Zadejte hledaný výraz...

Co dělat, když zákazník nezaplatí?

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
4. 1. 2017 23:49:04
Já beru zálohy 50%. Lidé to považují za částku zcela běžnou a pokud člověk pracuje s normálními maržemi, tak mu to alespoň pokryje náklady. Tím se riziko poctivě rozdělí mezi mě a klienta. S výší nikdo problém nemá, nikdo nižší zálohu nepožaduje a vyšší by zase neměla moc smysl. to už by mohl zákazník rovnou zaplatit vše dopředu.
4. 1. 2017 23:49:04
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-nezaplati/strana/2/#reply1247671
David Musil
verified
rating uzivatele
(68 hodnocení)
5. 1. 2017 00:12:58
Napsal beraniste;1350990
Já beru zálohy 50%. Lidé to považují za částku zcela běžnou a pokud člověk pracuje s normálními maržemi, tak mu to alespoň pokryje náklady. Tím se riziko poctivě rozdělí mezi mě a klienta. S výší nikdo problém nemá, nikdo nižší zálohu nepožaduje a vyšší by zase neměla moc smysl. to už by mohl zákazník rovnou zaplatit vše dopředu.
Mel jsem pocit, ze vedes eshop s krmivem pro zviratka... tam se asi na zalohu neplati... Jakou cinnost mas na mysli, u ktere beres 50%?
5. 1. 2017 00:12:58
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-nezaplati/strana/2/#reply1247670
saas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 1. 2017 02:15:55
Normálně mu zavolejte. A pak znovu, ještě jednou , pak ještě. Pak z jiného čísla, znovu a ještě jednou. Hovor nic nestojí (při neomezeném tarifu)
, čas to nezabere. U menších částek to tak funguje.
5. 1. 2017 02:15:55
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-nezaplati/strana/2/#reply1247669
David Musil
verified
rating uzivatele
(68 hodnocení)
5. 1. 2017 08:48:01
Napsal saas;1351028
Normálně mu zavolejte. A pak znovu, ještě jednou , pak ještě. Pak z jiného čísla, znovu a ještě jednou. Hovor nic nestojí (při neomezeném tarifu)
, čas to nezabere. U menších částek to tak funguje.
Muzu potvrdit. Drive jsem to resil anonymni simkou za 100Kc ze supermarketu od podkladny :)
Predstavil jsem se klidne jako pravnik a zminil jsem, ze zastupuji osobu "samozrejme sve jmeno" ve sporech s klienty, kteri neplati.
Ale stejne se nasel jeden vychcenek, kterymu bylo i tohle jedno.
PS - aby nebylo. Mne dluzil dvacet tisic, ostatnim mega :D
5. 1. 2017 08:48:01
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-nezaplati/strana/2/#reply1247668
Lanzik
verified
rating uzivatele
5. 1. 2017 14:27:33
Napsal musil.david;1351048
Muzu potvrdit. Drive jsem to resil anonymni simkou za 100Kc ze supermarketu od podkladny :)
Predstavil jsem se klidne jako pravnik a zminil jsem, ze zastupuji osobu "samozrejme sve jmeno" ve sporech s klienty, kteri neplati.
Ale stejne se nasel jeden vychcenek, kterymu bylo i tohle jedno.
PS - aby nebylo. Mne dluzil dvacet tisic, ostatnim mega :D
Dělám to stejně, s tim, že teda za mě ten telefonát dělá právník. Funguje to. A když nezaplatí, tak předáváme věc elektronicky k soudu. Pokud máš objednávku, tak by neměl být pro tebe problém získat elektronický platební příkaz od soudu. Potom exekuce. K tomu el. podpisu. Ty ho nepotřebuješ, můžeš tam dát podpis tvojí účetní, ta ho určitě má.
Jo a k přestupkový komisi můžeš dát i neproplacenou fakturu za litr. Žádost k soudu tě bude stát myslim 4 kila. A nezapomeň si naúčtovat úroky z prodlení a další věci. Třeba i dopis kterym jsi mu posílal upomínku. Já už z toho mam trošku srandu, takže mě baví nasrat lidi tim, že po nich chci i 34 korun za doporučenej dopis :D
5. 1. 2017 14:27:33
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-nezaplati/strana/2/#reply1247667
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
5. 1. 2017 15:06:28
Jen k těm zálohám ... nikde není psaný kolik a za co se bere záloha, tak si to každej dělejte tak, jak to zrovna vám funguje. Já třeba beru 100% ceny materiálu, práci při předání nebo převodem
Pokud máte dobré jméno mezi klienty, tak vám nový klient tu zálohu dá, protože on něco chce a tohle jsou vaše podmínky. Ostatně pokud bude dělat podle vašich podmínek a ne podle podmínek klienta nebude muset řešit zbytečný trable :)
A díky, zrovna jdu zavolat jednomu, co mi vysí čtvrt roku 2.500,- a v mailu píše, že už už to platí :D ... Věřím je předžalobní upomínky, platební rozkazy, atd... fungují, jenom člověk nesmí být línej a musí to řešit, což je i můj případ... těch řádově tisícovkových dlužníčků mám více :)
5. 1. 2017 15:06:28
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-nezaplati/strana/2/#reply1247666
Ber to jako ponaučení a jeď dál, nemá cenu řešit. Pro klid na duši můžeš napsat nějaký poslední "hezký" mail, abys měl nějaké uzavření, protože nejhorší je furt jen čekat a čekat a dotazovat se, zda už plánuje zaplatit. Tohle jsem dělal asi rok a půl u jednoho klienta a když jsem mu asi po několika tázacích mailech napsal jeden definitivní rozlučkovej, tak se najednou ozval, že prý lžu, že všechno zaplatil a jestli ne, tak je to můj problém a měl jsem se připomenout. :D Tak jsem mu nasceenoval jeho poslední mail o tom, jak "zítra" zaplatí a pak další maily, které jsem mu od té doby psal a urgoval jsem ho, nu a pak už neodepsal. Vtipálek. :)
Obvykle to funguje tak, že čím menší zakázky, tím větší riziko (protože si druhá strana říká, že kvůli pár stovkám, pokud je nezaplatí, přeci nebudeš dělat humbuk). Takže pokud to není někdo, koho alespoň trochu z netu znám, anebo to není člověk, co přišel na doporučení od jiného mého klienta, tak tyhle zakázky odmítám. Nemá to cenu. Stejně pak komunikace a administrativa zabere víc času, než samotná realizace.. to se radši budu soustředit na plnohodnotné zakázky.
Co se týče větších zakázek, v mém případě log / CI, tak fakturuju 50 % před započetím práce, pak pošlu náhledy a jakmile se vše schválí, vyfakturuju zbylých 50 % a až jak přijdou na účet, tak až tehdy posílám finální data. V obou případech klienti platí obvykle ihned, protože na začátku chtějí, abych se do práce pustil co nejdříve a na konci chtějí mít data co nejdříve u sebe. :)
Každopádně neplatiče samozřejmě také nějaké mám, ale nejde o žádné závratné částky. V dřívějších letech jsem jich měl více a zjistil jsem, že jsem u těch zakázek měl pokaždé divný pocit už z jejich mailů. Od té doby více naslouchám intuici a loni jsem měl jen jediný problém a to právě tehdy, když jsem intuici neposlechl (respektive poprvé jsem ji poslechl, klientku jsem, především kvůli nízkému rozpočtu, poslal jinam, ale po měsíci se vrátila, že našetřila a že chce prostě logo ode mě.. tak jsem teda kývnul, ale moc dobrý pocit jsem z toho zadání a komunikace neměl). Takže od letoška plánuji být nemilosrdní a doufám, že už se ke mně neplatiči nedostanou.. A i všem ostatním doporučuji tu intuici trénovat, často se fakt dá i z blbých pár slov, stylu oslovení, stylu psaní či slovní zásoby často odvodit, jak bude spolupráce vypadat. Jak říkám, kdykoli byl problém, podvědomě jsem to věděl už na začátku (vyjma jednoho jediného případu za posledních 5 let, kdy jsem to neodhadl).
5. 1. 2017 16:41:58
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-nezaplati/strana/2/#reply1247665
Když nezaplatí, napsat si je na blacklist. A vždy před zahájením nějaké práce se tam podívat. Zde na webtrhu je spoustu lidí a můžete se stát, že jim odpovíte na poptávku nějakých služeb. Takže blacklist je super věc.
7. 1. 2017 15:15:14
https://webtrh.cz/diskuse/co-delat-kdyz-zakaznik-nezaplati/strana/2/#reply1247664
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit