Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Budúcnosť ecommerce v SK / CZ / EU

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
23. 8. 2019 19:38:59
justice.cz
23. 8. 2019 19:38:59
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412839
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
24. 8. 2019 13:11:55
Problém mnoha e-shopů je, že nedokáží najít konkurenční výhodu. Alza má třeba onu spolehlivost, prostě si na tom zakládaj, že na ně spoleh, a myslím že v tomto je někdo jen tak neporazí. To ale neznamená, že je třeba Mall nemůže sundat šíří nabídky (i když to tak bohužel teď není), nebo že je nějaký prodejce bílé techniky nemůže sundat lepší dopravou (což se daří Datartu s komfortním doručením a vlastním dovozem).
Stejně tak je spousta nízkoobrátkového zboží, či zboží, které vyžaduje lepší support, které alza nikdy nebude prodávat. Alza nikdy nebude prodávat multimetry a osciloskopy, protože tomu prostě nerozumí, a je to hodně úzkoprofilový byznys, a tady lze třeba konkurovat GM Electronics a GES, což není buhví jak dravá konkurence.
Je to jen iluze, že konkurence nelze porazit, znáte to, když ženská proběhne celé OC, a oblečení nenajde, nebo vy projdete všechny restaurace v okolí, a žádná vám nevyhovuje. Je to jen otázka toho, co vidíte v očích zákazníka.
Osobně mě třeba hodně zaujal byznys Crocs, prodávaj zasrané děravé boty, akorát je mají v 10 barvách a 20 velikostech, což nikdo jiný nemá.
24. 8. 2019 13:11:55
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412838
Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 8. 2019 17:48:45
jak Igor zminil ty velci hráci maji své velké problemy a neni vše jak vypada. Alza ta je na tom dobre tu jen tak nekdo nedozene, ale tam neni potreba mirit, ale co MALL ten je uz roky v minusu a jen pali prachy, to ze je dvojka je pekne ale kolik propalil minuly rok? 230 mega jen za rok? no kdyz ho prestanou dotovat tak se hned propadne na treba TOP5 a verim ze ho preskoci treba EVA, ktera je sice jen 1 milarda obrat ale zisková je a je zdrave polozena.
To same Kosik ten je kazdorocne ve ztrate stovky milionu a bude i letos a slavny Rohlik (obrat 2,4 miliardy) poprve se dostal do zisku (30 mil) co nebylo ani 1,3% z obratu (a to ma za sebou dluh min cca 700 mil) a pokud stoupi do madarska tak dalsi 2 roky na to 1% mužem zapomenouut a bude zas minusu. U rohliku takovy zisk pri 15% ziskovosti doshauji velke eshopy co maji obrat 200 milionu rocne a nemaji za sebou takove dluhy max rozumne ve zbozi.
24. 8. 2019 17:48:45
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412837
matusy
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
25. 8. 2019 17:55:09
Bart to napísal správne... Obri nedokážu konkurovať malým špecializovaným obchodom... Obecné prepredavanie produktov bolo mŕtve už v roku 75 pred Kristom...monopoly budú vždy. PriNAJLEPSIOM pochovajú pár parazitov
25. 8. 2019 17:55:09
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412836
No, nedokážou, to není žádná novinka, pro mě bude vždycky příjemnější samoobsluha, kde ty ženský znám a prohodim s nima pár slov, než samobslužná pokladna v tescu, ale to neznamená, že ta samoobsluha neskončí kvůli tescu.
Prostě porazit alzu není na pořadu dne, ani kdyby všechny ty problémy byl zveřejněný i s návrhem řešení a pár mega babek do startu…
25. 8. 2019 18:57:31
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412835
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
25. 8. 2019 20:55:53
Chlapi, som v ecommerce od 1996 a v biznise este dlhsie.
Reci typu: Altavistu, Yahoo, MySpace, ENRON etc. nie je mozne porazit som uz pocul spustu. Kazda firma ma svoje slabe miesta a pokial ju poznate detailne zvnutra, tak nemate problem navrhnut strategiu, ktora tieto miesta presne zasiahne. Efektivnost vasho konkurencneho boja bude mulitplikovana. Je totalny nezmysel bojovat napr. vacsimi investiciami do reklamy 1:1 ked dokazte vyuzit pri slabych miestach paky 1:100 a viac. Navyse kazda firma ma kostlivcov v skrini, niekedy je ich kopec. Plus, pokial na to mate gule a zaludok, existuje spusta "gray a black hat" ecommerce taktik, ktore si male/stredne velke firmy mozu dovolit a velke nie (kvoli PR). Existuju teamy, ktore sa na taketo veci specializuju. Navyse si uvedomme, ze sa bavime o malickych krajinach - CZ/SK nie je zo svetoveho hladiska nic vyznamne - ak sa tu rozhodne zautocit nejaky gigant, tak to proste pretlaci silou (vid ZOOT vs Zalando, AboutYou - aj ked tam pomohli zname problemy ZOOTu)...
Takze by som si to dovolil z mojej strany uzavriet: da sa to, diskusia je vsak na dlhsie - ze si to neviete predstavit vsak plne chapem, nedisponujete dostatocnym mnozstvom info.
Pekny den vsetkym :)
25. 8. 2019 20:55:53
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412834
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
25. 8. 2019 21:40:40
Napsal igor;1541053
Chlapi, som v ecommerce od 1996 a v biznise este dlhsie.
Reci typu: Altavistu, Yahoo, MySpace, ENRON etc. nie je mozne porazit som uz pocul spustu. Kazda firma ma svoje slabe miesta a pokial ju poznate detailne zvnutra, tak nemate problem navrhnut strategiu, ktora tieto miesta presne zasiahne. Efektivnost vasho konkurencneho boja bude mulitplikovana. Je totalny nezmysel bojovat napr. vacsimi investiciami do reklamy 1:1 ked dokazte vyuzit pri slabych miestach paky 1:100 a viac. Navyse kazda firma ma kostlivcov v skrini, niekedy je ich kopec. Plus, pokial na to mate gule a zaludok, existuje spusta "gray a black hat" ecommerce taktik, ktore si male/stredne velke firmy mozu dovolit a velke nie (kvoli PR). Existuju teamy, ktore sa na taketo veci specializuju. Navyse si uvedomme, ze sa bavime o malickych krajinach - CZ/SK nie je zo svetoveho hladiska nic vyznamne - ak sa tu rozhodne zautocit nejaky gigant, tak to proste pretlaci silou (vid ZOOT vs Zalando, AboutYou - aj ked tam pomohli zname problemy ZOOTu)...
Takze by som si to dovolil z mojej strany uzavriet: da sa to, diskusia je vsak na dlhsie - ze si to neviete predstavit vsak plne chapem, nedisponujete dostatocnym mnozstvom info.
Pekny den vsetkym :)
Hmm, mohu se zeptat zda jste postavil nejaky eshop, ktery konkuruje nekomu v CR/SK nebo alespon s obratem pres 500M? Respektive vlastnite fy s takovym ci vetsim obratem, kdyz disponujete informaci?
Mne to prijde jako velke povidani... :(
Diky
25. 8. 2019 21:40:40
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412833
Jasne, ale myspace a yahoo atd prevalcoval gigant jeste vetsich rozmeru, coz je mozny vzdycky (a deje se to pravidelne, viz zomato, damejidlo, rohlik, skype apod.) klidne to muze za par let byt jednicka amazon (byt tomu neverim), ale nedovedu si predstavit, jak by mohl alzu porazit stredne velkej eshop.
25. 8. 2019 22:01:18
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412832
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
25. 8. 2019 22:29:59
Napsal vodička;1541057
Jasne, ale myspace a yahoo atd prevalcoval gigant jeste vetsich rozmeru, coz je mozny vzdycky (a deje se to pravidelne, viz zomato, damejidlo, rohlik, skype apod.) klidne to muze za par let byt jednicka amazon (byt tomu neverim), ale nedovedu si predstavit, jak by mohl alzu porazit stredne velkej eshop.
Taky se mi to nezdá. Alza je hodně napřed a zdá se že má dost nainvestováno do hodnot, které jsou trvalé. Už se jim to prostě nabalilo a tohle někdo menší neumlátí ani penězi. Tu fakt může sejmout akorát nějaký gigant z venčí. Ale musím říci, že jim přeju, aby si tu pozici udrželi. Dělají to dobře, to je prostě fakt.
25. 8. 2019 22:29:59
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412831
Venturi
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
25. 8. 2019 23:11:01
Kluci ALZA je tu pevně zakorenená a jen tak ji nekdo neprevalcuje (ale to neznamená že to neni možné a kdo vi jak to bude za 10 let), ale amazon si myslim že to nebude. Ale proc mirit na cislo 1, kdyz by to bylo drahé strileni, to spíse by měl nekdo predehnat MALL (mega stratovy), CZC (ty jeho vysledky jsou vzhledem o obratu mizerné, a stredne velky eshop je ziskovejsi), Kosik (ten padne, to je jasné, uz to je jen otazka casu), Rohlik (tady jsem k nemu psal nahore, ale prvne se zautoci na cislo 2 a to je kosik), ZOOT (ten je uz odepsan). Nemeli bychom se divat na top 1, ale práve na ty nize co maji mega problemy a tam je dle me prostor je nahradit
25. 8. 2019 23:11:01
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412830
JohnyJohny
verified
rating uzivatele
4. 9. 2019 20:43:23
Stredne velky dravy eshop...
4. 9. 2019 20:43:23
https://webtrh.cz/diskuse/buducnost-ecommerce-v-sk-cz-eu/strana/2/#reply1412829
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit