Zadejte hledaný výraz...

Branding – má někdo prokazatelné výsledky?

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
27. 6. 2021 14:46:48
Zdravím přátelé,
je tu někdo, kdo se věnuje brandingu přes PPC a má prokazatelné výsledky? Já jedu hlavně performance a sám nejsem v tomto směru nijak kovaný. A v účtech tyto strategie nevídám ani u větších agentur, zejména proto, že menší klienti s budgetem na tento způsob propagace nepočítají. Teď jsem otevřel téma na konferenci od Seznamu, zda to má s mikro-rozpočty vůbec nějaký smysl a vyšlo z toho, že s úplně malými rozpočty ne.
Je tu někdo, kdo může porovnat období správy před a po tom, co se s cíly na povědomí a zásah začalo? Jak dopadlo vyhodnocování např. po jednom, dvou, třech letech? A je tu někdo, kdo tohle zkoušel u nejmenších eshopů?
Díkec
27. 6. 2021 14:46:48
https://webtrh.cz/diskuse/branding-ma-nekdo-prokazatelne-vysledky#reply1486435
lada1979
verified
rating uzivatele
27. 6. 2021 17:40:09
Upřímně mě branding v případě, že nemáš nějaké hodně zajímavé nebo dokonce unikátní zboží nedává v ČR dost smysl u malých firem. Ted je třeba abys upřesnil co myslíš menšími klienty, mikro rozpočty a nejmenší eshopy. Nevím kdo odpovídal na konferenci Seznamu, ale zrovna Seznam i při rozpočtu 1000 Kč měsíčně zakládá jako první retargeting, jako druhý brand a pak 2-3 nejprodávanější skupiny produktů. Při kampaních s rozpočty 5-15 tis. Kč měsíčně dělá brand asi v tržbách 35-40% toho co retargeting na Skliku a 25-30% na Google, ale jsem v PPC amatér.
27. 6. 2021 17:40:09
https://webtrh.cz/diskuse/branding-ma-nekdo-prokazatelne-vysledky#reply1486434
Asi záleží hodně na jméně značky a oboru. Ale třeba v našem segmentu (malo/velko obchod s autodíly) mám pocit, že PPC branding nevede v celém marketingovém mixu k velkým číslům. Nebo jinak - kampaně se zdají být samostatně velmi pěkné a vydělávající, což vysvětluje, proč agentura bude tlačit na založení brandové kampaně co nejdříve, aby mohla na číslech ukázat, jak dobře kampaně fungují. Ve skutečnosti ale ve velké míře parazitují na organicu. Když porovnám výkon obchodu při přístupu agentury s PPC brandovou kampaní a při inhouse přístupu bez kampaně, pak v celkových číslech nevidím žádný velký markantní rozdíl. Takže za mě je PPC branding tak trochu cheatování s čísly. Ale možná se pletu, nebo možná to je specifikum úzké oblasti, kterou řešíme my.
30. 6. 2021 19:08:16
https://webtrh.cz/diskuse/branding-ma-nekdo-prokazatelne-vysledky#reply1486433
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
1. 7. 2021 11:37:19
Asi jsem se špatně vyjádřil, toto nemám na mysli. Mám na mysli kampaně v obsahu, cílené na velkou skupinu dejme tomu 1M lidí s určitými zájmy. Kampaně s cílem co největšího počtu zobrazení.
1. 7. 2021 11:37:19
https://webtrh.cz/diskuse/branding-ma-nekdo-prokazatelne-vysledky#reply1486432
lada1979
verified
rating uzivatele
1. 7. 2021 12:30:37
ted tomu nerozumím já, píšeš o menších klientech a malých eshopech, mikro rozpočtech a chceš cílit na 1m lidí a největší počet zobrazení. Jinak pokud Seznam něco nastavil podle zájmů či věku asi jim to moc nefunguje a nebo v běžných zájmech jako oděvy, hračky je taková konkurence, že se to moc neprojevilo i když u nového shopu nám to aspoň na začátku fungovalo, když to vyloučilo zbytečnou část publika a pak to převálcoval remarketing. Jinak jak píše Voton trade je třeba sledovat zvláště na Seznamu úbytek konverzí z organicu a pak jsou kampaně vidět v jiných číslech, zvláště při vyšším PNO.
1. 7. 2021 12:30:37
https://webtrh.cz/diskuse/branding-ma-nekdo-prokazatelne-vysledky#reply1486431
Jakub
verified
rating uzivatele
(27 hodnocení)
1. 7. 2021 14:23:33
Napsal beraniste;1626097
Asi jsem se špatně vyjádřil, toto nemám na mysli. Mám na mysli kampaně v obsahu, cílené na velkou skupinu dejme tomu 1M lidí s určitými zájmy. Kampaně s cílem co největšího počtu zobrazení.
Podle me opravdu toto ma smysl jen u obrich rozpočtů a velkých známých firem. PPC branding, billboardy, televizní reklama. Vše je to na jedno brdo a sázka na nejistotu.
1. 7. 2021 14:23:33
https://webtrh.cz/diskuse/branding-ma-nekdo-prokazatelne-vysledky#reply1486430
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
1. 7. 2021 23:29:01
Neptám se jen hypoteticky, ale prakticky se mi tento rok povedl pěkný kousek, ale nedokážu to jednoduše zopakovat s nějakou jistotou. Tento rok jsem jel 2-3 měsíce pouze brand cílený na homepage, vypíchnuté 2-3 konkurenční výhody, velmi šílená a snadno zapamatovatelná kreativa a za 4tis. to udělalo asi 700tis. zobrazení. Nebyla to tak velká cílovka, ale stačilo. Byl to nový shop, úplně pidishop, který jel léta na obratu 20tis/týden. a po dobu brandingu to vyskočilo po ty 3 měsíce na obrat 200tis/týden při stejném PNO. Po vypnutí to spadlo na 80tis a od té doby to tam drží. Takže budu dávat další kolečka. Kampaň nevykázala jedinou konverzi, ale odsledoval jsem si dopad na jednotlivé kanály přes GA. Hledám někoho, kdo má s takovými počiny nějaké zkušenosti a kdo by si chtěl brnknout a pokecat o tom. Spousta technik se dá přenášet z účtu na účet, z projektu na projekt, ale tady se mi s nějakou normální přesností nedaří ani odhadnout, co to bude dělat, co od takové kampaně čekat.
1. 7. 2021 23:29:01
https://webtrh.cz/diskuse/branding-ma-nekdo-prokazatelne-vysledky#reply1486429
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit