Zadejte hledaný výraz...

Česká pošta – zpětná fakturace

Lukass_kk
verified
rating uzivatele
26. 11. 2014 18:43:04
Dobrý den,
prosím o názor k této vzniklé situaci:
Dnes jsem dostal e-mail, ve kterém mi obchodní zástupce České pošty sdělil, že nám od začátku roku až po září chybně účtovali poplatky za dobírku. Respektive je (asi) neúčtovali vůbec.
S ČP mám smlouvu, nikdy jsem neřešil, kolik balík přesně stojí a fakturu jsem prostě zaplatil a dál nic neřešil. Nenapadlo by mě, že po roce bude pošta vymáhat určitou částku, kterou si nevyfakturovala.
Konkrétně se jedná o dofakturování dobírek u cca 1 300 balíků a požadovaná částka je cca 50 000 Kč.
Moje otázka zní: má na toto pošta právo? Může mi služby zpětně fakturovat?
Díky za informace.
26. 11. 2014 18:43:04
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071619
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
26. 11. 2014 19:00:53
Všeobecné platí, že se řídíš podle toho co máš ve smlouvě. Pokud tam není nic o tom, že máš platit za chyby pošty, tak právo nemají.
Ale nejlépe uděláš, když zajdeš se smlouvou k právníkovi. Ony tam můžou být různé dodatky, specifikace.
26. 11. 2014 19:00:53
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071618
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
26. 11. 2014 19:14:22
Napsal Tomve;1144339
Všeobecné platí, že se řídíš podle toho co máš ve smlouvě. Pokud tam není nic o tom, že máš platit za chyby pošty, tak právo nemají.
Ale nejlépe uděláš, když zajdeš se smlouvou k právníkovi. Ony tam můžou být různé dodatky, specifikace.
Pokiaľ tomu dobre rozumiem, nemá platiť za chyby pošty ale za využité služby.
Pošta má zrejme právo požadovať úhradu za služby podľa zmluvy. Ak budú chcieť nejaké úroky a pod, tak to je samozrejme blbosť, ale úhrada za poskytnuté služby? Nevidím v tom nič nezyčajné. Aj keď áno, bolo by fajn dohodnúť s obchoďákom nejakú zľavu za tento problém + možno splátkový kalendár kvôli cashflow
26. 11. 2014 19:14:22
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071617
Milan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 11. 2014 19:15:26
a nebylo divne ze fakturuji malo? ja nepocitam taky presne ale vzdy se snazim cca kolik baliku poslal vs. fakturovana castka a vychazi cca standartne
26. 11. 2014 19:15:26
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071616
dusivk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 11. 2014 19:45:52
Na prepážke to majú jasne napísané. Za neskoršie reklamácie sa neberie zreteľ.
26. 11. 2014 19:45:52
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071615
Milan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 11. 2014 19:57:53
Napsal dusivk;1144361
Na prepážke to majú jasne napísané. Za neskoršie reklamácie sa neberie zreteľ.
to jo .. ale se smlouvou se muze hrat asi jakkoliv. Ja osobne bych hned nic neplatil. Mozna ze se doslo k chybe :) Posta to umi. Dluznou castku nepriznavejte odkazujte ze se blizi ucetni obdobi, musite to vse zkontrolovat a proverit, pozadujte od ni vypisy a ruzne blbosti a to v rozmezi cca nekolika dnu az tydnu atd. ;) jak se rika...za chyby se plati...v tomto pripade posta za to muze sama
26. 11. 2014 19:57:53
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071614
klaymen
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 11. 2014 20:08:39
kdyz pominu nektere nedostatky posty...zkuste to vzit z te druhe strany. napr. prodavate elektro, zakaznik si u vas objedna treba TV za 40tis...a vy mu ji bud chybou zamestnance, nebo nejakou systemovou chybou odeslete prepravcem bez dobirky? mavnete nad tim rukou a reknete si, nase chyba? nebo to budete chtit po zakaznikovi zaplatit?hmmm...
---------- Příspěvek doplněn 26.11.2014 v 20:13 ----------
Napsal dusivk;1144361
Na prepážke to majú jasne napísané. Za neskoršie reklamácie sa neberie zreteľ.
ano, zpetne nelze zjistit, zda-li vam pracovnice na prepazce vratila zpatky spravny obnos, ci nikoliv. ale da se snadno dohledat, jake sluzby byly spotrebovany (odeslani baliku, dobirka apod.). na druhou stranu chapu, ze je neprijemna situace a bylo by od posty fer navrhnout splatkovy kalendat, ci nejakou slevu...
26. 11. 2014 20:08:39
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071613
Lukass_kk
verified
rating uzivatele
26. 11. 2014 20:16:10
Díky za reakce.
Ve smlouvě opravdu stojí platba za dobírku ve výši cca 30 Kč, kterou jsme nehradili. Divné mi to bylo při první faktuře, ale vzhledem k celkovému chaosu ve smlouvách pošty (pokaždé za několik let jsme platili jinou částku, než tu uvedenou ve smlouvě - tentokráte nižší, v minulosti i vyšší) jsem se nad tím nepozastavoval (můj zájem nebyl "vydělat" na poslaném balíku 30 Kč).
Každopádně mi nepřijde standartní nebo minimálně férové jednání po roce požadovat úhradu cca 2,5 násobku celkového měsíčního poštovného.
Jde mi především o to, jestli je snazší částku rovnou uhradit bez "tahanic", nebo existuje šance, pokud to dám právníkovi, doplatek neplatit. Jde o princip. ¨Nepřijde mi férové říci "máte nedoplatek 50 000, částku přidáme k další faktuře". Bez jakékoliv sebereflexe nebo snahy vyřešit to ku spokojenosti obou stran.
26. 11. 2014 20:16:10
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071612
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
26. 11. 2014 20:51:32
Férové to byť nemusí, ale právo na to majú.
26. 11. 2014 20:51:32
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071611
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
26. 11. 2014 20:52:00
ixemin: jasně, chápu, ale přijde mi to dost mimo pokud chyba je na stráně ČP. Tohle si má hlídat ČP a ne odběratel služby.
Ale asi chci hodně.
26. 11. 2014 20:52:00
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071610
Tom
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
26. 11. 2014 21:39:27
Samozřejmě na to právo mají. Resp. je to tak, že každý může komukoli vyfakturovat cokoli, platit se ale musí jen to co bylo dojednáno. Vy jste si dohodli s poštou, že budete využívat jejich služeb dle jejich ceníku a je úplně jedno kdy to pošta vyfakturuje. To, že vám řekli, že to fakturují později je jen jejich dobrá vůle, nemuseli říkat nic a poslat fakturu na "služby využité v roce 2014". Vaší povinností je fakturu uhradit, případně u soudu prokázat, že je neoprávněná (pokud by vás zažalovali)
ještě je důležité, že ačkoli obchodní zákoník přímo nespecifikuje bezdůvodné obohacení je zde velká pravděpodobnost, že by vás za to mohli odsoudit. Existuje výnos nejvyššího soudu, který takový precedent zavedl. Jediná šance pro neplacení by bylo, kdyby už byla pohledávka promlčená, ale o tm zde nemůže být řeč.
26. 11. 2014 21:39:27
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071609
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
26. 11. 2014 21:46:26
Nevím jak máš smlouvu koncipovanou, ale CP tam dává rozhodčí doložku a všichni víme jak dokáže být rozhodčí soud "nestraný". Takže já bych na tvém místě samozřejmě protestoval, ale nesnažil se to hnát do krajnosti.
26. 11. 2014 21:46:26
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071608
trx2010
verified
rating uzivatele
23. 7. 2015 21:41:44
Není přece pravda že je jedno kdy se to vyfakturuje... Od toho přece máme smlouvy aby nám někdo nefakturoval jednou za 20 let, když se mu to zrovna hodí. Takže doporučuji pročíst smlouvu zda tam není upřesněn nějaký časový úsek do kdy pošta musí fakturovat. Je to totiž běžná smluvně ošetřovaná záležitost. I když u bolševické České pošty člověk nikdy neví.
Napsal double;1144415
Samozřejmě na to právo mají. Resp. je to tak, že každý může komukoli vyfakturovat cokoli, platit se ale musí jen to co bylo dojednáno. Vy jste si dohodli s poštou, že budete využívat jejich služeb dle jejich ceníku a je úplně jedno kdy to pošta vyfakturuje. To, že vám řekli, že to fakturují později je jen jejich dobrá vůle, nemuseli říkat nic a poslat fakturu na "služby využité v roce 2014". Vaší povinností je fakturu uhradit, případně u soudu prokázat, že je neoprávněná (pokud by vás zažalovali)
ještě je důležité, že ačkoli obchodní zákoník přímo nespecifikuje bezdůvodné obohacení je zde velká pravděpodobnost, že by vás za to mohli odsoudit. Existuje výnos nejvyššího soudu, který takový precedent zavedl. Jediná šance pro neplacení by bylo, kdyby už byla pohledávka promlčená, ale o tm zde nemůže být řeč.
23. 7. 2015 21:41:44
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071607
kontrolor2
verified
rating uzivatele
29. 8. 2015 13:43:22
Napsal Lukass_kk;1144334
Dobrý den,
prosím o názor k této vzniklé situaci:
Dnes jsem dostal e-mail, ve kterém mi obchodní zástupce České pošty sdělil, že nám od začátku roku až po září chybně účtovali poplatky za dobírku. Respektive je (asi) neúčtovali vůbec.
S ČP mám smlouvu, nikdy jsem neřešil, kolik balík přesně stojí a fakturu jsem prostě zaplatil a dál nic neřešil. Nenapadlo by mě, že po roce bude pošta vymáhat určitou částku, kterou si nevyfakturovala.
Konkrétně se jedná o dofakturování dobírek u cca 1 300 balíků a požadovaná částka je cca 50 000 Kč.
Moje otázka zní: má na toto pošta právo? Může mi služby zpětně fakturovat?
Díky za informace.
Zdravím, já osobně bych podala reklamaci dle Obchodního zákoníku, případně bezdůvodné obohacení, to je na žalobu ne? V případě fyzické osoby,zákazníka, asi Občanský zákoník. Inu manažéři ČP se svými 300 000 kč platy musí mít přednost před kvalitními službami občanům.
A propos, nechala jsem si ve středu poslat balík, a dnes jsem se dívala do sledování zásilek na jejich webu, zásilka je stále na místě podání, ačkoliv měla být už u mě na poště. To taky leccos vypovídá o "kvalitě" služeb tohoto molochu, který měl být už dávno zrušen!!!!
Reklamaci jsem podala samozřejmě!
29. 8. 2015 13:43:22
https://webtrh.cz/diskuse/ceska-posta-zpetna-fakturace#reply1071606
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit