Zadejte hledaný výraz...

Clickbait na facebooku dostává na frak

marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 6. 2017 14:33:01
basti: Nesjou na to kopírování boti? Kdysi tu někdo něco takového psal, že se to dělá botama, co sledují nové příspěvky na daném webu.
9. 6. 2017 14:33:01
https://webtrh.cz/diskuse/clickbait-na-facebooku-dostava-na-frak/strana/2#reply1283739
Napsal basti;1391690
Jiří Šubr: Jo, to já taky, počínaje třeba viralnova a všema, kteří se snaží následovat tento model. Právě kvůli těmto zmetkům snížil FB reálný organický dosah VŠEM, místo aby tyhle hajzly prostě smazal. Přitom viralnova a tisíce jejích pohrobků prostě obsah masivně kopírují a kradou, spamujou XY skupin ve velkém a nově to samozřejmě posilují placenou reklamou. To je právě výsledek manipulace pomocí nadpisů (neuvěříte že..., podívejte se jak...) a pak mizivý obsah a reklama maskovaná za obsah, popupy, překryvná okna atd. A ne, Google tyhle šmejdy nebanuje, přestože mnozí mají 100 % duplicitní obsah a traffic čistě ze sociálu - prostě $100k měsíčně je $100k měsíčně. Googlu i FB je nějaký zákon nebo slušnost úplně někde, prachy jsou o co kráčí. Pokud by to tak nebylo, tak by životnost podobných webů byla v týdnech maximálně.
Souhlasím, že u mnoha prodejních webů má prostě smysl udělat dobrou sociální kampaň a o SEO se (aspoň zpočátku) nesnažit. Prodávám špičkový produkt, udělám dobrou reklamní kampaň s přesným cílením, výsledky jsou. Tady se ale bavíme o magazínech nebo obsahových webech, ne prodejních/affil webech.
A ty "rádoby obsahové" weby Google v SEO trvale zasklívá, pokud nemají odkazový profil jako kráva, přestože tvrdí pravý opak. Ještě jim kolikrát nasází penalizaci za duplicitu, protože nějaký 20x denně indexovaný zloděj je indexovaný dřív než původní autor, který to pak odskáče. Takže spoléhat na nějaké white hat a férové praktiky a slušnost je prostě bezbřehá naivita.
Jinak pro doplnění: Jeden z těchto zmetků mně i mým kamarádům pravidelně krade fotky, pravidelně ho nahlašujeme, FB mu smaže nahlášené fotky a dál NIC. Teď ovšem hajzlík štípnul fotky fotografa, který má exkluzivní zastoupení u Getty = $20k pokuta za každou. Uvidíme, jestli i tohle ustojí :D
1) Facebooku rozhodně nevadí formát ViralNovy, Facebooku vadí ty zástupy Indů, Filipínců a arabů co dostávají traffic na softerotické nesmysly (a clickbait toho nejhrubšího zrna)
2) ViralNova a každý solidnější web co jede social si obsah sice přebírají, ale nekradou. Sakra, když se stane teroristický útok a napíše o tom první Blesk, tak ostatní média už nemůžou, protože by se jednalo o krádež? Tohle jsou News sites... tady to funguje úplně jinak.
3) Výsledek této manipulace. Kdyby facebook neustále publishery neomezoval v dosahu, tak clickbait nikdy nevznikne. Je to přirozené, že s poklesem dosahu (ke kterému dochází stále) začnou publisheři vymýšlet sami, jak na obsah nalákat co nejvíce lidí. Kdyby byli dosahy v pořádku, clickbait nevznikne (viz.
https://www.lupa.cz/clanky/facebook-vyrazil-do-boje-proti-clikbaitingovym-titulkum/)
4) Reklama maskovaná za obsah se nazývá nativní reklama, která je zcela legitimním formátem, který využívá i sám Adsense (a v určité formě se používá i ve všech odnožích marketingu, např. product placement, PR články)
5) Mizivý obsah je jak kde. Například ViralNova kterou zmiňujete má obsahové články velmi pestré a bohaté.
6) Házíte všechny do jednoho pytle a plivete na celé odvětví.
7) Já obsahový web tohoto typu mám a chodí mi tam denně cca 600 lidí z organicu a directu. Divný co?
9. 6. 2017 14:50:25
https://webtrh.cz/diskuse/clickbait-na-facebooku-dostava-na-frak/strana/2#reply1283738
Michal Matoušek: Jistě, není to černobílé. Ale drtivá většina těchto webů obsah "přebírá" způsobem, který je velice daleko za hranou zákona. "Citace" se provádí formou textu - nikoliv linku - a zásadně veškeré odkazy vedou vždy na virální web a jeho další FB stránky. Na autora a původní web jen u velmi mála takových webů. Úmyslně a účelově se obchází sdílení na FB, místo toho se obsah stáhne a nahraje jako vlastní. Nemáte žádné právo nahrávat na FB cokoliv, k čemu nemáte autorská anebo alespoň majetková práva - je to mimochodem i v podmínkách FB. Drtivá většina webů práva nemá a zvesela tam cpou cizí fotky po tisících. Mimochodem, fotky z fotobanky nesmíte nahrávat na sociální sítě, protože TOC vyžadují poskytnutí převoditelné licence a na to nemáte právo, protože nejste autor.
Nemíním soudit konkrétně viralnovu, ale tento trend odstartovali a rozhodně to nebylo tak čisté, jak se snažíte tvrdit. Stačí si pohledat třeba článek na Viperchill, kde bylo velice podrobně rozebráno co a jak. A taky ty tisíce webů, které díky tomu vznikly a okopírovaly taktiku masivního rozkrádání a sdílení cizího obsahu. Pletete si zpravodajství a vykrádání magazínů - teroristický útok je news. Reportáž z tropického ostrova už klasické zpravodajství rozhodně není a průvodce po Vídni ani omylem. A krade se vše, ve velkém. I news MUSÍ ze zákona odkazovat na zdroj a to se prostě neděje, textový link miniaturním písmem kdesi dole nestačí.
Jaký je prosím konkrétně rozdíl mezi přebíráním a kradením? Cizí obsah bez svolení a bez ptaní stáhnu a vystavím jako svůj? Krom zpravodajství a vědy vám toto zákon výslovně zakazuje, stejně jako TOC všech sociálních sítí. Realita je ovšem zcela jiná. Čest výjimkám, ale fakt jich moc není.
Odvětví "virálních" webů a agregátorů je založeno na masivním vykrádání cizího obsahu a odklánění trafficu - ve výsledu to silně demotivuje autory cokoliv poskytovat a sdílet a naprosto všichni na to doplácíme. Stále ještě nikdo z nás nežije ze slunečního svitu a máme jen velmi omezený volný čas. Podobný přístup autory velmi poškozuje, takže až bude plno webů zpoplatněných nebo jen pro registrované, tak se nedivte.
Tzv. nativní reklama má své meze, pokud "článek" tvoří doslova pár větiček obalených bloky reklamy (maskované za obsah) a traffic se nažene s pomocí tisíců vykradených fotek z FB a clicbaitingových tituků, tak je to prostě odpad. Co konkrétně to čtenáři přináší? Je to akorát mašina na prachy pro majitele, přínos totální nula. Naopak to poškozuje všechny, kteří to dělají slušně, protože na ně pak dopadnou drakonická omezení taky.
---------- Příspěvek doplněn 09.06.2017 v 16:09 ----------
Martin Matousek: Abychom si rozumněli, nebavím se o webech, které jedou 1) čistě zpravodajství a 2) magazínech, které mají vlastní obsah, aktivně tvoří a pouze využívají sociál k propagaci. Naopak zmetci, kteří masivně vykrádají cizí obsah (přebírají, sdílejí, agregují a podobné výmluvy...), ve výsledku poškozují všechny kromě sebe.
9. 6. 2017 15:50:52
https://webtrh.cz/diskuse/clickbait-na-facebooku-dostava-na-frak/strana/2#reply1283737
Milan Kněz
verified
rating uzivatele
11. 6. 2017 20:23:37
Mám také takový web viral/news... kladu na editory vyšší nároky na text, kde 1NS je sakra málo. Články nekopírují, vetšinou přepis svými slovy, či překlad z ENG do CZ. Jestli je to krádež.. říkejte si tomu jak chcete, ale aby někdo vymýšlel nějaký článek 1 hodinu a dostal za to např 40Kč? Na to se mi každej vysere. 4 Reklamy na webu od nejmenované české spol., mám 2 fb skupiny (dohromady 190 000 fans) Nicméně velký peníze se na tom točit nedají. Nevím co si představujete, ale traffic jednoho článku je sotva 1% fanoušků... a k velkým penězům si nepřijdu já ani editoři. S Adsence by to bylo určitě jiný, ale nejsem plátce DPH.
11. 6. 2017 20:23:37
https://webtrh.cz/diskuse/clickbait-na-facebooku-dostava-na-frak/strana/2#reply1283736
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit