Zadejte hledaný výraz...

Článek na https/living.iprima.cz/ 1990 přečtení ale 0 prokliků?

Biologist
verified
rating uzivatele
3. 12. 2020 09:33:37
"Ale články za tři a více tisíc mají klidně jen 20 přečtení."
Jestli to nebude třeba tím, že články označené jako "komerční" či "PR" drtivá většina lidí prostě nečte...
Ať se zkusí každý zamyslet sám... kdy naposledy nějaký takový článek někde četl a případně se z něj dokonce někam prokliknul.
3. 12. 2020 09:33:37
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470818
PlaCla.cz
verified
rating uzivatele
3. 12. 2020 09:41:28
Napsal Biologist;1606559
"Ale články za tři a více tisíc mají klidně jen 20 přečtení."
Jestli to nebude třeba tím, že články označené jako "komerční" či "PR" drtivá většina lidí prostě nečte...
Ať se zkusí každý zamyslet sám... kdy naposledy nějaký takový článek někde četl a případně se z něj dokonce někam prokliknul.
Označením komerční nebo PR to není. Takové články bez problému dosahují tisícovek přečtení. Dokonce i desítky komentářů, kdy je vidět, že lidé s chutí čtou i reklamu. Třeba u takového krému na ruce prostě není ani jiná možnost, aby se o něm dozvěděli. Nebo ještě někdo věří na influencery, kteří něco dělají zadarmo z čirého nadšení (vezmou drogérku útokem a pak neúnavně recenzují)?
Je to čistě o tom, že velké vydavatelské domy s PR (nejde o public relations, ale zkratku placené reklamní) články umisťují jako display reklamu. Články zobrazují na pevné pozici (což ale v některých případech nemusí být na škodu) na webu a zpravidla se střídají ve slideru s jinými, dokonce to ředí PPC reklamou. Takže článek jednoduše sebere jen několik desítek či stovek přečtení.
To, že by články označené jako komerční sdělení, reklama, inzerce nebo PR, odrazovaly od přečtení, se nám na základě dat o čtenosti článků nepotvrdilo. Třeba weby o stavebnictví jsou na nich přímo založené. I tam si lze těžko představit, že nějaký odborník ve svém volném čase recenzuje střešní kritinu. Ale když na něj narazíte, dejte mi vědět, nakoupím u něj PR články.
3. 12. 2020 09:41:28
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470817
Napsal hampl.david;1606557
Nikdy jsem si nemyslel že to napíšu, vždy jsem tě uznával jako velkého profíka. Ale jsi s tím Placla.EU přesměrovaným přes ?aff=114 na Placla.CZ trapnej.
Teď mi ještě může napsat Vašík že zmiňují ochrannou známku Placla (jak už se jednou stalo) a trapnost vás obou bude na svém vrcholu.
Diky za nazor, cenim si ho. Jako spolumajitel Placla si ale s dovolenim budu sam volit, jakym zposobem na ni odkazuji. Diky za pochopeni.
3. 12. 2020 09:50:46
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470816
Biologist
verified
rating uzivatele
3. 12. 2020 10:30:54
PlaCla.cz: "Třeba u takového krému na ruce prostě není ani jiná možnost, aby se o něm dozvěděli."
Ale samozřejmě, že je. Např. guerilla marketing. Tohle: "ale když na něj narazíte, dejte mi vědět, nakoupím u něj PR články..." mi naznačuje, že se v té problematice zase až tak moc neorientujete. Protože smyslem kvalitního PR má být to, aby významná média... o vás psala/chtěla psát více či ména sama od sebe a ne abyste vy u někoho nakupoval PR články. Proč bych měl chtít koupit PR článek za několik desítek tisíc, když mohu zařídit, aby o mě velká média chtěla psát za zlomek těchto částek? Pokud by to mělo být pouze kvůli tomu, že v PR článku budu mít prolinky, pak tato taktika zjevně nefunguje. A to potvrzují nejen zkušenosti jiných přispěvovatelů do této diskuse, ale vlastně i vy sám.
Já tolik dat jako vy k dispozici nemám, můžete být v tomto ohledu blíž pravdě. Ale klientovi může být v konečném důsledku jedno, jestli má minimální návstěvnost kvůli označení článku, nebo kvůli tomu, že "velké vydavatelské domy s PR (nejde o public relations, ale zkratku placené reklamní) články umisťují jako display reklamu)".
3. 12. 2020 10:30:54
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470815
PlaCla.cz
verified
rating uzivatele
3. 12. 2020 10:39:27
Bohužel nešťastným označením PR dochází k tomuhle nedorozumění. Když do problematiky proniknete hlouběji, zjistíte, že PR článek znamená placený reklamní článek. Jedná se o inzerci. Nikoli o public relation. Nemá to s ním nic společného.
Máte pravdu, že "smyslem kvalitního PR má být to, aby významná média... o vás psala/chtěla psát více či ména sama od sebe". Jen to s nákupem placených reklamních článků nijak nesouvisí.
Jinak ani to, že o vás významná média vytváří sama obsah, dělají s vámi rozhovory, informují o vašich nových službách či produktech, neznamená, že z toho bude byť jediná objednávka. Opět i jako v případě inzerce je nejlepší spojit se s odborníky, stanovit si s nimi jasné cíle a očekávat jejich naplnění.
3. 12. 2020 10:39:27
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470814
Biologist
verified
rating uzivatele
3. 12. 2020 10:46:41
Doporučuji například tento článek:
PR článek versus placený článek - Honza Páv
3. 12. 2020 10:46:41
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470813
PlaCla.cz
verified
rating uzivatele
3. 12. 2020 10:49:16
Ano, přesně tak.
3. 12. 2020 10:49:16
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470812
klavesakm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
3. 12. 2020 10:58:50
Taková cena za jeden článek je předražená, i když jí oni požadují, tak nedává smysl. Linkbuilding dělám už nějakou dobu. A když se vybere rozumně velký web a napíše se dobře článek, tak čtenost i proklikovost tam je pěkná. Jen je důležité cílení a téma. Samozřejmě těch přínosů je víc. Je tam SEO efekt, který je u linkbuildingu prioritou, ale i přímé prokliky, PR a brand, podle toho jak se to nastaví. Ceny na kvalitních webech se pohybují v rozmezí od 2 - 10 tis. Kč.
3. 12. 2020 10:58:50
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470811
Dirmar
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
3. 12. 2020 11:37:02
Mohu uvést zkušenosti s portálem zena.cz (https://zena.aktualne.cz/), kde jsme si nechali za 18tis uveřejnit PR článek. Slíbeno bylo 50tis impresí, ale prokliky garantovány nejsou. Na můj dotaz po týdnu od uveřejnění, že článek na webu nikde nevidím mi bylo oznámeno, že imprese byli vyčerpány a článek se přestal aktivně zobrazovat. Za tuto dobu bylo z tohoto článku 13 prokliků na náš web.
3. 12. 2020 11:37:02
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470810
Biologist
verified
rating uzivatele
3. 12. 2020 11:39:09
Já se omlouvám, ale mně tohle slovíčkaření příjde spíš jako pokus o "ojebávku" klienta. Není mi známo, že by v této oblasti došlo k nějakému konsensu a existovala jasná a všeobecně přijímaná definice, podle níž je PR článek "placený reklamní článek". Tradičně je to naopak mnohem spíš označení článku, který není spojen s přímým placením.
Nevím, kdo tu komunikuje za PlaCla, ale pokud sám Michal Kubíček na svém blogu psal příspěvky např. o vkládání PR článků zdarma (https://michalkubicek.cz/pr-weby/) tak mi není moc jasné jak by mohl bazírovat na tom, že se jedná o "PLACENÝ reklamní článek".
3. 12. 2020 11:39:09
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470809
mikrojoby.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 12. 2020 11:56:12
Napsal Michal Kubíček;1606561
Diky za nazor, cenim si ho. Jako spolumajitel Placla si ale s dovolenim budu sam volit, jakym zposobem na ni odkazuji. Diky za pochopeni.
32737
3. 12. 2020 11:56:12
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470808
PlaCla.cz
verified
rating uzivatele
3. 12. 2020 11:59:19
Napsal Dirmar;1606580
Mohu uvést zkušenosti s portálem zena.cz (https://zena.aktualne.cz/), kde jsme si nechali za 18tis uveřejnit PR článek. Slíbeno bylo 50tis impresí, ale prokliky garantovány nejsou. Na můj dotaz po týdnu od uveřejnění, že článek na webu nikde nevidím mi bylo oznámeno, že imprese byli vyčerpány a článek se přestal aktivně zobrazovat. Za tuto dobu bylo z tohoto článku 13 prokliků na náš web.
Stejna je i nase zkusenost.
3. 12. 2020 11:59:19
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470807
Obecně tyto články nikdy neslouží k tomu, aby přiváděly návštěvnost. To, co říká obchoďák daného magazínu, asi nelze brát nikdy moc vážně (provize jsou pro něj priorita).
3. 12. 2020 12:30:12
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470806
PlaCla.cz
verified
rating uzivatele
3. 12. 2020 12:49:48
Nesetkali jsme se s tím, že by obchoďáci snad lhali, nebo se snažili něco zamlžovat. Stačí říct, jaká máte očekávání a zeptat se, jakou články mají čtenost. Naopak zpravidla ochotně zašlou statistiky.
Spíš mě fascinuje, s jakou přezíravostí kolikrát prodávají PR články s tím, že je ještě obtěžujete s objednávkou jednoho článku.
Teprve, když PR články objednáváme v objemu půl milionu ročně, jsou nám ochotni nastavit výhodnější ceny i podmínky.
A ještě jedno upozornění pro linkbuildery: Některé weby do odkazů nasazují měřící kódy, přes které na web inzerenta přesměrovávají, nebo odkazy vkládají jako nofollow. Případně články po roce mažou. Ptejte se při nákupu na všechny tyto věci. Aby pro vás měl článek alespoň nějakou hodnotu, i když přitáhne 20 přečtení.
3. 12. 2020 12:49:48
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470805
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
3. 12. 2020 14:01:12
Napsal Petii;1606513
Kde je chyba?
Vyhodnocovat článek optikou výkonnostního PPC.
3. 12. 2020 14:01:12
https://webtrh.cz/diskuse/clanek-na-https-living-iprima-cz-1990-precteni-ale-0-prokliku/strana/2#reply1470804
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit