problém v tom, po někom následně požadovat další peníze navíc.
    • Nabízet poukaz pouze na služby, kde je pevně stanovená cena a rozsah práce.
    • Zaplacení rozdílu nevyžadovat.
  • Nabízet univerzální nebo individuální poukazy?
    Nabízíte poukazy, kde je uvedena třeba jen částka nebo název služby, nebo každý poukaz upravujete tak, že tam třeba dopíšete jméno dárce a obdarovávaného a třeba příležitost, ke které dárkový poukaz dostává (Vánoce, narozeniny...)?
    Můžete sdělit i svoje konkrétní zkušenosti, třeba kolik procent zakázek vám tvoří zakázky z dárkových poukazů, jestli se třeba zmiňujete i přímo u zákazníků o možnosti zakoupení dárkových poukazů pro jejich příbuzné a známe apod.
    Za vaše názory předem děkuji.
  • 11. 10. 2013 11:11:37
    https://webtrh.cz/diskuse/darkove-poukazy-pro-sluzby/#reply954779
    MACOMEDIA
    verified
    rating uzivatele
    (1 hodnocení)
    11. 10. 2013 11:31:38
    Napsal ZBLO;1008745
    Dobrý den,
    Za vaše názory předem děkuji.
    Co se týká tisku, je pravda že néé každý má tiskárnu a když jo tak je většinou bez barvy :-)
    Lepší než vracet peníze je mít poukaz na určitou částku a zbytek řešit doplatkem či vyčerpáním dalších služeb, ale záleží také na co poukazy nabízíš.
    Poukaz zaslat poštou je asi to nej. I když někdy se zasláním mailem nevyhneš, páč dárky se kupují většinou na poslední chvíli (aspoň já). Není problém poslat poukaz hned a aktivní se stane až po uhrazení částky.
    11. 10. 2013 11:31:38
    https://webtrh.cz/diskuse/darkove-poukazy-pro-sluzby/#reply954778
    Pro odpověď se přihlašte.
    Přihlásit