Zadejte hledaný výraz...

API – česká pošta a PPL? Tisknete štítky přímo z vašeho e-shopu?

Díky za aktuální info, když jsem to testoval, tak průměrně request trval cca 10 až 15 vteřin. Zatím tvoříme štítek interně a přes API podáváme až při předání balíků, tam ta pomalá odezva API není tak bolestná.
5. 4. 2018 11:42:06
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260425
kolousek
verified
rating uzivatele
19. 4. 2018 03:10:27
Je to pomalé, ale dá se dotazovat ve smyčce, jestli už je request dokončený. Programátor pošty mi říkal, že přidali funkci, aby šlo balíky odesílat po jednom na jedno podání. Teď se vytvoří nové podaní při každém odeslání balíku, jenže nikdo snad nemá připraveny všechny balíky hned ráno a balí se i v průběhu dne. Pošta si na to často stěžovala, ale prý jim to má být jedno...
Ještě to testují, tak to nezveřejnili. K zásilce se jen přidá nějaký parametr s false a na posledním balíku nebo i bez balíku se pošle true a tím se uzavře podání jako třeba u DPD soupiskou. Měl jsem to napsané, ale padl mi komp a neuložil jsem to :D
19. 4. 2018 03:10:27
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260424
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
22. 4. 2018 23:53:25
Ještě že takovéto trable nemusíme řešit a již mnoho let si generujeme čísla zásilek sami včetně vlastního tisku a jen předáme řidiči vtištěný soupis a na email pobočky pošleme CSV :)
22. 4. 2018 23:53:25
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260423
Po delší době se k poště opět musím, ač hodně nerad, vrátit a konečně napojení dodělat. Máte někdo aktuální informace, jak API funguje? Lze již podávat balíky jednotlivě a ihned tisknout štítek? Jak je to s rychlostí a spolehlivostí API?
7. 5. 2019 10:44:12
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260422
U nás vše vyřešeno díky Balikobot.cz, za ty peníze se opravdu vyplatí.
7. 5. 2019 10:48:46
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260421
Tomas Loskot
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 5. 2019 10:55:47
Balíkobot je zbytečně drahý, platíte za přepravce úplně zbytečně...
www.LabelPrinter.cz má všechny přepravce otevřeny zdarma a platíte jen skutečně za to, co pošlete, takže jsme na 50% nákladů v porovnání s Balíkobotem a krom toho poskytujeme i spoustu funkcí pro podporu logistiky skladu, expedice a samotného vychystávání úplně zdarma, což Balíkobot nemá.
;)
7. 5. 2019 10:55:47
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260420
Napsal Tomáš Loskot;1525729
Balíkobot je zbytečně drahý, platíte za přepravce úplně zbytečně...
www.LabelPrinter.cz má všechny přepravce otevřeny zdarma a platíte jen skutečně za to, co pošlete, takže jsme na 50% nákladů v porovnání s Balíkobotem a krom toho poskytujeme i spoustu funkcí pro podporu logistiky skladu, expedice a samotného vychystávání úplně zdarma, což Balíkobot nemá.
;)
A řeknete ceny pro porovnání?
7. 5. 2019 10:58:58
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260419
Tomas Loskot
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 5. 2019 11:01:27
Napsal bartama;1525730
A řeknete ceny pro porovnání?
Přepravci všichni ZDARMA, instalační poplatek 4000 Kč a všechny upgrady do budoucna v této ceně. Už tady ušetříte na budoucím provoze v porovnání s B. na cca 2 roky. Cena za balík je intervalová a pro všechny zákazníky stejná, garantujeme levnější cenu, než má balíkobot.
7. 5. 2019 11:01:27
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260418
kolousek
verified
rating uzivatele
8. 5. 2019 17:15:49
Balíky jdou posílat jednotlivě a štítek si pak přes api stahujete v pdf (formát si můžete zvolit, na výběr je velké množství). Štítek a stav zásilky stahujete podle čísla balíku.
V API je na balíku nový parametr: uzavřít (přesný název netuším, je to v dokumentaci). Pokud je false, tak je podání stále otevřené a můžete tam poslat třeba 100 balíků a na konci poslat jakoby prázdný balík s parametrem true, který podání uzavře. To se dá dělat přes web (podání online pro firmy) i API, je to propojené.
Uzavření jsme zatím neimplementovali, ale pokud to půjde uzavřít přes web, tak je to jen o tom parametru a může to udělat skladník na konci. Možná i pošta na místě, netuším. DPD má něco podobného s tím, že na konci se vyjede soupiska balíků, který uzavře všechny odeslané balíky.
Co se týče rychlosti a spolehlivosti: je to pomalé jako prdel. Někdy to začne házet nesmyslné chyby a pak nezbývá než čekat, než to začne fungovat. Podpora někdy pracuje rychle, někdy vůbec. Většinou ale problém není.
Web pošty je složený asi ze 4 dalších webů, takže vyznat se v tom je opravdu problém. Obchoďák netuší, co vše je nutné nastavit na webu, aby API začlo fungovat a není to ani uvedené v dokumentaci, takže bez podpory to nezprovozníte. Je tam špek v tom, že administrátorský účet nemá potřebná práva pro nastavení API, takže musíte vytvořit další účet a přes ten teprve můžete spravovat API (+ 10x se odhlásit a přihlásit, aby vás tlačítko přesměrovalo na správný web).
Zprovoznit API je očistec. Nemáte příklad, jen hrubý náčrt kódu, který se tam musí odeslat. První věc je nutnost komerčního osobního certifikátu od postsignum. Po vytvoření žádosti na pc jsem musel na hlavní poštu. Na czechpointu to tam vůbec neviděli. Musíte mít vyplněné 3 papíry podepsané jednatelem firmy. Možná to jde i jednodušeji, ale pak vám posílají normálně fakturu, certifikát se musí po roce obnovit.
Neexistuje příklad na zprovoznění curl s postsignum certifikátem v php. Prostě styl pokus omyl. Certifikát se pro fungování v php musí převést na pem formát a spojit dohromady s ca.cer pošty.
U všech jiných dopravců dostanete prostě login, heslo a jedete.
API nemá testovací provoz, takže jim tam můžete poslat třeba 50 balíků, počítají se jen ty, které donesete fyzicky na poštu. Ale asi neni dobrý jim tam poslat 1000 balíků, tzn. je třeba mít nějakou kontrolu, aby se tam 1 balík neposílal 100 při chybě. Paní se tam pak v tom nemůže vyznat.
Výpadky jinak mají všichni dopravci. DPD třeba na pohodu změnili ze dne na den API a to je problém, pokud to zjistíte až při odesílání balíků. Naštěstí mají online specifikaci na webu. Měli taky asi 1denní výpadek, kdy nešlo nic odeslat přes web ani API.
Ze začátku byl občas problém s neakceptací adresy, ale to je teď už celkem ok. Hodně problémů vyřešilo automatické dokončování adresy v eshopu. Teď tam mají občas bug, že odešleme jméno, příjmení, název firmy a na štítku se objeví jen příjmení.
Stavy zásilek zjišťujeme po 10ti.
8. 5. 2019 17:15:49
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260417
Pavel Krocak
verified
rating uzivatele
30. 5. 2019 22:48:49
Napsal Tomáš Loskot;1525729
Balíkobot je zbytečně drahý, platíte za přepravce úplně zbytečně...
www.LabelPrinter.cz má všechny přepravce otevřeny zdarma a platíte jen skutečně za to, co pošlete, takže jsme na 50% nákladů v porovnání s Balíkobotem a krom toho poskytujeme i spoustu funkcí pro podporu logistiky skladu, expedice a samotného vychystávání úplně zdarma, což Balíkobot nemá.
;)
Cena je subjektivní. Jestliže klient hledá garanci nejlevnějšího napojení na trhu, pravděpodobně najde. Balíkobot garantuje kvalitu služby podtrženou referencemi majitelů firem: www.balikobot.cz/reference.
Video z reálné expedice přímo ve skladu: www.youtube.com/watch?v=TjUv-HPywVA.
---------- Příspěvek doplněn 30.05.2019 v 22:51 ----------
Napsal deexer;1404617
Podle me ano, kouknete na seznam podporovanych dorpavcu a sluzeb https://www.balikobot.cz/sluzby , jsou tam zasilky z cele EU ...
Dobrý den, ano umí. Na zmiňované stránce www.balikobot.cz/sluzby jsou to ti přepravci, kde je vlaječka Slovenska. Na webu najdete i přímé telefonické spojení, neváhejte napsat, zavolat.
30. 5. 2019 22:48:49
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260416
Napsal kolousek;1526063
Neexistuje příklad na zprovoznění curl s postsignum certifikátem v php. Prostě styl pokus omyl. Certifikát se pro fungování v php musí převést na pem formát a spojit dohromady s ca.cer pošty. .
Pamatujete si ještě, jak jste tohle zprovoznil ? Já to před dvěma rokama nakonec zprovoznil, ale od té doby jsme od toho upustili a teď se k tomu vracíme, ale já to už nikde nemám. Byl bych vděčný za radu
28. 6. 2019 12:31:13
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260415
kolousek
verified
rating uzivatele
28. 6. 2019 15:06:15
tady je takovej testovaci priklad na zjistovani stavu zasilek
28. 6. 2019 15:06:15
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260414
me@Michal
verified
rating uzivatele
5. 1. 2021 18:02:52
Dobrý den, oživím toto téma dotazem, zda-li:
1. nemáte někdo prosím příklad toho, jak v metodě sendParcels poslat kategorii velikosti balíku, aby API nevracelo 
2. nemáte někdo prosím soupis (s popiskami) toho, co se dá nacpat do pole service. Zatím jsem vyřazovací metodou přišel na to, že dobírka je zřejmě "41", ale na víc mi už docházejí síly a nikde v poslední dokumentaci ani XSD jsem to nevyčetl....
Díky moc! 
EDIT:
MISSING_SIZE_CATEGORY - stačí odeslat "S"... (resp. M,...)
5. 1. 2021 18:02:52
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/5#reply1260413
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit