Zadejte hledaný výraz...

Cestujete vlakom?

Jakub Krupa
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
20. 8. 2013 08:44:29
Zdravím webtržníci,
na svojom blogu som napísal článok o skúsenostiach so ŽSR a RegioJet: http://www.krjak.com/blog/cestovanie/whats-wrong-slovakia-aneb-co-robime-zle/
pôvodne som tento článok písal pre svojich priateľov aby som vyjadril rozhorčenie nad tým ako vlastne štátny sektor funguje...
(žial) je to realita a kedže článok mal dobrú odozvu tak ho postujem aj tu.
K článku: Viem o tom, že aj na Slovensku sú pekné vlaky a aj stanice ktoré sú zrekonštruované ale aj napriek tomu každý kto sleduje politickú situáciu na Slovensku musí vidieť, že železničná doprava je perfektná príležitosť pre každú vládu ako si naplniť vrecká.
Budem rád za každý feedback.
20. 8. 2013 08:44:29
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935597
Jan Stejskal
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
20. 8. 2013 09:13:58
RegioJet Vás nepřepraví se psem (mimo maličké psy v přepravce), pro mě tedy služba, kterou bohužel nikdy nevyužiji. Od doby, co mají vlaky, stejné pravidlo zavedli i v autobusech, tedy ani ty nemohu využít. Velká škoda (pes je v cca každé druhé rodině).
---------- Příspěvek doplněn 20.08.2013 v 09:27 ----------
V letním období vlaky jezdí mnoho lidí s kolem. Ani v tomto bohužel RegioJet neumí vyhovět, nemají vagóny na kola.
Při srovnávání je tedy třeba brát v úvahu všechny služby, ne jen kafe zdarma. Tím se nijak nezastávám státních drah, ale bohužel jako jedinní nabízí takovou službu, kterou mohu využít.
20. 8. 2013 09:13:58
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935596
foxo79
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
20. 8. 2013 09:47:28
V prvom rade by si mal vediet odlisit 2 spolocnosti: ŽSR a ZSSK.
Lebo kritizujes spolocnost za nieco, co nema v obore svojho podnikania.
Na kulturu cestovania si uz kazdy svoj nazor urobil. Akurat by som skor poukazal na jednu vec, ktoru ludia casto prehliadaju.. To, ze su vozne spinave, sedacky porezane, vozne posprejovane, zachody obcurane nie je vina spolocnosti ale nas cestujucich a nasej "kultury".
Vsade pocuvam o tom ako chceme kulturne cestovat a pritom sa sami nespravame kulturne.
Osobne neverim, ze sukromnici dlhodobo udrzia nizke ceny a niekde sa to setrenie nakoniec prejavi (minimalne ked zacnu investovat do oprav svojich zatial novych voznov).
Mozno ma niekto nejake info ale o LEO exprese v cechach som uz pocul ze sa im akosi nedari.
Bolo by to na dlhu diskusiu, ale zhodneme sa urcite na tom, ze na zlepsovanie v zeleznicnej doprave je toho vela.
20. 8. 2013 09:47:28
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935595
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
20. 8. 2013 10:09:27
Regio, Jančura a jim podobní smlsli pouze hlavní tahy a koridory. Proč nejezdí na lokálkách? Doporučuji si zjistit, kolik stojí použití dopravní cesty na koridoru. Vynásobit počtem náprav za které se platí, Správě železničních dopravních cest a vyjde ti suma v deseti tisících za JEDEN jediný vlak jedním směrem. JAk dlouho podobní dopravci mohou vydržet? ANO, vše nové je hezké, neokoukané, moderní. Jsem zvědavý na tvůj článek a chvalozpěvy za cca 10 let provozu, kdy nebude mít na provoz a vozový park. Vozy a hnací vozidla dotažené z rakouska, kde mimochodem byli jako vyřazená a zakoupená za cenu šrotu. Zde pouze zrenovovaná za "malý" peníz, oproti novým vozům. Mimochodem, pokud jim Mašina lehne na trati, kdo myslíš že pro ně jede? On sám? Omyl. Jedině české dráhy, protože i s tím co mají, mohou stále jezdit. Na rozdíl od podobných dopravců. Leo expres, Regijo, a podobní dopravci, nemají dlouhé trvání. Na začátku lesk a sláva aby natáhli klientelu. Nic víc v tom nehledej.
Jen mě tak napadá, že pokud se budu potřebovat dostat domů z výletu, je mi jedno jestli mně veze Franta od RegijoJetu, nebo Lojza od ČD. Tolik k vlakové dopravě.
PS: Jinak to že u nás jsou ČESKÉ DRÁHY, neznamená, že jsou státní. Dráhu nedotuje stát, ale kraj. Dráha je akciovka a je to soukromý dopravce stejně jako ostatní. Dorpavu a spojení dotuje kraj jakému koliv dopravci. ne jen dráze. Takže když se podívám co vlastní dráha, a co Regijo a jiní, u mě je na prvním místě teda dráha. Kulturu cestování tedy opojím v tomto případě. Důležité je pak dostat se domů. Ne že dostanu zdarma kafe, nebo že se na mě culí blonďatá "vlakuška"
20. 8. 2013 10:09:27
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935594
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
20. 8. 2013 10:29:33
Cital som ten tvoj clanok, porovnavas jablk s hruskami. Pokial beries na jednej strane RegioJet tak na druhej strane by si mal porovnat na Slovensku s IC. IC funguju tak, ako obdivujes na RegionJete. IC je povinne miestenkove, takze nenaberie viacej ludi ako ma miest na sedenie. Listok ZSSK predava na cestu, nepredava sa na konkretny vlak. Preto do vlaku moze nastupit podstatne viacej ludi ako je miest na sedenie. Cestujem vlakom pravidelne kazdy den do prace. Musim uznat, ze sa aspon snazia. X rokov dozadu neboli v tych vlakoch ani tie kritizovane utierky.
20. 8. 2013 10:29:33
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935593
luksoft
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
20. 8. 2013 11:01:22
Napsal marcoo;987953
Regio, Jančura a jim podobní smlsli pouze hlavní tahy a koridory. Proč nejezdí na lokálkách?
Vyzobávání rozinek nesmí chybět v žádné diskuzi o regiojetu. V ČR jezdí už dlouhá léta mnoho dopravců, kteří provozují pravidelnou dopravu na lokálkách. JHMD (v létě například i na Doupovské nebo Švestkové dráze), Viamont (Vrbno p. Pradědem, Svoboda nad Úpou, Harrachov, lokálky v KV kraji), KŽC, Veolia (Železnice Desná) a další). Stejně jako ČD to nikdo z nich nedělá z altruismu, ale protože si je někdo objednal.
Napsal marcoo;987953
Mimochodem, pokud jim Mašina lehne na trati, kdo myslíš že pro ně jede? On sám? Omyl. Jedině české dráhy, protože i s tím co mají, mohou stále jezdit.
V ČR jsou desítky dopravců, nikoliv pouze ČD. Pokud Regiojetu klekne lokomotiva, jezdí z Ostravy často Polskou PKP IC lokomotivou (která je ale ještě pomalejší než jejich Peršing).
Napsal marcoo;987953
PS: Jinak to že u nás jsou ČESKÉ DRÁHY, neznamená, že jsou státní. Dráhu nedotuje stát, ale kraj.
Kraje objednávají osobní, spěšné vlaky a některé rychlíky. Stát (ministerstvo dopravy) objednává většinu rychlíků, expresy, EC, IC. Kromě toho jdou státní peníze, resp. peníze z EU na některé nové vlakové soupravy, dále stát dosypává peníze prostřednictvím odkupu nádražních budov a pozemků pro SŽDC. To je jen jiná forma dotace.
Ale jinak jsem zastánce ČD. Regiojet nebo Leo express je spíš pro nepravidelné cestující. Pravidelní cestující mohou u ČD využít mnoha lepších nabídek (IN50, IN100, teď třeba jízdenka na léto) a cesta je tak vyjde mnohem levněji. V první třídě je navíc docela klid a někde i kafe a noviny zdarma. Navíc sebou lze vzít kolo nebo zmiňovaného psa.
20. 8. 2013 11:01:22
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935592
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
20. 8. 2013 11:23:12
Napsal luksoft;987996
Vyzobávání rozinek nesmí chybět v žádné diskuzi o regiojetu. V ČR jezdí už dlouhá léta mnoho dopravců, kteří provozují pravidelnou dopravu na lokálkách. JHMD (v létě například i na Doupovské nebo Švestkové dráze), Viamont (Vrbno p. Pradědem, Svoboda nad Úpou, Harrachov, lokálky v KV kraji), KŽC, Veolia (Železnice Desná) a další). Stejně jako ČD to nikdo z nich nedělá z altruismu, ale protože si je někdo objednal.
V ČR jsou desítky dopravců, nikoliv pouze ČD. Pokud Regiojetu klekne lokomotiva, jezdí z Ostravy často Polskou PKP IC lokomotivou (která je ale ještě pomalejší než jejich Peršing).
Kraje objednávají osobní, spěšné vlaky a některé rychlíky. Stát (ministerstvo dopravy) objednává většinu rychlíků, expresy, EC, IC. Kromě toho jdou státní peníze, resp. peníze z EU na některé nové vlakové soupravy, dále stát dosypává peníze prostřednictvím odkupu nádražních budov a pozemků pro SŽDC. To je jen jiná forma dotace.
Ale jinak jsem zastánce ČD. Regiojet nebo Leo express je spíš pro nepravidelné cestující. Pravidelní cestující mohou u ČD využít mnoha lepších nabídek (IN50, IN100, teď třeba jízdenka na léto) a cesta je tak vyjde mnohem levněji. V první třídě je navíc docela klid a někde i kafe a noviny zdarma. Navíc sebou lze vzít kolo nebo zmiňovaného psa.
Nevím z jaké strany republiky jsi, ale co vidím u nás, vždy když jeden z těch dopravců lehne, jede pro ně lokomotiva z ČD. Mimochodem dieslová. Ne peršing. Jinak máš pravdu. Mnoho dopravců provotuje lokálky. Ale moc se jim nedaří, jelikož Viamont již není Viamontem ale GWTR. Ale to je zase zabočení jinam proč a jak se přejmenovali.
K dotacím od kraje.... Lidé z 99% nadávají na zrušené spoje, které právě dotuje kraj. Třeba u nás. Trutnov -Pardubice. EC, IC jsou mezinárodní spojení, které se pokud vím, jen tak neruší. Berme to tedy u těchto spojů krajových.
A jinak máš pravdu. je to o vyzobávání rozinek. Je to prvotní boom, kde se snaží dostat rychle lidi, s vidinou že to pujde, ale pokud vím, tak jejich doprava na železnici je ztrátová. Když si spočítáš kolik vezou lidí, a na druhou stranu kolik musí platit SŽDC na koridoru, Strojevdoucího, Servis, Opravy, celkově personál okolo.
20. 8. 2013 11:23:12
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935591
anana
verified
rating uzivatele
20. 8. 2013 11:34:55
ahoj! máš uplnu pravdu!! vlaky na SR su otrasne! fakt ako zle.... mala som velmi rada cesty vlakom, no toto, čo tu teraz predvádzaju železnice je uplne zle, preto som radšej začala využívať bud auto, alebo letecku dopravu- http://www.letenky.com/ - na stránkach ako táto sa daju nájsť dobre ceny pre letenky na služobky a je to ovela pohodlnejšie ako vlaky.
20. 8. 2013 11:34:55
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935590
luksoft
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
20. 8. 2013 12:22:56
Napsal marcoo;988014
Nevím z jaké strany republiky jsi, ale co vidím u nás, vždy když jeden z těch dopravců lehne, jede pro ně lokomotiva z ČD. Mimochodem dieslová. Ne peršing.
Psal jsem o Peršingu RJ. Polskou lokomotivu táhnoucí RJ jsem viděl několikrát v Pardubicích. Je samozřejmě rozdíl, pokud chcípne lokomotiva na trati nebo není schopná už z depa, ale to je spíš na diskuzi na K-reportu.
Napsal marcoo;988014
Ale moc se jim nedaří, jelikož Viamont již není Viamontem ale GWTR.
Co vím, koupilo je (Viamont) OKD a tomu se docela daří, ale hlavní byznys je pro ně nákladní doprava. Zajímavé je také, proč jezdí třeba ze zmiňovaného Trutnova nebo Harrachova do Polska - to je zase jen politika z Polské strany...
Napsal marcoo;988014
K dotacím od kraje.... Lidé z 99% nadávají na zrušené spoje, které právě dotuje kraj. Třeba u nás. Trutnov -Pardubice. EC, IC jsou mezinárodní spojení, které se pokud vím, jen tak neruší. Berme to tedy u těchto spojů krajových.
To si nemyslím. Zrovna nedávno při změně jízdního řádu se rušilo dost rychlíků na Vysočině. Rušily se rychlíky do Tanvaldu, rušily se Švejky přes Písek, zrušil se Beskyd do/z Ostravy. Na to hodně lidí nadávalo.
Tady vidím problém v memorandu, které pokřivuje trh. Ministerstvo platí miliardy krajů, které provozují často 810 s počtem jednotek cestujících na spoj a pak ruší rychlíky, které jsou sice také ztrátové, ale využívá je řádově více lidí, protože na ně nemá peníze.
Když už byly zmíněné Pardubice, tak tam to teď také bude hodně zajímavé díky úřadování pana Duška...
Napsal marcoo;988014
A jinak máš pravdu. je to o vyzobávání rozinek. Je to prvotní boom, kde se snaží dostat rychle lidi, s vidinou že to pujde, ale pokud vím, tak jejich doprava na železnici je ztrátová. Když si spočítáš kolik vezou lidí, a na druhou stranu kolik musí platit SŽDC na koridoru, Strojevdoucího, Servis, Opravy, celkově personál okolo.
Zase Regiojet využívá vlaků jako reklamu na ostatní služby, takže se mu může vyplatit provozovat je i při ztrátě.
Hlavním cílem RJ a všech dalších osobních dopravců je dostat se k dotovaným linkám. Jejich současné linky mají spíš ukázat, že na to mají a že jsou schopní vlaky provozovat (obvyklá argumentace kritiků byla, že vlaky nemají, nejsou schopni si je pořídit, nejsou schopni s nimi jezdit, apod. A ono to nakonec jde, samozřejmě ne úplně bez problémů viz problémy s klimatizací v poslední době).
Normálně by vstup dopravců byl pozitivní, obávám se však, že v podmínkách České republiky z toho může vzniknout paskvil, který bude na škodu věci. Obávám se především vysoké ceny (myšleno vysoká dotace) díky špatným oběhům nových zbytečně drahých vozidel či tarifní nekompatibility.
20. 8. 2013 12:22:56
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935589
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
22. 8. 2013 08:19:17
Napsal luksoft;988063
Co vím, koupilo je (Viamont) OKD a tomu se docela daří, ale hlavní byznys je pro ně nákladní doprava. Zajímavé je také, proč jezdí třeba ze zmiňovaného Trutnova nebo Harrachova do Polska - to je zase jen politika z Polské strany...
Ber to bez urážky, ale asi moc nevíš. Jelikož léta to byl právě Viamont, ale nyní je viamont GWTR.
Více najdeš zde
S tím polskem toho moc nenajezdí. Jeden pár vlaku za víkend. Takže žádný šlágr. Ale jezdí to Polská jednotka, Poslký strojvedoucí. A jediný, kdo tam má co do činění od GWTR (Viamontu), je strojvedoucí, který tam má poznání po české straně a dělá mu pilota (Královec -Trutnov) To je celé.
22. 8. 2013 08:19:17
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935588
luksoft
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
22. 8. 2013 09:01:48
Ber to bez urážky, ale asi moc nevíš. GWTR (abych se vyjadřoval přesně) jezdí z Harrachova do Szklarska Poręby každý den několikrát a jezdí s 810.
22. 8. 2013 09:01:48
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935587
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
22. 8. 2013 09:04:51
Napsal luksoft;988896
Ber to bez urážky, ale asi moc nevíš. GWTR (abych se vyjadřoval přesně) jezdí z Harrachova do Szklarska Poręby každý den několikrát a jezdí s 810.
Já se ale bavím o tom, co jezdí zde. (Trutnov) aspoň vidíš, jaký jsou zmatky. :-) Všude je to jinak. Jinak zde do PL jezdí jejich jednotka PESA. (2 páry vlaků -víkend)
22. 8. 2013 09:04:51
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935586
luksoft
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
22. 8. 2013 09:21:46
Napsal marcoo;988900
Já se ale bavím o tom, co jezdí zde. (Trutnov) aspoň vidíš, jaký jsou zmatky. :-) Všude je to jinak. Jinak zde do PL jezdí jejich jednotka PESA. (2 páry vlaků -víkend)
Tak oboje je v Krkonoších, skoro kousek od sebe, ne? :-) Jinak myslím, že ty páry jsou 3 (aspoň idos to tak píše). Snad se po té trati někdy svezu. Nejlépe až skončí výluka Sklarska Poreba - Jelenia Gora, aby se to dalo vzít zpátky přes Polsko do Harrachova.
22. 8. 2013 09:21:46
https://webtrh.cz/diskuse/cestujete-vlakom#reply935585
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit