Zadejte hledaný výraz...

Daňový doklad zasílán přes email v PDF

luve88
verified
rating uzivatele
(51 hodnocení)
21. 1. 2011 20:40:08
Když jsem byl neplátce DPH tak jsem mohl faktury posílat bez problému přes email v PDF.
Je možné toto praktikovat i u plátce DPH a tedy u daňového dokladu ?
Musím na daňový doklad přidat naskenovaný podpis ? Případně co se pro mě mění ?
21. 1. 2011 20:40:08
https://webtrh.cz/diskuse/danovy-doklad-zasilan-pres-email-v-pdf/#reply602113
joe_xxx
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
21. 1. 2011 20:54:53
Nic se nemění - i daňový doklad lze odesílat emailem, žádný podpis na vydaném dokladu být nemusí.
Ovšem daňový doklad přijatý (od dodavatele) je třeba opatřit datem přijetí toho dokladu a Vaším podpisem - říká se tomu podpisový záznam.
Tím potvrzujete, že jste zkontroloval hmotnou i formální stránku toho kterého obchodního případu.
Hezký večer
21. 1. 2011 20:54:53
https://webtrh.cz/diskuse/danovy-doklad-zasilan-pres-email-v-pdf/#reply602112
K tomu snad jen dodám, že posílání daňového dokladu v elektronické podobě upravuje §26 zákona o DPH takhle
Napsal "Odstavec (4)"
(4) Daňový doklad může být vystaven se souhlasem osoby, pro kterou se uskutečňuje zdanitelné plnění nebo plnění osvobozené od daně s nárokem na odpočet daně, i v elektronické podobě, pokud jej plátce nebo osoba uvedená v odstavci 3 opatřila zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (dále jen „uznávaný elektronický podpis“) nebo elektronickou značkou založenou na kvalifikovaném systémovém certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (dále jen „uznávaná elektronická značka“) podle zvláštního právního předpisu nebo pokud je zaručena věrohodnost původu a neporušitelnost obsahu daňového dokladu elektronickou výměnou informací (EDI).
Takže vytvořené PDF je potřeba opatřit elektronickým podpisem, což většina fakturačních programů umí, a pokud ne, tak to uděláš přímo v Acrobatu. Souhlas příjemce je nutný, tj. pokud příjemce nesouhlasí s elektronickou formou, pak se musí daňový doklad vystavit v tištěné podobě.
24. 1. 2011 11:42:34
https://webtrh.cz/diskuse/danovy-doklad-zasilan-pres-email-v-pdf/#reply602111
luve88
verified
rating uzivatele
(51 hodnocení)
24. 1. 2011 12:08:49
Takže většinou se to v praxi dělá tak, že se zašle emailem v PDF a druhá strana to vytiskne. A při kontrole řekně, že to došlo v písemné podobě. (stejně bych poštou zasílal úplně to stejné co emailem, pouze si to musí vytisknout).
Platí to ?
24. 1. 2011 12:08:49
https://webtrh.cz/diskuse/danovy-doklad-zasilan-pres-email-v-pdf/#reply602110
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit