Zadejte hledaný výraz...

Co se zákazníkem, kterému nemohu dodat vše v jedné zakázce.

Nezlob se na mne, ale tohle je opravdu BIG problém.
Prodělal jsem stovku na jednom obchodu...
V životě přijdeš o víc a státu na daních taky platíš o trochu víc.
15. 8. 2012 20:53:57
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796770
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
15. 8. 2012 20:55:34
Napsal Radek O.;832011
"genialni" myslenka. Co delat u produktu, ktere maji cenu v korunach a nekdo si objedna dva kusy a jeden neni a zaplati si jedno postovne? to ma prodavat takove veci za dve stovky, aby mel na dvoji postovne?
ať si to každý přebere jak chce
15. 8. 2012 20:55:34
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796769
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 8. 2012 20:56:30
Napsal Radek O.;832018
a proc umoznim koupit vice kusu, nez je skladem a neupozornim ho na to?
protože ne každý může utratit za shop 500tis. Nic méně nechápu, proč se lidi odmítají dohodnout (v jedné zakázce později, nebo 2x doprava). jedni tady ruší objednávky a utíkají ke konkurenci, další tady prodělávají. ten arogantní tady není momentálně prodejce.
15. 8. 2012 20:56:30
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796768
na druhou stranu neni z toho treba delat tragedii, proste bych se domluvil se zakaznikem, zda si pocka. Pokud chce hned cast, tak bych mu ji dodal a holt prodelal, pokud si pocka, tak si pocka. Jsou horsi veci.
---------- Příspěvek doplněn 15.08.2012 v 20:58 ----------
Napsal Bedříšek;832022
protože ne každý může utratit za shop 500tis. Nic méně nechápu, proč se lidi odmítají dohodnout (v jedné zakázce později, nebo 2x doprava). jedni tady ruší objednávky a utíkají ke konkurenci, další tady prodělávají. ten arogantní tady není momentálně prodejce.
to neni o cene eshopu. drtiva vetsina eshopu naprosto lze v dostupnosti zbozi a nikdo mi to nevymluvi, to je o jejich pristupu, kdy "ulovim a pak to nejak dopadne", coz nemusi byt tento pripad. Nicmene mit online skladovou dostupnost neni zase nic tak narocneho. Jen by vypadalo divne, kdyby shop mel treba 5% zbozi skladem, protoze zbytek ma u dodavatelu...
Dohoda je veci dvou stran s tim, ze v tomto pripade by mel mit kapku navrch zakaznik, ale je to o pristupu obchodu.
15. 8. 2012 20:56:33
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796767
KARTER
verified
rating uzivatele
15. 8. 2012 21:07:41
Ze zkušeností vím, že pokud se toto stane. Ať je to momentální nedostupností jednou z položek nebo špatným hlídáním skladových zásob je nejlepší poslat zákazníkovy co mám. Zbytek objednávky mu poté zaslat na vlastní náklady... pokud s tím tedy zákazník souhlasí. Někdy se stává, že potřebuje všechny věci na jednou a nakoupí jinde. U nás to řešíme takhle a zákazníci si neztěžují a nakupují i podruhé :)
15. 8. 2012 21:07:41
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796766
Na to je jedina spravna odpoved. Vzit telefon a zavolat a nebo napsat zakaznikovi pravdu jak to je a navrhnout mu reseni - posleme najednou nebo posleme na dvakrat a dame maly darek atd. 98 zakazniku ze 100 to pochopi a domluvi se protoze on si Vas vybral a nakoupil u Vas. On Vase zbozi chce! Takze komunikujte o tom problemu s nim a s nikym jinym. Tady to fakt nevyresite ;)
15. 8. 2012 21:10:58
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796765
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 8. 2012 21:11:34
Napsal Radek O.;832023
na druhou stranu neni z toho treba delat tragedii, proste bych se domluvil se zakaznikem, zda si pocka. Pokud chce hned cast, tak bych mu ji dodal a holt prodelal, pokud si pocka, tak si pocka. Jsou horsi veci.
---------- Příspěvek doplněn 15.08.2012 v 20:58 ----------
to neni o cene eshopu. drtiva vetsina eshopu naprosto lze v dostupnosti zbozi a nikdo mi to nevymluvi, to je o jejich pristupu, kdy "ulovim a pak to nejak dopadne", coz nemusi byt tento pripad. Nicmene mit online skladovou dostupnost neni zase nic tak narocneho. Jen by vypadalo divne, kdyby shop mel treba 5% zbozi skladem, protoze zbytek ma u dodavatelu...
Dohoda je veci dvou stran s tim, ze v tomto pripade by mel mit kapku navrch zakaznik, ale je to o pristupu obchodu.
Radku, ale já se nebavil o tom, že budu nějakej hustej na zákazníka. jednoduše bych tam zavolal a řekl mu vzniklou situaci a buď se dohodneme nebo se objednávka stornuje.
To co říkáš o shopu, že má dostupnost není úplně pravda. většina eshopů neumožňuje udržovat skladové hospodářství s eshopem online na úrovni kusy skladem.
Dále můžeš mít eshop s produkty, které stojí třeba desetikoruny a pak je i ta pitomá stovka důležitá.
15. 8. 2012 21:11:34
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796764
Napsal Bedříšek;832028
Radku, ale já se nebavil o tom, že budu nějakej hustej na zákazníka. jednoduše bych tam zavolal a řekl mu vzniklou situaci a buď se dohodneme nebo se objednávka stornuje.
To co říkáš o shopu, že má dostupnost není úplně pravda. většina eshopů neumožňuje udržovat skladové hospodářství s eshopem online na úrovni kusy skladem.
Dále můžeš mít eshop s produkty, které stojí třeba desetikoruny a pak je i ta pitomá stovka důležitá.
Vite ja si dohodu predstavuji jinak, nez mu dat ultimatum "bud si pockas, nebo ti to stornuji". Vy mu tu objednavku stejne dle zakona ani stornovat nemuzete jen tak, ze jste se rozhodl. Dohodu si predstavuji tak, ze mu nabidnu, aby si pockal a kdyz to nejde, protoze chce cast hned, tak mu tu cast poslu hned a zbytek potom. To je pro mne dohoda ze dvou moznych reseni.
Ale je to muj pohled na to jak resit tuto situaci a jak se stavet vuci zakaznikum - ja udelal chybu a ja mam za ni platit. Mejte si klidne svuj system a pristup, ja vam ho brat nebudu a verim, ze takto vedete uspesny eshop. Proc ne.
To, ze vetsina eshopu nema dostupnost je mozne, ale neni to tim, ze by takove reseni bylo extremne slozite. Jenomze, kdyz je pro nekoho problem dat za to nejdulezitejsi par tisic, tak se tomu nelze divit. A navic vetsina eshopu ani zadny sklad nema, tak nema ani co udrzovat.
15. 8. 2012 21:15:51
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796763
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
15. 8. 2012 21:16:09
myslím, že Naweb se ptal co má dělat, když na druhé poštovné se cenově nedostane....
15. 8. 2012 21:16:09
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796762
Tomáš
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
15. 8. 2012 21:17:05
Podle mého trochu záleží jestli při objednávce bylo napsáno jen "Skladem" nebo "Skladem 2ks".
Pokud bylo napsáno přímo kolik kusů je skladem, zákazník si nemůže stěžovat a ve výhodnějším postavení je prodejce.
Pokud nebylo, je vinou e-shopu, že šlo objednat více, než je na skladě a zákazník na to nebyl upozorněn (nepište tu něco o "shopu za 500tis", vždyť je to taková drobnost
). Zde je ve výhodě kupující, který podle mého může požadovat odstoupení od nákupu (nebo dodání na 2x). Samozřejmě se může prodejce uchýlit i k praktikám ve stylu: "Nikde není napsáno, za jak dlouho vám bude zboží dodáno" a odešle to až bude mít požadované množství, čímž si ale moc pěknou reputaci neudělá.
Vše záleží na lhůtách naskladnění a domluvě.
15. 8. 2012 21:17:05
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796761
Jakub
verified
rating uzivatele
15. 8. 2012 21:17:56
Napsal Naweb;831997
Ahoj, jak řešíte zákazníky co si objednají na eshopu jeden druh zbozi cca 5 ks. A mám jen dva kusy co mohu dodat. Ale zákazník to chce dodat komplet. Klidně na 2x. Což je ok, ale s tou druhou objednávkou jsem již ve ztrátě. Marže nezaplatí poštu.
Je nějaké řešení této situace.
Ahoj,
pokud mas skladovy system, ktery ti na eshopu ukazuje pocet kusu skladem, tak je zakaznikovi jasne, ze kdyz chce vic, tak si bude muset pockat. Pokud info o poctu kusu zbozi na sklade na eshopu nemas, tak je to trosku horsi. Kazdopadne v obou pripadech je super zakaznikovi zavolat, popsat mu situaci a zeptat se ho, zda by byl ochotny pockat nez naskladnis zbyle kusy. Z vlastni zkusenosti to nikdy nebyl problem a zakaznici v klidu pockali. Navic, kdyz mu zavolas, tak je to o hodne prijemnejsi a lepsi (pro obe strany) nez kdyz to budes resit emailem. Pokud zakaznik pocka, tak by pak bylo fajn mu k objednavce prihodit nejakou drobnost jako "omluvu" za cekani. Kdyz ti to klapne, tak zakaznik muze na tebe sirit kladne reference, ze v pripade problemu hned volas a ihned problem resis + dostal darek jako omluvu = celkem fajn reference nez kdyz by z objednavky seslo.
15. 8. 2012 21:17:56
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796760
Ja vam nevim, ale jediny kdo mne v eshopu zivi je zakaznik. Pokud je obslouzen dobre a to i v pripade, ze udela eshop chybu, pak je velka sance, ze se vrati a ten zisk mi muze prinest v dalsich objednavkach. Kdyz udelam ale chybu a proste se na to vykaslu, protoze bych prodelal par desetikorun, tak je sance na jeho navrat zrejme nulova. Takze reseni muze byt takove, ze mu to nedoda vubec, nabidne mu dvoji zaslani, nebo zkusi jedno, pokud s tim bude souhlasit. Moc vice reseni se asi najit neda.
15. 8. 2012 21:19:51
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796759
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 8. 2012 21:24:38
Napsal Radek O.;832029
Vite ja si dohodu predstavuji jinak, nez mu dat ultimatum "bud si pockas, nebo ti to stornuji". Vy mu tu objednavku stejne dle zakona ani stornovat nemuzete jen tak, ze jste se rozhodl. Dohodu si predstavuji tak, ze mu nabidnu, aby si pockal a kdyz to nejde, protoze chce cast hned, tak mu tu cast poslu hned a zbytek potom. To je pro mne dohoda ze dvou moznych reseni.
Ale je to muj pohled na to jak resit tuto situaci a jak se stavet vuci zakaznikum - ja udelal chybu a ja mam za ni platit. Mejte si klidne svuj system a pristup, ja vam ho brat nebudu a verim, ze takto vedete uspesny eshop. Proc ne.
To, ze vetsina eshopu nema dostupnost je mozne, ale neni to tim, ze by takove reseni bylo extremne slozite. Jenomze, kdyz je pro nekoho problem dat za to nejdulezitejsi par tisic, tak se tomu nelze divit. A navic vetsina eshopu ani zadny sklad nema, tak nema ani co udrzovat.
To co píšu, ale není ultimátum. Ultimátum by to bylo, pokud by zákazník nemohl odstoupit a já bych jej tlačil jen do mých řešení.
To s tou chybou neberu. Pokud znáš jak funguje váš vlastní shop, tak víš, že je tam prodleva cca 5-20min. než se položka zablokuje jako nedostupná. takže se celkem jednoduše můžete dostat do podobné situace. Rozdíl je v tom, že zatím co vám to bude celkem fuk u parfémů, protože i s dopravou zdarma na tom budete v pořádku, Naweb psal, že už se do toho nevleze. Jednoduše může prodávat něco co má nízkou nominální hodnotu.
15. 8. 2012 21:24:38
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796758
Ono bohatě pro příště stačí, když zákazník si objedná, vy mu potvrdíte dostupnost, a teprve poté zákazník bude platit.
Pokud Vám již zaplatil, tak nesmíte řešit cenu poštovného, ale musíte udělat maximum pro to, aby jste mu vyhověli.
On i obchod se ztrátou může být úspěšný, pokud se k vám zákazník vrátí a nebo přivede zákazníky další
15. 8. 2012 21:26:46
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796757
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 8. 2012 21:30:33
Napsal vdusek;832039
Ono bohatě pro příště stačí, když zákazník si objedná, vy mu potvrdíte dostupnost, a teprve poté zákazník bude platit.
Pokud Vám již zaplatil, tak nesmíte řešit cenu poštovného, ale musíte udělat maximum pro to, aby jste mu vyhověli.
On i obchod se ztrátou může být úspěšný, pokud se k vám zákazník vrátí a nebo přivede zákazníky další
Marně hledám, kde Naweb psal, že zákazník již zaplatil.
Obchod se ztrátou určitě může být úspěšný díky dlouhodobé hodnotě zákazníka, ale bohužel to v Česku neplatí ve všech oborech.
15. 8. 2012 21:30:33
https://webtrh.cz/diskuse/co-se-zakaznikem-kteremu-nemohu-dodat-vse-v-jedne-zakazce/strana/2#reply796756
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit