Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Dá se bojovat něčím jiným než cenou?

TDS
verified
rating uzivatele
19. 7. 2015 17:07:57
Fakt záleží na tom, co prodáváš a jak to máš teď nastavený (ceny, možnosti dopravy, odběru...). Jestli to stejné prodává dalších 100 eshopů, těžko vymýšlet čím to přebiješ, jestli je to běžná věc, u které navíc nehrozí že zákazník požaduje poradenství, služby atd. Kromě ceny se zaměř na to, abys vůbec dostal lidi do eshopu, když tam nebude nikdo chodit tak moc neprodáš i když budeš nejlevnější. Vyzkoušej nějaké PPC /seznam, google/, možná i tu heureku zkus s minimálním kreditem vyzkoušet, uvidíš jestli se to vyplatí i při vyšší ceně.
Jinak bez znalosti sortimentu je to fakt jen obecné doporučení typu služby, nabídnout zákazníkovi servis a služby atd.
Jinak co mě zajímá, když nakupuju něco na internetu (což je prakticky pořád) - samozřejmě cena, ale ne nutně nejnižší ze všech, ale spíše z okruhu eshopů kde jsem zvyklý nakupovat a/nebo mají pobočku někde v okolí. V podstatě u položek za pár stovek mě ani nezajímá, jestli to nějaký shop má o dvacku levnější, protože to stejně většinou pak přeplatím na předražené dopravě (typicky třeba knížky, tam je podrážečů cen mraky, ale pak chtějí stovku za dopravu, tak radši beru jinde, kde mám nad 500 dopravu zdarma a nemusím to řešit, případně si to objednám v knihkupectví za rohem přes eshop se slevou a vím, že za hodinku se tam můžu stavit). U elektroniky pokud není opravdu velký rozdíl v ceně, tak prostě beru známé eshopy případně obchody s eshopem.
Jinak nerad bych zklamal ty, co doporučují spoustu rad, tipů a receptů, ale myslím si, že tohle většina nakupujících nepotřebuje nebo si to dohledá jinde. Někdy je to i docela kontraproduktivní, když si jednorázově něco koupím a pak mě eshop otravuje že ještě tohle, tamto a jeslti náhodou nechci ještě to.... Nenapadá mě moc zboží, kde potřebuju nějakou tu "omáčku" okolo. Spíš popis zboží, nabídku doplňkových produktů apod. Chci rychle koupit co chci (resp. to rychle v eshopu najít), zjistit kolik mě to bude celkem stát a mít to rychle doma. A pokud už potřebuju poradit, tak chci mít rychle odpověď od zákaznické podpory, např. pokud jde o zboží (jako když jsme kupovali nábytek) o kterém potřebuju víc informací než jednu fotku (upřesnit např. termín dodání, jak funguje doprava když to jeden člověk neunese atd.).
Pokud prodáváš běžné zboží, asi moc nevymyslíš. Pokud jde o dražší zboží, které člověk nekupuje běžně, zaměřil bych se zejména na to poradenství ale ne ve stylu, že z eshopu uděláte blog, ale aby zákazník dostal odpověď co nejpřesnější a rychle. Co může být zajímavé, je prodej na první pohled nesouvisejícího zboží, někdy to funguje a člověk pak vezme i úplně něco jiného než původně chtěl koupit resp. je pro něj argument nakoupit i zboží, které by koupil jinak jinde - má to v jednom shopu, nemusí se tím zdržovat.
19. 7. 2015 17:07:57
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127614
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
19. 7. 2015 20:37:37
node: tak to gratuluju, protoze treba ja mam s Alzou katastrofalni zkusenosti a pokud prave jejich pristup ma byt nejaka pridana hodnota, tak to potes.
Osobne bych rekl, ze nejakou tu pridanou hodnotu casto najdes spis u mnohem mensiho prodejce, pro ktereho nejsi jen jedno "cislo" z XYZ... denne... a o to vic si te jakozto zakaznika vazi.
19. 7. 2015 20:37:37
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127613
boolk
verified
rating uzivatele
20. 7. 2015 23:59:09
TDS:
> Jinak nerad bych zklamal ty, co doporučují spoustu rad, tipů a receptů,
Souhlas. V kontextu, v jakém to zmiňuješ je opravdu zásadní mít kloudné fotky, kloudný popis, třeba u počítačů tam mít i méně obvyklé parametry. A samozřejmě rychle odpovídající podporu ;-)
_Nightmare_: Myslím, že Alza je v mnoha věcech před ostatníma eshopama, ale zrovna ty popisky a parametry nic moc. Znalosti podpory nic moc. Cena taky nic moc. Moje vzdálenost na nejbližší výdejnu taky nic moc.
Proto taky asi prodávají grily a bazény (nabídkový email z 20.7.) :-P
Ale ještě jednu věc k těm tipům, receptům apod.: nejde o to jestli to funguje. To je stejné, jako billboardy, rozhlasová reklama, SEO, ...... cokoli jiné - "zkoušeli jsme - nefunguje". Jenže z těchto věcí jedna vedle druhé potřebuje, aby se dělaly:
a) správně
b) tam, kde mají smysl
Takže i ty recepty mohou fungovat, ale jen tam, kam patřej a navíc jen tehdy, pokud se tomu rozumí. A to je právě ten největší problém: většina z nás používá či spíše "zkouší" něco, čemu kloudně nerozumí, opičíme se po druhých, aniž bychom pochopili princip, snažíme se něco s co nejmenší přejmout, místo abychom přemýšleli vlastní kebulí.
Marketing ve své podstatě není přesvědčování dalších a dalších zákazníků, ale POUZE odstraňování překážek v cestě k těm, kteří můj produkt potřebují/mají mít.
20. 7. 2015 23:59:09
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127612
TDS
verified
rating uzivatele
21. 7. 2015 01:13:06
Opravdu ty popisy...Asi nebudeš prodávat potraviny/rychloobrátkové zboží, ale zrovna u nich bych řekl, že je ještě hodně co dohánět. V souvislosti s tím, jak se teď rojí další a další eshopy, tak ta úroveň popisků je kolikrát tragická a protože je mi tento obor blízko, tak to sleduju a v rámci možností testuju nákupy.
U Tesca kolikrát nebyly ani fotky produktu a informace tam dohazovali tak nějak průběžně a ještě dneska je vidět, že některé popisky mají super podrobné a pak tam jsou produkty, které kdybych nevěděl co to je z kamenné prodejny, tak mi to vůbec nic neřekne. Jako dodávka pak téměř vždy super včetně předání, náhrad atd. Ale na rozdíl od takového cool tlačeného feeda se zbožím pro děti mají aspoň základní informace typu "přepočet na 1 ks (na jednotku)". Což třeba u plenek, na které se feedo specializuje, je v podstatě jediná důležitá informace. A leader trhu jak se feedo označuje, to nemá (nabízí se otázka proč ne, asi by pak nevypadali tak "výhodně")? To stejné různé eshopy co si hrají na kvalitu a pak napíšou, že ta klobáska je super, z masa a na 120% lepší než ve zlém supermarketu (přitom 2/3 zboží mají úplně stejnou akorát o třetinu dražší), ale pak se nedopátrám výrobce/dodavatele. Hodně je toto problém u pečiva, třeba rohlík.cz to nemá u produktů skoro vůbec, musí se to filtrovat přes menu a pak se zjistí, že jsou to produkty velkopekáren z velké části. A taky udržovat aktuální info, hlavně o objemu/gramáži atd., zvláště když výrobce co pár měsíců mění obaly a přitom nenápadně sníží počet ks, gramáž atd.
Sorry za odbočku, jen jsem chtěl říct, že kvalitní popis produktů je základ a to i tam, kde si myslíme, že to není potřeba - ne každý se vyzná ve všem a i když se může kolikrát zdát, že se zákazník ptá na kraviny "co ví každý" tak to tak není.
21. 7. 2015 01:13:06
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127611
pikolik
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
21. 7. 2015 01:40:21
Ako bolo vyssie spomenute ..
Cena je podla mna jedna vec (dost podstatna), druha (a myslim najvacsia) je ponukane sluzby..
Myslim tym konkretnejsie doba dodania,sluzby, komunikacia ... napr. taky online chat - ochota odpovedat, ochota pomoct atd...
Proste mam otazku, tak chcem odpoved skoro hned.. ak mi niekto neodpovie do par minut, idem inde kde dostanem odpoved (a to mam fakt strpenie a ostytny kupujuci asi nie)...
Do obchodu ides tiez a normalne polozis nejaku otazku a dockas sa odpovede ...
Samozrejme ked predavas rohliky , tak to nebudes asi riesit tak ako pisem ...
21. 7. 2015 01:40:21
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127610
TDS: s temi popisky u jidla je to zajimave. Sami se snazime prubezne doplnovat, jak prijde zbozi, poctive opisujeme. Trosku potiz, ze vyrobce prubezne bez upozorneni meni slozeni, gramaz atd. Take jsme zacali jasne zverejnovat slozeni s tzv. Ecky vcetne popisu, co dane ecko je, zda patri treba mezi AZO barviva, zda je syntetickeho nebo prirodniho puvodu atd. Nekteri zakaznici reaguji dobre na to, ze mame podrobne popisky s chvali nas za to napr na Heurece, ale meli jsme uz i mail, kde nam vynadali, ze takove "svinstvo" s koktejlem ecek by dany pan nedal ani psum. Takze co zakaznik, to pristup. V kazdem pripade mame vysledovano, ze lide popisky ctou, konverzni pomer se zvysuje (samozrejme nejen diky tomu)...
21. 7. 2015 08:30:29
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127609
Vokurka
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 7. 2015 09:47:23
Takže eshop může existovat i bez nejnižší ceny na heurece? Teoreticky bez heureky.
21. 7. 2015 09:47:23
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127608
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
21. 7. 2015 09:56:37
Napsal pikolik;1211513
Ako bolo vyssie spomenute ..
Cena je podla mna jedna vec (dost podstatna), druha (a myslim najvacsia) je ponukane sluzby..
Myslim tym konkretnejsie doba dodania,sluzby, komunikacia ... napr. taky online chat - ochota odpovedat, ochota pomoct atd...
Proste mam otazku, tak chcem odpoved skoro hned.. ak mi niekto neodpovie do par minut, idem inde kde dostanem odpoved (a to mam fakt strpenie a ostytny kupujuci asi nie)...
Do obchodu ides tiez a normalne polozis nejaku otazku a dockas sa odpovede ...
Samozrejme ked predavas rohliky , tak to nebudes asi riesit tak ako pisem ...
Keby cena bola jediným kritériom ktorý rozhoduje o nákupe, tak najlepšie predávaným autom by bol Trabant, pretože to bolo najlacnejšie auto. Ale vieme že v živote to tak nie je.
21. 7. 2015 09:56:37
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127607
Vokurka
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 7. 2015 10:32:41
Gabonator: To neni moc trefné přirování, situace která se zde řeši je stejný vyrobek, akorát jeden eshop ho nabízí za nižší cenu a druhý za vyšší.
21. 7. 2015 10:32:41
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127606
Napsal MartinFial;1211547
Takže eshop může existovat i bez nejnižší ceny na heurece? Teoreticky bez heureky.
Muzete ziskavat traffic z Heureky a to i bez nejnizsich cen, staci byt dohledatelnejsi nez konkurence:) a nemit zcela srovnatelny produkt.
21. 7. 2015 10:41:20
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127605
TDS
verified
rating uzivatele
21. 7. 2015 11:19:17
MK: Co máte za eshop (klidně do zprávy)?
Ono s těmi "éčky" je to tak, že lidi jsou naučení že "E = špatně". Že éčky se označují i naprosto běžné neškodné věci, jim už ve zprávách na Nově neřeknou... Osobně se mi nejvíce líbil návrh, že by éčka měla být rozdělena do tří skupin a označena podle barev (zelená, žlutá, červená např.) a na obalech by hned bylo vidět co v tom je. Asi to znáte, ale líbil se mi ten díl na Streamu, kde byl R. Vaněk (teď nevím jestli to bylo Peklo na talíři nebo už Jídlo s.r.o.) právě v té fabrice na přísady někde v Itálii. To byl hodně zajímavý a pravdivý díl ač ze začátku to tak nevypadalo. Někdo zase nepíše kodem Eněco ale napíše to textem, tak většina lidí si myslí, jak kupuje "kvalitu" a opak je pravdou, podobně s glutamanem, uváděním "bez konzervantů" ač se do daného typu výrobku konzervanty nikdy nikde nedávají atd.
Jinak co se týká měnění složení, gramáže atd., to znám velmi dobře, kolikrát o tom nikdo z výroby/firmy neřekne ani obchodu a pak jste na VO nebo prodejnách za blbce. Ale nezapomenou nikdy hodinu mluvit o tom, jak je ten nový obal krásný, úžasný, zaujme, tyhle a tamty barvy, o mm větší logo...
No, na jednu stranu jsem rád, že jsem z toho už profesně pryč, ale když čtu ty objevné články o potravinách, supermarketech kde novináři objevili "ameriku" a přitom to bylo běžné už 10 let zpátky...
--- omlouvám se zakladateli vlákna za off-topic ---
21. 7. 2015 11:19:17
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127604
Vypada to takhle nejak http://www.svetcukraru.cz/jedla-dekorace/cukrova-dekorace-gerbery-28-ks-bile/
21. 7. 2015 12:08:38
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127603
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
21. 7. 2015 13:51:49
Napsal Radek O.;1210913
A co si pod tou pridanou hodnotou, ktera bude tak unikatni, predstavit?
Na vydejny ala alza nema, poradenstvi ma kazdy, sortiment kde kdo, rychle doruceni taky, obsah taky...
Mi to hledani neceho navic pripada dost filosoficke.
Ono je hlavně problém že se tu vyjadřují lidé, co jsou "zákazníci" nebo případně "poradci". Ale jediná užitečná odpověď by mohla přijít od prodejců. ;-) Ach, to byly doby kdy mohli mít lidé svůj podpis a každý hned viděl co dělá každý pisatel...
Jinak třeba věci jako uvádění reálné dostupnosti je určitě fajn (třeba my si na to taky potrpíme), ale když už jsou zákazníci zvyklí že "každý lže" tak to stejně část ignoruje.
To že nízká cena je "zlo" je jasné, ale s vysokou cenou si může člověk pohrávat jen v nějakém málo konkurenčním prostředí. Jinak mu nezbyde nic jiného než se pohybovat maximálně v "průměru" jako mají ostatní. Protože když přijdu na detail zboží z Google a uvidím o 10% vyšší cenu než má konkurence, tak mě moc žádná "přidaná hodnota" zajímat nebude.
Nějaké poradenství je určitě super, ale řada lidí ani pořádně nečte popisky... Takže se ptají i na to, co je u zboží přímo napsáno. Nebo se ptají na podrobnosti a když jim poradíte a vše vysvětlíte, tak (někteří) poděkují a jdou nakoupit tam kde to je o pětikorunu levnější.
Co poměrně dost funguje je kamenná prodejna, jednak to přidá prodejně trošku punc serioznosti a někteří zákazníci si prostě rádi zboží prohlédnou osobně. Takže když máš dobrou pozici ve vyhledávačích, tak se najde pár lidí co k tobě přijedou třeba přes půl republiky.
21. 7. 2015 13:51:49
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127602
trx2010
verified
rating uzivatele
21. 7. 2015 18:25:59
Mám pocit, že jediné co funguje je mít nízkou cenu a dobrý servis. Na cenu je tu kladen extrémní důraz, takže téměř nikdo u tebe už dnes nenakoupí jen proto, že seš fér, nebo že tomu co prodáváš dobře rozumíš. On tě vlastně ani nezkusí, protože jde automaticky tam, kde je to nejlevnější. To už si od tebe klidně nechá rád poradit, všechno si promyslí a pak to koupí u toho kdo má minimální cenu, bez ohledu na to že má špatné reference. Takto podle mých zkušeností reaguje minimálně 60% lidí. Nám se třeba vždy vyplatilo nelhat například o dostupnosti. Na druhou stranu, protože téměř všichni o dostupnosti lžou, tak to ocení jen lidé, kteří u tebe už někdy nakoupili a následně se třeba vracejí. Je to složitý kolečko.
Důraz na cenu je pěkně vidět například na heurece. V recenzích se najde dost lidí, kteří třeba přišli o peníze a přitom četli předem recenze, kde lidé varovali, že to levné zboží vůbec nedostali a přišly o peníze, případně běžně přijde nefunkční zboží atd.. A lidi pořád dál nakupují jako ovce a jsou jich tisíce. V hlavě mi utkvěla recenze pána, co psal, že sice četl, že všichni před ním přišly o peníze, ale on není bohatý jako ostatní a tak je pro něj myčka za 15tis (co nikdy nedostane) daleko lepší možnost než u konkurence za 20tis.
21. 7. 2015 18:25:59
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127601
Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
21. 7. 2015 19:28:33
Samozřejmě určitá skupina lidí dá na cenu, ale pokud by to bylo pro všechny priorita, pak by zmiňovaná alza už dávno zkrachovala. Ale pokud si dáš nějakou elektroniku do heureky, tak x eshopů je tam levnějších, ale buď to nemaj skladem a nebo ti to dodaj za 120 a víc. V alze maj vše skladem a můžeš to mít i zdarma na jejich centrále
21. 7. 2015 19:28:33
https://webtrh.cz/diskuse/da-se-bojovat-necim-jinym-nez-cenou/strana/2/#reply1127600
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit