Zadejte hledaný výraz...

Bazar na e-shopu

Robert Vítek
verified
rating uzivatele
21. 7. 2010 11:07:38
Ahoj,
Nezkoušeli jste někdo na svém e-shopu zprovoznit něco jako bazar se zbožím svých zákazníků? Mám na mysli to, že zákazníci vlastně inzerují své vlastní zboží.
Možná máme specifickou skupinu zákazníků /sběratelé + modeláři/ , ale často se na nás obracejí s tím, že by rádi nabídli k prodeji své starší zboží a náš shop jim k tomu přijde jako zajímavý nástroj...
Jsem trošku nalomený jestli to zkusit anebo ne. Má to dvě strany - na jednu stranu zabezpečím že se tam sběratelé budou často vracet a tím pádem třebas nepřijdou o novinku která by jim jinak utekla + zároveň je možné že mi to přivede další lidi z vyhledavačů, na druhou stranu by se taky mohlo stát, že nakoupí z bazaru a nenakoupí nové zboží.
Nemáte s tímto někdo nějakou zkušenost, nebo napište pls svůj názor...
21. 7. 2010 11:07:38
https://webtrh.cz/diskuse/bazar-na-e-shopu#reply530490
Bazar pouze v pripade, ze budes sprostredkovavat prodej = nasadit napr. 10% z ceny kterou chce zakaznik pro sebe - v pripade zajmu o zbozi od zakaznika ktery prodava zbozi odkoupis a prodas novemu zakaznikovi...
Vyplati se to prodavajicimu zakaznikovi - rozsiri se mu moznost prodeje, vyplati se to tobe - budes mit provizi z prodeje.
21. 7. 2010 14:03:02
https://webtrh.cz/diskuse/bazar-na-e-shopu#reply530489
Zdeněk Handl
verified
rating uzivatele
(92 hodnocení)
15. 8. 2010 10:17:34
Hlavně bych bazar nějak dobře oddělil od tvého eshopu (možná i sólo web na subdoméně s jiným designem) tak aby eshopu spíše neuškodil - ve smyslu - že první co uvidí přicházející návštěvník bude bazarové zboží bude si myslet že zde najde jen "veteš" a odchází pryč.
15. 8. 2010 10:17:34
https://webtrh.cz/diskuse/bazar-na-e-shopu#reply530488
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 8. 2010 12:53:37
Ahoj, bazar jsem z pohledu marketingového nástroje testoval několikrát a vždy se osvědčil. Jdi do toho, jak už tady psal někdo nade mnou dej ho na samostatnou subdoménu a dej na něj odkazový banner z hlavní stránky e-shopu. Důležité je následně sledovat, co zákazníci nabízejí, nebo velmi důsledně připravit kategorie a následně do nich vkládat reklamy na konkrétní zboží z e-shopu.
Vždyť něco téměř totožného dělá aukro.cz ve spojení s heuréka.cz a funguje to ku prospěchu věci. Zákazník hledá, chce ušetřit, koukne do bazaru, nenajde co hledá, ale cílená reklama ho přivede přímo do e-shopu na konkrétní produkt, který potřebuje.
Při testování bazarů jsme sledovali dvě věci, zvýšení návštěvnosti a poté hlavně časté se vracení zákazníků. Pokud se ti podaří provázat bazar i např. s facebookem pod heslem pošlete odkaz na svůj inzerát známým přes facebook máš exkluzivní reklamu, která tě téměř nic nestojí.
27. 8. 2010 12:53:37
https://webtrh.cz/diskuse/bazar-na-e-shopu#reply530487
skrnac: to ano, ale vidím tam dva malé problémy:
1. v případě nějakého sporu na bazaru, bude kupující spojovat nákup s daným prodejcem, bude na něm chtít, aby mu pomohl a může to v případě problémů mít naopak negativní dopad na shop a to i přesto, že bude 100x upozorňovat, že nenese žádnou odpovědnost za prodávané zboží
2. parazitování na vlastním prodeji - tím, že umožním nákup a prodej sortimentu co sám prodávám, určitě to nějaké procento zákazníků bude motivovat si to koupit jako použíté od cizího, než jako nové odemne. Ztížím-li možnost nákupu/prodeje použitého, tak vybrané zákazníky "donutím" si to koupit jako nové.
na druhou stranu jsou zde zmíněné pozitiva. Srovnat si plusy a mínusy musí každý sám. Je to dobrý nástroj s potenciálem přivést nové lidi na web o kterým by se nemuseli vůbec dozvědět, na druhou stranu v případě sporů hrozí spojení s prodejcem, který je v tom nevině.
27. 8. 2010 14:54:24
https://webtrh.cz/diskuse/bazar-na-e-shopu#reply530486
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit