Používá někdo úspěšně chytré nákupy na Google Ads s předdefinovaným ROAS?
Nevím, jestli je to mnou, ale nějak nemůžu přijít na chuť chytrým kampaním u nákupů. Ze začátku to vypadalo nadějně a pak už šmitec. Denní rozpočet to nedosahuje ani omylem, ROAS je nastavený na maximum, co jinde funguje (nějakých 500%).
Ostatní kanály jedou, jenom tohle ani omylem. Google jakoby to škrtil a neposílal tam skoro nic.
Uvítám postřehy případně nabídku na audit od nějakého zdejšího profíka. (nabídky prosím do PM, postřehy sem)
Jinak je to segment nábytku.
Používám běžně a stejný postřeh jako OndrejDyka. Čím větší eshop, tím lépe to funguje. U eshopů s obraty nad 30M už je to v pohodě. U malých systém nedokáže tak dobře nastavovat, jako vy dovedete odhadovat. Ono kdo ví, jak to přesně funguje, ale mám vypozorováno, že u těchto strategií si Google nenechá sáhnout na cenu prokliku, takže než aby optimalizoval tímto směrem, tak řeší cokoliv jiného např. CTR a škrtí to prostě jiným způsobem, než byste to škrtil vy ručně. Navíc tam dochází k větším vlnám, než při ručním nastavení, já si to odůvodňuji tím, že jakmile přijdou konverze, tak vidíte, jak a co Google pouští. Mnohdy pouští i KW, který by rozumný člověk nikdy neplatil. Takže prostě ihned jak může, jakmile mu to stanovené cíle umožní, tak to tam pustí a ty prachy potom chybí, když potřebujete. Takže on to tam namastí a jakmile pak přijde horší období, tak to zase utahuje (musí utahovat), víc než byste to udělal vy. Takže pokud není eshop moc velký a navíc se tam promítne tohle chování, tak vám to tam prostě lítá jeden měsíc OK, druhý měsíc KO, třetí měsíc OK, ... atd. Ono dlouhodobě ten cíl splní, ale to chování není mnohdy žádoucí a zvlášť, pokud prodáváte spotřebák, který musíte prodat, zboží podléhající zkáze.
Tak tohle se pohybuje okolo 3-4M, ale zvyšuje se. No hlavní problém je spíš, že to prostě fungovalo chvilku a pak dlouho nic, tak jsem si říkal, jestli zmenšit portfolio produktů nebo tam střelit nižší ROAS na rozjetí. Takže mi tak ani nejde o to, že se vejde do ROAS, ale že mi to nevyužije rozpočet, pro př. je tam 10 tis. / den a pohybuje se to max. ve 100 ne-li v 10. Každopádně díky za postřehy.
Napsal beraniste;1552531
Používám běžně a stejný postřeh jako OndrejDyka. Čím větší eshop, tím lépe to funguje. U eshopů s obraty nad 30M už je to v pohodě. U malých systém nedokáže tak dobře nastavovat, jako vy dovedete odhadovat. Ono kdo ví, jak to přesně funguje, ale mám vypozorováno, že u těchto strategií si Google nenechá sáhnout na cenu prokliku, takže než aby optimalizoval tímto směrem, tak řeší cokoliv jiného např. CTR a škrtí to prostě jiným způsobem, než byste to škrtil vy ručně. Navíc tam dochází k větším vlnám, než při ručním nastavení, já si to odůvodňuji tím, že jakmile přijdou konverze, tak vidíte, jak a co Google pouští. Mnohdy pouští i KW, který by rozumný člověk nikdy neplatil. Takže prostě ihned jak může, jakmile mu to stanovené cíle umožní, tak to tam pustí a ty prachy potom chybí, když potřebujete. Takže on to tam namastí a jakmile pak přijde horší období, tak to zase utahuje (musí utahovat), víc než byste to udělal vy. Takže pokud není eshop moc velký a navíc se tam promítne tohle chování, tak vám to tam prostě lítá jeden měsíc OK, druhý měsíc KO, třetí měsíc OK, ... atd. Ono dlouhodobě ten cíl splní, ale to chování není mnohdy žádoucí a zvlášť, pokud prodáváte spotřebák, který musíte prodat, zboží podléhající zkáze.
No, problém může být i velká konkurence. Tímto trpí feedové shopy s neoriginálním zbožím s blbými cenami. Také to není jen o obratech, ale i o tom, v jaké cenové relaci prodáváte. Pokud vám GAds udělá obrat 300t./měs. tak je rozdíl, zda to uděláte na 6 objednávkách a nebo na 600ti objednávkách. V tom prvním případě bych ROAS ani nezkoušel, v tom druhém to bude normálně fungovat. Pak a to také souvisí s těmi ne moc originálními shopy a produkty, což má téměř každý z nás, nemáte dostatek dat z kterých systém vaří a konkurence, která tu je již dlouho bude ve výhodě. A pokud to tam bude dál sypat, stále bude mít více dat než vy. Jinak to co píšete, probrat sortiment je také dobrý způsob, jak se s tím poprat, jenže opět musíte chvíli fungovat, abyste dokázal odhadnout, co si můžete dovolit vyhodit. Ale je to tak, že jakmile vám to konvertuje, tak to systém nejen pustí do blbých KW, ale navíc ještě do produktů, které se třeba neprodávají, takže až se situace obrátí, stáhne vám to celou kampaň dolů. Ono nejde úplně vyhodit 80 procent produktů a prodávat ten zbytek, stejně aby to někam lezlo musíte tomu shopu dávat novou stravu a prohnat nové produkty všemi možnými kanály, abyste našel nějaké další produkty které půjdou. Ale když ten poměr je 97% se poslední rok neprodalo a 3% se prodávají, tak to prostě drhne. S tím poměrem můžete také pracovat. Další jednoduchou věcí, kterou můžete udělat je zlepšení produktového feedu. Těch důvodů může být mnoho, ale tady to bývá většinou problém. Tahal jsem z průseru shop, který nejel 3 roky, protože se na něm střídala jedna agentura za druhou a vždy nový specialista řekl, že ten předchozí byl "debil", smázl jeho práci a začal na novo. Místo aby navázal. Takže tam stačilo opravdu jen navázat na tu nejlepší historii s nejvíce daty a šlo to o 500% nahoru. Přitom předtím 3 roky na nic. Takže DATA, DATA, DATA!
Je to něco mezi 300 se na Adsech udělají cca v 30 objednávkách. Takže pokud pokud správně chápu, spíš to vypadá na nedostatek konverzních dat. Standardní kampaně jedou na cílové CPA.
Tj. raději pracovat na zvýšení počtu konverzí v jiných v ostatních kampaních, nákupy seříznout na nejprodávanější produkty a spíše to hnát na ruční práci?
Napsal beraniste;1552537
No, problém může být i velká konkurence. Tímto trpí feedové shopy s neoriginálním zbožím s blbými cenami. Také to není jen o obratech, ale i o tom, v jaké cenové relaci prodáváte. Pokud vám GAds udělá obrat 300t./měs. tak je rozdíl, zda to uděláte na 6 objednávkách a nebo na 600ti objednávkách. V tom prvním případě bych ROAS ani nezkoušel, v tom druhém to bude normálně fungovat. Pak a to také souvisí s těmi ne moc originálními shopy a produkty, což má téměř každý z nás, nemáte dostatek dat z kterých systém vaří a konkurence, která tu je již dlouho bude ve výhodě. A pokud to tam bude dál sypat, stále bude mít více dat než vy. Jinak to co píšete, probrat sortiment je také dobrý způsob, jak se s tím poprat, jenže opět musíte chvíli fungovat, abyste dokázal odhadnout, co si můžete dovolit vyhodit. Ale je to tak, že jakmile vám to konvertuje, tak to systém nejen pustí do blbých KW, ale navíc ještě do produktů, které se třeba neprodávají, takže až se situace obrátí, stáhne vám to celou kampaň dolů. Ono nejde úplně vyhodit 80 procent produktů a prodávat ten zbytek, stejně aby to někam lezlo musíte tomu shopu dávat novou stravu a prohnat nové produkty všemi možnými kanály, abyste našel nějaké další produkty které půjdou. Ale když ten poměr je 97% se poslední rok neprodalo a 3% se prodávají, tak to prostě drhne. S tím poměrem můžete také pracovat. Další jednoduchou věcí, kterou můžete udělat je zlepšení produktového feedu. Těch důvodů může být mnoho, ale tady to bývá většinou problém. Tahal jsem z průseru shop, který nejel 3 roky, protože se na něm střídala jedna agentura za druhou a vždy nový specialista řekl, že ten předchozí byl "debil", smázl jeho práci a začal na novo. Místo aby navázal. Takže tam stačilo opravdu jen navázat na tu nejlepší historii s nejvíce daty a šlo to o 500% nahoru. Přitom předtím 3 roky na nic. Takže DATA, DATA, DATA!
Hm, 30obj. je prostě málo. Takže ano, vidím to na málo dat. Je škoda úplně to osekávat, protože pokud nebudete mít objednávky z Googlu, tak odkud jinud? Z Heureky, Zboží, FB? Na nic. Tak si zkuste ty prodejné produkty označit vlastním štítkem a vytáhněte si je do samostatné kampaně. Lepší, než to celé vzdát. A navíc je to jednodušší řešení.
Tím myslím objednávky z Adsů, jinak celkově objednávek jsou stovky měsíčně, Adsy jsou právě poslední kanálem na vyladění, resp. Merchant část, jinak objednávky jsou většinou z jiných zdrojů - zbožáky, organika, soc. sítě, affil, atd. atd.. tj. všechno možné.
Napsal beraniste;1552550
Hm, 30obj. je prostě málo. Takže ano, vidím to na málo dat. Je škoda úplně to osekávat, protože pokud nebudete mít objednávky z Googlu, tak odkud jinud? Z Heureky, Zboží, FB? Na nic. Tak si zkuste ty prodejné produkty označit vlastním štítkem a vytáhněte si je do samostatné kampaně. Lepší, než to celé vzdát. A navíc je to jednodušší řešení.
Většinou je to tak, že je Ads a pak dlouho nic a pak ostatní. Jinak jsem to pochopil, že 30 objednávek z Ads, na ROAS je to málo. Ale neříkám, že jsem nikdy nespouštěl ROAS na 30obj./měs. Používám to tehdy, když má eshop brutálně omezený rozpočet a nemůže si dovolit platit za práci. Navíc, když tam té práce není moc, třeba nemá tolik produktů.
Většinou je to tak, že je Ads a pak dlouho nic a pak ostatní. Jinak jsem to pochopil, že 30 objednávek z Ads, na ROAS je to málo. Ale neříkám, že jsem nikdy nespouštěl ROAS na 30obj./měs. Používám to tehdy, když má eshop brutálně omezený rozpočet a nemůže si dovolit platit za práci. Navíc, když tam té práce není moc, třeba nemá tolik produktů.