Zadejte hledaný výraz...

Chybná cena produktu=storno objednávky ?

atevi
verified
rating uzivatele
18. 5. 2013 13:05:05
Zdravím,
má eshop právo na storno objednávky, když nabízel na svých stránek produkt, který byl několikanásobně levnější, než je běžná cena ?
Jednalo se o NB, který stál 102,-.Objednal jsem si ho a druhý den mi přišla zpráva, že objednávka je stornována z důvodu technické chyby serveru.
Má na toto eshop právo?
Není to náhodou klamání zákazníka?To je jako v obchodě, když mají cenovku na xkč a přijdu k pokladně a cena je jiná.Taky snad na to nemají právo mi to prodat za vyšší cenu,ne?
Díky za názory
18. 5. 2013 13:05:05
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902658
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
18. 5. 2013 13:11:12
ne, ale určitě mohou odmítnout, řekl bych, že záleží na podmínkách, my třeba máme, že objednávka je platná až po potvrzení, stejně je trestným činem využití a zneužití omylu jiné osoby, zkus se vžít do jeho role :)
18. 5. 2013 13:11:12
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902657
Ohneta
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
18. 5. 2013 13:16:31
Zjevně se jedná o omyl,cena je očividně chybná. Takže nemáš šanci na úspěch. Pokud by to bylo v řádech desetikorun, uspěješ. Ale v tomto případě těžko. Navíc oceňuji férovost obchodníka, přiznal že se stala chyba na jejich straně, nijak se nevymlouval.
18. 5. 2013 13:16:31
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902656
Dav
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 5. 2013 19:24:15
A bla bla bla bla!
V cestovním ruchu se s tím setkávám neustále. Reakce nic netušících o tom, že cena je chybná, tak má kupující smůlu je úplně mimo! Jak se v dnešní době promoakcí, slevomatů atd. může někdo spolehnout na to, co je vlastně reálná cena? Když Wizzair prodává zpáteční letenky z Prahy do Benátek za 400 Kč - je to chybná cena? Ne není! Jak lze potom tušit, že tarif od ČSA do BKK za 5000 Kč je chybný? Není náhodou také jako promo?
Pokud obchodník udělá chybu, je na místě se omluvit a nabídnout řešení. Nemusíme hned uznávat danou cenu, ale snažit se udělat kompromisy. Dnes bohužel každý kouká jen na sebe a proto to stojí za h****!
18. 5. 2013 19:24:15
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902655
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 5. 2013 20:06:20
Napsal Dav;950714
A bla bla bla bla!
V cestovním ruchu se s tím setkávám neustále. Reakce nic netušících o tom, že cena je chybná, tak má kupující smůlu je úplně mimo!
...
Tady se nejedná o letenky, tyhle dvě věci vůbec nemůžeš srovnávat.
Obchodník prostě udělal chybu, stane se, autor tématu si toho byl evidentně moc dobře vědom a přesto si to objednal. Jestli tohle není evidentní nepoctivá snaha se obohatit na úkor druhýho, tak nevím co jinýho by to mělo být.
Něco jinýho je, když se jedná o velkou firmu, třeba O2, která omylem prodávala Iphony za pár korun. Sice prodělala na těch telefonech, ale byla to pro ně super reklama, protože to oběhlo média. Snažit se ale podobně odrbávat nějakýho malýho prodejce, to je pro mě opravdu nemorální.
18. 5. 2013 20:06:20
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902654
Dolphi
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
18. 5. 2013 23:43:43
Napsal Registrace;950720
Snažit se ale podobně odrbávat nějakýho malýho prodejce, to je pro mě opravdu nemorální.
Aha, takže malí by měli mít větší práva než velcí, rudí by měli mít menší práva než fialoví.. mám pokračovat dál, nebo to stačí k pochopení toho, že to je canc?
18. 5. 2013 23:43:43
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902653
Ondrej Vertat
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
19. 5. 2013 11:45:42
Nemorální. Tak nějak se říká tomu chtít zboží za cenu, která je naprosto zřetelně chybná a je to patrné každému na první pohled.
V obchodě nenarazíš na případ, aby se cena zboží v regálu a na pokladě lišila o tisíce, protože ceny se ke zboží dávají manuálně a prochází tedy jakous kontrolou.
19. 5. 2013 11:45:42
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902652
Dav
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 5. 2013 16:25:26
Všechno se dělá manuálně.. Zrovna případ ze včerejška, místo 100€ na osobu v 5* hotelu byla cena 10€ ... Kdo sakra má vědět, zda to je nebo není promo akce? :) Stejný případ v tomto tématu, nedělal bych rozdíl mezi trhy.
19. 5. 2013 16:25:26
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902651
Pre autora tohoto vlakna: Kym si za notebook nezaplatil a neprebral si ho, je majetkom predavajuceho. Neviem ako ho chces donutit aby ti predal ten notebook za 102Kc.
A keby nastal pripad ze v eshope je notebook za 102Kc a objednas ho a pride sprava o objednavke s cenou 102000Kc a cena v eshope sa tiez zmeni v momente objednavky na 102000Kc. Potom budes mat mail s dokazom ze cena je 102000Kc a ty si si ho zavazne objednal. Potom je ta objednavka pre teba zavazna a odoberies ho? Pojde tiez o chybu aplikacie.
19. 5. 2013 17:02:25
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902650
Jakub Hamala
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
19. 5. 2013 17:16:48
Opora pro obchodníky je i v zákoně. Přesné znění si můžete najít. Ve zkratce jde o to, že pokud je uvedená cena jasně chybná, má obchodník právo objednávku stornovat.
19. 5. 2013 17:16:48
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902649
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 5. 2013 17:30:50
Napsal Dolphi;950755
Aha, takže malí by měli mít větší práva než velcí, rudí by měli mít menší práva než fialoví.. mám pokračovat dál, nebo to stačí k pochopení toho, že to je canc?
Já tady vůbec nemluvil o právech. Obchodník má evidentně právo poslat do háje zákazníka, kterej se pokusil koupit produkt o němž, že má evidentně chybu v ceně. To je právo malých, jak velkých.
Já jen poukazoval na rozdíl mezi tím jak se k tomu obchodník může postavit - a je pochopitelný, že velkej obchodník to za tu cenu třeba skutečně prodá, protože to při svých obratech v cashflow ani nepozná, naopak z toho navíc vytříská slušnou reklamu.
Kdežto malej obchodník, kterej omylem nastaví cenu 100,- produktu, kterej on sám kupuje třeba za 10 000, tak tomu by to mohlo způsobit problém.
19. 5. 2013 17:30:50
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902648
Dav
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 5. 2013 19:20:48
Napsal Jakub Hamala;950930
Opora pro obchodníky je i v zákoně. Přesné znění si můžete najít. Ve zkratce jde o to, že pokud je uvedená cena jasně chybná, má obchodník právo objednávku stornovat.
Blbost! Ať mi někdo dokáže, co je "jasně chybná" cena!
19. 5. 2013 19:20:48
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902647
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 5. 2013 19:31:14
Napsal Dav;950969
Blbost! Ať mi někdo dokáže, co je "jasně chybná" cena!
Cena 107,-kč u předmětu hodnoty v řádu tisíců, mezi předmětama v řádu tisíců a to bez jakékoliv inzerce, reklamy, upozornění na akci,...
To je jasně chybná cena.
ps. a znovu upozorňuju, že tohle nemá nic společnýho s travel trhem, zejména s letenkama, kde jsou ceny v řádech stokorun dnes již normální, velmi často inzerované akce.
V případě elektroniky se nic takového (jako zboží v hodnotě tisícu za stokoruny) neděje, takže ani nelze předpokládat, že by podobná cena mohla být akcí a ne chybou. To je jednoduše nesmysl a každý to moc dobře ví. Věděl to autor tématu když si té ceny všiml, víš to ty, vím to já, víme to všichni. Tady opravdu není co řešit.
19. 5. 2013 19:31:14
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902646
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
19. 5. 2013 19:40:04
atevi: podnikáš? (že to píšeš zrovna tady)
z prosince http://www.lupa.cz/clanky/televize-za-321-kc-musi-vam-e-shop-prodat-zbozi-i-kdyz-se-fatalne-spletl-v-cene/
Sečteno podtrženo. Pokud provozovatel e-shopu udělá chybu a nabídne zboží, které se běžně prodává za několik desítek tisíc, za pár stovek, má možnost pokusit se odstoupit od kupní smlouvy. Zákazník sice může na dodání zboží za podmínek, které odsouhlasil v závazné objednávce, trvat, a to i v případě, že prodejce navrhne jednostranné odstoupení od smlouvy. Musel by se ho však domáhat u soudu a ten by s největší pravděpodobností vzhledem k tomu, že by prodejce prokázal, že se jednalo o chybu a nikoliv úmysl, rozhodl ve prospěch prodejce.
"Bude-li v tomto případě prodávající trvat na zrušení objednávky a objednané zboží nedodá, může se sice kupující domáhat svých práv soudní cestou, ale spíše s minimální pravděpodobností úspěchu," potvrzuje Miloslava Fléglová tisková mluvčí České obchodní inspekce.
19. 5. 2013 19:40:04
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902645
To Dav: Obchodnik ktory sa zmylil ti nemusi nic dokazovat, ma dost prace aj bez tvojich problemov. Vidno ze nemas nic na praci iba riesit neriesitelne.
19. 5. 2013 19:41:06
https://webtrh.cz/diskuse/chybna-cena-produktustorno-objednavky#reply902644
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit