Zadejte hledaný výraz...

Co dělat, když zákazník tvrdí, že jsem poškodil zboží

strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
11. 8. 2010 18:13:53
Co dělat, když zákazník tvrdí, že jsem poškodil zboží, který mi zaslal, ale zboží bylo poškozené když dorazilo ke mě?
11. 8. 2010 18:13:53
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541989
O jaké zboží se konkrétně jedná a jaká je závada o kterou se přete?
11. 8. 2010 18:23:57
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541988
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
11. 8. 2010 18:29:41
autorádio. posílal asi 3 krát to autorádio s tím, že blbne, po vyzkoušení technikem mu to ale vždycky bylo vráceno s tím, že je vše funkční a drátky byly nezapojené. (drátky nebyly ani oholené, byly prostě jak z výroby), pak to poslal s naštíplím rohem, tvrdil, že jsme to udělali my. tak aby neremcal, opravili jsme to na vlastní náklady, pak to poslal ještě, že to zase nejde, zjistili jsem že opět nepřipojil všechny potřebné drátky, tak se to vrátilo k němu, pak to poslal zase, že už je to připojené, ale zase to blbě hraje. a to už tam ten roh nebyl vůbec, tak jsem zase zjistili, že mu ještě jeden drátek na připojení nepřipojili a tak jsme mu to poslali zpět. no a teď tvrdí, že je roh uštíplý, že tam ten kus ani nikde neni, takže za to nemůže pošta :-) no fakt debil. nic, napsal jsem mu, že to tak přišlo a že za to fakt nemůžu
11. 8. 2010 18:29:41
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541987
Pokud se jedná o opakovanou reklamaci, je to asi takto.
Zákazník má právo na nahrazení veškerých nákladů spojených s reklamací, tedy i zaslání od něho k vám a zpět. První takové zaslání musíte uhradit i vy jemu. Pokud reklamaci opakuje, jsou zde 2 možnosti - je-li oprávněná, hradíte opět celé poštovné. Pokud je neoprávněná a jde o záměr poškodit prodejce (což vypadá jako tento případ) nehradíte poštovné takovému zákazníkovi. Pokud se ukáže, že zboží funguje, je možno za každý neoprávněný servis (mimo prvního pokusu o reklamaci) účtovat poplatek - práce servisního technika. Doporučuji ovšem tuto "sankci" mít zakotvenu v obchodních podmínkách.
Nyní od obecných věcí k problému - pokud přijde zboží poškozené, je vhodné zákazníka kontaktovat, že zboží dorazilo v tom a tom stavu. Pokud s tím v tu chvíli nesouhlasí, je to na reklamaci přepravy a ta se pak řeší a není už vaše věc. Udělali jste chybu v tom, že jste nic zákazníkovi nehlásili. Druhé (méně prokazatelné) řešení je reklamační list - mít jako firma reklamační list, který musí reklamující zákazník vyplnit a pak odeslat s tímto "listem". V reklamačním listu je potřeba uvádět i stav zboží /tedy jeho poškození při přijetí/. Pokud stav přijatého zboží nesedí popisu, kontaktuje se zákazník. Pokud stav sedí, je popsán a nediskutovatelný.
Navrhuji toto řešení: Nechte zákazníka, ať se "vycuká". Zřejmě se jedná o věčného kveruenta, který bude škodit pořád. Pokud by se dožadoval náhrady "zničeného rohu", ignurujte tuto náhradu. Pokud by po tom zákazník skutečně šel a zažaloval vás, není se čeho děsit - žalující strana má průkazní povinnost, tedy povinnost prokázat vaši vinu a tedy dodání prokazatelných důkazů, že jste skutečně zboží zničili vy! Tyto důkazy (pokud je vše jak píšete) nemá.
Nebát se.
Tento zákazník zřejmě zkouší 3x reklamovat tu samou závadu, aby měl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Je to poměrně zřejmé.
11. 8. 2010 18:48:37
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541986
Napsal strihac;552131
autorádio. posílal asi 3 krát to autorádio s tím, že blbne, po vyzkoušení technikem mu to ale vždycky bylo vráceno s tím, že je vše funkční a drátky byly nezapojené. (drátky nebyly ani oholené, byly prostě jak z výroby), pak to poslal s naštíplím rohem, tvrdil, že jsme to udělali my. tak aby neremcal, opravili jsme to na vlastní náklady, pak to poslal ještě, že to zase nejde, zjistili jsem že opět nepřipojil všechny potřebné drátky, tak se to vrátilo k němu, pak to poslal zase, že už je to připojené, ale zase to blbě hraje. a to už tam ten roh nebyl vůbec, tak jsem zase zjistili, že mu ještě jeden drátek na připojení nepřipojili a tak jsme mu to poslali zpět. no a teď tvrdí, že je roh uštíplý, že tam ten kus ani nikde neni, takže za to nemůže pošta :-) no fakt debil. nic, napsal jsem mu, že to tak přišlo a že za to fakt nemůžu
Takového zákazníka bych poslal nejraději do pr....., teda ke konkurenci ;-)...
11. 8. 2010 19:00:49
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541985
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
11. 8. 2010 19:01:58
taknějak jsem si to myslel. díky za odpověď
whispere: takových zákazníků je bohužel víc. ale naštěstí převažují ti dobří.... kdyby to tak nebylo, jím kořínky :-)
---------- Příspěvek doplněn 11.08.2010 v 20:24 ----------
no tak jsem mu poslal nějaké, že to řešit nelze a zákony a bla bla. a on že to dává zítra pravníkovi a posílá mi to zpět. ten právník je mi u zadku, ale co mám udělat s tou zásilkou? převzít? co pak s ní?
11. 8. 2010 19:01:58
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541984
nahrada nakladu spojenych s dodanim zbozi k reklamaci - toto pravo ma zakaznik jen a pouze u uznanych reklamaci. U neuznanych zadne pravo na nahradu nakladu nema. Na druhou stranu ani prodejce nema zadny narok na nahradu zadnych nakladu. Ale v dalsim bode - prodejce nema zadnou povinnost zakaznikovi zbozi vracet, resp. mu jej posilat. Takze to muze nechat na vrub zakaznika. U uznane raklamace je samozrejme pak levnejsi to poslat, ale pokud ji neuznate a zakaznik "vysira" pak neni nic jednodussiho, nez po jeho informaci na stav reklamace (opet prodejce nema povinnost zakaznika o vyrizeni reklamace informovat) mu rici, ze reklamaci zamitate a zbozi ma k vyzvednuti v provozovne tam a tam. Vse je naprosto legalni, ciste a zakaznik, co "vysira" si to priste rozmysli.
---------- Příspěvek doplněn 11.08.2010 v 20:49 ----------
jinak zasilku prevezmi a pockej co bude uvnitr, pokud reklamace, pak mu obratem posli reklamacni protokol o prijeti a nedelej nic. kdyz te zkontaktuje, tak mu reknes, ze reklamace je jiz davno vyrizena, ze se mel informovat a ze to bylo zamitnosto a ze to ma k vyzvednuti "tam a tam".
11. 8. 2010 20:46:49
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541983
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
11. 8. 2010 21:02:39
a co kdyz provozovnu prodejce nema. Ja ted resim,to ze on blaboli,ze to ŕedava pravnikovi a zitra mi zbozi zase zasila k reklamaci. Z duvodu tpho poskozeni. Takze ja ted resim cp udelat s tpu zasilkou az prijde.
11. 8. 2010 21:02:39
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541982
kazdy podnikatel ma nejake sidlo kde sidli, nebo nejakou provozovnu, tak tam to bude... proste prodejce nema zadnou infomracni povinnost s reklamaci vuci zakaznikovi po vyrizeni reklamace, musi jen potvrdit prijeti reklamace. takze mu pak hned vystav nejaky reklamacni protokol a ten posli, at to mas ciste. stejne tak nema prodejce povinnost to nekam poslat. pokud to neudela, pak muze zakaznik pozadovat nahradu nakladu, ale to jen v pripade uznane reklamace.
11. 8. 2010 21:07:03
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541981
Jan Novák
verified
rating uzivatele
11. 8. 2010 21:08:14
vystavil jsi ke každé "reklamaci" reklamační protokol s datumem přijetí reklamace, s datumem vyřízení reklamace, s výsledkem a odůvodněním? Jinak pozor na každé vyřízení reklamace máš ze zákona 30 dní, pokud toto nesplníš, může zákazník odstoupit od kupní smlouvy a ty mu musíš vrátit peníze, v tomto případě se jedná jasné o zákazníka vysírače, měl jsi mu hned při druhé reklamaci naúčtovat práci technika a měl by jsi od něj pokoj, právníkem tito zákazníci vyhrožují celkem často, často také televizí, ale neměj strach, tak daleko to nedojde a pokud máš svědomí čisté, tak to vůbec neřeš a zásilku od něj už nepřebírej, s tím, že reklamaci může řešit pouze osobně.Co se týká toho ulomeného roku, ať ti dokáže on, že jsi to rozbil ty.
11. 8. 2010 21:08:14
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541980
Pokud chce reklamovat "odlomený roh rádia" tak to není na reklamaci. Není to vada, která se dá reklamovat. To je poškození (a to ať je na vaší straně nebo jeho straně), tak se na to záruka nevztahuje.
11. 8. 2010 21:10:28
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541979
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
11. 8. 2010 21:21:27
no na prvni jsem vystavil,ta byla opravnena,na dalsi dve ne,protoze s tim nic nebylo. Mam to udelat nejak zpetne?
11. 8. 2010 21:21:27
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541978
reklamacni protokol musis vystavit pri prijmu veci k reklamaci. sepise tam data, informace a popis zavady ze strany zakaznika. pak na to vyplnis i vyrizeni a zduvodneni reklamace at uz je opravnena nebo ne. to je zakona povinnost.
jinak na vyrizeni reklamace mas tech 30 dnu, ovsem pozor - ty nejsi povinen zakaznika o ukonceni reklamace informovat. takze pokud zakaznik zavola 32. den s tim, ze jsi mu nedal vedet, a proto chce odsoupit od smlouvy, tak ma smulu. Tu povinnost se informovat ma on, ne ty.
jinak protokoly zpetne si vystav pro sebe, uz mu je neposilej, to by mohl vyuzit. sice by odstoupit nemohl, ale COI by mela neco v ruce, nech si to pro sebe a kdyby neco, tak to ukaz.
dale ulomeny roh lze reklamovat, pokud to zakaznik posle jako reklamaci, musi se to jako reklamace vyridit - protokoly apod. posoudi se sice jako poskozeni ze strany zakaznika.
dale je dulezite - pri rozporu s kupni smlovou je dukazni bremeno na strane prodejce, tem musi dokazat, ze zbozi ma udavane vlastnosti, kvalitu a jakost. takze pokud to reklamuje do 6ti mesicu pak je na tobe dokazat, ze mu to prislo v poradku.
11. 8. 2010 21:30:52
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541977
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
15. 8. 2010 02:15:53
pak jsou ještě takoví chytráci, kteří za dva měsíce napíšou......
(bylo to napsáno trochu výhružně a lajdácky, tak to zjednoduším)
rozbalil jsem zásilku, je tam jiné zboží než jsme si objednali, chybí CD a navíc bylo zboží použité
V životě by mě nenapadlo, že lidi jsou střelený až takhle.
15. 8. 2010 02:15:53
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541976
petrKubik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 3. 2011 00:56:15
jo tak to věř že lidi zkouší kde co. Mám servis výpočetní techniky a při každém servisu pc před zákazníkem rozdělám a vyfotím. Několikrát se mi totiž stalo že si zákazník stěžoval že jsem mu ukradl ramku nebo vyměnil disk atd...
14. 3. 2011 00:56:15
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-tvrdi-ze-jsem-poskodil-zbozi#reply541975
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit