Zadejte hledaný výraz...

Ako povedať google? ( nadradená kategoria)

Matúš Mirek
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
29. 12. 2012 21:21:41
Zdravím,
Mám e-shop, ktorý beži na PrestaShop, hlaná kategoríá v menu ma názov 50-jahody (priklad)
, ktorú aj linkujem kupujem na nu odkazy píšem pr články a pod. a obsahuje podkategorie 40-červené jahody, 35-zelené jahody
No ak zadám do vyhľadávača jahody tak na lepšiom mieste vo vyadávani je podkategoria 40-červené jahody. Ako mám povedať google nech na KW jahody zobrazuje hlavnu kategoriu 50-jahody
Diky
29. 12. 2012 21:21:41
https://webtrh.cz/diskuse/ako-povedat-google-nadradena-kategoria/#reply846762
Martin Kolčaba
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
29. 12. 2012 22:09:59
Proč sem nedáte odkaz na svůj e-shop a raději vymýšlíte příklady, které nám nic neřeknou?
Google vaší podkategorii shledává pro daný dotaz relevantnější než hlavní kategorii. Příčina může být:
  • ve špatně navrženém interním prolinkování
  • v obsahu obou stránek
  • ve zpětných odkazech, které na vaše stránky vedou
Případně tam žádný problém být nemusí, protože to, co Google zobrazí vám, nemusí zobrazit ostatním.
29. 12. 2012 22:09:59
https://webtrh.cz/diskuse/ako-povedat-google-nadradena-kategoria/#reply846761
Matúš Mirek
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
29. 12. 2012 22:25:19
Konkrétne sa jedná :
hlavná kategoria
http://www.bytovynabytok.sk/53-dubovy-nabytok
no po zadaní do vyhľadávača na KW dubový nábytok je na druhej strane odkaz na túto kategoriu http://www.bytovynabytok.sk/35-dubovy-nabytok-solvent
29. 12. 2012 22:25:19
https://webtrh.cz/diskuse/ako-povedat-google-nadradena-kategoria/#reply846760
Martin Kolčaba
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
29. 12. 2012 22:40:13
máte ne zrovna šťastně řešené prolinkování. Na každé stránce se nachází celé menu včetně hlavních kategorií i podkategorií - vyhledávač má problém rozlišit, co myslíte hlavní kategorií, a co podkategorií.
Z mého pohledu je stránka http://www.bytovynabytok.sk/35-dubovy-nabytok-solvent svým obsahem pro dotaz "dubový nábytok" relevantnější, než stránka http://www.bytovynabytok.sk/53-dubovy-nabytok - tedy souhlasím s Google.
29. 12. 2012 22:40:13
https://webtrh.cz/diskuse/ako-povedat-google-nadradena-kategoria/#reply846759
Matúš Mirek
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
29. 12. 2012 22:47:26
A ako to teda navrhujte upraviť?
29. 12. 2012 22:47:26
https://webtrh.cz/diskuse/ako-povedat-google-nadradena-kategoria/#reply846758
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
30. 12. 2012 19:09:21
Napsal matus1171;887593
Ako mám povedať google nech na KW jahody zobrazuje hlavnu kategoriu 50-jahody
Diky
Předpokládám, že je několik stránek s jahodami. Takže se to řeší přes stránkování: canonical URL, rel next, rel prev - pokud jdou kategorie za sebou
Pokud jde o to preferovat nějakou nadřazenou kategorii ( jahody, podkategorie jahoda1, jahoda2, jahoda3, ), tak to bude pomocí prolinkování na tuto úvodní kategorii "jahody". Pokud to nepomůže, tak tu stránku upravit tak, aby prostě vyhovovala ( třeba není tak dobrá, tak raději ukazuje jahoda3, protože je více o jahodách, jak kategorie "jahody" )
---------- Příspěvek doplněn 30.12.2012 v 19:18 ----------
Koukám na ten web a tam jak je /53-dubovy-nabytok, tak to je pro to stránkování a canonical: ?p=2, ?p=3
Ta podkategorie solvent má 183 odkazů, hlavní kategorie 251... To také hraje svoji roli ( méně odkazů na stránce je lepší )
---------- Příspěvek doplněn 30.12.2012 v 19:21 ----------
řešení: na /53-dubovy-nabytok napište více textů a o každém typu z nábytku něco málo napište. Název řady bude jako H2 ( např.

dubový nábytek slovent

...). Pod názvem stručný popis o co jde. Tím tam bude zajímavý text a bude tam i více odkazu, který by měl Google přesvědčit, že je to ta správná stránka.
30. 12. 2012 19:09:21
https://webtrh.cz/diskuse/ako-povedat-google-nadradena-kategoria/#reply846757
Matúš Mirek
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
30. 12. 2012 22:50:02
Diky za tipy, skusím to
30. 12. 2012 22:50:02
https://webtrh.cz/diskuse/ako-povedat-google-nadradena-kategoria/#reply846756
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit