Zadejte hledaný výraz...

CTR vs ROI

Filip
verified
rating uzivatele
21. 6. 2007 11:18:32
Nedávno jsem si s radostí přečetl stať Amy Konefalové o tom, že dobrý CTR ještě zdaleka neznamená dobrý ROI (mnou přežvýkáno do češtiny tady). Už nějakou dobu mi připadalo, že optimalizovat na CTR je celkem zbytečné, pokud většina navíc získaných prokliků jsou slevaři. (Ve svém článku dávám konkrétní příklad, kdy se optimalizovat na CTR vyloženě nevyplatí.)
Co si o tom myslíte? Snažíte se nějak oddělovat zrno od plev už při tvorbě AdWords a Sklik kampaní?
21. 6. 2007 11:18:32
https://webtrh.cz/diskuse/ctr-vs-roi#reply12254
lupo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 6. 2007 11:52:18
V článku je jasně demonstrováno, že cílem měřitelné PPC kampaně nemá být vysoký počet návštěvníků za každou cenu, ale spíše vyšší konverzní poměr (lepší zacílení) či ROI. Prostě inzerujme chytře :-)
Snažíte se nějak oddělovat zrno od plev už při tvorbě AdWords a Sklik kampaní?
ANO - u obecných keywords
ANO - u inzerátů na produkty (zboží) s velkou konkurencí (snaha odlišit se)
21. 6. 2007 11:52:18
https://webtrh.cz/diskuse/ctr-vs-roi#reply12253
Filipe trochu mateš. Zaplatit za objednávku hodinek, které stojí od 14 000 Kč výše o dvacet korun méně nebo více není takový rozdíl. Je tam na mne moc čísel a chybí tam právě ta velikost CTR, která to nakonec rozlouskne, ale obecně vzato s vyšším CTR při nižším konverzním poměru je možné v absolutních číslech získat větší počet zákazníků, tedy i více objednávek, větší marže, ROI nižší, ale celkový zisk vyšší.
Zaměřuješ se příliš na co nejnižší cenu za objednávku. Není důležité, aby cena byla co nejnižší, musí být optimální. Pokud vydělám několik tisíc na to, že investuju o 20 Kč víc, udělám to.
To co jsi asi chtěl říct, je samozřejmě pravda. Vydělané peníze znamenají víc než CTR. Mylná je ale tvoje výchozí domněnka, že to tak nikdo nevnímá. Vnímá to tak každý (trochu rozumný) člověk, který se zaobírá PPC reklamou. Nikdo netvrdí, že je super za nižší cenu dostat na web spoustu nerelevantních lidí. Pokud někdo prodává luxusní zboží, které není levné, tak to prostě v reklamě tvrdit nemá, pokud se mu to nevyplácí. Ale tohle je prakticky obdoba přístupu budeme inzerovat (analogicky v SEO přidávat do webu) slova typu "sex" abychom měli co nejvíc lidí. To prostě nikdo rozumně uvažující nedělá.
K tvé otázce - inzerovat klíčová slova i s nízkým CTR se vyplatí, pokud se peníze na ně vynaložené vrací, kdo si umí spočítat peníze to tak myslím dělá.
21. 6. 2007 12:04:41
https://webtrh.cz/diskuse/ctr-vs-roi#reply12252
Filip
verified
rating uzivatele
21. 6. 2007 13:04:22
Napsal Petra;6452
Filipe trochu mateš.
Petro, máš pravdu, že ten příklad není zvolený úplně ideálně. Spíš jsem chtěl pobavit a vysvětlit to co nejpřímočařeji (tj. pomocí konkrétních čísel). K tvým výtkám bych ještě přidal to, že kdyby vedle sebe existovaly obě reklamy, vezme ta první (ta bez konkrétního čísla) té druhé i značnou část vážných zájemců ("tady je to za 14 tis, tady je to levnější").
Ale jinak si myslím, že se opravdu spousta PPC specialistů "zalekne" špatného CTR a už nezjišťují ROI ani celkový výdělek (to chce přece jen trochu víc času). Znám to sám od sebe: člověk se předhání s konkurencí, který copywrite zní víc "sexy" a pak zjistí, že na to nachytal akorát lidi, kteří nic nekoupí. Od jisté doby raději lidem předem naznačuji, jaká bude cena, aby neklikali zbytečně. Samozřejmě hodně záleží na tom, co inzeruješ (luxus vs kompetitivní cena atd.). Což?
21. 6. 2007 13:04:22
https://webtrh.cz/diskuse/ctr-vs-roi#reply12251
Jo. Nejlepší kreativa je často ta, která žádnou kreativu neobsahuje a ukazuje jen suchá data.
21. 6. 2007 14:15:39
https://webtrh.cz/diskuse/ctr-vs-roi#reply12250
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit