Zadejte hledaný výraz...

Co vše lze v PHP udělat?

botanicus
verified
rating uzivatele
4. 10. 2008 14:36:50
Napsal Ivan L.;122979
Koukal jsem na to Ruby a trochu mě zarazil článek Davida Grundla ve kterém píše, že můžu libovolně přepisovat metody jazyka a že to také programátoři dělají ("vylepšují" si je). To se mi nezdá jako nejšťastnější nápad.
---
Ale stejně. Nejlepší jazyk je ten můj. Říkala kdysi jedna slečna.
Ano, je to tak, ale zadnej rozumnej programator to nedela nekompatibilne. V Ruby svete jsou povetsinou sami rozumni programatori. Daviduv clanek mi prijde trochu stylem "ohen pali, je nebezpecny, radsi se mu vyhnu".
4. 10. 2008 14:36:50
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132418
jirin
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 10. 2008 16:24:56
Napsal botanicus;123296
Ano, je to tak, ale zadnej rozumnej programator to nedela nekompatibilne. V Ruby svete jsou povetsinou sami rozumni programatori. Daviduv clanek mi prijde trochu stylem "ohen pali, je nebezpecny, radsi se mu vyhnu".
Clovece botanicu ty jsi Ruby-fanatik - argumentovat tim, ze v Ruby jsou rozumni programatori - to uz je fakt sila:-) ale aspon me to pobavilo:-)
-- neber to zle, jen jsem si rypnul;)
4. 10. 2008 16:24:56
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132417
Fuck You
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2008 17:38:16
Napsal botanicus;123296
Ano, je to tak, ale zadnej rozumnej programator to nedela nekompatibilne. V Ruby svete jsou povetsinou sami rozumni programatori. Daviduv clanek mi prijde trochu stylem "ohen pali, je nebezpecny, radsi se mu vyhnu".
Na Rootu jsem si našel jeden úplně ukázkový příklad. Předefinováním několika metod Stringu se zanese nekompatibilita. Zdánlivě neškodná, ale jiné knihovny, které spoléhají například na to, že String#length vrací velikost v bytech, se díky tomu můžou chovat divně:
Lze odsoudit autora, že je výjimkou mezi všemi těmi "rozumnými programátory". Překvapilo mě ale, že riziko tohoto přístupu nikdo nezmínil ani v diskuzi k článku - to žádný rozumný Ruby programátor nečte Root?
4. 10. 2008 17:38:16
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132416
botanicus
verified
rating uzivatele
5. 10. 2008 00:17:35
Napsal jirin;123342
Clovece botanicu ty jsi Ruby-fanatik - argumentovat tim, ze v Ruby jsou rozumni programatori - to uz je fakt sila:-) ale aspon me to pobavilo:-)
-- neber to zle, jen jsem si rypnul;)
Zkus uvazovat, podivej se na zdrojaky a pochopis. Hint: kam jdou zacatecnici ve webovem programovani? Rails to nejsou ... proto spousta existujiciho kodu v PHP vypada jak vypada. Dale jde o prehlednost jazyka, jeho umoznovani prasaren (napr. co vsechno vyhodnocuje jako false, narazim napr. na prazdni string v PHP) ... mozna to zni divne, ale je to jak to rikam.
5. 10. 2008 00:17:35
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132415
botanicus
verified
rating uzivatele
5. 10. 2008 00:27:07
Napsal llook;123376
Na Rootu jsem si našel jeden úplně ukázkový příklad. Předefinováním několika metod Stringu se zanese nekompatibilita. Zdánlivě neškodná, ale jiné knihovny, které spoléhají například na to, že String#length vrací velikost v bytech, se díky tomu můžou chovat divně:
Lze odsoudit autora, že je výjimkou mezi všemi těmi "rozumnými programátory". Překvapilo mě ale, že riziko tohoto přístupu nikdo nezmínil ani v diskuzi k článku - to žádný rozumný Ruby programátor nečte Root?
To je muj clanek :) Zda je to spatne nebo ne, to se neda rict z fleku, zalezi na situaci. Ano, obvykle je rozumne nadefinovat to pro modul a teprve ten includovat do konkretnich stringu, ale uprimne receno, to je docela opruz, nekde se to zapomene ... kdyz zvazime co piseme (jedna vec je muj skript/webovka, neco jineho velky verejny projekt), riziko knihoven tretich stran (co vsechno pouzivam, muze to vadit), tak lze teprve neco vyvodit. Rekl jsem sice, ze rozumny programator to obvykle nedela, neznamena to ale, ze vzdycky – nekolik nekompatibilnich zmen je tusim i v Rails a nemam pocit ze by to byl problem.
5. 10. 2008 00:27:07
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132414
David Grudl
verified
rating uzivatele
5. 10. 2008 00:38:48
Napsal krylm;121722
V PHP například neuděláš drag & drop...
drag() && drop();
?>
:-)
5. 10. 2008 00:38:48
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132413
Flee
verified
rating uzivatele
5. 10. 2008 00:41:04
David Grundl: +1 :D:D:D
botanicus: Ty toho o programování víš asi tolik co koza o převodovce, viď?
5. 10. 2008 00:41:04
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132412
Flee: byl bych opatrný. Kdysi kdesi na střední škole jsme probírali, že jeden sedlák-koumák naučil svoji kozu, která mu dělala tahače, že jakmile "už nemůže", otočí hlavou na něj a náš sedlák-koumák jednoduše "přeřadí".
Ano, dalo by se spekulovat o tom, kolik toho ona Kozinka o převodové soustavě našeho sedláka-koumáka věděla...
Stejně si myslím, že ta koza dělala z toho sedláka vola, aby se ji lépe táhlo :)
5. 10. 2008 01:15:56
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132411
jirin
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 10. 2008 16:35:37
Napsal botanicus;123531
Zkus uvazovat, podivej se na zdrojaky a pochopis. Hint: kam jdou zacatecnici ve webovem programovani? Rails to nejsou ... proto spousta existujiciho kodu v PHP vypada jak vypada. Dale jde o prehlednost jazyka, jeho umoznovani prasaren (napr. co vsechno vyhodnocuje jako false, narazim napr. na prazdni string v PHP) ... mozna to zni divne, ale je to jak to rikam.
Ruby on Rails pokud se nemylim je framework. Ci-li by se nemelo srovnavat samotne php a RoR. A myslis, ze zacatecnici v PHP jdou opravdu hned do Zendu, CkaePHP apod?
Proste tvrdit, ze rozumni programatori delaji jen v ruby je zhovadilost:)
5. 10. 2008 16:35:37
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132410
botanicus
verified
rating uzivatele
6. 10. 2008 08:56:16
Napsal jirin;123741
Ruby on Rails pokud se nemylim je framework. Ci-li by se nemelo srovnavat samotne php a RoR. A myslis, ze zacatecnici v PHP jdou opravdu hned do Zendu, CkaePHP apod?
Proste tvrdit, ze rozumni programatori delaji jen v ruby je zhovadilost:)
OMG, promin, ale Ty asi neumis cist nebo co? Ja netvrdim ze rozumni programatori delaji jen v Ruby. PHP a Rails ma smysl srovnavat, protoze standard v Ruby svete na weby jsou Rails, kdezto v PHP svete je standard virgin PHP.
6. 10. 2008 08:56:16
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132409
jirin
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2008 15:04:10
Ok, nejsem rozumyn programator:-)
Srovavani Ruby a cisteho PHP je fakt kravina. Ruby je plne (?) OOP, php neni. Ci-li kdyz uz tak bys mel srovnavat OOP PHP a Ruby, pak by to bylo ok. takhle muzes srovnavat Ruby treba s Bashem, vzdyt to je stejny, je to standard mezi shelly ne?
6. 10. 2008 15:04:10
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132408
Fuck You
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
6. 10. 2008 17:00:14
Napsal jirin;124140
Ok, nejsem rozumyn programator:-)
Uvědomuješ si, že jsi jediný, kdo tu tohle tvrdí?
Srovavani Ruby a cisteho PHP je fakt kravina. Ruby je plne (?) OOP, php neni. Ci-li kdyz uz tak bys mel srovnavat OOP PHP a Ruby, pak by to bylo ok. takhle muzes srovnavat Ruby treba s Bashem, vzdyt to je stejny, je to standard mezi shelly ne?
Srovnávat PHP a Ruby lze. Také lze srovnávat samotné PHP a Ruby on Rails. Dokonce lze srovnávat i letadlo s lodí a není to kravina.
6. 10. 2008 17:00:14
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132407
jirin
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
6. 10. 2008 21:00:14
Napsal llook;124220
Uvědomuješ si, že jsi jediný, kdo tu tohle tvrdí?
Botanicus tvrdil, ze v Ruby jsou povetsinou rozumni programatori. Z toho jsem si volnou asociaci vyvodil, ze pokud v nem nedelam, nejsem rozumny prog. Samozrejme je to blbost:-) ale po tom, co se v tomhle vlaknu objevilo (delat weby v Cecku apod.) to jiz unese vse:)
Napsal llook;124220
Srovnávat PHP a Ruby lze. Také lze srovnávat samotné PHP a Ruby on Rails. Dokonce lze srovnávat i letadlo s lodí a není to kravina.
Tak samozrejme jde srovnavat vse. Ale pokud by to melo byt obejktivne melo by se podle me porovnavat ta "verze" co spolu vice souvisi. Taky dnes nebude nikdo srovnavat napriklad G Chrome s IE2. /IE2 bylo vypusteno v roce 95 stejne jako PHP 1.0 a Ruby/ Vsechno uslo urcitou drahu a tak by se meli porovnavat aktualni verze - jiste v PHP 5 jde psat i neobjektove - ale modernejsi je i v PHP OOP.
Jinak tahle diskuse se ubrala uplne jinym tematem, nez byl puvodni dotaz a je to tady jak flame Win vs. Lin. Takze ja navrhuji to ukoncit. At si kazdy pouziva co mu nejvice vyhovuje a je po problemu:)
6. 10. 2008 21:00:14
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132406
sikec
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
6. 10. 2008 21:30:21
No děkuji všem za reakce, dozvěděl jsem se že nejlepší je umět nejen všechno na světě, ale i ve vesmíru:) Kdysi jsem jako malej kluk koukal do BASICu a nejvíce se mi tam líbila vazba GOTO. Pak jsem se při výuce Pascalu dozvěděl, že je to nečistá technika..tím jsem s programováním na dlouhý čas skončil. No a teď chci zase začít...ale koukám, že je to jako se vším, každá liška nakonec chválí ten svůj ohon...Ale díky za poučné vlákno, asi se vrátim k Fortranu:banghead:
6. 10. 2008 21:30:21
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132405
botanicus
verified
rating uzivatele
7. 10. 2008 00:40:46
Napsal sikec;124356
No děkuji všem za reakce, dozvěděl jsem se že nejlepší je umět nejen všechno na světě, ale i ve vesmíru:) Kdysi jsem jako malej kluk koukal do BASICu a nejvíce se mi tam líbila vazba GOTO. Pak jsem se při výuce Pascalu dozvěděl, že je to nečistá technika..tím jsem s programováním na dlouhý čas skončil. No a teď chci zase začít...ale koukám, že je to jako se vším, každá liška nakonec chválí ten svůj ohon...Ale díky za poučné vlákno, asi se vrátim k Fortranu:banghead:
Radsi jedno a poradne. Ja ovladam ze vseho prave jednu technologii co potrebuju a v te se zdokonaluju. Na JS pouzivam MooTools, takze kdyz nemusim, neresim jQuery/Prototype. Na SCM pouzivam Git, SVN neresim ... etc :) Prave proto ze clovek nemuze umet vsechno ...
7. 10. 2008 00:40:46
https://webtrh.cz/diskuse/co-vse-lze-v-php-udelat/strana/4#reply132404
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit