Zadejte hledaný výraz...

Co je potřeba na festival?

David Hradil
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
29. 6. 2008 15:03:54
Rýsuje se mi v hlavě takovej nápad .... a potřeboval bych kde berete potřebný věci na nějaké koncerty (aparaturu, světla, atd...), když se vám je nechce kupovat neboť je použijete třeba jenom jednou ... Jak rozdělujete práci lidem ( kdo by co měl připravit ) a kde hlavně berete schopný lidi ....
Vím že jsem chodí lidi kteří už s tímhle mají zkušenosti tak jsem chtěl poprosit o nějakou rodu ... Doufám že toho nechci moc ;)
29. 6. 2008 15:03:54
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88200
Petr Čaník
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
29. 6. 2008 16:18:56
hollow, jak velký festival by to měl být? Bude někde uvnitř nebo na venku? Kolik kapel a jaký žánr by to měl být?
29. 6. 2008 16:18:56
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88199
FranzJosef1
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
29. 6. 2008 21:12:55
Ahoj, zkusím poradit co vím...
V Ostravě jsme pořádali skrz náš web koncert začínajících rockových kapel a v loňském roce jsme uspořádali v Olomouci 1. ročník festivalu NášUP 2007 - mix koncertů, divadelních představení, výtvarných akcí a výstav atd. s účastí cca 3000 lidí (vše bylo povětšinou zdarma, takže to je odhad). Celkem víc jak 50 akcí.
Aparatura - tu jsme si zapůjčili v nedalekém klubu, v některých klubech měli vlastní (tam kde probíhal fest) a něco si vzaly i samy kapely.
Lidi - využili jsme kamarádů a jejich kamarádů, které známe a kterým věříme.
Propagace - není problém, stačí mít dobrou tiskovku a zaslat ji na správná místa, přijela Česká televize, Český rozhlas, Deník, MF Dnes, pak jsme měli po celé Olomouci vyvěšené barevné plakáty a programem, na dílčí akce pak byly plakáty zvlášť, taky to chce založit webovku - takže je třeba grafika, kodéra (i na ty plakáty).
Příjem - pořádali jsme neziskový fesťák, takže jsme měli podporu zejména od sponzorů, kamarád však pořádá RedFest v Novém Jičíně, gothic rock, vloni mu přišlo přes tři stovky lidí a říkal, že mu to pokrylo náklady.
K příjmu - myslím, že to není věc, na které by se dalo příliš vydělat, pokud to není velký fest, před několika lety jsem pomáhal při organizaci prvního ročníku Irish Culture Festival, přišlo několik set lidí, ale ztráta byla několik set tisíc. Přesto každý rok fest jede.
29. 6. 2008 21:12:55
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88198
Jakub Stacho
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
29. 6. 2008 23:40:05
K příjmu: Co jsem slyšel, tak ani ty větší festivaly nebývají nějak extra ziskové. A když náhodou jo, tak to není ze vstupného ale z pronájmu stánků...
29. 6. 2008 23:40:05
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88197
FranzJosef1
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
30. 6. 2008 08:39:18
souhlasím, do takových akcí se hrnou pivovary - stačí oslovit, přivezou si vlastní stánky, vlastní lidi, zaplatí ti za pronájem, navíc se s nimi mnohdy domluvíš i na nějakých cenách třeba do soutěží, zajistí ti taky větší stany, tohle všechno totiž mají.
30. 6. 2008 08:39:18
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88196
networ
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
30. 6. 2008 09:11:23
Pokud premyslis o sponzorech je treba zajistit je nejpozdeji 3 mesice pred akci, jinak se s tebou moc bavit nebudou :(
Tady ti muzu dat rozpocet na jeden festak z roku 2003.
Co jsme potrebovali na festival:
Povoleni od mesta
Povoleni od policie CR a nahlaseni na mestskou policii
Zajisteni zachrane sluzby
Zajisteni medialni propagace: Mistni radio a noviny vychazejici s mistni prilohou (MF dnes, Blesk, lokalni noviny)
Zajisteni vylepu plakatu
Vytisteni vstupenky (nejlepsi naramkove, ktere jsou jistene proti roztrzeni)
Zajisteni ochranky
Zajisteni aparatury a DJs
Zajisteni organizatoru
Zajisteni predprodeje vstupenek
Financni naklady:
Ruzne povolenky (Mesto, policajti, hygiena, vylep plakatu): 6.000,-
Vstupenky + plakaty: 4.000,-
Zachranka + Ochranka: 12.000,-
Aparatura (zvuk + svetlo + doprava): 12.000,-
Pronajem mista: 5.000,-
DJs: 8.000,-
Dalsi naklady (doprava, lepidla na plagaty, ruzne pojizdky): 8.000,-
Celkem: 55.000
Financni zisky:
Stanky: 20.000,-
Dar od sponzoru (krom napoju, a pozornosti): 5.000,-
Prodej vstupenek v predprodeji: 14.000,-
Prodej vstupenek na miste: 25.000,-
Celkem: 64.000
Zisk: 9.000,-
Kdyz vezmu odvody do statni kasy, odvody do kulturniho fondu, ... ze zisku, tak nam zustalo cca 4.000,- na 3 lidi... Sice byla sranda a clovek nasbiral hodne zkusenosti, ale skoncil vycerpan a uplne fyzicky i psychicky hotov. Dnes vim, ze di festaku ci open air party me donuti malo kdo a pokud bych do toho sel, tak s nekym kdo bude planovat festak min. rok pred zacatkem, ma konexe na sponzory (pivovary, energy drinky, palirny, atd.), nebo nekoho kdo obeha mesto a ziska prispevek na kulturni akci.
30. 6. 2008 09:11:23
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88195
Nasty
verified
rating uzivatele
30. 6. 2008 17:14:56
Hodně už toho tady řekli přede mnou. Ale dělám už šest let zhruba jednou do měsíce promotéra v jednom hudebním klubu, hraju jako DJ a občas se nachomýtnu i k nějakému festivalu. Kdybys měl nějaké konkrétní dotazy, napiš klidně PM.
30. 6. 2008 17:14:56
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88194
David Hradil
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
30. 6. 2008 17:39:34
Všem moc děkuji že se podělili se svými zkušenosti s pořádáním festivalů.
Napsal zputnik;76862
hollow, jak velký festival by to měl být? Bude někde uvnitř nebo na venku? Kolik kapel a jaký žánr by to měl být?
Jak velký? Tak maximálně 2000 lidí. Prostory určitě venku. Kapel okolo 10 a byl by to metal. Jelikož o festival s tímto žánrem jsem ještě neslyšel ...
30. 6. 2008 17:39:34
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88193
Nasty
verified
rating uzivatele
30. 6. 2008 17:57:08
Napsal hollow;77153
Jelikož o festival s tímto žánrem jsem ještě neslyšel ...
No tak to nevím jestli máš pro pořádání zrovna ty správné důvody.
Pár jich určitě bude. Například:
http://brutalassault.cz/
30. 6. 2008 17:57:08
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88192
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
30. 6. 2008 23:19:56
Napsal hollow;77153
Všem moc děkuji že se podělili se svými zkušenosti s pořádáním festivalů.
Jak velký? Tak maximálně 2000 lidí. Prostory určitě venku. Kapel okolo 10 a byl by to metal. Jelikož o festival s tímto žánrem jsem ještě neslyšel ...
netvrdil bych že festivaly s metalem nejsou... jen jsou regionálnější (například u nás nedavno jeden proběhl)... nejsem si dvakrát jistý jestli je to dobrý nápad a jestli to za ty nervy stojí, beztak ti tam přijdou samé smažky, zhulenci a jen menší část lidí přijde kvůli něčemu jinému než jít si zaházet hlavou pod vlivem drog :) tím samozřejmě nechci rozpoustat žádnou diskusi, jen mluvím ze zkušenosti právě z festivalu který proběhl u nás... Hulení a spotřeba piva i tvrdého alkoholu byla opravdu vysoká...
30. 6. 2008 23:19:56
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88191
hnata
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
1. 7. 2008 01:01:03
Napsal AlesiBoss;77278
Hulení a spotřeba piva i tvrdého alkoholu byla opravdu vysoká...
to snad k metalu patří, ne? :)
1. 7. 2008 01:01:03
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88190
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
1. 7. 2008 12:27:21
no... prave :) asi proto se mi tyhle metalovy akce nelibi
1. 7. 2008 12:27:21
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88189
FranzJosef1
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 7. 2008 08:32:44
Připojuji se k networovi, člověk je po pořádání festu naprosto vyplivnutý:-)
2. 7. 2008 08:32:44
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-potreba-na-festival/#reply88188
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit