Zadejte hledaný výraz...

Co je největším faktorem pro posouzení E-shopu

Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
10. 6. 2009 00:12:42
Na úvod jsem se včera večer registroval a pročetl něco málo vláken. Nedá mi to zde vložit k diskuzi myšlenku o tom co opravdu je největším hodnocením kvality e-shopu.
Praktická ukázka
www.koupelny - kaplan . cz v zobrazení na monitoru 1600x1200
dobře se podívejte na tento e-shop
Zamyslete se nad tím proč je ten e-shop tak úspěšný ve vyhledávačích na google v top 10 téměř vždy. Na seznamu podobně při zadání klíčového slova koupelny(a)
Položte si otázku - nakoupili by jste u této společnosti ?
Moje odpověď je rozhodně ne, ale čísla obratu tohoto e-shopu jsou oravdu tak úžasná, že tento e-shop otočí za měsíc v průměru více jak je 10-ti letá výplata průměrného měsíčního výdělku v ČR.
Eshop není můj ani ho nespravuji, ale jelikož jsou plátci DPH lze zjisti jejich obrat veřejně. Využil jsem tedy tohoto e-shopu pouze abych demonstroval proč jsou veškeré nabídky firem zpracovávající e-shopy či samotných kóderu trošku mimo mísu. Nabídnou Vám super design (stačí mít nestandardní zobrazení a je to hrůza) a to že budete na super místě ve vyhledávačích (tam se pan Kaplan určitě nedostal pomoci skriptu a rúzných nakupování odkazů a nesmyslných reklam přes různé ještě nesmyslnější portály), ale ty čísla zisku získáte pouze nabízenými službami a sortimentem !!! Nerozhoduje jakou máte grafiku, jaký používáte systém (musí hlavně fungovat), ale rozhoduje jak umíte prodat své zboží !!!
Jakmile si nevíte rady z výběrem e-shopu a z grafickými úpravy a přístupností ve vyhledávačích nevěšte hlavu - prvotně si vyzkoušejte zajít se svým zbožím na tržnici (pokud to dovoluje charakter zboží) a zkuste ho prodat sami veřejně. Když vyděláte 500 Kč čistého zisku po zaplacení veškerých nákladů teprve začněte uvažovat o e-shopu. Pokud se zboží nehodí na trh zkuste navštívit samotné konkurenty v kamených obchodech a nabídněte jim ať si od Vás koupí Váš sortiment.
Sebelepší skript eshopu Vám nepomůže upoutat zákazníky aby nakoupili.
Myslí si někdo, že je to jinak? přihoďte dřívko do ohně nebo klidně černé uhlí ať se dozvíme i něco jiného než můj názor na věc.
Úprava odkazu na příklad, abych nepoškodil nějakým nepříjemným rel odkazem
10. 6. 2009 00:12:42
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318526
Tomáš
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
10. 6. 2009 00:22:49
no tak ako sa tak divam tento eshop uz dlho nepobudne v top 10 ani v google ani na sezname. Pan Kaplan ti bude urcite vdacny ;)
10. 6. 2009 00:22:49
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318525
Koukal jsi taky, že koupelny kaplan mají kamennou prodejnu?Z toho vyplývá, že 99% obratu klidně může jít právě přes tuto prodejnu.
10. 6. 2009 00:27:30
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318524
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
10. 6. 2009 00:43:43
Napsal quinux;302209
Koukal jsi taky, že koupelny kaplan mají kamennou prodejnu?Z toho vyplývá, že 99% obratu klidně může jít právě přes tuto prodejnu.
Dobrá připomínka. Koukal, ale nedokážu samozřejmě z celého čísla posoudit co je eshop a co kamenina. Ale obrat jsem několikánásobně ponížil dle modelu vlastního e-shopu a kameniny. Není tam moc velký rozdíl.
PS úprava e-shop mívám v top 10 - 20. Kamenina nese furt stejně již 5 let no mimo již teď druhého kvartálu ta krize je svinstvo :)
10. 6. 2009 00:43:43
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318523
Chápu, co se snažíte říci - design nemusí být výkřik posledního trendu. I podobné stránky můžou fungovat.
Ale na tohle musím zareagovat:
Napsal Vzpamatuj se;302202
budete na super místě ve vyhledávačích (tam se pan Kaplan určitě nedostal pomoci skriptu a rúzných nakupování odkazů a nesmyslných reklam přes různé ještě nesmyslnější portály)
V tom se naprosto mýlíte, jako téměř každý e-shop v ČR i Koupelny Kaplan vyměňují patičkové odkazy jak o život.
Podívejte se na seznam zpětných odkazů a proklikejte si odkazující stránky.
https://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=http%3A%2F%2Fwww.koupelny-kaplan.cz%2F&fr=sfp&bwm=i
Nechci tady shazovat marketing Koupelen Kaplan, očividně poskytují dobrou službu, jsou na trhu už dlouho, solidní firma. Jen chci vyvrátit vaši představu o tom, že existuje nějaký "čistý," andílkovský internetový marketing bez kupování odkazů, reklamy, PR článků, a "špinavý", pomocí skriptů, nesmyslných reklam a různých triků.
Jinak ten design není příliš pěkný (hlavně volbou barev a animovaných hořících obětních mís), ale e-shop sám je na první pohled funkční (pokročilé vyhledávání, přehledná navigace, řazení kategorií, srozumitelná volba platby a dopravy).
Popravdě jste vybral dost kvalitní shop, který prokazuje medvědí službu vaší argumentaci. :-)
E-shop prostě musí dodržovat určitá pravidla.
10. 6. 2009 00:54:26
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318522
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
10. 6. 2009 01:42:25
Napsal Retal;302223
Chápu, co se snažíte říci - design nemusí být výkřik posledního trendu. I podobné stránky můžou fungovat.
Ale na tohle musím zareagovat:
V tom se naprosto mýlíte, jako téměř každý e-shop v ČR i Koupelny Kaplan vyměňují patičkové odkazy jak o život.
Podívejte se na seznam zpětných odkazů a proklikejte si odkazující stránky.
https://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=http%3A%2F%2Fwww.koupelny-kaplan.cz%2F&fr=sfp&bwm=i
Nechci tady shazovat marketing Koupelen Kaplan, očividně poskytují dobrou službu, jsou na trhu už dlouho, solidní firma. Jen chci vyvrátit vaši představu o tom, že existuje nějaký "čistý," andílkovský internetový marketing bez kupování odkazů, reklamy, PR článků, a "špinavý", pomocí skriptů, nesmyslných reklam a různých triků.
Jinak ten design není příliš pěkný (hlavně volbou barev a animovaných hořících obětních mís), ale e-shop sám je na první pohled funkční (pokročilé vyhledávání, přehledná navigace, řazení kategorií, srozumitelná volba platby a dopravy).
Popravdě jste vybral dost kvalitní shop, který prokazuje medvědí službu vaší argumentaci. :-)
E-shop prostě musí dodržovat určitá pravidla.
Dobrá jdeme jinam ať nezpůsobíme službu pouze panu Kaplanovi. Jeho služby jsou opravdu kvalitní a to svědčí o tom že si můžete zvolit grafiku jakou chcete i když je mimo, ale zákazníci mu platí.
Při náhodném výběru jsem se opoměl podívat na patičku takže musím opravit výrok jak se dostaly stránky na top pozice ve vyhledávačích. :(
ALZA jejich obrat roční se blíží k stovkám miliónů. Proč to tak je. Opět se můžete podívat na grafiku a strukturu e-shopu.
Vybírám ty větší a dobré obchody ne kvuli jejich reklamě, ale kvůli tomu proč by si měli nověvznikající eshopisté uvědomit co je pro ně hlavním cílem a co musí udělat, aby jejich eshop vůbec něco vidělal.
Nebudu jmenovat všechny kvalitní eshopy pořád očekávám, jestli se někdo zamyslí proč to vlastně píšu. A jestli zde napíše co je největší nutností pro fungující eshop.
Přiznám se, že když někdy po sobě něco čtu nejsem zcela přesvědčen o tom, že z pohledu jiné osoby pochopí přesně co chci říct proto volím cestu volné diskuze jestli někdo ví co je hlavní pro kvalitní e-shop.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 02:22 ----------
Dodám když už jsme byly u těch koupelen přidám tedy pro jistotu i další možné weby kde již jsem patičku zkontorloval
azkoupelny . cz 13 pozice google.cz
topeni - koupelny. cz 19 pozice google.cz
a další již bez takzvaných reklamních mašinérií
10. 6. 2009 01:42:25
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318521
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 6. 2009 01:54:03
Vzpamtuj se: Já si myslím, že jen blbě kecáš.
10. 6. 2009 01:54:03
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318520
Azu
verified
rating uzivatele
10. 6. 2009 03:30:01
Pro úspěšnost obchodu nestačí jedna věc, je to celá řada věcí, který musí klapat jinak je to těžkej boj. Především prvním a zcela zásadním faktorem je mít kvalitního dodavatele zboží, který je schopen dodávat pružně zboží dle poptávky, má opravdu skladové zásoby tak jak je uvádí. Dodavatel je prostě základ, můžete mít jinak vše ostatní sebevíc vymakaný a zorganizovaný, ale bez kvalitního dodavatele končíte a sem rád, že ste zmínil právě Alzu, protože jak víme, tak v oboru počítačů jsou na tom dobře protože velkoobchodní počítačový dodavatelé jsou jedni z těch vůbec nejlepších a nejpropracovanějších na trhu, což ovšem neplatí u jiného sortimentu a tady ač má Alza jinak perfektně fungující celé zázemí firmy, kde funguje vše jak švýcarské hodinky počínaje příjmem objednávky, jejím zpracování až k expedici, ale toto vše jim je úplně k ničemu při prodeji elektroniky na kteoru se nyní nově vrhli a to právě z důvodu špatného dodavatele. Díky nekvalitnímu dodavateli, který uvádí ve svém systému nepravdivé informace o dostupnosti zboží, pak obchod tyto zkreslené informace předává svým zakazníkům a to pak při nedodržení jsou na obchod naštvaní a řádně jej pomluví a uvidíte jak velmi rychle Alza díky tomuto sortimentu na který se dali získá špatné jméno.
Krom dodavatelel jak sem už zmínil je potřeba mít ošéfovaný expediční systém.
S tím co si napsal v prvním příspěvku nesouhlasím až tak úplně, ale máš v tomto částečně pravdu. Na vzhledu obchodu až tolik nezáleží to je pravdou, ale platí to jen v případě, že obchod není na první pohled příliž odpudivý, nepůsobí jak dětské omalovánky, ale prostě je to klidně jednoduchý ale zároveň přehledný obchod kde se člověk nestratí. Jako protiklad by se dali úvěst třeba obchody postavené na mimishopu, to je designová tragédie, ale prostě ty obchody fungují což je zase dáno specifičností a jedinečností nabízeného zboží, které jinde člověk nenajde a zároveň je zde silná koncentrace stejně zaměřených lidí, kteří jsou schopni nakupovat. Zde je vyvážen špatný obchod přílivem cílené návštěvnosti a jedinečností zboží, proto to může fungovat. Mít takovéto obchody třeba v oboru elektro, tak by zkrachovali. Každý prodejní obor má prostě to svoje a vždy se dají nějaké nedostatky vyvážit něčím jiným, ale pokud nejsem schopen zboží dodat a nekomunikuji se zákazníky, tak na trhu dlouho nevydržím.
10. 6. 2009 03:30:01
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318519
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
10. 6. 2009 10:32:32
otázku, co potřebuje mít v plánu nový eshop mi tu už pár lidí pokládalo... odpověď jsem psal na blogu: http://blog.neveceral.cz/otazky-o-eshopu-z-webtrhu
jinak souhlasím s Azu, že nestačí říct jednu věc... aby eshop byl dobře nastartován a následně i dobře provozován a rostl nestačí říct jednu věc, je to mix hromady aspektů, který je potřeba... podobně jako pro prodej výrobku nestačí jeden aspekt, ale správný marketingový mix, tak pro úspěšný eshop nelze nastavit jeden aspekt...
jinak třeba zmíněná Alza nemá jen stovky miliónů (stovky milionů ročně už dneska na největší obchody nestačí), ale letos pojede až na cca 3,5 mld. (dle jejich vlastních odhadů), nicméně více než půlka projde přes kamennou prodejnu, proto je hodně lidí/novinářů/organizací nepovažuje za typický eshop, ale to je vedlejší...
10. 6. 2009 10:32:32
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318518
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
10. 6. 2009 10:50:19
Napsal davidn;302302
otázku, co potřebuje mít v plánu nový eshop mi tu už pár lidí pokládalo... odpověď jsem psal na blogu: http://blog.neveceral.cz/otazky-o-eshopu-z-webtrhu
jinak souhlasím s Azu, že nestačí říct jednu věc... aby eshop byl dobře nastartován a následně i dobře provozován a rostl nestačí říct jednu věc, je to mix hromady aspektů, který je potřeba... podobně jako pro prodej výrobku nestačí jeden aspekt, ale správný marketingový mix, tak pro úspěšný eshop nelze nastavit jeden aspekt...
jinak třeba zmíněná Alza nemá jen stovky miliónů (stovky milionů ročně už dneska na největší obchody nestačí), ale letos pojede až na cca 3,5 mld. (dle jejich vlastních odhadů), nicméně více než půlka projde přes kamennou prodejnu, proto je hodně lidí/novinářů/organizací nepovažuje za typický eshop, ale to je vedlejší...
Díky za odkaz na blog, ale myslím si, že solidnější jednání je sem trošku nastínit o co vlastně jde. Zkuste ve zkratce aspoň zmínit své myšlenky i zde - klidně s odkazem na podrobnou formulaci.
AZU vystihl důvod, který patří do TOP3 předpokladů na dobrý eshop. Lépe bych to nenapsal a nemám ani co dodat.
10. 6. 2009 10:50:19
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318517
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 6. 2009 10:56:30
Napsal Vzpamatuj se;302237
ALZA jejich obrat roční se blíží k stovkám miliónů. Proč to tak je. Opět se můžete podívat na grafiku a strukturu e-shopu.
Vybírám ty větší a dobré obchody ne kvuli jejich reklamě, ale kvůli tomu proč by si měli nověvznikající eshopisté uvědomit co je pro ně hlavním cílem a co musí udělat, aby jejich eshop vůbec něco vidělal.
Zkuste se trochu více zamyslet před tím, než začnete hledat důkazy pro obhajíné svého názoru. Alza nemá nijak dobrý eshop. Také proto velká část zázazníků hledá primárně jinde (většinou na czc díky dobrým diskuzím) a na Alzu nakonec přijde z několika důvodu:
1. Ohromná nabídka zboží, prakticky vše skutečně skladem.
2. Přijedete do Holešovic, strčíte peníze do automatu a odcházíte se zbožím v ruce. To vše 7 dní v týdnu od ráno do noci.
3. Většinou je jeden z nejlevnějších.
10. 6. 2009 10:56:30
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318516
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
10. 6. 2009 11:03:52
Právě že vytrhnout pár bodů z kontextu několikastránkové textu mi solidní nepřišlo, ale budiž...
1) Snažit se být aspoň nečím jiný než konkurence
2) Už při startu se zamyslet na svým business modelem a držet se ho
3) Být (nebo mít v týmu) dobrého vyjednávače
4) se snažit hned od startu o spokojené zákazníky, nesvádět nic na chybu systému, dodavatele, přepravců atd. Se svou kůží jdete na trh mezi zákazníky Vy
Jde tedy o záležitosti při plánování startu, to že musíte se zákazníky komunikovat, dodávat zboží včas a podobně, to je snad standard každého shopu, nejen toho kvalitního (nebo by aspoň mělo být).
10. 6. 2009 11:03:52
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318515
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
10. 6. 2009 11:37:52
osobně si pánové myslím, že zapomínáte na jednu docela podstatnou věc -a tou je zájem o věc, fundovanost. Vzhled eshopu, rychlé služby apod., to vše je hezké, ale pokud o zboží nic nevím, resp. nesleduji trendy, novinky, a tudíž neumím odhadnout, co se bude nebo nebude prodávat, nebude můj eshop stát ani za zlámanou grešli.
10. 6. 2009 11:37:52
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318514
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
10. 6. 2009 11:44:59
Napsal mat;302342
osobně si pánové myslím, že zapomínáte na jednu docela podstatnou věc -a tou je zájem o věc, fundovanost. Vzhled eshopu, rychlé služby apod., to vše je hezké, ale pokud o zboží nic nevím, resp. nesleduji trendy, novinky, a tudíž neumím odhadnout, co se bude nebo nebude prodávat, nebude můj eshop stát ani za zlámanou grešli.
Tohle imho funguje sortiment od sortimentu, stačí se podívat jaký obrat se točí skrze internetové diskonty, například v elektronice, které jdou po zákaznících opravdu hlavně cenou, ale nejde se prakticky na nic zeptat nebo se s někým poradit... Mnoho lidí má vybraný produkt a pak už jen na srovnávači cen najde ten nejlevnější nebo nějaký s dobrým poměrem nejlevnější/nejdůvěryhodnější (subjektivně)...
V některých komoditách to ale samozřejmě nejde a prodejce musí umět poradit...
A co se odhadování nových věcí týče... mnoho eshopů je jen napojených na systémy dodavatelů a automaticky se jim přidává zboží (oni ho třeba jen doplní o další obrázky, rozšíří popisky nebo ani to ne), takže k tomu taky není třeba v některých druzích sortimentu jeho znalost.
10. 6. 2009 11:44:59
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318513
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
10. 6. 2009 12:17:28
Napsal davidn;302323
Právě že vytrhnout pár bodů z kontextu několikastránkové textu mi solidní nepřišlo, ale budiž...
1) Snažit se být aspoň nečím jiný než konkurence
2) Už při startu se zamyslet na svým business modelem a držet se ho
3) Být (nebo mít v týmu) dobrého vyjednávače
4) se snažit hned od startu o spokojené zákazníky, nesvádět nic na chybu systému, dodavatele, přepravců atd. Se svou kůží jdete na trh mezi zákazníky Vy
Jde tedy o záležitosti při plánování startu, to že musíte se zákazníky komunikovat, dodávat zboží včas a podobně, to je snad standard každého shopu, nejen toho kvalitního (nebo by aspoň mělo být).
Děkuji přesně tohle jsou body, které se měli tady objevit. Bod 3,4 je opět v TOP3. Pokud nemáte člověka od základu a krve obchodnického neseženete sortiment zboží tak aby jste ho vůbec prodali, jak v kamenině tak v eshopu, kde je dalekosložitější prodat. Nemáte osobní kontakt s lidmi a nemůžete je ukecat.
10. 6. 2009 12:17:28
https://webtrh.cz/diskuse/co-je-nejvetsim-faktorem-pro-posouzeni-e-shopu#reply318512
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit