Zadejte hledaný výraz...

Být nejdražší

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
3. 11. 2012 10:13:20
Ahoj přátelé,
včera jsem opět udělal pokus, který čas od času zkusím a byl jsem překvapen. Stále mám na skladě sortiment, který se nedá prodat. Tak jednou do měsíce se naštvu a u těchto vybraných kusů místo abych udělal výprodejovou akci, tak nasadím cenu zrhuba o 100% vyšší než nejdražší konkurence a hle, ono se prodá. Stává se Vám to také?
Pak si říkám, co si trošku zadiverzifikovat. Vzít od každého jeden dva kusy, nasadit nejvyšší ceny na trhu a čekat. Široký sortiment mi zajistí větší přísun zákazníků ze srovnávačů, také díky tomu budu moci cílit na více klíčových slov z PPcček, když se něco zkazí, nebo nepůjde, tak mě to bude stát jen dva kusy a šance na prodej?
A těch okolností, které ovlivňují prodej je taková řada, že si každý produkt musí časem najít zákazníka.
Jaký je váš názor a zkušenosti s velkými maržemi?
3. 11. 2012 10:13:20
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827502
lebowski
verified
rating uzivatele
3. 11. 2012 10:20:29
Snad nejsem tvým zákazníkem :D Ale teď vážně, ano, když je něco příliš levné, řada lidí tomu nevěří a nechce to.
3. 11. 2012 10:20:29
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827501
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
3. 11. 2012 10:46:33
Mít vysoké ceny je dost důležité, i když se to na první pohled nezdá. Vysoká cena u mnoha lidí vytváří okolo produktu umělý luxus, který si lidi rádi dopřejí. Je dobré mít kromě klasických cen taky něco předražené. Nejvíce se to vyplatí u produktů, jako jsou hodinky, šperky a podobně. Lidi totiž třeba vybírají dárek a když na to mají, raději koupí něco dražšího, protože z toho nákupu pak mají mnohem lepší pocit, jakože darovali něco fakt suprového. V eshopu by široké spektrum cen (klidně odlišných od konkurence) měl být základ. Z levnějších si vyberou ti, kteří rádi ušetří, z dražších ti, co podlehnou umělému luxusu a chtějí něco speciálního.
Jen to tak platí u specifických produktů, těžko u mobilů nebo notebooků.
V praxi to vypadá tak, že přítel chce přítelkyni koupit řetízek z bílého zlata a při výběru mezi jedním za 2 tisíce a 4 tisíce, vybere dražší, protože mu na dívce záleží a sám sebe chce uchlácholit, že jí koupil něco lepšího.
3. 11. 2012 10:46:33
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827500
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
3. 11. 2012 10:52:59
Ano, tak nějak přemýšlím i já. Na každé stránce zákazník vidí 12 produktů a snažím se o to, aby si každý vybral. Tedy vždy mám na jedné stránce nějaký produkt za férovou cenu, nějaký v akci, nějaký cenově přemrštěný, nějaký nejlevnější atd. a využívám kontrastu ... tedy pokud mám dva stejné produkty, jeden v 100g balení a druhý v kilogramovém, tak ten stogramový nabídnu za 50Kč a kilogramový za 99Kč. Ten kilogramový je samozřejmě za férovou spíše nižší cenu ... Člověk by si myslel, že racionální zákazník sáhne po kilogramovým balení, ale není to tak. Někdy to prostě nechápu
lebowski: je jen minimum produktů, které se mi neprodávají a které střílím tímto způsobem a pokud jsi rozumný zákazník, tak si snad dokážeš vybrat, ne? :-))
3. 11. 2012 10:52:59
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827499
lebowski
verified
rating uzivatele
3. 11. 2012 10:56:54
Uvažování zákazníků je někdy mimo rámec chápání :D Nějakou dobu jsem pracoval v reklamě a když jsme nabídli v akci 500 vizitek za celkovou cenu zcela stejnou jako 100 ks, stejně si asi 30% zákazníků vzalo jen 100.
3. 11. 2012 10:56:54
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827498
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
3. 11. 2012 11:01:03
Ano, kamarád mi říkal, že když zákazníkovi tiskl vizitky, měl podmínku min. odběru 1000ks a chtěl za to nějaké 2000Kč. Zákazník si trval na tom, že mu jich 100 stačí a že si zase příště objedná, ale bylo mu vysvětleno, že minimální částka za kterou lze odebrat je 2000Kč. Tak si zákazník objednal 100 vizitek za 2000Kč :-)
3. 11. 2012 11:01:03
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827497
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 11. 2012 14:10:48
beraniste: zkus něco nastudovat o elasticitě poptávky a marketingovém průzkumu označovaném jako test cenové citlivosti (někde označováno jako cenová precepce, nebo vnímání ceny). objevíš tam dolní a horní limity, za které lidi jsou ochotni kupovat, které se nazývají marginální láce (bod levnosti) a marginální drahoty. důvod proč se tak lidi chovají souvisí s mnoha faktory. na to pak slouží jiné výzkumy.
3. 11. 2012 14:10:48
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827496
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 11. 2012 16:08:58
Napsal Bedříšek;865715
beraniste: zkus něco nastudovat o elasticitě poptávky a marketingovém průzkumu označovaném jako test cenové citlivosti (někde označováno jako cenová precepce, nebo vnímání ceny). objevíš tam dolní a horní limity, za které lidi jsou ochotni kupovat, které se nazývají marginální láce (bod levnosti) a marginální drahoty. důvod proč se tak lidi chovají souvisí s mnoha faktory. na to pak slouží jiné výzkumy.
Mohl bys nasměrovat k nějakému konkrétnímu zdroji nebo knize? Zajímá mě to.
3. 11. 2012 16:08:58
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827495
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
3. 11. 2012 16:10:14
Napsal Comanch;865760
Mohl bys nasměrovat k nějakému konkrétnímu zdroji nebo knize? Zajímá mě to.
Mě také ... postni sem něco prosím.
3. 11. 2012 16:10:14
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827494
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 11. 2012 16:11:17
Napsal Comanch;865760
Mohl bys nasměrovat k nějakému konkrétnímu zdroji nebo knize? Zajímá mě to.
Pochopení elasticity - Mankiw/Zásady ekonomie
Pochopení testu cenové elasticity - Foret/Marketingový výzkum
3. 11. 2012 16:11:17
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827493
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
3. 11. 2012 21:52:22
I já mám zkušenosti, že je určité procento lidí, kteří nevěří v kvalitu levného produktu a proto musí být dražší, aby o něj projevili zájem.
3. 11. 2012 21:52:22
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827492
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 11. 2012 23:43:21
Napsal musil.david;865885
I já mám zkušenosti, že je určité procento lidí, kteří nevěří v kvalitu levného produktu a proto musí být dražší, aby o něj projevili zájem.
Jj. Jedná se o běžný sociální jev. Rozložení právě takto chovajících se zákazníků, odpovídá Gaussově křivce s různou šikmostí a špičatostí dle produktu. Vždy tam bude dolní limit (kupují podle ceny), horní limit (kupují podle značky, nebo dražší = lepší cet.par.) a lidé uprostřed těchto limitů budou mít buď sklon k dolnímu, nebo hornímu limitu, podle toho jak produkt vnímají (5P+motivace k nákupnímu chování). Literární zdroje a výzkumy (zejména ze zahraničí, české neznám, ale je to sociální jev,takže budou podobné) uvádějí mezi 10-20% jak dolní, tak horní limit z celkového počtu potencionálních zákazníků.
3. 11. 2012 23:43:21
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827491
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
4. 11. 2012 16:28:00
Napsal Bedříšek;865917
uvádějí mezi 10-20% jak dolní, tak horní limit z celkového počtu potencionálních zákazníků.
čili Paretův zákon 80:20
4. 11. 2012 16:28:00
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827490
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 11. 2012 16:40:14
to ne. paretovo pravidlo říká, že 20% příčin způsobuje 80% důsledků. s tím, že nejde o to jestli je to 20:80 nebo 15:85.
v praxi to může znamenat, že když se zbavíš 80% neperspektivních zákazníků a zůstane ti jen 20%, tak stále budeš vydělávat 80% zisků jen s 20% námahou.
Gaussovo rozložení říká, že určitý počet subjektů leží s určitou pravděpodobností (kterou si určíš) v nějakém intervalu. Tento interval je závislý na konkrétním případě, ale vždy existuje nějaký dolní a horní limit. U honby za cenou u produktů je to rozložení podobné tomu co jsem uvedl. Přesně to lze zjistit průzkumem testem cenové citlivosti. Tam potom bude vycházet jaký je dolní a horní limit a také kolik % lidí by uvedené limity volilo. Pokud je průzkum dostatečně reliabilní a validní, lze tyto data vztáhnout na výpočet a zjistit jestli je lepší prodávat za vyšší cenu méně lidem nebo za menší cenu více lidem. proto ti to možná připomínalo pareta.
4. 11. 2012 16:40:14
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827489
superprodejce007
verified
rating uzivatele
11. 12. 2012 16:41:29
Napsal beraniste;865639
Ahoj přátelé,
včera jsem opět udělal pokus, který čas od času zkusím a byl jsem překvapen. Stále mám na skladě sortiment, který se nedá prodat. Tak jednou do měsíce se naštvu a u těchto vybraných kusů místo abych udělal výprodejovou akci, tak nasadím cenu zrhuba o 100% vyšší než nejdražší konkurence a hle, ono se prodá. Stává se Vám to také?
Pak si říkám, co si trošku zadiverzifikovat. Vzít od každého jeden dva kusy, nasadit nejvyšší ceny na trhu a čekat. Široký sortiment mi zajistí větší přísun zákazníků ze srovnávačů, také díky tomu budu moci cílit na více klíčových slov z PPcček, když se něco zkazí, nebo nepůjde, tak mě to bude stát jen dva kusy a šance na prodej?
A těch okolností, které ovlivňují prodej je taková řada, že si každý produkt musí časem najít zákazníka.
Jaký je váš názor a zkušenosti s velkými maržemi?
vždy se najde někdo, kdo si to nedokáže najít jinde levněji, nebo je pohodlný si to jinde hledat, případně si u vás dražší zboží koupí s něčím, co máte levnější než konkurence atd. takže šance prodat i dražší zboží určitě je.
11. 12. 2012 16:41:29
https://webtrh.cz/diskuse/byt-nejdrazsi/#reply827488
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit