Zadejte hledaný výraz...

Co je podmínkou pro úspěšnou práci/projekt?

Panv12
verified
rating uzivatele
24. 8. 2017 20:23:12
?
24. 8. 2017 20:23:12
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-podminkou-pro-uspesnou-praci-projekt/#reply1296953
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
24. 8. 2017 20:34:20
1) zustan u zivnosti jak nejdele budes moct a bude pro tebe rizikove unosne (s.r.o. pouze prinasi urcitou ochranu pred veriteli, ale jinak je vyrazne nevyhodne - pro rejpaly, samozrejme mluvim o IT a jedinci, kdy naklady jdou k nule, optimalizace dani muze byt duvod k s.r.o.), dneska se rozdil mezi s.r.o. a zivnosti zcela vytraci, v IT obzvlast, na to ze si s.r.o. se proste uz moc nehraje... Skoro bych rekl ze s.r.o. zacina byt naopak mene duveryhodne...
osobne vsazim sam na sebe a na svoji prezenatci, jsem sam sebou, vybiram si klienty, nenechavam klienty vybirat me... Muze to znit "nabubrele" nebo povysene, ale opak je pravdou, prave to ze jako profesional zhodnotim jaky klient je pro me ten vhodny, muzu nabizet ty nejlepsi sluzby, protoze jako profesional mam vedet, zda si s klientem sedime nebo ne a zda jsem shcopen dodat praci ktera mu bude vyhovovat... brat cokoliv, jen abych mel praci, z toho jsem proste vyrostl...
2) chces byt v obraze... ale chces mit svuj nazor a chces nad vecmi hluboce premyslet, tim myslim to, ze vsechno beres v potaz jako nazor a snazis se nazoru sesbirat co nejvice aby sis pak ve vysledku vytvoril vlastni nazor... jen slepe nasledovat ostatni neni spravna a kreativni cesta, nemalokrat jsem timhle skoncil na ceste, ktera se ukazala jako lepsi nez mainstreamove trendy
24. 8. 2017 20:34:20
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-podminkou-pro-uspesnou-praci-projekt/#reply1296952
boolk
verified
rating uzivatele
24. 8. 2017 22:45:46
> 1. Co mám dělat když chci získat zakázky/zaměstnání?
Naučit se googlit, to bude potřeba. Např. složené dotazy a některé vychytávky, jako např. "jak začít site:webtrh.cz" Tě dovedou k informacím, o kterých se Ti dosud ani nesnilo, že je tu máš na dlani.
> 2.Chci být stále v obraze od leaderu v oboru
Začátečník nepotřebuje nic od lídrů oboru (od leaderů taky ne). Začátečník potřebuje dobře zpracované výukové materiály (knížky, videa, seriály atp)
24. 8. 2017 22:45:46
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-podminkou-pro-uspesnou-praci-projekt/#reply1296951
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 8. 2017 08:28:03
Podmienkou je mať talent ktorý treba rozvíjať. Je to viac o psychológií ako IT zručnostiach.
25. 8. 2017 08:28:03
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-podminkou-pro-uspesnou-praci-projekt/#reply1296950
honzakralik
verified
rating uzivatele
25. 8. 2017 08:42:12
btw kde se bere vždy ten názor a hláška, že s.r.o. je z nějakého důvodu důvěryhodnější?
Vždyť s.r.o. je právě z hlediska rizika pro protistranu naopak to úplně nejhorší ... eseróčko v případě problému naseká dluhy a už je z nich nikdy nikdo nedostane, a majitel založí vesele jiné. OSVČ je teda z mého pohledu mnohem "důvěryhodnější" a obecně mnohem méně rizikové. Takže přesně naopak.
25. 8. 2017 08:42:12
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-podminkou-pro-uspesnou-praci-projekt/#reply1296949
První kroky – Tak především si musíš ujasnit, jestli chceš podnikat anebo být zaměstnaný. Jsou to dva úplně odlišné životní styly. V závislosti na oboru někteří profesionálové doporučují nechat se na pár let zaměstnat, načerpat zkušenosti z praxe, vedle toho postupně zkoušet zakázky na vedlejší živnost a až budou zakázky vydělávat dostatečně peněz, tak ze zaměstnání odejít. Já začal "živnostit" při studiu, takže jsem si do konce studia vybudoval nějaký základní (byť nízký) příjem a po vystudování jsem do toho jen skočil naplno.
Jak získat první zakázky – Můžeš se inspirovat ve článku Jirky Rosteckého anebo, pokud plánuješ být designerem, tak o hledání zakázek napsal článek Petr Václavek. A určitě do začátku doporučuji přečíst tipy k podnikání od marketing guru Karla Novotného anebo tematické články na toto téma, na googlu se jich válí hodně.
S.r.o. – Souhlasím s Alešem a honzakralikem, dneska už se vnímá spíše méně důvěryhodně. Natož pokud jde o jednoho člověka, který se schovává pod s.r.o. Lidé chtějí spolupracovat s lidma, takže být transparentní a neschovávat se za firmy, ale jít s tváří ven, zákazníci ti budou více věřit.
Sebepropagace – Základem je odlišení. Pokud se neodlišíš, tak si tě nikdo nevšimne. Jak moc se odlišíš a čím se odlišíš, to už je na tobě. Na co zákazníci koukají? To záleží na typu zákazníků. Musíš si nejprve ujasnit, kdo je tvá cílová skupina a na ty působit. Obecně doporučuju si najít články / e-booky / videa o osobním brandingu a self-promotion. Podstatné je působit autenticky, ale přesto seriózně a důvěryhodně. Z vlastní zkušenosti však mohu říct, že pokud budeš řešit dilema, zda působit spíše autenticky anebo spíše neutrálněji a seriózně, jdi do autenticity. Tím spíše za tebou budou chodit klienti, kteří s tebou budou "rezonovat", protože pokud je zaujme tvá prezentace, která je autentická, zaujmeš je i ty (a zpravidla je to i naopak).
Vedle toho pokud se budeš snažit být neutrální, možná bude chodit více poptávek, ale mnoho z nich tě nebude tolik bavit. Neutrální prezentace = neutrální zakázky. Konkrétní prezentace = konkrétní zakázky. Svůj web jsem měnil několikrát a pokaždé se našlo dost haterů, ale vedle toho naopak i spousta těch, který web zaujal už jen svým stylem a se kterými jsem si skvěle rozuměl. Jak se říká, pokud něco (v tomto případě tvou propagaci) někdo nehejtuje, tak ji ani nikdo nezbožňuje. Musíš vzbudit nějaké emoce (ale určitě jsou nějaké mantinely, které je dobré nepřekračovat, pokud nehledáš hodně rebelské klienty). Nicméně, přes to všechno bych možná na začátek doporučil být neutrálnější, aby přicházelo více zakázek (čím autentičtější prezentace, tím obvykle užší cílová skupina, pokud to teda není jó bomba, která fakt zaujme) a postupem času si ujasni, kdo jsi a jak chceš působit a sebepropagaci pomalu formuj do podoby, která ti přijde nejlepší.
A když jsme u toho formování, tak s tím souvisí i specializace. Doporučuji začít jako generalista (dělat od všeho něco) a jakmile tě něco chytne, tak se na to zaměř a jdi v tom do hloubky. Specializace je jednou z nejlepších cest odlišení a pomůže ti i v přesnější sebepropagaci. Více o specializaci vs. generalizaci jsem napsal tady.
Sledujete feedback? – No jasně, bez něj to nejde. Kdo nesleduje feedback, říká to o něm, že si myslí, že je dokonalý a že mu už žádná rada nepomůže.
Je pro vás výhoda vlastní web a na něm vlastní portfolio prací? – Ne výhoda, je to nezbytně nutné. Kdo nemá portfolio, neexistuje. Ano, jsou lidi, kteří pracují jen na základě doporučení a vychází jim to. Ale nikdo nemůže vědět, jestli to za pár let neustane a najednou je (třeba pár měsíců) nikdo doporučovat nebude. Mít portfolio je jistota, že jsi "tam venku" a že tě mohou lidé dohledat a poznat tě a ozvat se ti. True story – pár měsíců poté, co jsem si založil první portfolio (které bylo slabé a nemělo žádné SEO) se mi ozval Datart a Tabory.cz (největší český pořadatel táborů) se zájmem o externí spolupráci. Nevím, jak mě vylovili, ale prostě na mě náhodou narazili. Těmhle náhodám musíš jít naproti.
Jen je teda potřeba mít web na vlastní doméně, vše ostatní je hůře dohledatelné a lidi většinou neprojíždí dribbble/behance apod., ale brouzdají čistě po skutečných webech – protože kdo má vlastní web, tak to znamená, že to myslí vážně. Kdo má jen profil na cizím webu, tak to může působit jen jako koníček. Takže rozhodně vlastní doména. Je to minimální investice, která se vyplatí.
Koukáte i na profily na Facebooku, Linekendlu nebo třeba jestli člověk píše odborný blog? – Určitě to pomáhá a kdo (kvalitně) píše a ukazuje své know-how, je pro mě důvěryhodnější a profesionálnější, než ti, kteří se zuby nehty svého know-how drží, protože kdyby ho ukázali na venek, tak přeci konkurenci učí, jak to dělat lépe. Svým způsobem ano, ale přidaná hodnota neleží jen u know-how a zadruhé člověk nikdy nemůže předat veškeré své know-how, takže kdo se bojí, že ho konkurence předežene jen proto, že má blog anebo že napíše e-book, tak tím vlastně říká, že jeho přidaná hodnota je minimální. Skuteční profesionálové se o své rady otevřeně dělí a to jim zvyšuje kredit, který ta jejich konkurence (jenž know-how nesdílí) nikdy mít nebude, respektive ne tak vysoký.
Leadeři v oboru – Co sledují? Zahraniční leadery v oboru. :) Záleží na tom, o jakém oboru se bavíme, každý má něco. Obecně je pro byznys dobré sledovat lidi jako Seth Godin (ten např. každý den rozesílá krátký newsletter, zamyšlení nad nějakým byznysovým / marketingovým tématem, občas hodně zajímavé myšlenky), Tim Ferriss, anebo třeba blog Entrepreneur.com. Zajímavé články o freelancingu má i designer Tobias van Schneider a včera jsem narazil na článek amatér vs. profesionál od Farnam Street, který mi přišel dobrý a v těch srovnáních skrývá vlastně i rady, jak se z amatéra stát profesionálem, a mrknul i na další články a vypadá to taky na zdroj kvalitních informací. No a vedle toho už pak sleduj guru tvého oboru – designery, copywritery, programátory.. nevím, co chceš dělat.
25. 8. 2017 10:13:17
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-podminkou-pro-uspesnou-praci-projekt/#reply1296948
cargopro
verified
rating uzivatele
25. 8. 2017 19:20:16
přestal bych si pokládat otázky a začal už něco dělat, třeba i blbě ale konečně něco, časem tě to může otočit o 180 st., ale bez toho že začneš něco dělat k tomu nedospěješ. Pak je další možnost -stále si klást stejné otázky a řešit p*č*viny jestli ŽL nebo s.r,o. nebo kopit noťas s AMD nebo Intel.
25. 8. 2017 19:20:16
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-podminkou-pro-uspesnou-praci-projekt/#reply1296947
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit