Zadejte hledaný výraz...

Čtyři cenotvorné principy, které byste měli mít stále na paměti

Four Pricing Principles to Never Forget
  • Zpoplatněte svou službu dřív, než plánujete
  • Zpoplatněte svou službu víc, než plánujete
  • Nejlevnější program dobře odůvodněte, nebo zrušte
  • Připravte si plán na zvyšování cen
    A já bych dodal
  • Cena nesouvisí s vašimi náklady, ale s přidanou hodnotou.
  • Je lepší ceny zvyšovat pravidelně o málo, než zřídka o hodně.
    Další zkušenosti v diskusi na HN
    https://news.ycombinator.com/item?id=5746118
    • Pokud vaše služba stojí 10 dolarů měsíčně a návštěvník buď chce slevu, nebo si o ní nejdřív chce popovídat, nikdy nic nekoupí.
    • Snížení cen nepřinese víc zákazníků.
    • Pokud se chcete odlišit pouze cenou, dostanete se do klesající spirály.
  • 25. 5. 2013 11:55:03
    https://webtrh.cz/diskuse/ctyri-cenotvorne-principy-ktere-byste-meli-mit-stale-na-pameti/#reply905247
    Ja by som este doplnil zopar veci zo zivota ohladne zliav :)
    1.) Neumiestnujte akciovy, zlacneny tovar na zaciatok aktualnej ponuky, rozhodujete tak za zakaznika, ktory by inac kupil tovar so stabilnou marzou.
    2.) Zlavu sa pokuste vyjadrit hodnotou - zlava 20% inak, usetrite 450,-Kc
    alebo alternativnou ponukou
    zlava 30+%
    3 za cenu dvoch
    zlava 20%
    4+1 zdarama
    3.) Pokial zakaznici nevidia rozdiel medzi vasou a konkurencnou ponukou, logicky vyberaju tu lacnejsiu.
    4.) Pokial zakaznik ziada zlavu u vas a nie u konkurencie, je jasne ze ma zaujem prave o vas produkt a vase sluzby. Inak by ziadal zlavu u konkurencie. Ukazte mu rozdiel a nemusite poskytnut zlavu.
    25. 5. 2013 16:25:28
    https://webtrh.cz/diskuse/ctyri-cenotvorne-principy-ktere-byste-meli-mit-stale-na-pameti/#reply905246
    filipG
    verified
    rating uzivatele
    (4 hodnocení)
    29. 5. 2013 13:24:50
    Nizsie ceny niekedy pomozu k vacsiemu poctu zakaznikov, ale malokedy k vyssim trzbam. A urcite pomozu k nizsej marzi a nizsiemu zisku.
    k tym bobom by som dodal:
    - nepocitajte na kusy (zakaznikov, produkty) ale vzdy na trzby
    - nemaximalizujte trzby, ale zisk
    Vacsina ludi si mysli ze ak znizo cenu o polovicu, tak pride o polovicu tolko zakaznikov.
    1. dva krat tolko zakaznikov nepride
    2. ak by prislo o polovicu viac zakaznikov, tak ste na tom horsie ako pri povodnej cene polovicnom pocte zakaznikov
    Priklad:
    - mam 100 zakaznikov
    - cena 20 za zakaznika
    - trzba je 100 x 20 = 2000 penazi
    - marza 70%
    Znizim cenu a ziskam o polovicu viac zakaznikov (co ale v realite nefunguje)
    - po novom mam 150 zakaznikov
    - cena 10 penazi za zakaznika
    - trzba 150 x 10 = 150 penazi
    - marza vsak klesla na 40% a zisk je uplne v prdeli
    V realite vsak nemusia vysoke ceny fungovat vzdy. Ked si pozriete pripadove studie firiem, ktore sa zaoberaju pricingom, tak vacsinou je u ich zakaznika naozaj problem v tom, ze ma nizke ceny (a zle stanoveny cenik).
    Lenze su aj opacne pripady, ked cenu nepatrne znizli na nejaku psychologicku hranicu a pocet zakaznikov sa vyrazne zvysil, trzby a zisk tiez. Treba skusat, testovat, analyzovat a precitat si nieco o pricingu.
    Inak ak uz zlavy, tak take, ktore vam prinesu vyssiu trzbu na toho jedneho zakaznika:
    1. obycajna zlava vam trzbu na ten jeden predaj znizi
    2. ak date zakaznikvi darcek, tak zakaznik ma rovnako vysoku "zlavu", ale nechal u vas viac penazi (za produkt zaplatil plnu cenu + dostal darcek).
    Treba sa hrat aj s cennikom - ako vyzera, s cim sa porovnava, ci sa vobec chcete s niekym porovnavat, ....
    29. 5. 2013 13:24:50
    https://webtrh.cz/diskuse/ctyri-cenotvorne-principy-ktere-byste-meli-mit-stale-na-pameti/#reply905245
    Pro odpověď se přihlašte.
    Přihlásit