Zadejte hledaný výraz...

Aukro.cz – Čeká na potvrzení

Jan Kuthan
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
7. 3. 2025 15:58:40
Ahoj,
    nejsem žádný seriový prodejce, ale po letech jsem prodal předmět na aukro.cz a s pocitem "bezpečí" využil nabídku platby přes aukro.cz - kupující zaplatil, já odeslal přes zásilkovnu, kupující převzal, ale nepotvrdil email od aukro, že zásilku obdržel. 
Platba spadla do režimu: Čeká na potvrzení a měsíc to v něm již hnije, email na podporu aukra bez reakce, v nápovědě aukra jsem k tomuto nic nedohledal. 
Nejde o velkou částku, ale zajímal by mě princip či jestli jsem něco udělal špatně - protože držet peníze na základě neprokliknutého emailu mi přijde divné :D Když info od zásilkovny o přijetí má i přímo aukro (zásilkovnu jsem objednal přes aukro -> nechtělo se mi to řešit bokem).
Díky za nasměrování a objasnění :)
7. 3. 2025 15:58:40
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535316
Pavel Mareš
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
7. 3. 2025 16:18:18
Určitě bych se podíval na web aurka ;)
7. 3. 2025 16:18:18
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535323
Jan Kuthan
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
7. 3. 2025 16:19:58
Určitě bych se podíval na web aurka ;)
viz 🔝 v nápovědě aukra jsem k tomuto nic nedohledal 🤷‍♂️
7. 3. 2025 16:19:58
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535324
Pavel Mareš
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
7. 3. 2025 16:28:47
A přitom to mají hned na stránce, kde vysvětlují jak to funguje https://aukro.cz/stranka/bezpecna-aukro-platba
jakmile zásilka dorazí, kupující potvrdí její převzetí Aukru. My okamžitě převedeme uloženou platbu prodejci
A pak taky FAQ https://aukro.cz/kontakt/platba-pres-aukro-prodejce/co-kdyz-skoncim-jak-bez-zbozi-tak-bez-penez
A nebo https://aukro.cz/kontakt/platba-pres-aukro-prodejce/kupujici-nereaguje ...
7. 3. 2025 16:28:47
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535325
Jan Kuthan
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
7. 3. 2025 16:44:12
První link: kupující - nemůže nastat, ano - protože já jsem prodávající a jsem bez zboží i peněz :)
Druhý link: 🔝 jak jsem psal, aukro nereaguje
...ale díky :) 
7. 3. 2025 16:44:12
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535327
Pavel Mareš
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
7. 3. 2025 17:02:43
Ještě by to chtělo doplnit tu větu pod tím
Pokud je dodáno to, co bylo smluveno, Kupující nemůže požadovat peníze zpět.
Z toho vyplývá, že teď je to stav kdy se potvrzuje že zboží bylo dodáno a je to to, co si kupující objednal.
Peníze kupující nemá, má je Aukro. Takže si napsal na podporu a čekáš. Je to doslova to flow, které tam mají popsané.
Nemáš za co ;)
7. 3. 2025 17:02:43
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535328
Jan Kuthan
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
7. 3. 2025 17:10:39
A po měsíci čekání jak to flow dopadne, jsem se rozhodl zeptat na podnikatelském foru na zkušenosti, jak dlouho to trvá :) - ale díky za rekapitulaci, ano v tomto stavu to je :)
7. 3. 2025 17:10:39
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535329
aheadnology
verified
rating uzivatele
7. 3. 2025 17:42:36
Jistě i nás ostatní by zajímalo, jak se to řeší, když kupující již nikdy neklikne?
Mělo by to snad nějak vytimeoutovat a pokud v rozumné době kupující nereklamuje (nebo neúspěšně), peníze by měly odjet k prodávajícímu. Nebo jsou aukro až takoví smejdi, že si ty love nechají?
7. 3. 2025 17:42:36
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535330
Pavel Mareš
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
7. 3. 2025 18:39:10
A po měsíci čekání jak to flow dopadne, jsem se rozhodl zeptat na podnikatelském foru na zkušenosti, jak dlouho to trvá :) - ale díky za rekapitulaci, ano v tomto stavu to je :)
Já se třeba nedozvěděl detaily. Takže si dám tu práci pro tebe :) 
https://aukro.cz/docs/obchodni-podminky
4.2.7 Provozovatel vyplatí částku kupní ceny za Zboží uhrazenou na Inkasní účet Kupujícím sníženou o částku poplatků, na něž Provozovateli vznikl nárok, na bankovní účet Prodejce registrovaný v Systému Aukro nejpozději po uplynutí lhůty pro doručení zboží uvedené v konkrétní Nabídce navýšené o 3 kalendářní dny - počítáno ode Dne dokončení platby, jestliže:
4.2.8 V případě, že Kupující Provozovateli ve stanovené lhůtě nepotvrdil dodání zakoupeného Zboží dle čl. 4.2.7.1.  a ani nezahájil spor, vyplatí přesto Provozovatel kupní cenu Prodejci.
4.2.14 Povinnost Provozovatele vyplatit příslušnou částku z Inkasního účtu je řádně splněna, pokud je nejpozději poslední den lhůty tato částka odepsána z Inkasního účtu ve prospěch bankovního účtu příslušného Uživatele.
Jasně, určitě ti může někdo náhodou pomoci. Ale pokud nedodáš detaily na kterých záleží, tak i můj  výčet relevantních bodů z obchodních podmínek může být k ničemu. Já totiž nevím, kdy bylo inzerováno, že má být zboží dodáno nebo další detaily inzerátu, které ochráněné v podmínkách.
PS: Pokud Aukro neodepisuje měsíc, tak osobně bych někdy po 7 dnech už psal veřejně. Samozřejmě to je můj případ.
Zrovna pak na dtest je pak krásně vidět https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/57174/bezpecena-aukro-platba-bezduvodne-zadrzovani-penez
PS2: Moje pointa výše je, že pokud splatnost dle toho jak sis nastavil inzerát a jejich podmínek je 4-6 týdnů + 3 dny, tak oni jsou furt v právu. Protože kdyby už v právu nebyli, tak moje rada je ČOI. A nejde o prachy ale o princip. Jednou je to bezpečená platba tak neexistuje, že Aukro nepošle prachy, když ze strany kupujícího nebyl problém.
Editováno 7. 3. 2025 18:41:07 uživatelem Pavel Mareš
7. 3. 2025 18:39:10
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535333
Jan Kuthan
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
7. 3. 2025 21:04:10
A po měsíci čekání jak to flow dopadne, jsem se rozhodl zeptat na podnikatelském foru na zkušenosti, jak dlouho to trvá :) - ale díky za rekapitulaci, ano v tomto stavu to je :)
Já se třeba nedozvěděl detaily. Takže si dám tu práci pro tebe :) 
https://aukro.cz/docs/obchodni-podminky
4.2.7 Provozovatel vyplatí částku kupní ceny za Zboží uhrazenou na Inkasní účet Kupujícím sníženou o částku poplatků, na něž Provozovateli vznikl nárok, na bankovní účet Prodejce registrovaný v Systému Aukro nejpozději po uplynutí lhůty pro doručení zboží uvedené v konkrétní Nabídce navýšené o 3 kalendářní dny - počítáno ode Dne dokončení platby, jestliže:
4.2.8 V případě, že Kupující Provozovateli ve stanovené lhůtě nepotvrdil dodání zakoupeného Zboží dle čl. 4.2.7.1.  a ani nezahájil spor, vyplatí přesto Provozovatel kupní cenu Prodejci.
4.2.14 Povinnost Provozovatele vyplatit příslušnou částku z Inkasního účtu je řádně splněna, pokud je nejpozději poslední den lhůty tato částka odepsána z Inkasního účtu ve prospěch bankovního účtu příslušného Uživatele.
Jasně, určitě ti může někdo náhodou pomoci. Ale pokud nedodáš detaily na kterých záleží, tak i můj  výčet relevantních bodů z obchodních podmínek může být k ničemu. Já totiž nevím, kdy bylo inzerováno, že má být zboží dodáno nebo další detaily inzerátu, které ochráněné v podmínkách.
PS: Pokud Aukro neodepisuje měsíc, tak osobně bych někdy po 7 dnech už psal veřejně. Samozřejmě to je můj případ.
Zrovna pak na dtest je pak krásně vidět https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/57174/bezpecena-aukro-platba-bezduvodne-zadrzovani-penez
PS2: Moje pointa výše je, že pokud splatnost dle toho jak sis nastavil inzerát a jejich podmínek je 4-6 týdnů + 3 dny, tak oni jsou furt v právu. Protože kdyby už v právu nebyli, tak moje rada je ČOI. A nejde o prachy ale o princip. Jednou je to bezpečená platba tak neexistuje, že Aukro nepošle prachy, když ze strany kupujícího nebyl problém.
Já jsem ti skutečně vděčný za sumarizaci :), v nabídce mám doručení do 2-3 dní což bylo splněno - u bodu:
  1. V případě, že Kupující Provozovateli ve stanovené lhůtě nepotvrdil dodání zakoupeného Zboží dle čl. 4.2.7.1.  a ani nezahájil spor, vyplatí přesto Provozovatel kupní cenu Prodejci.
...mi nicméně stále chybí termín. Nejsem právník, jsem prachsprostý vývojář :) a proto se ptám někoho, kdo má zkušenost.
Btw. já to fakt nemyslím zle a sarkasticky vůči tobě - jen mě pořád odkazuješ na texty / adresy, které neodpovídají striktně na otázku. Mír :) (jinak dotazu sem předcházelo i toto: https://chatgpt.com/share/67cb52e3-2078-800e-a35a-0d9ed1e1ce27 )
Editováno 7. 3. 2025 21:11:50 uživatelem Jan Kuthan
7. 3. 2025 21:04:10
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535340
enzo
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
7. 3. 2025 21:37:54
Pokud kupujici nezvoli bezpecna aukro platba jdou vam jeho penize jeho platba ihned primo na ucet. 
Pokud vas kupujici priplatek za bepecnou aukru platbu(ochranu) pri placeni navoli(maly priplatek k vydrazene cene) - tak jeho platba vam prijde az po prevzeti zbozi kdy kupujici sam potvrdi pres email prevzeti zbozi a pokud toto nepotrvdi tak vam ji aukro posila automaticky třeti-čtvrty den od prevzeti aniz by kupujici toto na emailu kdy potvrdil.
Dnes jsem resil presne to stejne.
Kupujici si zasilku vyzvedl 3.3. , na emailu vubec nic nepotvrdil a dnes 7.3. mi jeho platbu aukro poslalo na muj ucet(i bez jeho potvrzeni prevzeti)
Nevím proc je to ve vasem pripade mesic a proc podpora nereaguje, pokud tam mate podnikatelsky ucet reaguje vcelku rychle 1-2dny, pokud osobní ucet odpovidaji do 3-5dnu.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Kdy obdržím peníze za prodej?
To, kdy obdržíte peníze za prodej, se odvíjí od toho, zda kupující využil Aukro Ochranu kupujících, či nikoliv.
  1. Kupující nevyužil Aukro Ochranu kupujících:
  2. V takovém případě na nic nečekáme a platbu od kupujícího obratem odesíláme na Váš bankovní účet.
  3. Kupující využil Aukro Ochranu kupujících:
  4. V tomto případě s odesláním platby čekáme, až nám kupující potvrdí přijetí zboží.Na vyjádření k dokončení obchodu má kupující počet pracovních dní uvedených v době dodání u Vaší nabídky + 3 kalendářní dny.a) Kupující potvrdí příjem zboží: Kupující obdrží zboží → potvrdí, že je vše v pořádku → Prodávajícímu odchází platba z Aukro úschovy. Převod může trvat až 2 pracovní dny - záleží na Vaší bance.b) Kupující nepotvrdí příjem ve stanoveném termínu: Pokud se Kupující nevyjádří do 3 kalendářních dnů od uplynutí doby dodání a platba není zastavena -> peníze posíláme Prodávajícímu automaticky.
Pro odeslání platby na Váš bankovní účet je nutné, aby byl účet ověřen
Editováno 7. 3. 2025 21:46:19 uživatelem enzo
7. 3. 2025 21:37:54
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535345
Jan Kuthan
verified
rating uzivatele
(48 hodnocení)
7. 3. 2025 21:45:06
@enzo: super, to jsem potřeboval vědět - je to nestandardní :) Mám osobní, nejsem běžný prodejce, jen když se něčeho zbavuji - díky za info!
7. 3. 2025 21:45:06
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535346
Simplecode.cz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
8. 3. 2025 07:14:58
Pokud kupující nepotvrdí převzetí zboží, Aukro automaticky uvolní platbu prodejci po třech kalendářních dnech od doručení zásilky.
Doporučuji:
  1. Zkontrolovat účet – zda částka již nepřišla nebo jste ji nepřehlédl.
  2. Znovu kontaktovat Aukro podporu – uveďte číslo objednávky a důkaz o doručení.
  3. Vyzkoušet jiný kanál – telefon, sociální sítě.
8. 3. 2025 07:14:58
https://webtrh.cz/diskuse/aukro-cz-ceka-na-potvrzeni#reply1535354
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit