Zadejte hledaný výraz...

Chápe AdWords češtinu?

Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
1. 2. 2016 09:27:04
Už nějakou dobu si všímám, že AdWords považuje naprosto relevantní slova za nerelevantní a zobrazuje inzeráty na slova, která jsou totálně mimo mísu.. Přitom při stejném nastavení na Skliku četnost off topic klíčových slov je celkem nízká.
Například: Prodejna Elektro Na Poříčí, Praha 1 je dle AdWords nerelevantní k frázi "elektro praha". Ta prodejna se fakt jmenuje Elektro a fakt je v Praze, takže WTF! A v inzerátu mám uvedenou celou adresu, aby bylo jasné, že to Elektro je fakt v Praze. Stejně si AdWords myslí, že je to off topic..
Místo toho mi na inzerát zobrazuje třeba na dotaz "bílý stoleček". Protože inzeruju na volnou shodu na bílé zboží. Řeším to tak, že stále vylučuju klíčová slova.. Stále.. Zatímco na Skliku to dělat nemusím, protože Sklik tak nějak chápe, že bílé zboží není nábytek...
Máte podobnou zkušenost? Používáte v AdWords volné shody? Trochu nabývám dojmu, že volná shoda v AdWords se rovná desítky hodin času na vyřazování slov, která by vás ani ve snu nenapadla, že by se na to mohl inzerát zobrazit....
1. 2. 2016 09:27:04
https://webtrh.cz/diskuse/chape-adwords-cestinu#reply1171005
RaHu
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
1. 2. 2016 09:41:49
Tak postupně :)
Prodejna Elektro - zde záleží něž na skutečné relevanci na te strojové tudíž je v inzerátech uvedeno prodejna elektro praha, vyskytuje se tato fráze i na cílové URL, klikají uživatele na tuto reklamu nebo ji sami považuji za nerelevantní?
Bíly stoleček - ano toto je skutečně časté fungování volné shody v Adwords, proto v Adwords existuje modifikátor volné shody, který když se použije tak pak volná shoda funguje podobně jako v skliku. Takže stačí jej použít chytře a zbavíte se spousty hodin práce https://support.google.com/adwords/answer/2497836?hl=cs
Btw sklik nechápe, že bíle zboží nerovná se nábytek, Skliková volná shoda je prostě něco absolutně jiného než volná shoda v Adwords.
1. 2. 2016 09:41:49
https://webtrh.cz/diskuse/chape-adwords-cestinu#reply1171004
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
1. 2. 2016 10:42:40
Napsal RaHu;1262605
Tak postupně :)
Prodejna Elektro - zde záleží něž na skutečné relevanci na te strojové tudíž je v inzerátech uvedeno prodejna elektro praha, vyskytuje se tato fráze i na cílové URL, klikají uživatele na tuto reklamu nebo ji sami považuji za nerelevantní?
Bíly stoleček - ano toto je skutečně časté fungování volné shody v Adwords, proto v Adwords existuje modifikátor volné shody, který když se použije tak pak volná shoda funguje podobně jako v skliku. Takže stačí jej použít chytře a zbavíte se spousty hodin práce https://support.google.com/adwords/answer/2497836?hl=cs
Btw sklik nechápe, že bíle zboží nerovná se nábytek, Skliková volná shoda je prostě něco absolutně jiného než volná shoda v Adwords.
Modifikátor volné shody mi nepomůže.. Já potřebuju, aby se mi inzerát zobrazil na na dotazy, kdy to uživatel jinak poskládá, než to vychytá frázová a přesná shoda. Vždy to prostě bude bílé zboží. Vždy... Ovšem dejme tomu, že uživatel zadává nějaký agramatický patvar, který mě nenapadl (divně složí dotaz). I tomuto uživateli chci zobrazit reklamu. Prostě potřebuju, aby tam vždy bylo jak +bílé, tak i +zboží (tedy nikoliv OR, ale AND). A to v jakékoliv kombinaci, která nejde vychytat přesnou ani frázovou shodou.
Uživatelé nemají možnost reklamu považovat ze relevantní, když ji Google nezobrazuje.. Co se týče prokliků, tak na tu sestavu klikají dost, takže inzeráty jsou v pohodě z hlediska zájmu uživatelů a stránka se jmenuje "Prodejna elektro Na Poříčí". Větší relevanci si fakt neumím představit.
---------- Příspěvek doplněn 01.02.2016 v 10:45 ----------
Příklad dotazu, který by mě zajímal je třeba bílezboží, býle sbosi, etc... Prostě aby to viděl i člověk, který neumí moc česky, ale zároveň není tak nějak v mé moci pochopit všechny chyby, kterých se můžou dopustit.
---------- Příspěvek doplněn 01.02.2016 v 10:49 ----------
Nebo ještě jeden příklad, jak AdWords je totálně mimo... volná shoda: prodejna elektro praha, CTR 16,67 %, skóre kvality 3/10. Všechna vyhledávaná slova v inzerátu i na cílové URL...
---------- Příspěvek doplněn 01.02.2016 v 10:56 ----------
Možná špatně chápu modifikátor volné shody.. Dle textu to jsou synonyma,ale zároveň vím, že volná shoda se zobrazuje jako OR. Takže to +bílé +zboží by mohlo být klidně "běloučký nábytek", nebo "bílé produky". Což není to, co bych chtěl... Jde mi o to AND.
1. 2. 2016 10:42:40
https://webtrh.cz/diskuse/chape-adwords-cestinu#reply1171003
Tu nerelevanci opravdu způsobuje volná shoda. Právě to, že se inzerát zobrazuje na "bílý stoleček", ačkoliv je na elektro způsobuje nízké hodnocení kvality. Mimo to, to jsem přesně nepochopila z dotazu, ale pokud je ten samý inzerát "elektro Praha..." v sestavě i s tím klíčovým slovem "bílé zboží", tak pak ztrácí dál na relevanci u "bílé zboží", protože to pak není v textu.
Modifikátor vyřeší to, že se reklama nebude zobrazovat na nesmyslné dotazy. Případně rozdělení různých slov do více sestav vyřeší tu nerelevanci slova vůči inzerátu.
Zároveň modifikátor funguje ale přesně tak, jak píšeš, že chceš:
Prostě potřebuju, aby tam vždy bylo jak +bílé, tak i +zboží (tedy nikoliv OR, ale AND). A to v jakékoliv kombinaci, která nejde vychytat přesnou ani frázovou shodou.
Ty pluska zajišťují, že v dotazu uživatele slovo, před kterým je plusko, musí být. Tj. když chceš, aby to fungovalo AND, dáš + před obě slova ve frázi, +bílé +zboží. Kdyby ti bylo jedno, že tam nebude zboží, dáš jen +bílé zboží (ale takhle se to obvykle nepoužívá, účel je právě aby bylo zachováno vše, plusko se třeba nedává jen před předložky). Zároveň ale i na modifikátoru funguje něco, čemu se říká "blízké varianty", tj. reklama se přecijen dokáže zobrazit na pár dalších dotazů, ale už jen velmi blízkých (jde právě o varianty s/bez diakritiky, jednotná/množná čísla a překlepové varianty). +bílé +zboží se na "běloučký nábytek" opravdu zobrazit nemůže, to přesně zajišťuje ten modifikátor, aby se to nestalo, volná shoda bez modifikátoru, tedy čistě jen bílé zboží, by to zobrazila.
Možná ty hodně prapodivné překlepové varianty bys měl spíš přidat (pokud vůbec budou hledané), ale to je určitě snazší práce, než vylučovat volné shodě všechny nesmysly, na které se chytne. Taky už půjde o minimální objem, o který přijdeš, když nějakou překlepovou variantu nevychytáš. Zatímco když má reklama kvůli volné shodě stovky nebo tisíce zobrazení, která jsou mimo, tak to jednak stojí dost peněz na prodražení kvůli nerelevanci, druhak pa nízká kvalita vyústí v nízké hodnocení a reklama bude mít nižší impression share, čili se stejně nebude zobrazovat na všechno, čemu by technicky odpovídala. A takový 50% impression share tě připraví vážně o daleko víc potenciálních návštěvníků než pár chybějících překlepových variant.
Když vidíš, že má, podle tebe relevantní slovo, skóre kvality 3/10 (a speciálně když je ve volné shodě bez modifikátoru), tak první, co bys měl udělat je podívat se do reportu vyhledávacích dotazů pro tohle slovo. Pokud tam uvidíš hromadu nesouvisejících frází, které mají hodně zobrazení, pak je to ten důvod.
2. 2. 2016 05:32:03
https://webtrh.cz/diskuse/chape-adwords-cestinu#reply1171002
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
2. 2. 2016 09:02:21
Aha.. Tak to já ty synonyma chápal úplně jinak. Jsem měl za to, že když tam nacpu ta pluska, tak to začne házet ještě více výsledků na všechny možná synonyna bílý a zboží. Zkusím přidat ty pluska do volné shody. Jinak to volnou shodu prostě zastavím, protože se to zobrazuje zcela nesmyslně.
---------- Příspěvek doplněn 02.02.2016 v 09:36 ----------
Stejně to mají nějaké rozm*né. Se mi tam zobrazuje, že se nezobrazuje, protože nízká relevance... No a když to hodím do Google, tak je inzerát na prvním místě.
2. 2. 2016 09:02:21
https://webtrh.cz/diskuse/chape-adwords-cestinu#reply1171001
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit