Zadejte hledaný výraz...

Ceník služeb na webu živnostníka: ano či ne?

hardyhard
verified
rating uzivatele
24. 7. 2018 11:10:00
K ceníku asi takto: Před pár lety ještě jako živnostník jsem měl kontrolu z COI (udání od přátelské konkurence) a ceník COI velmi zajímal. Já ho sice měl, ale taknějak mezi řádky jsem pochopil že nemít ho tam, mám možná problém.
24. 7. 2018 11:10:00
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357831
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
24. 7. 2018 11:37:16
Orientační ceník rozhodně ano, u nás (PPC) to řešíme nějakým rozmezím podle velikosti klienta.
24. 7. 2018 11:37:16
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357830
TomasDeak
verified
rating uzivatele
24. 7. 2018 11:55:31
Napsal OndrejDyrka;1476102
Orientační ceník rozhodně ano, u nás (PPC) to řešíme nějakým rozmezím podle velikosti klienta.
Vedeli by ste mi povedať, ako konkrétne riešite veľkosť klienta? Pretože pri PPC som dlho rozmýšľal ako spraviť nejaký "cenník" a všetko okrem hodinovky mi prišlo iracionálne, pretože každý klient má iné požiadavky a predávať nejaké tie "balíky" mi príde maximálne neprofesionálne.
24. 7. 2018 11:55:31
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357829
Cuprumov
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 7. 2018 12:00:12
Napsal hardyhard;1476093
K ceníku asi takto: Před pár lety ještě jako živnostník jsem měl kontrolu z COI (udání od přátelské konkurence) a ceník COI velmi zajímal. Já ho sice měl, ale taknějak mezi řádky jsem pochopil že nemít ho tam, mám možná problém.
To mi připadá zvláštní.. :/
24. 7. 2018 12:00:12
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357828
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
24. 7. 2018 12:03:49
Napsal TomasDeak;1476107
Vedeli by ste mi povedať, ako konkrétne riešite veľkosť klienta? Pretože pri PPC som dlho rozmýšľal ako spraviť nejaký "cenník" a všetko okrem hodinovky mi prišlo iracionálne, pretože každý klient má iné požiadavky a predávať nejaké tie "balíky" mi príde maximálne neprofesionálne.
Služby - obecně jsou to vždy malé kampaně (oproti eshopům), takže tam udáváme nějaké fixní rozmezí hodin - případně to jde vždy upravit při tvorbě nabídky
Eshopy - dle momentálního měsíčního obratu přiřazujeme hodinové rozmezí
Jinak ano, taky používáme hodinovku nebo výkon, na paušálech je skoro vždy bit poskytovatel služby (tedy pokud ho automaticky třeba o 30 % nepřepálí).
24. 7. 2018 12:03:49
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357827
Tomáš
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
24. 7. 2018 12:30:06
Když hledám službu, vždy mě zajímá také cena, když cena není, jdu pryč. Pokud to jde, mě se nejvíce osvědčil kalkulátor s možností nezávazné odeslání poptávky. Je to pro začátek trochu dražší varianta, ale ušetří to spousty práce (komunikace se zákazníky, kteří nakonec nemají zájem z důvodu vyšší ceny atd.). Kalkulátor vyřeší "zbytečnou" komunikaci Co, Kdy, Jak + celkové nacenění atd. Nehledě na to, že je to uživatelsky atraktivní řešení, než stahovat PDFka atd...
24. 7. 2018 12:30:06
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357826
Cuprumov
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 7. 2018 12:44:17
Napsal FunTomas;1476115
Když hledám službu, vždy mě zajímá také cena, když cena není, jdu pryč. Pokud to jde, mě se nejvíce osvědčil kalkulátor s možností nezávazné odeslání poptávky. Je to pro začátek trochu dražší varianta, ale ušetří to spousty práce (komunikace se zákazníky, kteří nakonec nemají zájem z důvodu vyšší ceny atd.). Kalkulátor vyřeší "zbytečnou" komunikaci Co, Kdy, Jak + celkové nacenění atd. Nehledě na to, že je to uživatelsky atraktivní řešení, než stahovat PDFka atd...
Aha, to zní jako zajímavá varianta. Zkusím najít nějaký html formulář, abych ho tam vložil.
Co si ostatní myslí o formuláři/kalkulátoru s možností nezávazným odesláním poptávky?
24. 7. 2018 12:44:17
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357825
lada1979
verified
rating uzivatele
24. 7. 2018 13:31:05
Podívej za mě jako zákazníka a prvotní selekci zákazníků
1. Cena za 1 NS běžného textu
2. Cena za 1 NS odborného textu, zde bych si ale vyhradil možnost nahlédnutí o jaký text se jedná
3. Přirážka za expres (ještě týž den)
4. Přirážka za rychlý překlad třeba do 24-48 hodin samozřejmě s ohledem na množství textu.
5. Ostatní.
6. Slevy možné od ....
Platba předem nebo v hotovosti může být dilema, co jsi ochoten riskovat. Agentury někdy dávaly v minulosti na fakturu, poté si zřídili účty skoro ve všech bankách, aby platba přišla hned a překlad vydali po zaplacení, kdy ale mohl nastat problém s kvalitou překladu.
Kalkulátor možná, ale pravdivý, otázkou kdo se v něm bude hrabat aby zjistil rozdíl mezi 40. a nebo 50. stránkách překladu, pokud bys ho doplnil třeba ještě dodací dobou možná, ale opět záleží dost na tom co překládáš. Něco se překládá samo a na něčem strávíš 10x tolik času.
24. 7. 2018 13:31:05
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357824
Cuprumov
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 7. 2018 13:49:39
Napsal láďa1979;1476128
Podívej za mě jako zákazníka a prvotní selekci zákazníků
1. Cena za 1 NS běžného textu
2. Cena za 1 NS odborného textu, zde bych si ale vyhradil možnost nahlédnutí o jaký text se jedná
3. Přirážka za expres (ještě týž den)
4. Přirážka za rychlý překlad třeba do 24-48 hodin samozřejmě s ohledem na množství textu.
5. Ostatní.
6. Slevy možné od ....
Platba předem nebo v hotovosti může být dilema, co jsi ochoten riskovat. Agentury někdy dávaly v minulosti na fakturu, poté si zřídili účty skoro ve všech bankách, aby platba přišla hned a překlad vydali po zaplacení, kdy ale mohl nastat problém s kvalitou překladu.
Kalkulátor možná, ale pravdivý, otázkou kdo se v něm bude hrabat aby zjistil rozdíl mezi 40. a nebo 50. stránkách překladu, pokud bys ho doplnil třeba ještě dodací dobou možná, ale opět záleží dost na tom co překládáš. Něco se překládá samo a na něčem strávíš 10x tolik času.
Aha, dobře, to je třeba zohlednit. Tak mě napadá, že ještě bych si měl zjistit něco o cenotvorbě.. Asi je blbost ceny obšlehnout u konkurence?! Ale za dumpingy fakt ne-e.
24. 7. 2018 13:49:39
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357823
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
24. 7. 2018 13:57:17
Tak pokud chces resit denne x dotazu na cenu tak si tam ten cenik nedavej, pokud nic takoveho resit nechces tak napis ceny "od" za tvoji praci.
Ja osobne ceny vyhledavam na webech a pokud tam nejsou tak si vyberu ty sympaticke nabidky a pisi mail.
U sluzby, kterou nabizis nejvice vyhledavam informaci zda mas volny termin nebo nemas. Protoze pokud hledam preklad a 10 dodavatelu mi napise, ze ted nema volnou kapacitu tak tim ztracim cas ja i oni.
Takze popremyslej nad tim abys mel na webu zda jsi volny nebo ne :)
24. 7. 2018 13:57:17
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357822
Cuprumov
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 7. 2018 13:58:51
Napsal Oleg;1476135
Tak pokud chces resit denne x dotazu na cenu tak si tam ten cenik nedavej, pokud nic takoveho resit nechces tak napis ceny "od" za tvoji praci.
Ja osobne ceny vyhledavam na webech a pokud tam nejsou tak si vyberu ty sympaticke nabidky a pisi mail.
U sluzby, kterou nabizis nejvice vyhledavam informaci zda mas volny termin nebo nemas. Protoze pokud hledam preklad a 10 dodavatelu mi napise, ze ted nema volnou kapacitu tak tim ztracim cas ja i oni.
Takze popremyslej nad tim abys mel na webu zda jsi volny nebo ne :)
To je podnětný příspěvek. Taky děkuji, udělám :)
24. 7. 2018 13:58:51
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357821
Ceník je marketingový nástroj sám o sobě. Vzhledem k tomu, že ho na webu většina lidí nemá, tak o to více vynikneš, když ho na webu mít budeš. Za ty roky mi už pár desítek klientů uvedlo jako jeden z důvodů, proč si mě vybrali (pro mnohé to byl dokonce hlavní důvod), právě to, že jsem transparentní, nemlžím a narovinu řeknu, kolik je to bude stát. Někdo k tomu dodal i větu ve smyslu, že věří, že budu během zakázky jednat stejně napřímo (jakože jednám).
Pokud jde o argument s naceňováním na míru, tak tomu nic v cestě nestojí. Stačí prostě zmínit "cenu od". Zkušený webdesigner nevytvoří web na míru za 500 kč a zkušený copywriter nenapíše 10stránkový článek za 50 korun. Naschvál jsem to přehnal, aby sebou zdejší webdesigneři / copywriteři cukli a řekli "no tak to ani náhodou, za takovou cenu by dělal jen cvok". Ať už dělá člověk cokoliv, nějakou spodní hranici má. Tu stačí hodit do ceníku a je to. Případně mnoho lidí ukazuje strukturovaný ceník, anebo vyloženě ceník s konkrétníma příkladama.
A vedle ceny za konkrétní projekt má určitě každý svou hodinovou sazbu (někdo má třeba 2 – jednu za design a další za konzultace, to je ok) a taky nevidím problém proč ji nezmínit. Je to sice nedokonalý, ale zato velmi stručný a jasný a snadno srovnatelný indikátor.
Obecne vidím 2 opakující se strachy: První je, že se člověk bojí, že tím ceníkem něco zkazí a vyděsí některé klienty vysokou anebo nízkou cenou. A druzí se zase bojí toho, že když ukážou navenek levné ceny a osloví je větší klient, tak je nebudou moct zdrhnout z kůže a dát jim extra vysokou cenu.
Byť nemám rád naceňování podle jména klienta a příčí se mi odevzdávat +- stejnou práci za několikanásobnou cenu, chápu, že je to byznys a někdo to dělá. V takovém případě stačí napsat tu "cenu od" a nějak zřetelně odargumentovat, že náročnějším klientům poskytnete spešl benefity.
A pokud jde o vyděšení ceníkem, tak je úplně jedno, jestli jím vyděsíte na webu, anebo pak v e-mailu, až budete s těmi klienty komunikovat. Pokud se vám ozvou, mohou nastat pouze 4 možné scénáře:
a) Pokud jste drazí a přijde k vám drahý klient, tak skrze váš „ceníkový filtr“ v pohodě projde, takže by prošel i skrze ceník na webu.
b) Pokud jste levní a přijde drahý / prestižní / luxusní klient, tak neříkám že je 100% šance, že to nevyjde, ale je velmi pravděpodobné, že půjde jinam za někým, kdo je dražší, protože prestižní klient nechce riskovat a vyžaduje kvalitu a je mu jasné, že za kvalitu se hodně platí a nízká cena (byť pro vás to může být cena vysoká) je znepokojí. Plus tedy bude tento klient naštvaný, že marnil čas.
c) Pokud jste drazí a přijde levný klient, budete potřebovat silné argumenty pro to, abyste ho přemluvili k navýšení rozpočtu, ale většinou se vám to nepovede. Plus bude naštvaný, že marnil čas.
d) Pokud jste levní a přijde levný klient, tak skrze váš „ceníkový filtr“ v pohodě projde, takže by prošel i skrze ceník na webu.
Jinými slovy zakázka, která není ve vašich kartách, v těch kartách nebude s ceníkem ani bez ceníku. A v ostatních případech můžete klienty potěšit tím, že se nebojíte ukázat své karty a že očividně respektujete jejich drahocenný čas, který by museli trávit tím, že se vám ozývají a zjišťují cenu.
Čímž se vracím k tomu, že ceník je marketingový nástroj. Ostatně v tomto duchu o tom mluví i Robert Vlach ve své knize Na volné noze. Doporučuji si tu sekci kolem ceníků přečíst. ;)
Takže za mě stručně – ceník rozhodně ano. Díky němu neskutečně šetřím čas, protože už se mi ozývají jen klienti, kteří jsou cenově kompatibilní. Dokud jsem neměl ceník na webu, tak jsem snad denně musel odmítat poptávky, které byly cenově úplně mimo. Plus jsem musel často reagovat na připomínky, proč kruci takový malý obrázek stojí tolik peněz.. Ztráta času pro obě strany.
24. 7. 2018 18:32:59
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357820
Cuprumov
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 7. 2018 18:41:38
Napsal lVlorf3us;1476181
Ceník je marketingový nástroj sám o sobě. Vzhledem k tomu, že ho na webu většina lidí nemá, tak o to více vynikneš, když ho na webu mít budeš. Za ty roky mi už pár desítek klientů uvedlo jako jeden z důvodů, proč si mě vybrali (pro mnohé to byl dokonce hlavní důvod), právě to, že jsem transparentní, nemlžím a narovinu řeknu, kolik je to bude stát. Někdo k tomu dodal i větu ve smyslu, že věří, že budu během zakázky jednat stejně napřímo (jakože jednám).
Pokud jde o argument s naceňováním na míru, tak tomu nic v cestě nestojí. Stačí prostě zmínit "cenu od". Zkušený webdesigner nevytvoří web na míru za 500 kč a zkušený copywriter nenapíše 10stránkový článek za 50 korun. Naschvál jsem to přehnal, aby sebou zdejší webdesigneři / copywriteři cukli a řekli "no tak to ani náhodou, za takovou cenu by dělal jen cvok". Ať už dělá člověk cokoliv, nějakou spodní hranici má. Tu stačí hodit do ceníku a je to. Případně mnoho lidí ukazuje strukturovaný ceník, anebo vyloženě ceník s konkrétníma příkladama.
A vedle ceny za konkrétní projekt má určitě každý svou hodinovou sazbu (někdo má třeba 2 – jednu za design a další za konzultace, to je ok) a taky nevidím problém proč ji nezmínit. Je to sice nedokonalý, ale zato velmi stručný a jasný a snadno srovnatelný indikátor.
Obecne vidím 2 opakující se strachy: První je, že se člověk bojí, že tím ceníkem něco zkazí a vyděsí některé klienty vysokou anebo nízkou cenou. A druzí se zase bojí toho, že když ukážou navenek levné ceny a osloví je větší klient, tak je nebudou moct zdrhnout z kůže a dát jim extra vysokou cenu.
Byť nemám rád naceňování podle jména klienta a příčí se mi odevzdávat +- stejnou práci za několikanásobnou cenu, chápu, že je to byznys a někdo to dělá. V takovém případě stačí napsat tu "cenu od" a nějak zřetelně odargumentovat, že náročnějším klientům poskytnete spešl benefity.
A pokud jde o vyděšení ceníkem, tak je úplně jedno, jestli jím vyděsíte na webu, anebo pak v e-mailu, až budete s těmi klienty komunikovat. Pokud se vám ozvou, mohou nastat pouze 4 možné scénáře:
a) Pokud jste drazí a přijde k vám drahý klient, tak skrze váš „ceníkový filtr“ v pohodě projde, takže by prošel i skrze ceník na webu.
b) Pokud jste levní a přijde drahý / prestižní / luxusní klient, tak neříkám že je 100% šance, že to nevyjde, ale je velmi pravděpodobné, že půjde jinam za někým, kdo je dražší, protože prestižní klient nechce riskovat a vyžaduje kvalitu a je mu jasné, že za kvalitu se hodně platí a nízká cena (byť pro vás to může být cena vysoká) je znepokojí. Plus tedy bude tento klient naštvaný, že marnil čas.
c) Pokud jste drazí a přijde levný klient, budete potřebovat silné argumenty pro to, abyste ho přemluvili k navýšení rozpočtu, ale většinou se vám to nepovede. Plus bude naštvaný, že marnil čas.
d) Pokud jste levní a přijde levný klient, tak skrze váš „ceníkový filtr“ v pohodě projde, takže by prošel i skrze ceník na webu.
Jinými slovy zakázka, která není ve vašich kartách, v těch kartách nebude s ceníkem ani bez ceníku. A v ostatních případech můžete klienty potěšit tím, že se nebojíte ukázat své karty a že očividně respektujete jejich drahocenný čas, který by museli trávit tím, že se vám ozývají a zjišťují cenu.
Čímž se vracím k tomu, že ceník je marketingový nástroj. Ostatně v tomto duchu o tom mluví i Robert Vlach ve své knize Na volné noze. Doporučuji si tu sekci kolem ceníků přečíst. ;)
Takže za mě stručně – ceník rozhodně ano. Díky němu neskutečně šetřím čas, protože už se mi ozývají jen klienti, kteří jsou cenově kompatibilní. Dokud jsem neměl ceník na webu, tak jsem snad denně musel odmítat poptávky, které byly cenově úplně mimo. Plus jsem musel často reagovat na připomínky, proč kruci takový malý obrázek stojí tolik peněz.. Ztráta času pro obě strany.
Děkuji za vyčerpávající odpověď! :) Zohledním všechny vaše rady!
---------- Příspěvek doplněn 25.07.2018 v 17:11 ----------
Děkuji všem diskutujícím. Web je stále ve výstavbě, ale pokud byste chtěli mi pomoci konstruktivní kritikou nebo radou, můžete ve vlákně Kritika webové prezentace.....
24. 7. 2018 18:41:38
https://webtrh.cz/diskuse/cenik-sluzeb-na-webu-zivnostnika-ano-ci-ne/strana/2#reply1357819
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit