Zadejte hledaný výraz...

Daně přes paušál?

patentik
verified
rating uzivatele
2. 10. 2011 18:03:25
Od února 2011 mám založený malý eshop s úmyslem platit daně přes paušál, tj. evidovat pouze příjmové faktury za platby od zákazníků. Když jsem si to teď propočítával, tak by vyšlo opravdu lépe dělat jednoduché účetnictví a vyčíslit kromě příjmů i náklady (zejména nákup zboží a poštovné). Měl bych prosím tři dotazy :
1)
Zboží kupuji v číně, platím VŠE přes pay pal. Bylo by dostatečné pro vyčíslení nákladů vyjet výpisy z paypalu pro každou transakci v Kč v celkové roční sumě potom připočíst veškeré náklady za poštovné a prohlásit to za celkové náklady v daném roce?
2)
Na konci roku udělám inventuru, tj. zjistím kolik kterých produktů mám skladem - ty se nacení jak? Jestliže zbydou např. 3ks tak na jejich nacenění vezmu nákladovou cenu posledních 3 zakoupených kusů? nebo třeba průměrnou cenu jakou jsem za konkrétní produkt zaplatil v tomto roce?
3)
Je možné si do nákladů dát např. i LCD monitor s DVB-tunerem (pro občasné sledování TV) - nebo bude finančák argumentovat tím, že by stačil obyč. LCD? je jasné, že není úřad jako úřad, ale to potom by mohli namítat proč mít úlopříčku 24 když stačí 17...
Díky za reakce
2. 10. 2011 18:03:25
https://webtrh.cz/diskuse/dane-pres-pausal#reply682760
eobchod
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
2. 10. 2011 18:16:36
jestli čtu správně tak paušální výdaje se odečítají v % , http://www.jakpodnikat.cz/pausalni-vydaje-procentem.php .
Není možné si do nákladu dát další výdaje , nevedete žádnou danovou evidenci ,ale jen evidenci příjmů a pohledávek.
2. 10. 2011 18:16:36
https://webtrh.cz/diskuse/dane-pres-pausal#reply682759
patentik
verified
rating uzivatele
2. 10. 2011 19:05:45
jo to mě je jasné, teď jen uvažuji jestli se vydat cestou paušálu anebo vést účetnictví a vyčíslit výnosy a náklady
není mi jasné jestli můžu vyjet ke každému nákupu výpis z paypalu (transaction details) kde je co jsem nakoupil a zakolik a sečíst to v kumulu za rok, nebo jestli je nutné evidovat každou položku zvlášť, tj. kdy jsem ji nakoupil a za kolik a kdy jsem ji prodal a za kolik
2. 10. 2011 19:05:45
https://webtrh.cz/diskuse/dane-pres-pausal#reply682758
joe_xxx
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 10. 2011 20:09:04
Povedete tedy daňovou evidenci. Ta má svá pravidla - popsáno v zákonu o daních z příjmů. Jedno z nich je: vést evidenci majetku.
1)
Zboží kupuji v číně, platím VŠE přes pay pal. Bylo by dostatečné pro vyčíslení nákladů vyjet výpisy z paypalu pro každou transakci v Kč v celkové roční sumě potom připočíst veškeré náklady za poštovné a prohlásit to za celkové náklady v daném roce?
Daňově uznatelné výdaje máte PRÁVO uplatnit, nikoli POVINNOST. Takže - pokud se s tím nechcete moc babrat, udělejte to, jak popsáno. Ale kde budou ostatní výdaje? Clo a DPH při dovozu, ostatní služby, kancelářské potřeby, energie, obalový materiál atd.
2)
Na konci roku udělám inventuru, tj. zjistím kolik kterých produktů mám skladem - ty se nacení jak? Jestliže zbydou např. 3ks tak na jejich nacenění vezmu nákladovou cenu posledních 3 zakoupených kusů? nebo třeba průměrnou cenu jakou jsem za konkrétní produkt zaplatil v tomto roce?
Vedete (jak uvedeno nahoře) evidenci majetku, neb nakoupené zboží je Váš majetek. Minimálně: Nakoupeno kdy, kolik kusů, pořizovací cena (všechny náklady okolo se do ní započítávají, např. dopravné, clo, DPH při dovozu, pojištění atd. - nejen cena samotného zboží, kterou jste platil do Číny). Prodáno, kdy. Na konci roku porovnáte stav téhle evidence s fyzickým stavem ve skladu = inventura = taky jedna povinnost vyplývající z DE.
3)
Je možné si do nákladů dát např. i LCD monitor s DVB-tunerem (pro občasné sledování TV) - nebo bude finančák argumentovat tím, že by stačil obyč. LCD? je jasné, že není úřad jako úřad, ale to potom by mohli namítat proč mít úlopříčku 24 když stačí 17...
Pokud vybavení kanceláře pořizujete s ohledem na soukromé potřeby (občasné sledování TV), bylo by vhodné související výdaje neuplatňovat celé do DE daňově, nýbrž např. z 75%. Zbývajících 25% ceny zaúčtovat nedaňově (zaplatit ze soukromých peněz). A pak být schopen obhájit ten poměr daňové : nedaňové. (Např na monitoru ze 75% pracujete pro živnost a z 25% se díváte na televizi). Tohle je důležité u všech výdajů: telefonní poplatky, připojení k internetu atd. Do toho, jestli jste si koupil větší monitor, když by Vám stačil menší, Vám nemá kdo co mluvit. Jsou to Vaše peníze, Vy rozhodujete, co potřebujete do živnosti.
2. 10. 2011 20:09:04
https://webtrh.cz/diskuse/dane-pres-pausal#reply682757
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit