Zadejte hledaný výraz...

API – česká pošta a PPL? Tisknete štítky přímo z vašeho e-shopu?

kolousek
verified
rating uzivatele
8. 3. 2017 11:41:12
Není tam nic na uzavření dávky. Nejdřív se pošlou data o zásilkách(po jednom balíku nebo klidně všechny, ale pošta má raději všechny najednou) a pak se můžou stahovat štítky. Co se pošle, už mají hned v systému na pobočce s daným psč. Štítky si můžeš stáhnout po jednom a kdy chceš. Já to udělal tak, že jednotlivé štítky v pdf se ukládají do složky a skladník si je vytiskne až když dělá balíky (což může taky po jednom nebo prostě označí tisk všeho). Teď to teda budu předělávat tak, že skladník bude mít na ploše ikonu na tisk štítků a to pošle data o zásilkách najednou.
8. 3. 2017 11:41:12
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260455
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 3. 2017 12:43:31
Aha aha..tak to asi budeš využívat trošku jiný proces. Pokud jsem to dobře pochopil. Hele ale není hromadný tisk a polepování všech balíků pro skladníka zbytečná ztráta času? Já usiluji o následující:
1 dorazí za noc třeba 10 objednávek
2, ráno vezmu první objednávku, změním u ní stav na expedici, čímž dám data o zásilce poště. Obratem potřebuji k této zásilce štítek, který by mi měla API ihned dát. Vytisknu zvlášť jeden štítek, nalepím na balík. Balík hodím do kouta a čekám, než si pro něj přijede řidič.
Z toho co píšeš, by to takto mělo jít, ale asi pošta nebude ráda, když takhle budu posílat data ke každé zásilce zvlášť co?
8. 3. 2017 12:43:31
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260454
kolousek
verified
rating uzivatele
8. 3. 2017 14:56:53
Tak jsme to taky chtěli dělat, funguje to dobře u nás, ale ne u nich, takže by to spíš měla pořešit pošta. Takhle jim hodíme 10 balíků a oni musí každý jednotlivě převést v pc a vytisknout doklad. Navíc, když se objeví internal error, tak u 20ti balíků zkoumat, kde je chyba ani prakticky nejde. Možná se dají další balíky nějak přidat na stejný doklad. Zjistim na helpdesku.
8. 3. 2017 14:56:53
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260453
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 3. 2017 20:44:38
Psal jsem taky na podporu, tak jsem zvědav na tu reakci. Pokud chtějí hromadný tisk štítků, tak API nemá žádný smysl no.
---------- Příspěvek doplněn 10.03.2017 v 09:30 ----------
Tak API zatím zbytečné..ach jo
"je to opravdu tak jak píšete. API přenos je nastaven asynchronně a tak, že po každém předání zásilky se podání uzavírá. To má za důsledek pracnost pošt, kterou uvádíte. V současné době analyzujeme možnost úpravy přenosů tak, aby vyhovovalo i potřebám, které jste popsal. Jakmile by tato možnost byla k dispozici, bude ji ČP komunikovat směrem ke klientům.
Hezký den.
S pozdravem"
8. 3. 2017 20:44:38
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260452
kolousek
verified
rating uzivatele
10. 3. 2017 11:53:09
Mě volala paní, s kterou to řeším, že to nemáme řešit. Je to vnitřní problém pošty a ten si oni nějak vyřeší. Jsou rádi, že nám to funguje. Zatím neposíláme desítky balíků, tak je to v pohodě. Jinak by to šlo řešit i nějak dávkově, třeba po 5ti, 10ti. Ale prý se tím nemáme zabývat. Momentální systém je imho lepší, než má třeba dpd.
10. 3. 2017 11:53:09
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260451
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
10. 3. 2017 12:07:31
kolousek: no jo...jenže když denně hodím 50 balíků poště, tak se z toho na depu poserou. Ale určitě to vyzkouším, co jiného zbývá.
Napsal jsem na podporu, jestli si uvědomují, že tímto problémem celé API postrádá smysl. Odpověděli, že náprava určitě bude. Nicméně ne v řádech týdnů, ale možná v řádech měsíců :)
10. 3. 2017 12:07:31
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260450
kolousek
verified
rating uzivatele
10. 3. 2017 12:52:46
No 50 uz je asi problem :) Asi to museli nejak naparovat na stavajici system a nemohli hned upravit ten dosovsky program, co maji na pobockach. Kazdopadne muzou udelat docasne nejakou funkci, ktera hodi vsechny baliky urcene na stejny den do jednoho podani a ta se spusti nez se pujde na postu. Tak to ma dpd. Ale kdyz ji udelaji, tak uz ji nebudou chtit dat pryc a zas tam bude ten problem, ze to treba hodi chybu a bude se muset resit okamzite.
10. 3. 2017 12:52:46
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260449
Řešil někdo implementaci API pošty ? Už několik dnů až týdnů řešíme všechno papírování okolo, přičemž výsledek zatím žádný.
Aktuálně stojíme na tom, že nemáme evidovány žádné služby (např. na stránce b2b.postaonline.cz by měl být výpis aktivních služeb), což je důsledkem následující chyby při volání
Dle vyjádření pošty máme vše aktivní a zavedené.
Podle jedné z dokumentací by se mělo v aplikaci pošta online přiřadit ke koncovému uživateli služba POL-B2B, nicméně tak jak je popsán postup v dokumentaci, nelze v oné aplikaci postupovat.
Neřešil někdo obdobný problém? Začínám z toho být už pomalu zoufalý.
13. 3. 2017 17:24:26
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260448
kolousek
verified
rating uzivatele
14. 3. 2017 10:55:34
Stránka b2b.postaonline.cz zatím neukazuje výpis dostupných služeb.
UNAUTHORIZED_ROLE_ACCESS znamená špatné v hlavičcce, tam musí být "ID složky klienta", co je na smlouvě.
Služba POL-B2B se nastaví podle dokumentace, ale normálně to nepíše, že tam už je nastaveno. Jen při dalším pokusu o přidání napíše, že už je to přiřazeno.
14. 3. 2017 10:55:34
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260447
kolousek
verified
rating uzivatele
26. 7. 2017 16:14:59
Tak pošta už má s množstvím zásilek problém. Mezitím jsem dělal api pro dpd sk a geis cz a tam je to samozřejmě vyřešeno tak, že k jednomu svozu jdou přidávat další balíky podle datumu. Na helpdesk jsem posílal dotaz, jestli už nějak půjdou dávat balíky na 1 podání a po 14ti dnech jsem dostal odpověď, že nechápou, na co se ptám :D
Ještě jsem jim psal, ať zkopírují dpd sk, ty to mají nejlepší.
Jinak teď tam měli měsíc chybu ve zjišťování statusu (doručeno, nedoručeno, neúspěšný pokus o doručení apod.) a opravili to až na můj dotaz, v čem je chyba, takže tuto funkci nikdo jiný nepoužívá? Nebo všichni pořád vyplňují podání ručně? Nezdá se mi to.
26. 7. 2017 16:14:59
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260446
Pingy
verified
rating uzivatele
26. 7. 2017 16:25:03
Česká pošta je velmi zkostnatělá. Když jsem je něco upozornil, tak ani po cca 5-ti e-mailech nepochopili o čem mluvím, a že tam mají chybu.
Od nás odchází přes API denně několik desítek podání. Máme s tím různé problémy, ale pořád je to jednodušší než přes importy. Navíc už v expedici nemusí lepit štítky až na konci dne (cca hodina práce, která pak chyběla), ale můžou štítky lepit hned.
Nejdřív si v depu stěžovali na množství podání a asi měsíc, možná dva, nám dávali soupisku tlustou jako knihu. Pár dní zpět něco změnili v systému a soupisky už jsou zase štíhlé jako dřív.
Trochu nanic je maximální počet podání přes POL 99. Vždy musí někdo ráno ručně založit podání dokud je volné číslo. Toto podání pak používáme na speciální případy, které se můžou ten den zadávat ručně. API ale přes 99 umí bez problémů projít, jenom pak už nejde vkládat nic přes POL.
Mám k tomu víc věcí, ale nechce se mi o tom rozepisovat, protože to tady nemá smysl a nepotřebuji se zbytečně rozčilovat :D
26. 7. 2017 16:25:03
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260445
kolousek
verified
rating uzivatele
26. 7. 2017 16:29:33
Aha, tak to už asi nějak u sebe vyřešili. Tím pádem, je to ok a pošta má rázem nejlepší api :D
26. 7. 2017 16:29:33
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260444
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
26. 7. 2017 19:31:46
Já to řešil s obchoďákem, ten to řešil se svými nadřízenými a místním depem a řekl mi, ať ty štítky napojím přes datovou větu, což je prý koneckonců daleko jednodušší a frčí již na ní spousta středních e-shopů.
26. 7. 2017 19:31:46
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260443
kolousek
verified
rating uzivatele
10. 8. 2017 14:24:21
Tak asi nevyřešeno :D Pošta píše, že to nedává, ať dáváme co nejvíc balíků na jedno podání. A prý teď zadali požadavek na IT, ať přidají možnost dávat to na jedno podání, ale prý hledají termín (asi kdy zrovna nebudou mít dovolenou, což je problém). Takže úspěch.
10. 8. 2017 14:24:21
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260442
Martin Branda
verified
rating uzivatele
11. 8. 2017 17:21:38
Dobry den,
zkuste vyuzit sluzbu www.balikobot.cz, ten je asi jediny, kdo umi do posty (a do dalsi X dopravcu) importovat primo udaje o baliku a vratit zpatky stitek do shopu k vytisteni. Nevyhoda je relativne slozitejsi implementace do shopu, ale pokud vam to usetri praci, vyplati se to (+se jim plati za to samozrejme poplatky). O jinem zpusobu, jak se primo propojit s postou momentalne nevim :-)
11. 8. 2017 17:21:38
https://webtrh.cz/diskuse/api-ceska-posta-a-ppl-tisknete-stitky-primo-z-vaseho-e-shopu/strana/3#reply1260441
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit