Zadejte hledaný výraz...

Cenotvorba Amazonu: Být nejlevnější u nejoblíbenějších produktů, zdražit vše ostatní

Proč si Amazon udržuje zdání nejlevnějšího eshopu, když to není pravda?
Identifikuje nejoblíbenější produkty, u nichž sníží cenu tak, aby byl nejlevnější. Zdraží ostatní, často doplňkové produkty.
In one example, Boomerang observed Amazon testing price reductions on a $350 Samsung TV — one of the most popular TVs on Amazon — over the six months leading up to Black Friday. Then, on Black Friday, it dropped the price to $250, coming in well below competitors’ prices.
But when it comes to the HD cables that customers often buy with a new TV, Amazon actually pushed up the price by 33 percent ahead of the holidays. One reason is that the cables weren’t among the most popular in their category, meaning that they have little impact on price perception among shoppers.
Studie odhaduje, že Amazon ve vánoční sezóně upravil cenu více než deset miliardkrát.
“Amazon is doing it at scale, with what is estimated to be 10 billion pricing changes across the holidays,” CEO Hariharan said. “Some retailers are doing it every three months.”
How Amazon Tricks You into Thinking It Always Has the Lowest Prices (recode.net)
Diskuse na Hacker News: How Amazon Tricks You into Thinking It Always Has the Lowest Prices
27. 1. 2015 14:58:27
https://webtrh.cz/diskuse/cenotvorba-amazonu-byt-nejlevnejsi-u-nejoblibenejsich-produktu-zdrazit-vse-ostatni#reply1086253
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 1. 2015 15:53:41
To je věc, kterou pořád nepochopily české eshopy. Snaží se být nejlevnější na Heuréce se vším a nedochází jim, že největší zisk můžou tvořit na příslušenství.
27. 1. 2015 15:53:41
https://webtrh.cz/diskuse/cenotvorba-amazonu-byt-nejlevnejsi-u-nejoblibenejsich-produktu-zdrazit-vse-ostatni#reply1086252
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
27. 1. 2015 16:42:25
Souki, ty, jako starej teoretik a já starej praktik, navíc v oboru elektro můžu jen říct, že příslušenství si např. k TV objedná nebo vezme na krámě jen mizivé procento, ne-li promile zákazníků. A to jsme se snažili všelijak, showroomem např. s TV stolky a držáky, aktivní komunikací co by bylo ještě třeba. Naopak, příslušenství si většinou kupovali zákazníci, kteří hlavní produkt měli od konkurence :)
27. 1. 2015 16:42:25
https://webtrh.cz/diskuse/cenotvorba-amazonu-byt-nejlevnejsi-u-nejoblibenejsich-produktu-zdrazit-vse-ostatni#reply1086251
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 1. 2015 16:45:26
Amazon to evidentně umí :)
27. 1. 2015 16:45:26
https://webtrh.cz/diskuse/cenotvorba-amazonu-byt-nejlevnejsi-u-nejoblibenejsich-produktu-zdrazit-vse-ostatni#reply1086250
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
27. 1. 2015 17:08:58
Tak zrovna TV je asi dost špatný příklad, tam není divu, protože k TV si není co koupit za příslušenství pokud nahrazuji starou TV za novou, stolek si opravdu kupovat nebudu :) Takže mohu dokoupit tak leda nějaký kabel a to je asi tak vše, případně vnutit pokojovou anténu pokud si to kupují na chatku.
27. 1. 2015 17:08:58
https://webtrh.cz/diskuse/cenotvorba-amazonu-byt-nejlevnejsi-u-nejoblibenejsich-produktu-zdrazit-vse-ostatni#reply1086249
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 1. 2015 17:23:17
Když vezmu ten Amazon - kupoval jsem si teď jejich FireTV a hned mi k tomu nacpali HDMI kabel s vysvětlením, že pro to potřebuju high-speed atd. Sice mám doma deset hdmi kabelů, ale znejistěl jsem, tak jsem ho přihodil (je to jen pár dolarů). Samozřejmě se ukázalo, že z těch deseti co jsem měl doma bylo šest high-speed, ale pro těch pár dolarů to samozřejmě neřeším.
Na hlavním produktu tak mohli mít marži v procentech, ale kabel byl samozřejmě nastřelený. Je to ale věc, kterou se nevyplatí kupovat zvlášť a už vůbec ne pokud bych musel zkoumat, jak se od sebe kabely liší.
27. 1. 2015 17:23:17
https://webtrh.cz/diskuse/cenotvorba-amazonu-byt-nejlevnejsi-u-nejoblibenejsich-produktu-zdrazit-vse-ostatni#reply1086248
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 1. 2015 17:37:49
Alza na tohle jde ještě z jiné strany. Ke každému produktu usilovně cpe prodloužené záruky, pojištění, garantované výměny atd. Nejen že to cpou v eshopu, ale nutí to také u osobních odběrů.
Minimálně u těch odběrů si to bral zhruba každý druhý, kterému to nabídli (pokud můžu dělat statistiku z těch pár vyzvednutí, kdy jsem to sledoval)
27. 1. 2015 17:37:49
https://webtrh.cz/diskuse/cenotvorba-amazonu-byt-nejlevnejsi-u-nejoblibenejsich-produktu-zdrazit-vse-ostatni#reply1086247
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 1. 2015 18:12:45
no to co dělá amazon je ale přece úplně běžné u všech supermarketů
---------- Příspěvek doplněn 27.01.2015 v 18:17 ----------
Napsal on.la;1162295
Souki, ty, jako starej teoretik a já starej praktik, navíc v oboru elektro můžu jen říct, že příslušenství si např. k TV objedná nebo vezme na krámě jen mizivé procento, ne-li promile zákazníků. A to jsme se snažili všelijak, showroomem např. s TV stolky a držáky, aktivní komunikací co by bylo ještě třeba. Naopak, příslušenství si většinou kupovali zákazníci, kteří hlavní produkt měli od konkurence :)
v kamené prodejně s elektrem v oddělení telefonů a IT bylo požadováno min 40% prodejů s příslušenstvím a nebyl to problém. Přísluško tvořilo asi 14% z celkové tržby, datart za prodej bez přísluška dával prodavačům pokuty, něco podobného zavedl i okay...
popravdě s těmito zkušenostmi jsme natvrdo narvali ke každému zboží v eshopu všechno přísluško co k tomu šlo. A zvedli jsme prodej příslušenství o 150%
27. 1. 2015 18:12:45
https://webtrh.cz/diskuse/cenotvorba-amazonu-byt-nejlevnejsi-u-nejoblibenejsich-produktu-zdrazit-vse-ostatni#reply1086246
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 1. 2015 19:49:44
Napsal Souki;1162314
Alza na tohle jde ještě z jiné strany. Ke každému produktu usilovně cpe prodloužené záruky, pojištění, garantované výměny atd. Nejen že to cpou v eshopu, ale nutí to také u osobních odběrů.
Minimálně u těch odběrů si to bral zhruba každý druhý, kterému to nabídli (pokud můžu dělat statistiku z těch pár vyzvednutí, kdy jsem to sledoval)
To je jedna z ciest ako sa vymaniť s pod tlaku konkurencie. Pokiaľ to nebude robiť väčšina eshopov, cena za tieto služby sa nebude prísne sledovať. V každom prípade dnes je to cool (finta)?
27. 1. 2015 19:49:44
https://webtrh.cz/diskuse/cenotvorba-amazonu-byt-nejlevnejsi-u-nejoblibenejsich-produktu-zdrazit-vse-ostatni#reply1086245
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit